LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse leeskring

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
antoinette99

Nederlandse leeskring

Ongelezen bericht door antoinette99 »

Ik wil mijn leesmap opzeggen, nu staat er dit in de voorwaarden:

4) Opzeggen kan alleen per aangetekend schrijven geschieden en wel 3 (drie) maanden voor afloop van de lopende periode. Indien een abonnee zich niet aan deze bepaling houdt, zal het opnieuw voor een periode van 52 (twee en vijftig) weken geacht te zijn aangegaan en kan opzeggen pas dan door Leesmap Nederlandse Leeskring worden geaccepteerd indien 3(drie) maanden voor het verstrijken van deze nieuwe periode een schriftelijke aangetekende opzegging werd ontvangen. Abonnees, welke op een andere wijze dan contant betalen, dienen te allen tijde het lopende kwartaal waarin de abonnementsperiode is verstreken, af te maken.

Hoe moet ik dit nu lezen?
Mijn jaarabonnement loopt tot september 2005,
kan ik dit nu al opzeggen en ben ik er dan vanaf per september 2005?

alvast bedankt

Gast

Re: Nederlandse leeskring

Ongelezen bericht door Gast »

Antoinette,
Volgens mij moet je in mei 2005 opzeggen.
Je hebt drie maanden opzegtermijn.
Dan ben je ervan af voordat de nieuwe periode aanbreekt van September 2005 tot september 2006.
Ik zou het wel schriftelijk en aangetekend doen.

Tot die tijd veel leesplezier...... :wink:

Gast

Aangetekend opzeggen vóór de 3-mnd periode die genoemd wordt ingaat. Je contract loopt tot 1 september 2005. Dus vóór 1 juni 2005 moet je een aangetekende brief sturen met opzegging lidmaatschap. Zoals gast 16:18 al had opgemerkt: dus in mei 2005 versturen

Je kunt ook de optie handtekening retour doen als aanvulling op de aangetekende brief (ik meen een toeslag van 1 euro). Op die manier moet de ontvanger dus tekenen voor ontvangst van jouw aangetekende brief en krijg JIJ een kopie van die getekende ontvangstbevestiging.

Gast

Even voor de goede orde als aanvulling op mijn bovenstaande reactie:

Bij aangetekende post moet de ontvanger altijd tekenen voor ontvangst. Echter zonder de extra optie "handtekening retour" krijg JIJ geen kopie van die ontvangstbevestiging.

Gast

Je hoeft het overigens niet pas in mei 2005 op te zeggen.
Je kan het ook nu al doen.
Het blijft echter ook dan tot september 2005 door lopen.
Let erop dat je een bewijs van opzegging krijgt.

antoinette99

Ongelezen bericht door antoinette99 »

Toch nog even een vraagje, als er nou geen abonnementsperiode bekend is, hoe moet je dat dan zien?
Ik dacht dat ik een jaarcontract had, maar is dat wel zo?

Ik ben het abonnement aangegaan voor tenminste 36 maanden, die zijn al jaren voorbij. Ik betaal per kwartaal, heeft dat er nog iets mee te maken? Een abonnement nemen is zo klaar maar opzeggen? wat een gedoe. Bedankt voor de reacties Antoinette

Gast

Over het algemeen is het zo dat je een abonnement aangaat voor een bepaalde periode, met in het contract opgenomen dat wanneer het niet voor een bepaalde overeengekomen periode wordt opgezegd het contract stilzwijgend met een jaar wordt verlengd.
Wanneer ik jou was zou ik dit dus even opzoeken op het contract dat je hebt getekend bij het aangaan van het abonnement.
Daar zal het zeker op staan.

Gast

Wat nog sneller werkt, gewoon even bellen met de abonnementenservice. Je naam en/of klantnummer geven en er wordt zo opgezocht tot wanneer je abonnement loopt. Telefonisch opzeggen kan vaak ook, vraag wel om een bevestigingsbrief.

desray

Ongelezen bericht door desray »

:? Nou niet bij die gasten een en al ellende proberen je steeds aan het lijntje te houden en als je beld zijn ze nog onbeschoft ook.
Kortom waardeloos bedrijf niet mee in zee gaan :x

kever-gek

Ongelezen bericht door kever-gek »

hoi allemaal

ik heb ook slechte ervaring met de leekring.
Ik ben twee jaar geleden ook in zee gegaan met de leeskring en heb daar aangegeven dat ik na een jaar zou stoppen omdat ik na een akkefietje met de SLB toch het abonnement bij hun moest uitzitten. Geen probleem werd er gezegd zetten het meteen in de computer, maar stuur voor alle zekerheid toch 3 maanden voor het einde nog even een briefje. Dus ik braaf 4 maanden van te voren een opzeg briefje gemaakt en verstuurt. Geen reactie. toen heb ik een maand later nog een briefje gestuurd. Geen reactie. Ik gebeld, U moet echt schriftelijk opzeggen was hun reactie. Dus ik weer een brief geschreven en aangetekend verstuurt. Deze kwam ongeopend weer terug. Ik weer bellen. Nee hoor niets ontvangen en dus geen opzegging, maar ik was ondertussen over die drie maanden heen en dus gold er een opzeg termijn van 13 weken. Ik ben nu al ruim een jaar bezig om mijn opzegging erdoor te krijgen. Ook op mijn laatste aangetekende brief waarin ik heb gezegd geen mappen meer aan te nemen en niet meer te betalen is niet gereageerd. Mijn volgende stap is de rechtsbijstandverzekering bellen, Want dit is geen bedrijf maar een heel groot gezwel aan mijn been waar ik maar niet vanaf kom.

gr kever-gek

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als je je opzegbrief aangetekend hebt opgestuurd, heb je aan de verplichting voldaan.
Niet meer betalen, niet meer aannemen die leesmap en laat ze maar komen.

mitas

Ongelezen bericht door mitas »

Hallo,

Tot mijn spijt heb ik een proefabonnement van 6 maanden genomen vorig jaar en ik probeer steeds ervan af te komen. Krijg geen gehoor, niemand weet niks en als ik de verkoper die aan de deur vorig jaar belt, hangt hij op. Ik ben benieuwd naar mensen die soortgelijke ervaringen hebben (of gehad) met de leeskring nl hoe is het afgelopen?

Had ik eerder deze forum gelezen was ik niet in zee gegaan met de leeskring.

gr.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

mitas schreef:Hallo,

Tot mijn spijt heb ik een proefabonnement van 6 maanden genomen vorig jaar en ik probeer steeds ervan af te komen. Krijg geen gehoor, niemand weet niks en als ik de verkoper die aan de deur vorig jaar belt, hangt hij op. Ik ben benieuwd naar mensen die soortgelijke ervaringen hebben (of gehad) met de leeskring nl hoe is het afgelopen?

Had ik eerder deze forum gelezen was ik niet in zee gegaan met de leeskring.

gr.
Aangetekend opzeggen!
Niks bellen of gewone briefjes, aangetekend opzeggen en ze kunnen u niks meer maken.

Gesloten