LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acceptgiro's nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

acceptgiro's nuon

Ongelezen bericht door Gast »

Ik betaal al meer dan 1 jaar mijn maandelijks termijnbedrag aan Nuon
per periodieke overschrijving.
Desondanks blijven ze acceptgiro's sturen. Ik heb 2 keer een brief geschreven dat het zonde is van het papier en de portokosten.
Dit hielp niet, de acceptgiro's bleven komen.
Vorige week heb ik gebeld met de klantenservice.
Volgens de dame die ik aan de lijn had, kan bij een betalende klant alleen vermeld worden dat die klant per acceptgiro betaald of dmv een automatische overschrijving.
Met andere woorden de acceptgiro's blijven komen.
Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn waardoor bij Nuon onnodig behoorlijke bedragen worden uitgegeven aan papieren en aan portokosten.
U zult misschien zeggen waarom geef je Nuon niet een machtiging voor automatische incasso.
Daar heb ik zeer slechte ervaringen mee gehad na mijn verhuizing. Dubbele afboekingen. Afboekingen die gewoon doorliepen terwijl ik allang was verhuisd.
Ik hou dus zelf graag de regie over mijn betalingen.

H. Tubee
Amstelveen

Vaaggg

Re: acceptgiro's nuon

Ongelezen bericht door Vaaggg »

Snap jij je eigen verhaal eigenlijk wel?

Je betaald nu dus per acceptgiro ?
en de acceptgiro's blijven maar komen ?
Ik wil graag inhoudelijk met je meepraten maar kijk wel
even of je verhaal uberhaupt te begrijpen is.

Met vriendelijke groet,

Gast

Een periodieke overschrijving is heel wat anders dan een acceptgiro hoor. Een overschrijvingsformulier vul je zelf in, met het juiste bedrag en begunstigde.

Gast

Wat is je probleem dan?
Je mag blij zijn dat ze de betalingen kunnen verwerken in het systeem zo zonder betalingskenmerken en zo 8)

Nuoncustomer

Ongelezen bericht door Nuoncustomer »

Niets mis met periodieke overschrijvingen. Omdat Nuon acceptgiro's blijft sturen terwijl een klant duidelijk heeft gemaakt het niet nodig te hebben of op prijs te stellen maken ze kosten en die kosten worden aan ons allen doorberekend dus Nuon HOU ER MEE OP!!!
Nuon mag niet bepalen hoe een klant betaalt en Nuon heeft al helemaal geen recht op inefficiënte bedrijfsvoering in de vorm van papierverspilling en administratiekosten omdat het ONS GELD is die met dat wanbeleid gemoeid is.
Ik betaal alles per automatische incasso en daar heb ik weer goede ervaringen mee en als je het met een incasso niet eens bent kan je altijd binnen 30 dagen storneren.

Gast

Heerlijk zo'n naieve reactie :twisted:

Is gewoon de vraag: wil je stroom of wil je geen stroom?

Dans je niet volgens de pijpen van de Nuon krijg je gewoon geen stroom :twisted:

ikkes

Ongelezen bericht door ikkes »

bij nuon werken we met een systeem dat 2 opties heeft
acceptgiro or Automatische incasso

ik heb dus geen keus en kan de acceptgiro niet tegen houden

Gast

geweldig he die macht ;-)

Nietwaar

Ongelezen bericht door Nietwaar »

Ja, fijn he die automatisering. Als je ook maar 1 ding wilt doen wat niet op de reguliere manier kan, dan zit je met handen en voeten gebonden aan dat starre systeem wat niet kan doen wat jij wilt. Dat geldt niet alleen voor Nuon, maar voor alle automatiseringssystemen.

(okee, dat Nuon een gigantisch rotbedrijf met waardeloze leugenachtige medewerkers is, dat staat hier gelukkig niet ter discussie) :-)

lammert

Ongelezen bericht door lammert »

Gewoon postbank nemen,
Gratis " mijn postbank " aanvragen,
Automatisch af laten schrijven,
Niet met een afschrijving eens?, een (1) druk op de knop en je geld is weer teruggestort, kan 30 dagen nadien nog steeds
Ik doe dit al jaren tot groot genoegen van mij en tot ongenoegen van de tegenpartij

sjakie81

Ongelezen bericht door sjakie81 »

Als een groenteboer alleen appels en peren verkoopt en je wil ze allebij niet dan ga je toch naar een andere groenteboer?

Of ga je dan ook de groenteboer aanvallen vanwege het niet verkopen of ter beschikking stellen van bananen.

**** GVD GEWOON NIET

Gast

(okee, dat Nuon een gigantisch rotbedrijf met waardeloze leugenachtige medewerkers is, dat staat hier gelukkig niet ter discussie
Dat kunnen we natuurlijk wel ter discussie stellen! Zou het niet zo kunnen zijn dat de "waardeloze leugenachtige medewerkers" ook maar met handen en voeten gebonden zitten aan hun logge bureaucratische systemen die zelfs na 5 jaar onder de Nuon vlag nog niet omgevormd zijn tot een soepele geoliede machine. Denk dat de fout eerder bij de directie - Ludo van Halderen en consorten - ligt als bij de mensen op de werkvloer. Het enige wat ten nadele van de mensen op de werkvloer kan worden gezegd is dat mensen die zich niet kunnen vinden in deze manier van werken zullen vertrekken en dat het management precies het werkvolk krijgt wat ze verdient ;-)

Gesloten