Sky Computers te Oosterhout
Geplaatst: 03 dec 2004 18:16
situatie schets
Ik heb een ongeveer jaar oude laptop van Sky Computers (van Dixons). Dus 1 jaar geleden gekocht. Het is een Aopen 1555G kloon. Ik heb alleen maar 1 jaar garantie voor (ondanks de Europese regelgeving hierover).
Na een half jaar begonnen er kleine scheuren in de hoek van de behuizing te ontstaan, hoewel ik contact heb opgenomen met de service van Sky genaamd "Standbyservice" heb ik de laptop niet opgestuurd, omdat ik mijn laptop op dat moment niet kon missen.
Na een jaar was de laptop plotseling "dood". Het startte niet meer op. Ik kon toen niets anders doen dan de laptop te sturen naar Standbyservice in Oosterhout. Mij werd een coulante afhandeling beloofd en ze zouden de laptop gratis repararen, maar de behuizing zou niet onder de garantie vallen, dus die moest ik zelf betalen. Ik ging daarmee akkoord. Ik stuurde de laptop eind september 2004 op.
Problemen
Nu beginnen de problemen. Ik kreeg de laptop na ongeveer 2 weken terug. Wat bleek? De laptop deed het nog steeds niet. Er was niets aan gedaan. Terwijl het eerst nog een beetje opstartte, startte het nu helemaal niet meer op. Ik heb de laptop gelijk weer teruggestuurd.
Na meer dan een maand later kreeg ik bericht. De behuizing kon vervangen worden, maar de processor zou ontbreken. Ze verweten mij dat ik de processor eruit zou hebben gehaald en gestolen heb. Ik heb dit hardnekkig ontkend, bovendien zou het erg stom en onlogisch van mij zijn. Wie zou zoiets nou doen? Niemand hier denk ik. Dat zij mij van zoiets beschuldigen vind ik een grof schandaal. Bovendien zeggen ze in hun rapport dat het geheugen ook loszat.
Uiteindelijk hebben ze de processor gewoon vervangen. Ze hebben mijn laptop toen naar mij teruggestuurd. Ik heb hem uiteindelijk bij het logistiek bedrijf opgehaald, omdat ik een dag eerder niet thuis was. Ik heb voor de reparatiekosten meer dan €80 betaald.
Oplichterij?
De laptop eenmaal opgehaald bleek het zeer slecht in elkaar te zijn gezet. De behuizing was niet goed in elkaar gezet en mijn laptop was van de voorkant losjes en bij het scherm was het niet goed vastgezet. Toen ik mijn laptop opstartte zag ik dat er maar 248 mb geheugen inzat. Ik heb mijn laptop gekocht met 512 mb. Toen ik eenmaal bezig was de behuizing goed in elkaar te zetten kon ik de weerleiding niet weerstaan om te kijken of het geheugen nou los zat of gewoon niet inzat. Nu blijkt dat er maar 1 reep inzit, ipv 2.
Ik was toen nogal kwaad en boos. Ik dacht eerst dat ze hem vergeten hadden in te doen. Nu weet ik zeker dat ze een reep geheugen hebben gestolen. Ik heb de anonieme man aan de telefoon (ze noemen hun naam nooit!) verteld wat ik dacht. Hij was erg asociaal en stelde voor om of mijn laptop te laten ophalen voor controle of de telefonische verbinding te verbreken. Een ontoelaatbaar dilemma. Waarom?
1. De eerste keer hebben ze niets eens naar mijn laptop gekeken en ik heb hem toen ruim 2 weken gemist. De tweede keer heb ik mijn laptop ruim een maand (bijna 2 maanden) gemist. Ik heb hem verteld dat ik de laptop niet meer kwijt wilde en vroeg hem om mijn reepje geheugen op te sturen per post. Hij wilde dat niet en zei dat hij de zaak niet vertrouwde en impliciet mij te beschuldigen van diefstal van de onderdelen uit mijn eigen laptop.
2. Ik heb het klepje van het geheugen wel opengemaakt, omdat ik zelf zeker wilde weten of het geheugen misschien nog steeds los zat of ontbrak. Dus ze kunnen mij dan alsnog zwartmaken.
Ik heb het vermoeden dat of het bedrijf Sky Computers/Standbyservice met smerige zaken bezig is door onderdelen uit de computers die ter reparatie worden aangeboden zelf te ontvreemden/stelen, of een medewerker binnen dat bedrijf is bezig onderdelen te stelen. Vervolgens wordt de schuld gegeven aan de klant.
Moraal van dit verhaal: koop nooit meer wat van Sky Computers. Ik ben gewoon belazerd en opgelicht.
Ik heb een ongeveer jaar oude laptop van Sky Computers (van Dixons). Dus 1 jaar geleden gekocht. Het is een Aopen 1555G kloon. Ik heb alleen maar 1 jaar garantie voor (ondanks de Europese regelgeving hierover).
Na een half jaar begonnen er kleine scheuren in de hoek van de behuizing te ontstaan, hoewel ik contact heb opgenomen met de service van Sky genaamd "Standbyservice" heb ik de laptop niet opgestuurd, omdat ik mijn laptop op dat moment niet kon missen.
Na een jaar was de laptop plotseling "dood". Het startte niet meer op. Ik kon toen niets anders doen dan de laptop te sturen naar Standbyservice in Oosterhout. Mij werd een coulante afhandeling beloofd en ze zouden de laptop gratis repararen, maar de behuizing zou niet onder de garantie vallen, dus die moest ik zelf betalen. Ik ging daarmee akkoord. Ik stuurde de laptop eind september 2004 op.
Problemen
Nu beginnen de problemen. Ik kreeg de laptop na ongeveer 2 weken terug. Wat bleek? De laptop deed het nog steeds niet. Er was niets aan gedaan. Terwijl het eerst nog een beetje opstartte, startte het nu helemaal niet meer op. Ik heb de laptop gelijk weer teruggestuurd.
Na meer dan een maand later kreeg ik bericht. De behuizing kon vervangen worden, maar de processor zou ontbreken. Ze verweten mij dat ik de processor eruit zou hebben gehaald en gestolen heb. Ik heb dit hardnekkig ontkend, bovendien zou het erg stom en onlogisch van mij zijn. Wie zou zoiets nou doen? Niemand hier denk ik. Dat zij mij van zoiets beschuldigen vind ik een grof schandaal. Bovendien zeggen ze in hun rapport dat het geheugen ook loszat.
Uiteindelijk hebben ze de processor gewoon vervangen. Ze hebben mijn laptop toen naar mij teruggestuurd. Ik heb hem uiteindelijk bij het logistiek bedrijf opgehaald, omdat ik een dag eerder niet thuis was. Ik heb voor de reparatiekosten meer dan €80 betaald.
Oplichterij?
De laptop eenmaal opgehaald bleek het zeer slecht in elkaar te zijn gezet. De behuizing was niet goed in elkaar gezet en mijn laptop was van de voorkant losjes en bij het scherm was het niet goed vastgezet. Toen ik mijn laptop opstartte zag ik dat er maar 248 mb geheugen inzat. Ik heb mijn laptop gekocht met 512 mb. Toen ik eenmaal bezig was de behuizing goed in elkaar te zetten kon ik de weerleiding niet weerstaan om te kijken of het geheugen nou los zat of gewoon niet inzat. Nu blijkt dat er maar 1 reep inzit, ipv 2.
Ik was toen nogal kwaad en boos. Ik dacht eerst dat ze hem vergeten hadden in te doen. Nu weet ik zeker dat ze een reep geheugen hebben gestolen. Ik heb de anonieme man aan de telefoon (ze noemen hun naam nooit!) verteld wat ik dacht. Hij was erg asociaal en stelde voor om of mijn laptop te laten ophalen voor controle of de telefonische verbinding te verbreken. Een ontoelaatbaar dilemma. Waarom?
1. De eerste keer hebben ze niets eens naar mijn laptop gekeken en ik heb hem toen ruim 2 weken gemist. De tweede keer heb ik mijn laptop ruim een maand (bijna 2 maanden) gemist. Ik heb hem verteld dat ik de laptop niet meer kwijt wilde en vroeg hem om mijn reepje geheugen op te sturen per post. Hij wilde dat niet en zei dat hij de zaak niet vertrouwde en impliciet mij te beschuldigen van diefstal van de onderdelen uit mijn eigen laptop.
2. Ik heb het klepje van het geheugen wel opengemaakt, omdat ik zelf zeker wilde weten of het geheugen misschien nog steeds los zat of ontbrak. Dus ze kunnen mij dan alsnog zwartmaken.
Ik heb het vermoeden dat of het bedrijf Sky Computers/Standbyservice met smerige zaken bezig is door onderdelen uit de computers die ter reparatie worden aangeboden zelf te ontvreemden/stelen, of een medewerker binnen dat bedrijf is bezig onderdelen te stelen. Vervolgens wordt de schuld gegeven aan de klant.
Moraal van dit verhaal: koop nooit meer wat van Sky Computers. Ik ben gewoon belazerd en opgelicht.