LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

5000 EURO VOOR EEN PINAUTOMAAT DAN WEET IK NIET WAAR JIJ JE LAAT OPLICHTEN.
je hoeft niet zo te schreeuwen hoor,
zoals ik al zei hebben wij een aangepaste kassa. Voor een normale kassa is een pinautomaat en de aansluiting ervan goedkoper

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

als ik moet betallen voor te pinnen loop ik vaak nog liever naar een geld automaat om geld af te halen een zo te betalen. pinnen kost de winkelier geld maar contant geld laten ophallen ook dus ook maar betalen als je contant betaald

PIN

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door PIN »

Een PIN-transactie kost een winkelier ong. €0,12 à €0,13 (en een chip-transactie ongeveer €0,05).

Een PIN-transactie bestaat uit de volgende kosten:
- Bank-kosten ong. €0,068/trx (kan per bank iets verschillen).
- KPN-kosten (bijv. Belbasis) bestaande uit een starttarief à €0,04535 en 16sec verbinding à €0,00984 (= €0,0369/minuut * 16sec/60sec).

Wat ik hier niet in meegeteld heb zijn de kosten van:
- het PIN-abonnement (per maand) à €6,- (maar bij veel banken is dit minder of zelfs gratis)
- het KPN-abonnement à €15,26.
- de afschrijving van de PIN-automaat (ong. €900,- over drie jaar).

Deze kan ik niet meetellen, omdat dit afhankelijk is van het aantal transacties per periode, maar een KPN-abonnement is zoiezo nodig (wil je winkel bereikbaar zijn).

Alle bedragen hierboven zijn excl.BTW, dus een transactie komt incl.BTW op ongeveer €0,16.


Kosten doorberekenen voor een PIN-transactie mag een winkelier in principe doen, de klant is immers vrij om naar een andere winkel te stappen als hij hiermee niet akkoord gaat. Zelf vind ik het nogal stom, om deze kosten door te berekenen. Het is toch een extra service naar je klanten toe? De kosten zijn verwerkt in je prijzen, dus waarom extra belasten?

Als iedereen gewoon weigert deze extra kosten te betalen (hun hun spullen bij de kassa laat liggen), dan is het snel over met deze 'extra kosten'.

p.s. Ik heb bij een betaalautomaat-leverancier gewerkt en ik ben ondernemer, dus ik weet waar ik over praat ;).

lvwijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:00

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door lvwijk »

ik heb eens wat gekocht bij kruitvat en dat koste 0,89 cent en ik had alleen een briefje van 50 euro omdat ze niet veel wisselgeld had vroeg ze eerst of dat ik het misschien kleiner had maar dat had ik niet.
Toen vroeg ze of dat ik wilde pinnen en de vroeg NATUURLIJK DAT KOST MIJN TOCH NIKS EXTRA"S. Nee was haet antwoord ik heb dus gepind voor 0,89 zonder extra bij te betalen.
mocht je een keer voor een kleinbedrag (bijvoorbeeld onder de) €5,- willen pinnen betaald dan met groot geld een briefje van € 50 vaak gaan zo zeuren als ze slecht in het wisselgeld zitten dat je het niet kleiner heb en dan kan je nog kosteloos pinnen zonder bij te betalen.

M.R.
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2005 16:34

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door M.R. »

Een winkelier verplicht u niet te betalen voor transactie met de pin.
U heeft zelf de keuze om dan op een andere wijze af te rekenen als u dat dan liever wilt.(U bent overigens wettelijk verplicht om naast de pinpas óók contante middelen bij u te hebben voor het geval dat...)
De winkelier wordt door de organisatie die de pin-transacties afhandeld (interpay) geconfronteerd met kosten voor de transacties.
Deze kosten moeten natuurlijk op een of andere manier voor de en door de winkelier gedekt worden.
Immers, de winkelier is geen filantropische instelling en moet ook wat te eten hebben (net als zijn personeel trouwens).
Het getuigt van een eerlijke instelling van de winkelier dat hij openlijk te kennen geeft dat er betaald moet worden voor transacties beneden een bepaald bedrag zodat hij er geen geld op toe hoeft te leggen.
Boven die grens betaald u er niets voor,dan is het dus rendabel.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Jan1 »

M.R.


Geplaatst op 14 Jul 2005 01:27 door M.R.
(U bent overigens wettelijk verplicht om naast de pinpas óók contante middelen bij u te hebben voor het geval dat...)
Zou U zo vriendelijk willen zijn om hier de bron van te vermelden?
Van deze stelling geloof ik geen snars, aan U de eer om mij te overtuigen.
Het moet voor U niet zo moeilijk zijn om het betreffende artikel te etaleren.

Anson
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2005 15:45

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Anson »

Ik ben ondernemer in de horeca en vraag geen "transactie kosten" van mijn gasten, want ik haat geouwehoer!

BlondyLicious
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 dec 2005 14:39

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door BlondyLicious »

whatever zeg! Het is echt onzin om transactiekosten te bereken onder de 10 euro, alsof ze al niet genoeg verdienen.

Vorige keer had ik toevallig geen losgeld bij en ging ff shoppen, hoppa weer bekant 1,50 erdoor aan kosten, is niet veel maar als het zo optel dan wordt t een hele berg.

Afschaffen die kosten want het is bullsh*t

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door prof »

cobus: Jou vraag: mag een winkelier €0.10 euro cent berekenen voor EEN transaktie.Onder een bepaalt bedrag.

Neem nu maar van mij aan dat iedere winkelier het doet Maar dan zit het bij de bedragen[prijzen] in begrepen zijn zij van het geouwehoer af.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door tienepien »

Vorige keer had ik toevallig geen losgeld bij en ging ff shoppen, hoppa weer bekant 1,50 erdoor aan kosten, is niet veel maar als het zo optel dan wordt t een hele berg.
Waarom haal je dan niet eerst een bergje geld "uit de muur"?

dreimaedel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2006 12:47

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door dreimaedel »

Bij de C1000 in Schijndel (filiaal Hoofdstraat) worden niet eens meer munten van 0,01 en 0,02 geaccepteerd. Daar doe ik dus geen boodschappen meer.

wasty_boy
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2006 11:02

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door wasty_boy »

Die discussie over de 10 cent extra moet eens afgelopen zijn.

Ik vindt het belachelijk dat men 10cent extra moet betalen als men beneden een bepaalt bedrag pint.Wij zijn klant en kopen goederen bij de winkelier waar al genoeg winst op zit. Tevens leven wij in een maatschappij waar redelijk veel elektronisch betaal verkeer in om gaat.

Door dit nog steeds te hanteren krijg je een negatief effect op de burger die dus niet mee gaat met elektronisch betalen. Zo krijgt men dus een zogenaamde achterstand in de digitale revolutie.

Het is dus de bedoeling dat iedereen straks gewoon met creditcard betaald of pin pas. Zodat men niet met geld opzak hoeft te lopen.

En dan nog een reden waarom geen 10 cent extra.Omdat wij als burger het de winkelier gemakkelijker maken.Doordat zijn geld al op de bank staat en dat de winkelier het dan niet hoeft weg te brengen.

Mvgr

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door tienepien »

Het is dus de bedoeling dat iedereen straks gewoon met creditcard betaald of pin pas. Zodat men niet met geld opzak hoeft te lopen.
Wie zijn bedoeling is dat?

buitdeklantmaaruit
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2006 00:45

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door buitdeklantmaaruit »

Tja heb er geen problemen mee als er geld wordt gevraagd als je moet pinnen. Maar dit moet wel proportioneel zijn. Zover als ik het weet kost het de winkelier niet al teveel en is er zelfs gesproken over een verlaging van het tarief dat aan winkeliers door wordt berekend. Vervelend vind ik wat me laatst overkwam, kocht ik een pakje sigaretten en wilde ik betalen per pin 0,40 eurocent eeehm doe me er dan maar drie (zit je boven de tien euro).... tot 25 euro!!! waaaaat!!! belachelijk zeker als het gaat om een zaak waar voornamelijk lectuur en tabak worden verkocht waar het dus om kleine bedragen gaat. Uitzuiger!!! DE BOEKENHAL TE ZWOLLE

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Jan1 »

Er bestaat ook nog zo iets als de chip knip, een uitkomst voor kleine bedragen. Zelf zou ik deze knip niet graag willen missen, altijd gepast en veel sneller dan cash, bovendien veiliger dan pinnen, er kan niemand meekijken voor de pincode, om te betalen ben je de pincode niet nodig.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wie betaald er dan ook een pakje sigaretten met de pin? Daar heb je, zoals Jan1 al zegt, de chipknip of contant geld voor.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Hoe iemand wil betalen is toch zijn/haar zaak? Ik heb bij Appie Heijn wel eens voor een pak melk gepint, omdat ik nog maar voor een paar centen in m'n portomonnee had zitten.

Keimenna
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2005 14:13

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Keimenna »

Ik zorg er altijd voor dat ik contant geld in mijn portemonnee heb zitten, zodat ik niet nog eens 10 cent extra hoef te pinnen. Verder werk ik bij de Coop (supermarkt). Hier kan je gewoon gratis pinnen, hoeveel het bedrag ook is.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Walter van V »

een beetje onzind die extra kosten... hoort bij je kosten die je als ondernemer nu eenmaal moet maken. Kan je gewoon verwerken in de prijs, je weet toch wat de jaarkosten gemiddels zijn.

Overigens: met de nieuwe mogelijkheden dat pinautomaten via een dsl verbinding werken (dat zijn die hele snelle) zijn er geen inbelkosten meer. Alleen de dsl overeenkomst met KPN, de pinmogelijkheid kost 10,= per maand.
Totale kosten voor de ondernemer blijven beperkt tot tientjes per maand, de pinautomaat niet meegeteld (kost aan huur nog eens 50,= p mnd.

Totale kosten van pinnen nog steeds veruit goedkoper dan welke betaal methode dan ook. Ook voor afstorten van kontantgeld moet aan de bank betaald worden... en kost meer verwerkingstijd ook bij de winkel..

Afronden op 5 cent is prima, mag mits bij betreden van de winkel aangegeven! Wordt er gepind dan mag er volgens mij niet afgerond worden!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als je pint wordt er volgens mij ook niet afgerond, maar betaal je exact wat de kassa aangeeft.

Gezien het feit dat pinnen inderdaad geen bal kost voor een winkelier (op zijn hoogst enkele tientjes per jaar) is het belachelijk dat voor elke pintransactie extra geld in rekening gebracht wordt. Afschaffen die 10 cent extra, nergens voor nodig.

Gesloten