LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Student26 had gelijk

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk

Student26 had gelijk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik heb het nagezocht en student26 had gelijk.
Gast (waarschijnlijk mrtelecom) strooide ineens met een naam.
Van de eerder genoemde post pagina 10.
Interessant om dat eens terug te lezen.
Zal ik ook nog vene mijn bijdrage leveren:

Continent is werelddeel. En dan is Australie er geen, maar Oceanie wel.
En daar hoort ook Nieuw Zeeland bij. En ze vinden het niet erg om om Oceaniers te zijn, wel om Aussies genoemd te worden.

Tweede vraag is waarom iemand die rijk is, of in ieder geval welgesteld een mlm toko zou willen beginnen? Zo'n toko neem je toch gewoon over ipv opnieuw mensen te werven?
Hebben Munchener Ruck, Warren Buffet en Citigroup ook gedaan.
Zoals ik ook al eerder heb betoogd, voor een bedrijf is het ideaal.
Jouw verkopers werken puur op commissiebasis en hebben geen enkele sociale zekerheid. En als je het een beetje slim indekt heb je ook nog geen aansprakelijkheid.
Zou ik voor kiezen.

Slim

Re: Student26 had gelijk

Ongelezen bericht door Slim »

Ik heb in de betreffende thread al genoeg gezegd; vond het wel grappig om het nog eens terug te lezen.
Wat je voorstanders in deze thread ziet doen is overigens niet specifiek voor MLM. Er lopen veel mensen rond die eigenlijk heel onzeker zijn en continu bevestiging zoeken door factoren buiten zichzelf, zoals de grootte van een land waarin men zakelijk aktief is/was, maandsalarissen met 4 nullen, plaatsen waar men verblijft wat alleen maar kan als je stinkend rijk bent (monaco, monte carlo) en ga zo maar door. Nieuwe mensen kunnen alleen worden geworven als zij ergens een latent gevoel van minderwaardigheid bezitten. MLM is zodoende eigenlijk een uitwas van een maatschappelijk probleem dat al lang bestaat in de westerse maatschappij: middels reclame en andere glamour toestanden wordt mensen voorgehouden dat ze alleen iets zijn als ze mooi, rijk, etc. zijn.
Erg.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Ik heb het nagezocht en student26 had gelijk. Gast (waarschijnlijk mrtelecom) strooide ineens met een naam.
Dat kan alleen maar MrTelecom geweest zijn. Je gaat mij echt niet wijsmaken dat hij het zo belangrijk vond dat hij het aan anderen eerst via mail o.i.d. heeft verteld. We hebben destijds al de (juiste) conclusie getrokken dat MrTelecom = gast = Betweter.
Continent is werelddeel. En dan is Australie er geen, maar Oceanie wel.
Zo stellig wil ik het niet zeggen. Zoals ik in die thread al meldde is het puur een kwestie van definiering en zijn de meningen erover verdeeld. Er is geen eenduidige definitie van een werelddeel of een continent waardoor mrt en ondergetekende in de betreffende thread allebei een beetje gelijk hadden.
Tweede vraag is waarom iemand die rijk is, of in ieder geval welgesteld een mlm toko zou willen beginnen?
Ik neem aan dat je mrt bedoeld met zijn Australie-verhaal. Van de stukjes informatie die ik hier op het forum vond toen ik gisteren zocht naar de berichten voor de "bewijslast", zal ik eens twee interessante gegevens uit de mond van mrt zelf noemen:

- Hij zegt ergens dat hij voor een stage in Australie was, zonder enige melding over het runnen van een eigen bedrijf;

- Hij zegt ergens dat hij na zijn studie 15 jaar heeft "rondgezworven", hard heeft gewerkt en toen werkloos is geworden, waarna hij met MLM is begonnen. Ik ken geen enkele ondernemer die een stopzetting van zijn zaak "werkloos worden" noemt.

Makes you wonder...

Maarschalk

@slim en @student26, zulle we een pooltje maken?
Kijken wie het eerste door mrtelecom wordt aangesproken op leugens, smaad laster etc.
En of hij daarna weer begint te roepen over mensen aanklagen?

slimestudent26

Ongelezen bericht door slimestudent26 »

Nee........lazerhoepel toch op stumperdje

geinporrum

Ongelezen bericht door geinporrum »

Geplaatst op 01 Dec 2004 08:08 door WoodStock

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het jammer dat mensen een normale vraagstellen en dat uiteindelijk zulke teksten in het forum komen.

Het interesseert me echt helemaal niet wie er mee is begonnen maar aub laten we het volwassen en on-topic houden. Het zou jammer zijn als het forum wordt gesloten door een stel kleine kinderen.

WoodStock

Naar boven

Slim

Geplaatst op 01 Dec 2004 11:17 door Slim

--------------------------------------------------------------------------------

Het verbaast me sowieso dat het topic dat ik begon al niet dichtzit. Van mij mag het hoor; ik heb alle info die ik wens.

Naar boven

WoodStock
Gast

Geplaatst op 01 Dec 2004 13:42 door WoodStock

@Slim,

Ik had het dus over je topic, ik was degene die het bericht had geplaatst van een medewerker bij het bedrijf.

Trouwens er is nog meer bekend; Ze hebben bij google verschillende links laten verwijderen doordat de informatie die zichtbaar was vertrouwelijk was en onder de internationale internet copyright recht viel.

In de orginele brief staat dat de content van een ex-medewerker is...wel verdacht vindt je nie?

Naar boven

WoodStock
Gast

Geplaatst op 01 Dec 2004 13:43 door WoodStock

@slim

Betreft de DMCA regelgeving

onderstaand de link naar brief aan google (te vinden op site van google zelf).

http://www.chillingeffects.org/dmca512/ ... iceID=1223

Naar boven

Slim

Geplaatst op 01 Dec 2004 13:45 door Slim

Inderdaad niet fris. Bedankt voor de link in elk geval!

Naar boven

Berichten van afgelopen: Alle berichten1 Dag7 Dagen2 Weken1 Maand3 Maanden6 Maanden1 Jaar Oudste eerstNieuwste eerst

Overzicht forums/Multi Level Marketing (MLM)/jammer

Pagina 1 van 1

Ga naar: Kies Forum Actueel----------------GedragsregelsRadar uitzendingenOproepen telefoonteamVrijetijdsbestedingKopen op afstandLoden LeeuwLegioLease Wonen/interieur----------------VloerenMeubelsKeukensAannemers / installateursMakelaarsEnergiebedrijvenHuren Vakantie/vrijetijd----------------Touroperators/vliegmaatschappijenVakantieparken / campings Telefoon/internet----------------UPC internetUPC telefoonInternetTelefonie Reclame/acties----------------Acties / ReclameKansspelen Juridisch/financieel----------------Banken / FinanciënLetselschadeOverheid / regelgevingPiramidespelenVerzekeraarsEuroLegio Lease (oudere topics)IncassoSpaarbeleg / SprintplanMulti Level Marketing (MLM) Producten----------------Huishoudelijke apparatuurAudio/VideoComputersSpeelgoedGarantieDiverse producten Vervoer----------------Openbaar vervoerGehandicapten vervoerAuto/motor/fietsAutobanden Gezondheid----------------VoedingMedicijnenGezondheidszorg Dieren----------------ZeehondenjachtDieren Overig----------------DiversenRadar Testpanel

nogeengeinporrum

Ongelezen bericht door nogeengeinporrum »

Gedragsregels Uitleg Zoeken Registreer Profiel Inloggen

Overzicht forums/Multi Level Marketing (MLM)/Wie kent WSI?

Gepost door Bericht
Slim

Geplaatst op 29 Nov 2004 21:34 door Slim

Quote:
De meeste waarzeggers kletsen onzin, maar spreken altijd nog meer waarheid dan 'slim'.

Haha, ik proef een beetje frustratie over mijn nickname.
Is dat alles wat je nog in te brengen hebt?

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 29 Nov 2004 21:38 door Gast

Quote:
Haha, ik proef een beetje frustratie over mijn nickname.

Frustratie?? mocht je willen!

Quote:
Is dat alles wat je nog in te brengen hebt?

Zit eigenlijk nog te wachten op BEWIJS dat jij zelfstandige bent...kom maar op zou ik zeggen.

Naar boven

Slim

Geplaatst op 29 Nov 2004 21:52 door Slim

Quote:
Zit eigenlijk nog te wachten op BEWIJS dat jij zelfstandige bent...kom maar op zou ik zeggen.

Moeite met lezen????? Offtopic en bovendien heb ik geen zin om jou koffie te schenken. Of een van je MLM-knokploegjes op bezoek te krijgen.

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 29 Nov 2004 22:00 door Gast

Ok, da's dus de tweede leugen waar we slim op betrappen.
Enig idee wat de eerste is, slim?!

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 29 Nov 2004 22:05 door Gast

Quote:
Offtopic en bovendien heb ik geen zin om jou koffie te schenken.

whahahaha...Offtopic, zegt ie. Ik geloof dat jij je kort geleden hebt schuldig gemaakt aan de "ad de beer" "ad de..." topic. Toen vond je het niet offtopic...
Oh oh oh, l*u*l jij er maar omheen. Je weet gewoon GEEN antwoord te geven op gestelde vragen.

Quote:
Of een van je MLM-knokploegjes op bezoek te krijgen.

Wie is nu de 'waarzegger' ???? Ben helemaal geen mlm'er, ben ook geen tegenstander. vind het onderwerp wél interessant.....tenminste toen het nog een onderwerp was.

Naar boven

Slim

Geplaatst op 29 Nov 2004 22:17 door Slim

Quote:
k geloof dat jij je kort geleden hebt schuldig gemaakt aan de "ad de beer" "ad de..." topic.

Oh nee, nu draai je de zaak om. Jij (of in elk geval een "gast") begon mij Ad de Beer te noemen. En daar ging ik op door omdat ik wilde weten hoe je eraan kwam.
Je zegt geen mlm'er te zijn, maar liegen kun je.
Ik ga aan jou geen energie meer verspillen.

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 29 Nov 2004 22:44 door Gast

Quote:
En daar ging ik op door omdat ik wilde weten hoe je eraan kwam.

Juist dat bedoel ik. wij gaan er ook op door omdat wij willen weten hoe jij erbij komt om jezelf zelfstandige te noemen.....Jij wilt mij voor leugenaar uitmaken....tja...Hoe de waard is, he.
Was niet degene die met ad begon...maar goed.

Quote:
Je zegt geen mlm'er te zijn

nee, inderdaad, heb ik al gezegd. ben geen mlm'er

Quote:
Ik ga aan jou geen energie meer verspillen.

Het is wederzijds vriend Over en Uit!

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 29 Nov 2004 22:57 door Gast

Zou slim vanacht over Kabouter Plop dromen?!

Naar boven

Slim

Geplaatst op 30 Nov 2004 11:15 door Slim

Je hebt gelijk.

Naar boven

Slim

Geplaatst op 30 Nov 2004 13:02 door Slim

Is er nog iemand die meer kan vertellen over WSI?

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 30 Nov 2004 13:20 door Gast

Moet je doen slim ! Is een een heel goed piramidespel en kost slechts € ***** Doe je mee?

Naar boven

Slim

Geplaatst op 30 Nov 2004 14:00 door Slim

Quote:
Moet je doen slim ! Is een een heel goed piramidespel en kost slechts € ***** Doe je mee?

Had ik jou iets gevraagd?
Overigens heb je wel gelijk hoor. Zoals altijd!

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 30 Nov 2004 14:24 door Gast

Today it's my 67 days with WSI. I tell you the company is ABSOLUTELY a big JOKE! Everyday at least 50 people lined up at the front desk for interviews, mostly new immigrants from India, China, Korea, South America and Africa. I was interviewed for 5 mintues, the HR guy basically went over the commission structure with me and asked me to come to work the next morning. So here I am, a Regional Development Director(RDD)!! The other 16 guys who joined around the same day are all gone by now, after working two three months FOR FREE. I should have left at the second month as soon as I discovered the dirty business of this company, but second thought, why not collect more information as evidence ***ore take off?

WSI, Worldsites, whatever it calls itself, the pyramid structure remains the same. If you read the UFOCs, you'll find a list of the franchise brokers,i.e. the RDDs. They're simply 100% commision-based telemarketers. About 300 RDDs, everyone makes a mininum 200 calls per day to everywhere in the world, 9-8, Mon to Sat.
- the First deal, 2% commission of the franchise license fee,from 40k to 270kUS;
- 2-8 deals:5%;
- 9-15 deals 7%-10%, you're a mentor now which emans you can grow your own pyramid and your RDDs will make $ for you;
- above 15 deals, 10%-20%, you're VP or RVP, which means you can basically do nothing, $$$ will follow...

As this is a pure commission structure, the so called franchise selection process is just a disguise for the fact that anyone with $ in his pockets can become a WSI franchisee. So quite often I see RDDs fight over a "promising" deal and a client gets multiple contacts in WSI/Worldsites. And more often I see franchisees lose all their investment and close down their businesses. Out of the 1000 franchisees, the handful who survive are paid by WSI/Worldsites to make video commercials which are spammed out in thousands of CDs everyday.

So much for today... My "mentor" just eyeballed me. I know I should pretend to be back on the phone again... btw,this guy spends most of his time in the office chating online, playing games, picking noses or smoking in the hallway. He's got 12 RDDs making 500kUS commission for him annually! Thanks to the pyramid structure, he gets 20% out of every deal his RDDs make.

M. - Missisauga, Ontario
Canada

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 30 Nov 2004 14:27 door Gast

Quote:
Had ik jou iets gevraagd?

Ja

Naar boven

Gast
Gast

Geplaatst op 30 Nov 2004 14:45 door Gast

Zo zie je maar weer: Ik vond WSI meteen al niks, maar het staat wel in de nationale franchiseformulegids.
Men snapt in Nederland ook helemaal geen fluit van MLM. Jammer, want als je even verder kijkt dan je neus lang is kun je zo de rotte appels van de gouden mogelijkheden onderscheiden.
Alles waar je naar hoeft te kijken is:
Is het een product/dienst die ook zonder MLM een goede afzetmarkt heeft
Is er een redelijke mogelijkheid om een inkomen te verdienen dat evenredig (of meer) is aan de geleverde prestatie. Is het antwoord op beide eisen JA, dan is het goede mogelijkheid. Anders niet.
En tot slot moet je natuurlijk zelf nog bepalen of het wat voor je is.
Er is niks mis met het beroep boer, maar dat betekend nog niet dat het een vak is voor iedereen.

Naar boven

Slim

Stil hier...

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Misschien omdat we met zijn allen perplex staan van de onjuiste conclusies die jullie trekken? Ik was er allang achter dat jullie redenaties in het totaal niet klopten, maar dit slaat echt alles.
Ach, in plopsaland is alles mogelijk. Zielig, echt zielig.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

martin laat je niet baffen.

Gast

perplex staan van de onjuiste conclusies die jullie trekken? Ik was er allang achter dat jullie redenaties in het totaal niet klopten, maar dit slaat echt alles.
Ik sta er perplex van hoe jij dingen wilt ontkennen die gewoon nog voor heel de wereld on-line zijn te verifiëren. Je bent naïef genoeg voor mlm, das al een een ding dat zeker is, maar zo stom kan een mens toch niet zijn?! Gewoon stug vol blijven houden hoor, jij hebt gelijk de rest niet, jij bent succesvol, de rest niet, jij vertelt niks anders dan de waarheid, de rest niet, jij begrijpt de chronologische volgorde, de tros niet....

student26

Misschien omdat we met zijn allen perplex staan van de onjuiste conclusies die jullie trekken?
Toon maar aan. Dat heb ik je namelijk nog niet zien doen.

Maarschalk

@mrtelecom, moet je niet gaan roepen dat je mij gaat aanklagen wegens smaad en laster?
Of kom je nu met bewijs dat student26 ongelijk had?

Gast

En weer uitlokken ... kinderachtig ben je !

Maarschalk

Uitlokken?
Laat mrtelecom zijn woorden bewijzen of verder zijn mond houden.
En al helemaal als hij mensen voor leugenaars gaat uitmaken.

Gast

Kijk jij weleens in een spiegel ?

Gast

Ik heb altijd gedacht dat degene die de beschuldiging uit het bewijs moest leveren. Het zijn vreemde tijden of zijn de tegenstanders nu helemaal gek geworden.
Dat laatste zal wel; ze roepen om het hardst dat de voorstanders op de man spelen en de eerste de beste gelegenheid die zich voordoet of ze gaan weer.
Maar wat kun je verwachten van mensen die 'in de IT' zitten (wat later gewoon webbouwertje zonder werk blijkt te zijn, gezien de hoeveelheid tijd die slim hier verdoet) of die een universitaire graad hebben, maar wel afhankelijk zijn van hun partner en de 'keuze hebben gemaakt' doosjes van A naar B te sturen.
De enige die zijn naam eer aan doet is Maarschalk. Want een maarschalk is een soort soldaatje en we weten allemaal dat soldaatjes vaak in het slijk rollen.
......om maar even naar hun nivo af te zakken

student26

Ik heb altijd gedacht dat degene die de beschuldiging uit het bewijs moest leveren. Het zijn vreemde tijden of zijn de tegenstanders nu helemaal gek geworden.
Volgens mij ben je nu even mis. MrTelecom is hier degene die de beschuldigingen uit en die dus het bewijs moet leveren. Ik heb inmiddels, ondanks dat ik de beschuldigde ben, al het bewijs geleverd dat zijn beschuldigingen vals zijn, nu mag hij zijn beschuldigingen hard maken.
Dat laatste zal wel; ze roepen om het hardst dat de voorstanders op de man spelen
Wat ook gebeurt, en wat je zelf weer bevestigt:
Maar wat kun je verwachten van mensen die 'in de IT' zitten (wat later gewoon webbouwertje zonder werk blijkt te zijn, gezien de hoeveelheid tijd die slim hier verdoet)
Kwestie van slecht lezen door de voorstanders.
of die een universitaire graad hebben, maar wel afhankelijk zijn van hun partner
Wie zegt dat ik afhankelijk ben?! Dat maak jij ervan! Verkeerde aannames doen noemen ze dat.
en de 'keuze hebben gemaakt' doosjes van A naar B te sturen.
Dat jij geen enkel begrip hebt van de aspecten die bij een logistiek bedrijf komen kijken kan ik je niet kwalijk nemen. Dat je zo'n domme conclusie trekt wel.

Slim

wat later gewoon webbouwertje zonder werk blijkt te zijn, gezien de hoeveelheid tijd die slim hier verdoet
Whahaha, jij beweert dat ik heb gezegd dat ik IT'er ben, terwijl je dat er zelf van maakte.
Ennuh, de hoeveelheid tijd die Slim hier zit? Kennelijk leef je nog in de middeleeuwen, en begrijp je niet dat je bij het werken op de pc gewoon meerdere vensters open kunt hebben met daarin bijvoorbeeld een radarforum. Ach, hoe vertederend.
Typerend hoe je jezelf weer bewijst door op de man te spelen, terwijl je het een zin eerder ontkent te doen. Echt, kinderen reageren nog volwassener dan jij. (en nu speel ik op de man, maar ik ontken het niet)

Gast

Typerend hoe je jezelf weer bewijst door op de man te spelen. Echt, kinderen reageren nog volwassener dan jij. (en nu speel ik op de man, maar ik ontken het niet)

Gesloten