LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechtszaak van vandaag

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
too23
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:05

rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door too23 »

Wie weet of er al nieuws is!!!!!!

too23

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door lhardeman »

Dexia ruziet met klanten over ontbinding contracten

Heeft de kantonrechter in Amsterdam deze zomer nu wel of niet geoordeeld dat beleggers in aandelenlease hun contracten mogen laten ontbinden? Over die vraag kunnen Dexia Bank Nederland en een groep ontevreden beleggers het maar niet eens worden, zo bleek dinsdag voor de rechtbank in Amsterdam.


Raadslieden
Advocaat W. Schonewille stelde dat zijn cliënten met de uitspraak van de kantonrechter in de hand hun beleggingscontract kunnen laten vernietigen als hun partner geen handtekening heeft gezet. Beleggen met geleend geld is een vorm van huurkoop en daarvoor moeten beide partners het contract tekenen. Althans, zo leest de advocaat van de ontevreden beleggers de uitspraak die de rechter in Amsterdam in augustus deed.

De raadslieden van Dexia geven een hele andere uitleg aan de uitspraak. Volgens de bank heeft de rechter juist geweigerd te verklaren dat beleggers hun contract kunnen vernietigen. De kantonrechter heeft wel gezegd dat het om huurkoop gaat, maar heeft daar in de ogen van Dexia geen consequenties aan durven verbinden. Dat zou onmogelijk zijn omdat de beleggers in een collectieve actie tegen de bank ageren.


Bron: RTLZ.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 09 dec 2004 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Gast »

Voor zover het mij bekend is, zijn er wel meer die dat proberen :arrow: :idea:

maandag
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 nov 2004 12:41

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door maandag »

concreet,

worden de incassoprocedures nu gestaakt of niet? Waar blijft ons aller Piet?

Jos Maandag

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Piet »

Uiteraard was PAL aanwezig bij het kort geding vanmiddag.
Er was veel belangstelling van de zijde van dexia o.a. Ben Knüppe en Rob Okhuijsen en de advocaten Mr. Kornegoor en Mr. DF Lunsingh-Scheurleer.

Ook de Stichting Eegalease had een grote achterban meegenomen en er waren een aantal belangstellenden.

De rechter probeerde nog te bemiddelen door een tussenoplossing voor te stellen: dexia stopt de incasso’s tot een uitspraak in een hoger beroep zaak.
Uiteraard ging dexia hier niet mee akkoord.
Dexia vond het niet juist dat dexia moest stoppen met de incasso’s maar dat zij wel gedagvaard werden door gedupeerden.
Maandelijks worden er 75 dagvaardingen bezorgt bij dexia volgens Kornegoor.
Volgens Eegalease zijn er al 900 zaken in behandeling alleen al bij de rechtbank in Amsterdam.
Op 20 december dient een hoger beroep zaak bij het Hof in Den Bosch.

Kornegoor stelde ook dat dexia geen enkel probleem met betalen zou hebben als de Hoge Raad dexia zou veroordelen, dexia is één van de grootste banken van Europa volgens Kornegeer.
Ook stelde hij dat dexia geen conservatoir beslag zou leggen bij niet betalende gedupeerden.
Alleen na een gerechtelijke beslissing wordt de toegekende vordering opgeëist.
Dus dexia geeft toe dat het alleen maar dreigementen zijn, dreigen met de deurwaarder om beslag te leggen op inboedel, geld of huis.

Op donderdag 16 december is de uitspraak in het kort geding.

Groeten,
Piet

maandag
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 nov 2004 12:41

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door maandag »

Wederom bedankt Piet voor de uitvoerige info.


mvg


Jos Maandag :wink:

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door villa_cees »

Puik, Piet.

Hier kunnen we weer mee verder!

vr.gr. Cees :D

Leasette
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 nov 2004 00:45

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Leasette »

Kornegoor stelde ook dat dexia geen enkel probleem met betalen zou hebben als de Hoge Raad dexia zou veroordelen, dexia is één van de grootste banken van Europa volgens Kornegeer.
Geruststelling voor degenen die (op advies van SLV) restschuld betaald hebben? Er is nog geld!
Laatst gewijzigd door Leasette op 07 dec 2004 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door rust »

waarom dan niet meteen naar de hoge raad?

Omdat ze tijd willen rekken en bang zijn?

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Idaho »

Leasette,

Natuurlijk is dit geen geruststelling voor de mensen die betaald hebben, dit gaat over incasso procedures, het is toch prima voor die mensen om te weten dat het hier gaat om een blaffende hond die niet bijt?
Voor de mensen die betaald hebben is het hoger beroep wat Dexia ingesteld heeft tegen de uitspraak vd kantonrechter in A'dam van groot belang.
Dus geduld hebben, ik heb ook betaald aan Dexia en betaal nu iedere maand een fors bedrag en dat voor 4 jaar lang, maar ik ben er van overtuigd dat Dexia mij gaat terugbetalen, iedere eurocent + rente.

Leasette
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 nov 2004 00:45

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Leasette »

Dexia is hier echter om procestechnische redenen niet mee akkoord gegaan
wie het weet mag het zeggen! :?:

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Idaho »

Hmmm sorry Leasette, ik heb jou verkeerd begrepen, ja natuurlijk is er nog genoeg geld om de mensen die reeds betaald hebben terug te betalen.

Leasette
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 nov 2004 00:45

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Leasette »

Na alle verhalen over faillissementen denk ik dat het een geruststelling is te weten dat Dexia verklaart voldoende geld te hebben om alles en iedereen terug te betalen!
Ik geloof ze op hun woord :? :roll: maar eerst zien dan geloven.
Idaho, natuurlijk is het een geruststellende gedachte voor velen te weten dat de blaffende hond voorlopig niet bijt.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Hans A »

De rechter probeerde nog te bemiddelen door een tussenoplossing voor te stellen: dexia stopt de incasso’s tot een uitspraak in een hoger beroep zaak.
Uiteraard ging dexia hier niet mee akkoord.
Ook hieruit blijkt weer met wat voor stelletje boeven we te maken hebben. Bij Dexia werkt het slechts een kant uit: GRAAIEN.
Er is met Dexia geen enkele onderhandeling of compromis mogelijk.
En nog durven ze ons CLIËNTEN te noemen.
Als dit de manier is om je klanten uit te zuigen kan dat Dexia wel eens erg slecht bekomen.
Ook de slachtoffers beginnen zich steeds harder op te stellen.
De angst voor Dexia is al lange tijd voorbij.

maandag
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 nov 2004 12:41

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door maandag »

Als iedereen nu eens stopt met betalen moet Dexia vanzelf meer water bij de wijn doen. Zij gaan nog steeds over lijken en zijn meedogenloos.
terwijl zij donders goed weten dat zij fout zitten met o.a. zorgplicht, WCK,
misleiding, ontkennen van huurkoopconstructies; verkoop aan bejaarden en kinderen enz.

STOP MET BETALEN; ZIE ANDERS MAAR EENS DAT JE JE GELD TERUG KRIJGT OOK AL ZOU ER GENOEG GELD ZIJN BIJ DEXIA.

De opmerking van een der advocaten van Dexia " er zou geld genoeg zijn " zou weleens bewust kunnen zijn gedaan om mogelijke twijfelaars te weerhouden hun betalingen te staken.Op deze manier blijft de kassa bij Dexia rinkelen.

De tot dusver getoonde starre bijzonder onmenselijke houding van Dexia in de afwikkeling en opstelling van hun malafide praktijken getuigt hier immers van.


ZOEK EEN ADVOCAAT MIDDELS EEN COLLECTIEF; STOP UW BETALINGEN.

Jos Maandag

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Hans A »

De opmerking dat er genoeg geld bij Dexia is betekenen dat dexia de incasso's best kan stoppen. Dexia overleeft dit wel.
Dit gaat zeker niet op voor de gedupeerden als de incasso's aan houden.
Als gedupeerde gedwongen moeten betalen heeft dit ZEER GROTE gevolgen. (bijv. verkoop woning, nieuwe schulden moeten maken enz).
Dan komt het met veel gedupeerden nooit meer goed.
Iets wat Dexia (volgens eigen zeggen) niet te wachten staat.

john
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jul 2003 10:03

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door john »

Een van die 900 zaken in Amsterdam is de mijne. Ik ben zo blij dat ik nooit de restschuld betaald heb ondanks allemaal dreigementen van Dexia. En het geld voor een advocaat geef ik daar graag voor uit. Sinds ik die beslissing genomen heb slaap ik weer lekker en kan ik verder met m'n leven. Ik zal nooit, maar dan ook nooit vergeten wat dexia mij en m'n gezin heeft aangedaan. Het trosradarforum en Piet hebben mij gesterkt in hoe te handelen. Hartelijk dank daarvoor. Ik kijk iedere dag even op het forum en moet helaas zien dat er een aantal mensen proberen onrust te zaaien. Laat ze maar hun gang gaan, de overwinning is aan ons. Waarom heeft dexia nooit geprobeerd om de gedupeerden te helpen toen de beurs inelkaar klapte. Wij waren clienten van dexia, maar wat deed dexia voor hun klanten. Rekeningen sturen van 10.000 euro of meer. Ik kan er nog boos om worden.
Die gluiperd van een Bruneel mag echt wel uitkijken met oversteken!!!!!

Groet,

John

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Kees »

Met heel veel plezier kijk ik toe hoe dexia zich langzaam maar zeker verder in de nesten werkt. dexia had ooit grootse plannen om zich in Nederland te vestigen. Door het debacle van deze misdadige bank is het grote kantoor aan de Handelskade geworden tot een groot incassobureau waar de lichten zijn gedooft. Binnen werken mensen, die iedere dag geld kosten (denk aan loon, energie, huur etc) aan een nog slechtere naam van deze instelling. dexia moet uitkijken want langzaam maar zeker drijft de negatieve publiciteit vanuit Brabant België binnen. De vestigingen met het gehate logo zijn aan de Belgische kant nog volop aanwezig en ik moet mij beheersen om geen vandaal te worden. dexia, een naam welke in Nederland gelijk is aan een vloek.
Ik ben er vast van overtuigd dat dexia uiteindelijk het onderspit zal delven. Als ze dit een paar jaar geleden gewoon om een coulante wijze geschikt hadden had dexia gewoon in Nederland kunnen blijven en waren ze financieel al weer snel over dit debacle heen gestapt. Ze kozen voor de ondergang. dexia is in Nederland vermorzeld door hun eigen falen. Wat een domme instelling.........
Laatst gewijzigd door Kees op 07 dec 2004 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: rechtszaak van vandaag

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dat moeten we allemaal John, anders komen we onder de auto :D
Dit heb ik tenminste mijn kinderen al vroeg geleerd.

Gesloten