waardeloze service Vi-computers
Geplaatst: 04 dec 2004 16:32
Mijn laptop ging stuk. Vi zou zorgen dat de laptop werd opgestuurd naar de fabricant, Acer.
Terwijl mijn laptop nog in hun magazijn stond vertelden ze mij na twee weken doodleuk dat het nog wel even kon duren. Waar mijn laptop toen daadwerkelijk was, wisten ze zelf niet. Dit heb ik zelf uit moeten zoeken om duidelijkheid te krijgen.
Uiteindelijk hebben ze mijn laptop alsnog naar Acer gestuurd, waardoor ik hem veel langer kwijt ben geweest dan nodig had geweest. Toen mijn laptop uiteindelijk (na lang twee maanden!) terugkwam van Acer kreeg ik de laptop zo mee, nog ingeseald en al vanuit Acer. Niets geen controle of wat dan ook.
Toen ik er op stond de reparatie te checken in bijzijn van de medewerker van Vi, constateerde ik dat er een ander beeldscherm (wat veel groter was) op mijn laptop zat. Dat het een en ander niet meer paste had Acer opgelost door middel van stug doorgaan: de achterkant van mijn laptop stond onder spanning en de kier die daardoor ontstond was zo groot als een centimeter. Je keek zo de laptop in. Het beeldscherm sloot niet meer (het slot paste niet meer). Na hiervan eerst thuis foto's te hebben gemaakt (bewijs), heb ik mijn verbolgenheid geuit bij het hoofdkantoor. En wat een begrip kreeg ik. Dat dacht ik. Want uiteindelijk heeft het hoofdkantoor ook fijntjes de kop in het zand gestoken. Mijn laptop moest weer terug naar Acer.
Nu heb ik de laptop weer terug, maar geheel tevreden ben ik niet. Na een paar weken gebruik is er speling ontstaan in de klep (beeldscherm) en bij het opslaan maakt mijn harde schijf een bijgeluid dat er eerder niet inzat. Het hoofdkantoor vind dat ik niet moet zeuren: ik heb samen met de medewerker van de winkel geconstateerd dat de laptop nu goed was. En als ik niet tevreden ben moet ik de laptop maar weer inleveren ter reparatie. Dat ik geen vertrouwen meer heb in Vi en ook niet in Acer, daar walst men fijntjes overheen.
Het irriteerd mij mateloos dat je een duur apparaat koopt en de service echt bij de drempel ophoudt. Vi heeft verschrikkelijk geblunderd, en Acer ook. En tot op de dag van vandaag heeft nog niemand zijn excuses aangeboden....
Is dit het lot van de consument?
Een ijs, maar dan ook een ijskoude douche voor Vi-Computers en Acer!
Terwijl mijn laptop nog in hun magazijn stond vertelden ze mij na twee weken doodleuk dat het nog wel even kon duren. Waar mijn laptop toen daadwerkelijk was, wisten ze zelf niet. Dit heb ik zelf uit moeten zoeken om duidelijkheid te krijgen.
Uiteindelijk hebben ze mijn laptop alsnog naar Acer gestuurd, waardoor ik hem veel langer kwijt ben geweest dan nodig had geweest. Toen mijn laptop uiteindelijk (na lang twee maanden!) terugkwam van Acer kreeg ik de laptop zo mee, nog ingeseald en al vanuit Acer. Niets geen controle of wat dan ook.
Toen ik er op stond de reparatie te checken in bijzijn van de medewerker van Vi, constateerde ik dat er een ander beeldscherm (wat veel groter was) op mijn laptop zat. Dat het een en ander niet meer paste had Acer opgelost door middel van stug doorgaan: de achterkant van mijn laptop stond onder spanning en de kier die daardoor ontstond was zo groot als een centimeter. Je keek zo de laptop in. Het beeldscherm sloot niet meer (het slot paste niet meer). Na hiervan eerst thuis foto's te hebben gemaakt (bewijs), heb ik mijn verbolgenheid geuit bij het hoofdkantoor. En wat een begrip kreeg ik. Dat dacht ik. Want uiteindelijk heeft het hoofdkantoor ook fijntjes de kop in het zand gestoken. Mijn laptop moest weer terug naar Acer.
Nu heb ik de laptop weer terug, maar geheel tevreden ben ik niet. Na een paar weken gebruik is er speling ontstaan in de klep (beeldscherm) en bij het opslaan maakt mijn harde schijf een bijgeluid dat er eerder niet inzat. Het hoofdkantoor vind dat ik niet moet zeuren: ik heb samen met de medewerker van de winkel geconstateerd dat de laptop nu goed was. En als ik niet tevreden ben moet ik de laptop maar weer inleveren ter reparatie. Dat ik geen vertrouwen meer heb in Vi en ook niet in Acer, daar walst men fijntjes overheen.
Het irriteerd mij mateloos dat je een duur apparaat koopt en de service echt bij de drempel ophoudt. Vi heeft verschrikkelijk geblunderd, en Acer ook. En tot op de dag van vandaag heeft nog niemand zijn excuses aangeboden....
Is dit het lot van de consument?
Een ijs, maar dan ook een ijskoude douche voor Vi-Computers en Acer!