Pagina 1 van 1

laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 12 dec 2004 08:23
door Miranda
mijn broertje heeft ik denk een maand of 2 geleden bij it's in Papendrecht een laptop gekocht. hij had er bijna meteen al problemen mee dat ie redelijk traag was, zo had ie het niet verwacht. na een tijdje startte zelfs zijn laptop niet meer op. "ja problemen, heeft u zelf veroorzaakt, op het bureaublad stond een icoontje waarmee u een installatie cd van windows xp maken, u moet nu een installatiecd van 60 euro kopen, is binnen 2 dagen na overschrijven bij u bezorgd". nergens in de handleiding van de laptop stond iets over dat icoontje. nou goed gewacht op de cd, na 2 dagen niets! duurde het dus 2 weken! net een laptop van 2 weken oud en dan 2 weken niets kunnen doen. kort daarna kreeg hij last van een knipperend beeldscherm. het viel soms zelfs helemaal uit. remedie was: beeldscherm dichtklappen, wachten tot laptop in slaapstand stond en dan weer aanzetten. maar van de week deed hij zijn beeldscherm iets naar achter toe ivm lichtval, en *ploep* weer uit. maar wat hij ook probeerde: beeldscherm bleef uit. hij dus naar de it's toe. zeggen ze hem dat hij zn laptop naar Packard Bell moet opsturen, oftewel, 2 halve dagen vrij nemen omdat de laptop opgehaald wordt en teruggebracht. maar dit mag toch helemaal niet? it's hoort toch die service te verlenen dat de laptop naar de winkel gebracht wordt? iemand raad over wat we (hadden) kunnen doen? dinsdag wordt de laptop al opgehaald...

Re: laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 12 dec 2004 14:59
door gsm-it
ITS is een zogenaamde dozenschuiver. Zodra u de PC gekocht hebt en met de doos naar buiten bent gewandeld willen zij er liever verder niets meer mee te maken hebben. De garantie van ITS is dus blijkbaar tot aan de deur.
Het beeldscherm is duidelijk nu al defect en dat u zelf een installatie CD had moeten maken, zonder dat dit ergens is beschreven, is te gek voor woorden, net als de prijs hiervoor van €60,-. Heeft u soms een Packard Bell?
Wettelijk is de winkel waar u de laptop gekocht heeft aansprakelijk voor de garantie op de goede werking van de PC, mits de PC niet beschadigd is ten gevolge van een onzachtzinnige behandeling.

Re: laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 12 dec 2004 19:15
door Miranda
ja het is inderdaad een Packard Bell. wat kan mijn broertje aan die garantie doen alsnog?

Re: laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 12 dec 2004 19:59
door Gast
Ja, als je de handleiding niet leest, dan krijg je van dat soort domme uitgaven. Staat er gewoon in dat je een mastercd moet maken. Dus eigen schuld dikke bult. Voor het beeldscherm moet je gewoon de helpdesk bellen voor 0,15 euro p/min. Beste kan je gewoon naar het filiaal gaan en zeggen dat je de helpdesk niet kan bereiken, filialen kunnen namelijk een speciale dealerlijn bellen, dat is veel sneller. Laat PB dan de laptop bij het It's filiaal ophalen, dan hoef je er ook niet voor thuis te blijven.....

Re: laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 12 dec 2004 20:01
door Miranda
mijn broertje heeft de handleiding doorgespit gastje, maar daar stond dus écht niets in!

Re: laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 12 dec 2004 20:27
door gsm-it
IT's heeft het ding geleverd. Dus als het apparaat defect is dan kan je hem daar naar toe brengen om de zaak in orde te laten brengen. Ga desnoods op je strepen staan en laat goed merken wat je er van vind. Vraag naar de chef enz, enz. Laat je niet meteen afschepen. Het is een zaak tussen jullie en It's of je nu wel of niet garantie van Packard Bell hebt.
Als ze je echt niet willen helpen dan zijn ze gauw uit-ge-Itst. De verstandige consument koopt daar dan nooit meer its.

Re: laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 12 dec 2004 23:04
door Gast
Ach schei toch uit!!! Ik heb zelf een PB en in de handleiding staat dat dus wel!!!! Je moet niet alleen de plaatjes kijken, maar ook lezen wat er bij staat......snurk snurk

Re: laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 13 dec 2004 09:17
door Miranda
en is niet elke handleiding anders gastje?

gsm it: mijn vader is meegeweest met mn broertje en die schijnt héél erg op zijn strepen te hebben gestaan, maar het schijnt dat It's een of ander contract met PB heeft. daardoor moet mijn broertje dat ding dus opsturen. maar dat mag toch niet? iedereen is nu inderdaad uitgeit'st! :lol:

Re: laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 13 dec 2004 14:42
door gsm-it
Onbegrijpelijk dat ze niet de moeite willen nemen, waar ze wel toe verplicht zijn, om op verzoek als vertegenwoordiger van de klant naar PB op te treden. Als je vader nog niet genoeg is neem dan ook wat vrienden kennissen en buren mee om zo de druk wat te vergroten. Blijf echter wel altijd formeel en netjes, maar laat je niet zo maar weg sturen, zonder uitgebreid de bedrijfsleider "gesproken" te hebben.
Probeer het anders nog bij het hoofdkantoor van Its (zie link).
Men rekent er bij Its op dat je toch geen rechtszaak kunt beginnen en dus aan het kortste eind trekt.
Misschien is het tijd voor een koude douche voor Its?
Lees dit nog even, zie link:
http://www.laatjenietnaaien.nl/showthread.php?t=47
Zie ook link naar Its:
http://www.its-x-tra.nl/Informatie/Alg%5Fvoorwaarden/
Samenvatting van de Its site:
Garantie
it’s garandeert dat de door it’s geleverde bestellingen voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld en staat daarmede in voor de fabrieksgarantie van het aan u geleverde product. De garantietermijn van it’s komt overeen met de fabrieksgarantie termijn. Deze garantie geldt niet in geval het gebrek te wijten is aan nagelaten verzorging, of opzettelijke beschadiging, of onoplettendheid. Bovendien vervalt de aanspraak op garantie indien anderen dan it’s zonder toestemming van it’s herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben gepleegd.

Defecten / retouren
Uw klacht kunt u E-mailen naar [email protected]. Binnen twee werkdagen zal uw klacht worden beantwoord.
Indien binnen 30 dagen nadat u het product heeft ontvangen, het product een gebrek blijkt te vertonen, heeft u een tweetal mogelijkheden:

U kunt het (kleine) product bij it’s filialen afleveren en vragen om herstel van het defecte product;

U kunt voor het (grote) product it’s schriftelijk (via fax, brief of e-mail) vragen om herstel van het defecte product;

Indien u it’s vraagt om herstel van het defecte product zal it’s bepalen op welke wijze dit zal geschieden. Als het grote apparaten betreft, kan dit herstel geschieden door de importeur of fabrikant. Kleinere producten dient u aan it’s te retourneren of aan it’s filialen af te leveren. It’s zal het product dan binnen 30 werkdagen nadat zij het product van u terug heeft ontvangen, herstellen of vervangen en aan u terugsturen of direct meegeven.
Indien u het kleinere product niet bij een it’s filiaal aflevert, zijn de kosten van de verzending voor rekening van u. Het vervangen en/of herstellen van het product voorzover de klacht gedekt wordt door de garantie en het aan u terugsturen van het product zijn tijdens de garantieperiode voor rekening van it’s.

Re: laptop bij it's gekocht

Geplaatst: 13 dec 2004 18:35
door Gast
Nee want er zit een standaard handleiding bij. Dit is een soort installatiehandleiding.