LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] positieve ervaring!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
positief

positieve ervaring!

Ongelezen bericht door positief »

Na alle negatieve ervaringen met keukenboeren hier eens een positieve:

Wij hebben onlangs een keuken aangeschaft bij een klein keukenzaakje in Middelburg.
De eigenaar werkt alleen vanuit een soort loodsje in een verzamelgebouw. Hij heeft maar 5 keukens opgesteld staan en in 1e instantie dachten we: wegwezen, hier valt niks te zien, maar de eigenaar bood ons koffie aan en we hebben daar even zitten praten.
Uiteindelijk bood hij aan een ontwerp voor ons te maken (met de hand want een computerprogramma vond hij te duur) zonder verplichtingen wat we accepteerden.
3 uur later gingen we weg met een ontwerp voor onze keuken.
De eigenaar zei dat we ons rustig moesten orienteren en als we de keuken van onze dromen hadden gevonden en daar offerte voor hadden laten maken, we nog eens terug moesten komen.

Vervolgens hebben we in 3 weken tijd nog eens 6 zaken bezocht en zijn ons rot geschrokken van de arrogantie, het pushen en de hoge prijzen.
Uiteindelijk zijn we naar het 1e bedrijfje teruggegaan en hoewel de eigenaar de gewenste keuken niet had staan, had hij wel een vergelijkbaar deurtje.
Op basis hiervan heeft hij een offerte gemaakt die we 2 dagen later thuisgestuurd kregen, netjes ingebonden in een mapje, mét alle prijzen erbij.
We waren aangenaam verrast want hij was de eerste die alle prijzen openlijk aan ons toestuurde, een verzorgde offerte afgaf én bovendien nog 1500 euro goedkoper was dan de goedkoopste van de overige 6 keukenzaken!
We zijn teruggegaan en weer nam de eigenaar alle tijd voor ons.
Hij is niet aangesloten bij het CBW omdat dat volgens hem een 'wassen neus' is.
Toen we vroegen hoe het met de aanbetaling zat zei hij dat aanbetaling niet nodig was. Wél verlangde hij een bankgarantie van ons.
Dit vonden we een redelijk alternatief en we besloten onze keuken daar te kopen.
De levertijd was 8 weken en inmiddels is onze keuken geplaatst.
Alles klopte, behalve de draairichting van 1 van de bovenkasten.
Deze werd na 3 weken vervangen door de (door hem ingehuurde) monteur.
Het resultaat is fantastisch!
2 dagen nadat de keuken was afgewerkt stond de eigenaar op de stoep met een bos bloemen Hij heeft de keuken gecontroleerd en ons voor akkoord laten tekenen.

U begrijpt: NIETS DAN LOF VOOR DEZE MAN!

Gast

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gast »

zo kan het dus ook!

Gast

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gast »

Moraal van het verhaal:

Kies als consument de zaak die u serieus neemt!


De verhalen van de grote zaken die dan vertellen dat ze door de grote inkoop goedkoper zijn dan wie dan ook, u leest het hierboven. Veelal zijn de verkopers uit op het behalen van een omzet/provisie tegen alles wat mogelijk is en wat ook wel eens over de grenzen van de klant gaat.

KS

keukenpeuk

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door keukenpeuk »

zegt 't voort!

keukenkenner

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door keukenkenner »

Graag reageer ik even op de uitspraak DMG-jihad.
Welke dwaas haalt het in zijn hoofd om een dergelijke uitspraak te doen.
DMG is een keurig bedrijf met duizenden tevreden klanten en honderden tevreden werknemers. Waren er in deze toch al niet zo'n florisante tijden maar meer van dit soort bedrijven die, wanneer er zich problemen voordoen bij andere keukenbedrijven, die klanten niet laten zwemmen maar ze helpt met hun aanbetaling die ze kwijt zijn!
Niemand kan het zich veroorloven om zo'n uitspraak te doen!
Schandalig dat iemand op zo'n forum als dit zich uitlaat in deze bewoordingen!
(ik ben geen werknemer bij DMG maar ben wel werkzaam in de keukenbrache)

Gastronoom

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gastronoom »

Die stelling onderschrijf ik volledig.
(en ook ik ben geen medewerker van DMG)

De bij DMG aangesloten bedrijven kenmerken zich vooral door een prima prestatie te leveren en in het geval van problemen er voor te zorgen dat die problemen snel en afdoende worden opgelost.

Toegegeven, er zijn binnen DMG een paar formules die ten tijden van het verkoopgesprek nogal agressief overkomen.
Maar ik val in herhalingen; dan koop je daar toch niet!

Op dit forum zijn praktisch geen negatieve verhalen over DMG te lezen van consumenten die hun keuken niet of niet volledig geleverd hebben gekregen. En dat is met hun omvang zeer knap te noemen.

Maar om in dit soort tijden DMG in een adem te noemen met Jihad is een groot schandaal.

Gastronoom

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gastronoom »

Die stelling onderschrijf ik volledig.
(en ook ik ben geen medewerker van DMG)

De bij DMG aangesloten bedrijven kenmerken zich vooral door een prima prestatie te leveren en in het geval van problemen er voor te zorgen dat die problemen snel en afdoende worden opgelost.
Zelfs als die problemen door ander bedrijven worden veroorzaakt!

Toegegeven, er zijn binnen DMG een paar formules die ten tijden van het verkoopgesprek nogal agressief overkomen.
Maar ik val in herhalingen; dan koop je daar toch niet!

Op dit forum zijn praktisch geen negatieve verhalen over DMG te lezen van consumenten die hun keuken niet of niet volledig geleverd hebben gekregen. En dat is met hun omvang zeer knap te noemen.

Maar om in dit soort tijden DMG in een adem te noemen met Jihad is een groot schandaal.

Gast

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gast »

DMG een keurig bedrijf??? Ben je wel eens bij de Keukenconcurrent binnengestapt? Cowboys zijn het!!
Ik vind trouwens die Jihad-opmerking wel grappig. DMG die een 'heilige keukenoorlog' voert tegen de gevestigde orde :lol:

Harrie12

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Harrie12 »

Na 23 jaar met een keukenblokje van de bouw waren we ook aan iets nieuws toe. Uiteindelijk besteld bij Bemmel & Kroon en daar zijn we niet in teleurgesteld. Alles keurig en onbeschadigd geleverd en tegen extra betaling gemonteerd. Je kunt ook zelf monteren. Over de aanbetaling die standaard 25% is kun je ook onderhandelen. Ik gewoon tevreden. :D

toon1

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door toon1 »

Ik heb ook een keuken bij Bemmel @ Kroon gekocht.
Prima service en goede prijs-kwaliteits-verhouding.

Haagse Harry

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Haagse Harry »

Zeer tevreden over keukenaankoop bij Bemmel en Kroon. Aanbetaling 375 euro en keuken 25% goedkoper dan bij andere keukenbedrijven. Plus natuurstenen blad voor prijs van cesarstone. Zeer vriendelijk geholpen door een 'normale' meedenkende verkoper (geen 'gladde' jongen). Bij levering van de keuken: alles in 1 keer aanwezig. Installateur was een echte ouweh. maar verstond zijn vak wel (prijs lag al vast en was gelukkig niet op basis van gewerkte uren). Op basis van mijn ervaring is Bemmel en Kroon een goede keuze.

Gast5372822

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gast5372822 »

Leuk hoor al die medewerkers van Bemmel , die hun best doen
om dit forumpje maar in leven te houden.

Gast

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gast »

En medewerkers van de concurrentie die dan weer hun concurrent met 'negatieve klantervaringen' een hak proberen te zetten???

Dat er mensen zijn die op een anoniem forum uberhaupt positieve of negatieve verhalen geloven... :roll:

Gast

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gast »

Dat er mensen zijn die op een anoniem forum uberhaupt positieve of negatieve verhalen geloven....
Dat is best moeilijk ja, om dat onderscheid te kunnen maken.
Het startverhaal echter komt op mij heel geloofwaardig over. En waarom?
Nou, er wordt geen naam van de verkoper of bedrijfsnaam genoemd. Ook is er geen vakjargon gebruikt, dus het is heel aannemelijk dat het hier om een bijdrage van een consument gaat.
Jammer dat die luitjes van Bemmel en Kroon hier weer berichtjes onder menen te moeten plaatsen.

ik vind het startbericht een leuke, positieve bijdrage en ook de reactie van KS hierop vind ik een mooie aanvulling .
Het kan dus ook anders. :D

Haagse Harry

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Haagse Harry »

Leuk hoor al die medewerkers van Bemmel , die hun best doen
om dit forumpje maar in leven te houden.
Lekker zo'n opmerking van zo'n anonieme gast. Ik geef mijn positieve ervaring waar mensen misschien wat aan hebben en je wordt in de **** genomen. Voor de 'gasten' op het forum die denken intelligent te zijn door te stellen dat ik een medewerker van B&K ben: je moet je psychologiestudie niet afmaken. Je bakt er niks van. Maar goed, azijnzeikers zoals jullie kopen te dure keukens en daar heb ik weer profijt van.

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door harrie112 »

Nou Haagsche Harry, deze Harrie uit Zoetermeer werkt echt niet bij Bemmel&Kroon en heeft daar ook geen aandelen of zo. Ik ben gewoon tevreden met hun levering en service. Blad had een heel kleine beschadiging aan de rand, installateur heeft dat gezien en dezelfde dag kwam er een nieuw blad.
Vloer van de keuken liep scheef waardoor de onderplint helaas wat te laag bleek, gratis nieuwe onderplint. Als ik bovendien de kwaliteit van het geleverde vergelijk met elders, ben ik van mening dat ik zeker niet teveel heb betaald voor deze kwaliteit zonder problemen. Je werkt wellicht voor de concurent en kan dit niet aanzien? Problemen heb ik ook maar dan met Energiebedrijf.com, wat een administratief zooitje is het daar!

Gast

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Herrie 112 heb je dat ook schriftelijk bevestigd ??

Haagse Harry

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Haagse Harry »

Je werkt wellicht voor de concurent en kan dit niet aanzien?
Zeg Herrie uit Zoetermeer. Als ik iets quote wil dit niet zeggen dat ik het ook geschreven heb......

Ik was positief over B&K (zie 1e post), ik kreeg verwijten over dat ik zou werken bij B&K en gaf even aan dat dit niet zo was (2e post). Nu begin jij te emmeren dat ik bij de concurrent zou werken? Welk deel snap je niet?

(oh ja, de quote bovenaan is van jou Herrie....)

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door harrie112 »

Sorry naamgenoot, ik had gewoon niet goed opgelet, jouw eerste positieve reaktie stond een pagina terug en dus buiten beeld. Blijven we dus positief over B&K.

Haagse Harry

Re: positieve ervaring!

Ongelezen bericht door Haagse Harry »

Oke Herrie, hebben we samen een goede deal gesloten :wink:

Gesloten