chello modem wissel ellende,snelheid oude en nieuwe klanten
Geplaatst: 12 dec 2004 02:47
Hallo mede chello gebruikers,
Sinds een paar weken ben ik in bezit van een nieuw modem zo'n thomson ding.
Die heb ik gekregen voor de snelheids verhoging van chello classic naar de 4 megabit snelheid.
Nu heb ik al veel ellende met mijn verbinding gehad en veel boze telefoontjes gepleegd en 2 nutteloze verlof dagen op moeten nemen om eerst het modem te ontvangen (die pipo's van cable one kwamen niet opdagen )
De tweede verlof dag was voor een afspraak met een monteur die zou mijn verbinding gaan testen, nou je raad het al die kwam ook niet opdagen.
De helpdesk gebeld en gevraagd waarom die niet is gekomen, nou zei die meid erg onvriendelijk (call centre rotterdam) dat ze het probleem remote hadden opgelost.
Nu ben ik zelf ict'er en niet gek en als mijn modem ongeveer 150x per dag offline gaat en er niks met mijn computer systeem aan de hand is (had alles al geprobeerd en getest, tot nieuwe giga bit lan kabels aan toe)
Dan moet er toch echt wel wat met chello aan de hand wezen en zo waren de signalen van de modem ook heel anders dan wat die meid aan het oplezen was, maar die geloofde mij niet, want ja lag toch echt aan mijn systeem (dus niet he )
Dus toen maar gezegd dat als er binnen een week niks word opgelost ik verdere stappen zou onder nemen.
Nou een week lang niks gehoord, toen ben ik naar de upc winkel in Leeuwarden geweest en heb alles daar eens goed uit de doeken gedaan en daar hebben ze eindelijk de goeie acties ondernomen en mij klacht serieus genomen en doorgespeeld.
Wat blijkt nu die klachten waren al lang bekent bij de technische dienst en er bleek bij mij in de buurt een defecte router te zitten en die werd zeer binnen kort vervangen op een nacht, dat werd mij verteld door een monteur die mij persoonlijk opbelde, en die zich verbaasde over de manier waarop ik te woord ben gestaan door de helpdesk want de storing stond gewoon op hun scherm.
Het verbinding probleem is nu gelukkig opgelost maar nu nog de nieuwe snelheid zit tot nu toe nog steeds op 1500 kilobit gemiddeld te draaien en behoor 4 megabit te kunnen halen.
Het rare is nieuwe klanten direct de nieuwe snelheid krijgen, maar een klant die al vanaf de eerste kabel aansluiting een aansluiting heeft die krijgt het niet, terwijl ik dus wel het volle pond betaal voor een 50 % tragere verbinding dan de nieuwe klanten.
Dat is gewoon weg stelen naar mijn idee en wil dus vanaf 1 oktober de helft van de abonnement gelden terug hebben want ja met 2 maten meten kan niet door de beugel !!!
Wat vinden jullie hier van ????
Sinds een paar weken ben ik in bezit van een nieuw modem zo'n thomson ding.
Die heb ik gekregen voor de snelheids verhoging van chello classic naar de 4 megabit snelheid.
Nu heb ik al veel ellende met mijn verbinding gehad en veel boze telefoontjes gepleegd en 2 nutteloze verlof dagen op moeten nemen om eerst het modem te ontvangen (die pipo's van cable one kwamen niet opdagen )
De tweede verlof dag was voor een afspraak met een monteur die zou mijn verbinding gaan testen, nou je raad het al die kwam ook niet opdagen.
De helpdesk gebeld en gevraagd waarom die niet is gekomen, nou zei die meid erg onvriendelijk (call centre rotterdam) dat ze het probleem remote hadden opgelost.
Nu ben ik zelf ict'er en niet gek en als mijn modem ongeveer 150x per dag offline gaat en er niks met mijn computer systeem aan de hand is (had alles al geprobeerd en getest, tot nieuwe giga bit lan kabels aan toe)
Dan moet er toch echt wel wat met chello aan de hand wezen en zo waren de signalen van de modem ook heel anders dan wat die meid aan het oplezen was, maar die geloofde mij niet, want ja lag toch echt aan mijn systeem (dus niet he )
Dus toen maar gezegd dat als er binnen een week niks word opgelost ik verdere stappen zou onder nemen.
Nou een week lang niks gehoord, toen ben ik naar de upc winkel in Leeuwarden geweest en heb alles daar eens goed uit de doeken gedaan en daar hebben ze eindelijk de goeie acties ondernomen en mij klacht serieus genomen en doorgespeeld.
Wat blijkt nu die klachten waren al lang bekent bij de technische dienst en er bleek bij mij in de buurt een defecte router te zitten en die werd zeer binnen kort vervangen op een nacht, dat werd mij verteld door een monteur die mij persoonlijk opbelde, en die zich verbaasde over de manier waarop ik te woord ben gestaan door de helpdesk want de storing stond gewoon op hun scherm.
Het verbinding probleem is nu gelukkig opgelost maar nu nog de nieuwe snelheid zit tot nu toe nog steeds op 1500 kilobit gemiddeld te draaien en behoor 4 megabit te kunnen halen.
Het rare is nieuwe klanten direct de nieuwe snelheid krijgen, maar een klant die al vanaf de eerste kabel aansluiting een aansluiting heeft die krijgt het niet, terwijl ik dus wel het volle pond betaal voor een 50 % tragere verbinding dan de nieuwe klanten.
Dat is gewoon weg stelen naar mijn idee en wil dus vanaf 1 oktober de helft van de abonnement gelden terug hebben want ja met 2 maten meten kan niet door de beugel !!!
Wat vinden jullie hier van ????