LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] boekhouding Energie.com niet in orde
boekhouding Energie.com niet in orde
Sinds de gratis camera aktie bij de postbank heb ik Energie.com als energieleverancier. Elke maand wordt er automatisch een vast bedrag van mijn girorekening afgeboekt. De meeste betalingen doe ik echter per bank, immers daar wordt ook mijn salaris op gestort. Door een slordigheid van mij heb ik een paar keer even rood gestaan op mijn giro, waardoor Energie.com niet automatisch kon incasseren.
Die keren kreeg ik dan een herinnering toegestuurd met daarop het nummer van de bankrekening waarop ik het vereiste bedrag kon overmaken. Dit heb ik dan ook steeds direct gedaan. Groot was mijn verbazing dat ik vervolgens brieven van Intrum Justitia op mijn dak kreeg, met het verzoek de openstaande bedragen over te maken.
De laatste meldde mij dat ik binnen drie dagen moest betalen anders zou afsluiting volgen
Maar dit had ik steeds allang gedaan.
Diverse keren gebeld en brieven geschreven naar zowel Energiebedrijf.com als Intrum Justitia. Geen reactie.
De klantenservice van Energiebedrijf.com verwijst me door naar Intr. Justitia. Een (wanhopige) aangetekende brief naar de directie van Energiebedrijf.com, voorzien van kopieen van bankoverschrijvingen wordt niet beantwoord! Inmiddels ook zo'n aangetekende brief naar Intrum Justitia gestuurd. Na een week nog geen reactie
Ik weet het niet meer, wat nu te doen.
Waarom kan Energie.com niet normaal een boekhouding er op na houden en mijn bankbetalingen keurig afhandelen.
Ik betreur mijn stap naar Energie.com en die digitale camera kan ik nu ook niet meer aanzien want die herinnert mij aan al deze onterechte ellende. En dan praat ik nog niet over een jaarafrekening.
Die keren kreeg ik dan een herinnering toegestuurd met daarop het nummer van de bankrekening waarop ik het vereiste bedrag kon overmaken. Dit heb ik dan ook steeds direct gedaan. Groot was mijn verbazing dat ik vervolgens brieven van Intrum Justitia op mijn dak kreeg, met het verzoek de openstaande bedragen over te maken.
De laatste meldde mij dat ik binnen drie dagen moest betalen anders zou afsluiting volgen
Maar dit had ik steeds allang gedaan.
Diverse keren gebeld en brieven geschreven naar zowel Energiebedrijf.com als Intrum Justitia. Geen reactie.
De klantenservice van Energiebedrijf.com verwijst me door naar Intr. Justitia. Een (wanhopige) aangetekende brief naar de directie van Energiebedrijf.com, voorzien van kopieen van bankoverschrijvingen wordt niet beantwoord! Inmiddels ook zo'n aangetekende brief naar Intrum Justitia gestuurd. Na een week nog geen reactie
Ik weet het niet meer, wat nu te doen.
Waarom kan Energie.com niet normaal een boekhouding er op na houden en mijn bankbetalingen keurig afhandelen.
Ik betreur mijn stap naar Energie.com en die digitale camera kan ik nu ook niet meer aanzien want die herinnert mij aan al deze onterechte ellende. En dan praat ik nog niet over een jaarafrekening.
Re: boekhouding Energie.com niet in orde
Brief sturen met mededeling dat je bij uitblijven van oplossing binnen 2 weken de geschillencommissie inschakeld.
Dit dan ook echt doen, kost je voorlopig 25 euro, maar die krijg je van e.com terug als je gelijk hebt.
Niet proberen zelf met ze in contact te komen, lukt toch niet is mijn eigen ervaring
Bovenstaande manier werkt bij mijn geval wel....
WEL DIRECT OOK JE CONTRACT OPZEGGEN, anders blijf je in hun macht
Dit dan ook echt doen, kost je voorlopig 25 euro, maar die krijg je van e.com terug als je gelijk hebt.
Niet proberen zelf met ze in contact te komen, lukt toch niet is mijn eigen ervaring
Bovenstaande manier werkt bij mijn geval wel....
WEL DIRECT OOK JE CONTRACT OPZEGGEN, anders blijf je in hun macht
Ik sluit me helemaal bij Lammert aan. Je bent een van de velen die wordt geïntimideerd door Energebedrijf.com. Dat is hun standaardmanier van klantbejegening. Zo snel mogelijk je contract opzeggen!
Miijn ervaring is nooit in discussie gaan met energiebedrijven .Er is een onafhankelijke geschillencommissie openbare nutsbedrijven, daar kunt u terecht met klachten over energiebedrijven. Kijk op www.sgc.nl . De uitspraak bij de commissie is net als bij de rechter bindend.
Je hoeft alleen maar klachtengeld te betalen.
Je hoeft alleen maar klachtengeld te betalen.
Inmiddels heb ik eindelijk contact gehad met een medewerker van Energiebedrijf.com. De betalingen die had gedaan waren gebruikt om over twee eerdere maanden achterstand mee te betalen. Over die maand had ik echter nooit een herinnering gekregen. Ik wist niet eens dat over die eerdere maanden een achterstand was opgelopen.
Hoe dan ook het telefoongesprek was zeer correct. Ook de brief die er vervolgens op volgde, keurig correct met zelfs excuses . Intrum Justitia zal bericht krijgen dat de zaak gesloten is.
Kortom mijn nachtmerrie is voorbij.
We zijn niet afgesloten van electriciteit.
Wie weet ga ik mijn digitale camera weer gebruiken.
Al met al heeft het me veel tijd gekost, veel telefoontjes, een plotseling wakker worden 'snachts, 2 aangetekende brieven
Hoe dan ook het telefoongesprek was zeer correct. Ook de brief die er vervolgens op volgde, keurig correct met zelfs excuses . Intrum Justitia zal bericht krijgen dat de zaak gesloten is.
Kortom mijn nachtmerrie is voorbij.
We zijn niet afgesloten van electriciteit.
Wie weet ga ik mijn digitale camera weer gebruiken.
Al met al heeft het me veel tijd gekost, veel telefoontjes, een plotseling wakker worden 'snachts, 2 aangetekende brieven
Jammer voor je: Energiebedrijf.com komt telefonische beloften nooit na.
Kerstkado van e.com??
Heeft iemand al een belletje gekregen???
Of zou de consumentenbondactie dit hebben losgeweekt?
Heeft iemand al een belletje gekregen???
Of zou de consumentenbondactie dit hebben losgeweekt?
Geachte Heer / Mevrouw,
Wij hebben enige tijd geleden van u een E-mail ontvangen. Wij zijn nog niet in staat geweest deze te beantwoorden. Wij bieden u hiervoor onze oprechte excuses aan.
Uiteraard willen wij u graag van dienst zijn. Daarom verzoeken wij u vriendelijk deze E-mail te beantwoorden en hierin uw vraag en/of verzoek nogmaals te verwoorden.
Wij zullen op 24 december a.s. contact met u opnemen.
Indien u uw vraag en/of verzoek bij voorkeur telefonisch wilt afhandelen, verzoeken wij u dit specifiek aan te geven in uw antwoordmail . Wij zullen dan telefonisch contact met u opnemen op 24 december a.s. tussen 09.00 uur en 15.30 uur. In dat geval verzoeken wij u tevens aan te geven op welk telefoonnummer u teruggebeld wenst te worden. Om de afhandeling van uw vraag zo efficiënt mogelijk te kunnen uitvoeren willen wij u tevens vragen het klantnummer in de antwoordmail aan te geven.
Indien wij van u geen reactie ontvangen, gaan wij er vanuit dat uw vraag inmiddels is beantwoord.
Wij danken u voor uw begrip. Energiebedrijf.com wenst u prettige feestdagen en een energiek 2005!
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Energiebedrijf.com
NB: Indien uw vraag betrekking heeft op het ontvangen van een jaar en/of eindafrekening hebben wij goed nieuws voor u. Op dit moment worden de jaar- en eindafrekeningen opgemaakt en verstuurd. Wij kunnen u dan ook garanderen dat indien u nog geen afrekening heeft ontvangen en u hiervoor wel in aanmerking komt, u uiterlijk eind januari 2005 deze afrekening zult ontvangen. U hoeft in dit geval geen E-mail terug te sturen.
Hoera,hoera,hoera
Na maanden smeken,soebatten enz kreeg ik vrijdag 24 december zowaar a:een brief van de geschillen commissie nutsbedrijven met de mededeling dat energiebedrijf.com niet gereageerd heeft op mijn klachten en dat ze de procedure voortzetten,b:een afrekening van energiebedrijf.com over het energieverbruik 2003 waarbij ik zowaar ruim 150 euro terugkrijg, wanneer weet ik niet,C: een daadwerkelijke uitbetaling van 6 maandelijkse afschrijvingen die door energiebedrijf.com ten onrechte waren geincasseerd en d:een brief van instrum justitia waarin werd gevraagd waarom ik een onterechte afschrijving terug heb laten boeken.Dat was lachen.Dit allemaal op 24 december.Je begrijpt het was voor mij een vrolijke kerst
Na maanden smeken,soebatten enz kreeg ik vrijdag 24 december zowaar a:een brief van de geschillen commissie nutsbedrijven met de mededeling dat energiebedrijf.com niet gereageerd heeft op mijn klachten en dat ze de procedure voortzetten,b:een afrekening van energiebedrijf.com over het energieverbruik 2003 waarbij ik zowaar ruim 150 euro terugkrijg, wanneer weet ik niet,C: een daadwerkelijke uitbetaling van 6 maandelijkse afschrijvingen die door energiebedrijf.com ten onrechte waren geincasseerd en d:een brief van instrum justitia waarin werd gevraagd waarom ik een onterechte afschrijving terug heb laten boeken.Dat was lachen.Dit allemaal op 24 december.Je begrijpt het was voor mij een vrolijke kerst
Evenals Gerritje een brief gehad dat ze me op 24 december zouden bellen. Om klokslag 10 uur ging de telefoon en een zeer beschaafde dame bleek van de hele situatie op de hoogte. Ik hoefde niets uit te leggen en binnen 5 minuten was telefonisch mijn klacht afgehandeld. Nu maar wachten of de creditnota echt komt.
Al met al heeft de zaak wel anderhalf jaar geduurd. Als het goed is ben ik van e.com verlost, mede door de hulp van ESSENT, dat moet wel even vermeld worden. Zij hebben mij keurig en vlot voorzien van een verklaring over hun leverantie.
Al met al heeft de zaak wel anderhalf jaar geduurd. Als het goed is ben ik van e.com verlost, mede door de hulp van ESSENT, dat moet wel even vermeld worden. Zij hebben mij keurig en vlot voorzien van een verklaring over hun leverantie.
Nuon gaat per 1 januari plotseling in Amsterdam het beheer van het gasnetwerk doorberekenen dat is 13,44 plus BTW in de maand.
Hoe moet een gezin op bijstandsniveau of een minimum niveau dit nu betalen als het inkomen er niet op voorruit gaat buiten natuurlijk alle andere zaken.
Hoe moet een gezin op bijstandsniveau of een minimum niveau dit nu betalen als het inkomen er niet op voorruit gaat buiten natuurlijk alle andere zaken.
Heb sinds 1 maart 2003 een contract bij energiebedrijf.com. Sinds 10 nov. 2004 probeer ik een jaarafrekening 2003 en 2004 te krijgen dmv brieven, mailtjes en telefoontjes. Op mijn eerste mailtje kreeg ik pas 4 weken later antwoord voor aanvullende vragen. Daar direct op gereageerd. Heb kopieen gestuurd van de netbeheerder NUON (jaarafrekeningen 2003 en 2004), zodat het opstellen van hun afrekeningen eenvoudig opgesteld zouden kunnen worden. Tevens mijn automatische incasso stopgezet ivm hun wanprestatie. Kreeg daarop later een brief met de dreiging om afgesloten te worden van het net danwel bezoek van een incassobureau. Uit die brief bleek ook dat ik opeens een ander klantnummer bezit. Hierop gereageerd met de mededeling dat ze eerst hun administratie maar eens op orde moeten maken en dat ik pas betaal als de jaarafrekeningen juist zijn opgesteld. Onlangs een mailtje gehad dat jaarafrekeningen eind januari 2005 geleverd zullen worden. Mijn ervaring is dat hun administratie niet op orde is en dat ze hun afspraken niet nakomen. Op mijn brieven wordt niet gereageerd. Hun site op het internet ziet er gelikt uit, maar achter deze mooie woorden gaat veel mis. Kortom hun bedrijfsvoering is niet transparant en aan klantvriendelijkheid ontbreekt het ten zeerste.