LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door NAK »

Aan betalen het moet eindelijk verplicht worden, en dan 110% vooruit en bijvoorbeeld 11% korting crediteren bij de daadwerkelijke afname.
Op welke planeet gebeurt dit :lol:

Waarschijnlijk op UTOPIA :roll:

MAXIEM

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Pieterman,

je schrijft:

Heb ik recht op andere voering?

Het antwoord daarop is ja!

De verkoper moet leveren wat je besteld hebt. Is dat niet het geval dan kun je herstel of vervanging eisen. Wil de verkoper dat niet, dan heb je binnen het eerste halve jaar na de aankoopsdatum het recht om de koopovereenkomst schriftelijk met bewijs van ontvangst, eenzijdig te ontbinden.

Bovenstaande tekst is gebaseerd op de nieuwe consumentenwet van 2003.

Suikses, groeten, Paula.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door NAK »

Ik bestelde gordijnen bij Kwantum: erg belangrijk was het feit dat ze gevoerd moesten worden met geen licht doorlatende stof.
De verkoopster ried :?: :?: :?: mij stof aan die geen licht zou doorlaten en zo zouden de gordijnen dus worden gemaakt
Was het niet makkelijker geweest om dikkere gordijnen te nemen???? 8)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door crazyme »

blijkt de voering volkomen lichtdoorlatend te zijn
Had men vitrage gebruikt ?

MAXIEM

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag NAK,

Wat was ook al weer de vraag van Pieterman? Als je zelf niet lezen kunt, moet je ook niet ingaan op Pietermans omissie op taalkundig gebied.

Vriendelijke groet, Paula. :wink:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door NAK »

Wat was ook al weer de vraag van Pieterman? Als je zelf niet lezen kunt, moet je ook niet ingaan op Pietermans omissie op taalkundig gebied.

Verklaar je nader?????

MAXIEM

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag NAK,

De vraag van Pieterman was:

quote

Heb ik recht op andere voering?

unquote

Wat Pieterman dus verwacht aan respons, is een antwoord op zijn/haar vraag en dat antwoord zie ik in jouw bericht niet staan.

Vriendelijke groet, Paula.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door NAK »

Als je goed leest :oops: zie je dat ik een wedervraag heb gesteld.

Nu weet ik wel dat ik daarmee niet voldoe aan de veronderstelde verwachting die jij van Pieterman hebt, maar dat geeft jou nog niet het recht te stellen dat ik niet goed lees.
Dus..........

Daarnaast ben ik van mening dat de topic niet ging over de gordijnen van Pieterman, maar over de hoogte van een aanbetaling.

MAXIEM

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag NAK,

In het bericht van jouw als reaktie op het bericht van Pieterman lees ik toch echt dat je niet op het meest oorspronkelijk bericht van dit topic ingaat. Je gaat in op het bericht van Pieterman. Uit dat bericht blijkt dat je de vraag van Pieterman niet gelezen hebt want daar ga je niet op in, maar wél op een taalkundige omissie. Vervolgens haak ik daar weer op in door te stellen dat Pieterman daarmee niet geholpen is maar wél met een antwoord op zijn vraag die je vervolgens niet geeft. Wel leuk dat woorden tot grote misverstanden kunnen leiden. Gelukkig heeft Pieterman wél een antwoord van mij gekregen: hij kan terug gaan naar de verkoper en er op staan dat hij krijgt wat hij besteld heeft, nl. niet lichtdoorlatende gordijnen. :wink:

Nogmaals met vriendelijke groet, Paula.

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

ik snap niet waarom mensen nog praten over aanbetaling!!In kranten en op TV wordt juist geadviseerd NOOIT aan te betalen. m.u.v.speciale bestellingen en/of aangepaste bestellingen max.25 %!!
Het CBW is een grote wasse neus! Waarom? In het bestuur zitten uitsluitend leden van deelnemende organisaties.....
Horn Electro/Horn Keuken en Bad 1 en 2 waren aangesloten bij het CBW
Hans Verkerk was aangesloten bij het CBW
Brugman Keukens 1 (1989 failliet) was aangesloten bij het CBW
Megapool was aangesloten bij het CBW en ga zo maar door.
Had je aanbetaald dan was je je geld kwijt of je kon in het gunstigste geval bij een collega ondernemer terecht en dan werd je aanbetaling van de BRUTO adviesprijs afgetrokken,dus kreeg je niets terug.
Zijn we nu al die slachtoffers van aanbetalingen vergeten??
Wij betalen nooit aan:een winkelier moet zijn spullen maar op voorraad hebben,zo niet gaan wij naar een andere!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door NAK »

Wederom een prachtig staaltje van "overname techniek".

Peet start een topic die inhoudelijk over de gang van zaken bij Leen Bakker gaat. Met name de aan betaling

Gaande weg de "discussie" wordt het onderwerp overgenomen met voorbeelden waarbij andere firma's, in dit geval Kwantum, betrokken zijn.
Niets mis mee, als men maar bij de topic, in dit geval "de aanbetaling blijft".

Maar als je een reactie geeft op het overgenomen onderwerp en terloops even een "vreemde vervoeging" van een werkwoord aanhaalt, zijn er altijd weer anderen die denken dat zij het op moeten nemen voor de klaagster.

Einde van het liedje is dat er discussies ontstaan die niets meer met de topic te maken hebben en waarbij je de persoon die het onderwerp overnam niet meer hoort of ziet.

Zal wel een gedragscode zijn die ik niet begrijp.
Óf is dit een echte omissie..........?????

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door 16again »

Megapool was aangesloten bij het CBW .....
Megapool behoorde uiteraard niet tot de woonbranche, en kan dus niet aangesloten zijn geweest bij het CBW.

Overigens waren Megapool klanten helemaal niet zo slecht uit! De garantie verplichtingen werden namelijk overgenomen. Terwijl de consument bij een failliet van een CBW winkel naar de productgarantie kan fluiten.

Pieterman
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2006 12:17

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door Pieterman »

Bedankt reagerende Paula; dit gaf mij een steuntje in de rug, wat ik echter gelukkig niet nodig heb gehad.
Ik belde nogal sceptisch gestemd op naar Kwantum, maar werd heel vriendelijk verzocht met de gordijnen naar de zaak te komen. Dat heb ik vandaag gedaan en de verkoopster gaf zonder dralen aan dat ze mij fout had voorgelicht.
Ik krijg nieuwe gordijnen, ditmaal gevoerd met wel echt verduisterende eigenschappen (want de verkoopster en ik hebben dit samen nu wel gecontroleerd!)
Omdat op de door mij getekende bon duidelijk staat dat gemaakte gordijnen niet worden teruggenomen, meende ik dat ik zou moeten boeten voor het feit dat ik voetstoots had aangenomen dat de verkoopster mij een juist advies gaf.
En beste reagerende Nak: u heeft gelijk dat ik mijn oproep plaatste in een verkeerde rubriek, mijn excuses daarvoor. U moet maar denken dat het leven niet meevalt voor iemand die niet eens onderscheid kan maken tussen dikke en dunne gordijnen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door NAK »

Ik belde nogal sceptisch gestemd op naar Kwantum, maar werd heel vriendelijk verzocht met de gordijnen naar de zaak te komen. Dat heb ik vandaag gedaan en de verkoopster gaf zonder dralen aan dat ze mij fout had voorgelicht.
Als je nu EERST had gebeld en daarna pas op deze site er iets over had geschreven was het voor iedereen prettiger overgekomen.

Nu was er paniek voor niets................... :oops:

MAXIEM

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Pieterman,

Het is precies zo gelopen zoals het moet lopen. Een compliment waard voor Kwantum! Veel plezier (in alle opzichten) met je nieuwe gordijnen.

Vriendelijke groet, Paula.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 25% aanbetalen bij Leen B, anders met lege handen naar huis

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ben het met NAK eens. Veel heisa om niets.

Nu staat heel het internet (en in het bijzonder Google) vol met een negatief verhaal over Kwantum. :wink:

Gesloten