Pagina 1 van 1

UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 12 dec 2004 22:35
door pompon
Ik word echt helemaal ten gek als ik de naam UPC hoor ! En flink boos op bij de naam Intrrum Justitia. Mijn hemel wat een ellende. Al vanaf 2001 zit ik er midden in en nog steeds ben ik er niet vanaf. Plots ontving ik in September 2001 een telefoonrekening van UPC. Schrok me een hoetje. Maaaaanden lang geen rekening ontvangen en ineens een hele hoge terwijl ik tijdelijk verblijf had in het buitenland. Ik vroeg upc om een specificatie die heb ik nooit gehad. En helemaal uit het niets werd ineens de telefoon afgesloten (zonder vooraf melding gehad te hebben) En uiteraard een herinnering van de rekening. Nogmaals met de klantenservice gebeld ( de ellende daarmee hoef ik niet te vertellen) uiteindelijk is die specificatie nooit gekomen. Ik ontving daarna van Intrum Justitia een rekening. Schrok me dood ik dacht mijn hemel waarom een incassobureau ? Ook daar weer het verzoek gedaan om mij een specificatie te sturen. NOOIT ONTVANGEN. Let wel nu zitten we in 2004 en plotseling denkt Intrum Justitia laten we weer eens een rekening sturen LET WEL....... DIT SPEELDE IN 2001. Telefoontjes, brieven, dreigementen ik heb het allemaal meegemaakt maar nog steeds is er niks opgelost. Vorige week kreeg ik een brief met daarin JA LAG NIET een specificatie. JA JA DAT DACHT JE HET WAS GEWOON EEN EXCEL LIJSTJE MET BEDRAGEN EN DATA EN ZONDER LOGO VAN DE FIRMA UPC. Overigens komen ze met overzichten vanaf September 2001 terwijl ik vraag om een specificaite van april 2001 t/m augustus 2001. ZIJN GEWOON NIET TE KRIJGEN !!! 13,50 PER SPECIFICATIE ZEGT UPC MAAR WE KUNNEN TERUG T/M SEPTEMBER 2001. Mijn hemel wat schiet ik hier toch allemaal mee op.
Maar WEER een brief opgesteld en gevraagd om de specificatie. En duidelijk uitgelegd dat een telefoonspecificatie iets is waarop staat wanneer ik gebeld heb, hoe laat, waar naar toe !!



TIPS, EMAILS, RAAD EN DAAD ZIJN VAN HARTE WELKOM.
ALVAST BEDANKT,


GROETJES EEN HULPELOOS EX UPC KLANTJE.

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 13 dec 2004 11:09
door Scriptkiddy
Tsja dit is inderdaad weer een voorbeeld van de administratieve chaos bij UPC.
Maar ik wil toch wel een kanttekening bij dit verhaal plaatsen. In dit verhaal lees ik, wat ik ook veel bij andere topics terug heb zien komen. Namelijk dat mensen máándenlang geen rekening krijgen. Dat is natuurlijk te wijten aan de eerder genoemde chaos. Maar het gebruik van internet of telefonie moet natuurlijk dan nog wel betaald worden.
Je hebt als klant hier zelf ook verantwoording. Als u per maand zoals ik bijvoorbeeld zo'n € 100,- moet betalen aan UPC, en u krijgt 7 maanden geen rekening, dan is het logisch dat er nog € 700,- te vorderen valt. Aangezien u diezelfde € 700,- de afgelopen maand uitspaarde, is er in mijn ogen geen bezwaar waarom dit bedrag niet in 1, 2 of 3 termijnen betaald kan en zelfs moet worden.
Het argument: "ik kan zo'n bedrag ineens niet missen", loopt daar dus mank. U heeft dat geld immers de afgelopen maanden uitgespaard. Dat zou moeten weten. Zelf als betaald per incasso, dan nog moet u in ieder geval maandelijks controleren of er überhaupt wel een bedrag is afgeschreven. Gebeurd dit niet, dan direct contact opnemen met het bedrijf, als er geld te veel wordt afgeschreven belt u immers ook direct. Dit resulteert, afgaande op alle vehalen hier niet altijd in een nota. Dan dient u in mijn ogen elke maand toch dat bedrag, wat u anders kwijt was geweest te "reserveren". Zodat u, wanneer dat die "monsterlijk" hoge rekening komt, die toch ineens kan betalen.
In mijn ogen heeft UPC de schuld aan die admininstratieve chaos, maar mensen moeten bij zichzelf te rade gaan, wanneer ze een hoge cumulatieve rekening niet kunnen betalen.

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 13 dec 2004 13:09
door neptunus1963
Beste Scriptkiddy en alle andere lezers,

Nee, je hebt het daarin mis. Ik ga niet in op de administratieve chaos van UPC. Daar ga ik mijn hoofd echt niet over breken. Zenden ze geen nota, waar men zegt dat ik daar op wachten moet wanneer ik wil betalen en niet daarvoor, dan moet ik dus toezien, dat je dan ineens een hele grote rekening kan verwachten. Dat zou miju niet overkomen zijn. Ik zeg dan gewoon: "Jongens, jullie kunnen hele grote rekeningen sturen door de chaos van jullie administratie, dan mogen jullie ook aannemen, dat het jullie miskleun is en dus ook jullie probleem. Dus ik betaal dit op mijn eigen wijze en niet dit keer op de wijze die u aangeeft. En wanneer Dan waren jullie daar ook eerder achterhgtekomen, dat er tijden geen nota naar mij toe zou zijn geweest. Daar kan ik niets aan doen, want immers u verplicht mij pas te betalen wanneer de nota binnen is". Dus je hebt degelijk een poot om op te staan, want immers wij als klant mogen pas betalen wanneeer de nota binnen is, want dat zeggen ze. Dus zij zijn in de fout en niet6 ji, want jij mag pas betalen, wanneer de nota binnen is. Althans dat zegt UPC tegen mij altijd. Dus dan wanneer ze dat zeggen en ze sturen geen nota; hebben ze dat als hun probleem gemaakt, dan moeten ze zelf tegenover de klant milder zijn en dat een mens niet meteen 1500,= kan ophoesten kan je dat ook in 15 maanden inhalen of je kan een andere provider nemen, want dan zijn ze in justitieel opzicht zelf verkeerd temeer ze van je eisen dat je pas kan betalen, wanneer de nota binnen is. Nou ik heb ook 3 maanden geen nota gekregen. Toen kreeg ik er ook 1 van drie maanden. Ik heb NIET betaalt en ik heb hen een brief gestuurd, dat ik geen eens per drie maanden een nota wilt en dat ik ineens een hoog bedrag kan en bovenal wil betalen. Dus, dan is het hun fout en hun blaren waar ze zelf op moeten zitten. Dan zie je dat het hun wantoestanden zijn end at je dan kan verwachten dt de klant niet in 8 maanden tijd dat in één keer kan betalen.

Verder heb ik over telefonie ook wat gehoord. Ik had een meid aan de lijn van UPC die mij UPC telefonie wilde aansmeren (ik woon in Rotterdam, en daar is de telefonie van UPC nieuw) en zij kon mij de bedragen en de kosten niet vertellen, omdat ze de verouderde tarieven voor zich had. Dus onvoorbereid en ze voelde zich afgaan bij me. Ik zei tegen haar: "Wannneer je nou eens de laatste tarieven kan zeggen, mag je me nog eens opbellen, want nu heeft het geen zin". Ze voelde zich kennelijk bezwaard en durfde mij het niet meer te bellen.

Zelfs dat hebben ze niet voor elkaar. En nu kunnen we ook bijbetalen aan die gasten?? Nee, dat doen we maar eens even niet. Mijn TV valt geregeld uit en zijn de commerciele zenders niet te krijgen; Ik heb al twee weken een defecte E-mailserver; ik heb nog steeds de oudste snelheid van Chello Classic, namelijk geen 4 Mb download; ook geen 2500 Kb/sec snelheid (eerste verhoging na de 1500 Kb/sec snelheid die je 175 Kb/sec brengt) en ik heb nog steeds de 1500 Kb/sec zo heb ik gemeten. Daarom schort ik of de betalingen op; of ik betaal daar dus niet voor. Het ergste wat jke kan overkomen is, dat je dan geen TV; Telefonie en Internet meer hebt. Goed wat is het alternatief?? De Consumentenbroeders bij Kassa van Felix Murders bij de VARA hebben dat voor de mensen op een rijtje gezet: Compuserve Internet; Telefoon van de KPN en bellen met tele2 en dan vervolgenhs neem je een schotel van 2500 zenders, die je eenmalig een bedrag kost van 175,= en verder niets meer. Dan kan je altijd (wanneer je eenm kastje bbij de scvhotel neemt ZONDER kaart, dat je ook alle betaalzenders ook kan ontvangen en je hebt gelijk alles. Ik heb Tele2; ik heb Compuserve Internet zonder KPN toevoeging en betaal voor ene cvorm van Chello Classic een bedrag van € 54,95 voor een snelheid van: 8 Mb downstream and 2 Mb upstream en leren wat je allemaal met Internet kan doen en dan kan je er alles mee. Verder heb ik een mobiele telefoon Prepayd en de mensen bellen me toch wel als ze me nodig hebben. Dus kost het mij geen beltegoedkaarten. Dus ook geen telefoonkosten dus Tele2 zit bij mij nog steeds in de planning en tegenwoordig word je als achterlijk versleten wanneer je geen e-mailadres hebt. Dus, dan is internet een zeer goede optie en wel die van Compuserve is mijn ervaring als klant zijnde. De TV is dan verder na de éénmalige kosten ook gratis. Want een schotel en een kastke betaal je zelf en geen kosten meer aan wie dan ook, want je bent selfsupported. Nou dat is dan mooi. Hou je alleen maar een maandelijks bedrag over van 54,95 voor een 8Mb x 2 Mb internetverbinding. Mooier kan je het niet hebben en je bent goedkoper uit dan met een soortgelijke Chello Plus en je kan en mag downloaden bij Compuserve zoveel je wilt en totdat je niet meer goed uit je ogen kan kijken en dat is heel en heel erg veel. Ik heb een PC staan die 100% van een etmaal ana het downnloaden op Compuserve en bij Compuserve heb ik nog geen kllaagzang gehoord. Nee hopor. Allemaal prima, zeggen ze tegen mij. Ik zei tegen hun: "Bij jullie ga ik nooit meer weg".

Kijk dat er fouten gemaakt worden vind ik niet erg. Als ze dat maar erkennen en er wat aan willen doen, maar wat kan dat een arrogante monopolist als UPC is dat schelen, nou dan kan het mij ook niets schelen. Weer een klant kwijt UPC. What goes around; comes around. En het is dan hun probleem. Ik heb hun ook niet nodig. Heel simpel.

Groet,

Neptunus.

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 13 dec 2004 13:33
door Hakk98
Neptunus,

Ik ga ook overstappen op ADSL. Heb ook naar CompuServer gekeken maar voor een 1120/352 ben ik bij KPN ADSL Direct goedkoper uit. Ik overweeg een BelBasis abonnement bij de KPN en wil dan gaan bellen via 1609 / 1649. Dan betaal ik alleen een starttarief van 0,04 - 0,049 per gesprek en niks per minuut (alleen naar vaste nummers). Mocht je niet willen bellen via KPN dan kan je ook een BelBudget abonnement nemen van nog geen 10 euro per maand (helaas kan je dan niet bellen via 1609 / 1649 / Tele2).

Aangezien mijn Chello nog loopt t/m april 2005 heb ik even de tijd om goed rond te kijken qua provider en KPN abonnement.

Groetjes,
Hakk98

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 13 dec 2004 13:34
door STARTOURS G24T
Ik heb al wel vaker gehoort over de structurele chaos van UPC toen ik 4 jaar geleden mijn verbinding koos was UPC al aan het kloten wat mij tot het besluit bracht om @home te nemen eerste in het begin was @home meer @sloom maar ik moet zegge ndat de service de algelopen 2 jaar echt super is geweest ik ben er zeer tevreden mee en als @home op deze manier doorgaat ziek in nog aan komen dat @home de positie krijgt van UPC want zoals hun het nu doen hoop ik van harte dat ze zeer binnenkort kapot gaan

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 13 dec 2004 14:20
door neptunus1963
Beste Hakk,

Geen compuserve via KPN, maar je moet die van hunzelf nemen. Kijk even op hun sites en wat diepoer. Want dan kan je DSL krijgen van Compuserve zelf, waar KPN buiten staat.

Dan kost een Chello Classic in Compuserve vorm net zo duur als Chello Classic, maar dan met echt vrij datalimiet en je betaalt veel minder en het is buiten KPN om, mar komt recht van Compuserve zelf. Dus dat wordt één rechte lijn van compuserve naar jouw huis. Dat heet niet ADSL, maar DSL. Die ligt ook al in de grond.

Succes daarmee. En wanneer ik de link kan vinden, dan zal ik die hoier opzetten en oip de site van Kassa!! Van de VARA.

Groet,

Neptunus.

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 13 dec 2004 15:06
door IkBenJan
Scriptkiddy, bij de door jou geplaatste kanttekening is er maar één detail waarin ik met je mee zou willen gaan, en dat is dat je uiteraard je gemaakte kosten ooit moet betalen, en als de verrekening wordt uitgesteld je voor deze betaling een reservering moet aanleggen.

Op eigen houtje geld over maken is een zeer slecht advies in dit geval waarin klaarblijkelijk een slechte administratie de oorzaak is. Immers, wat als tegelijk met je betaling de werkelijke afschrijving plaats vindt? Dan heb je dubbel betaald en moet je dus laten storneren. En wat kan je laten storneren...? niet je eigen betaling, maar juist alleen de reguliere betaling. Als je een toch al slecht functionerende administratie goed wilt frustreren dan is dit precies de methode om die eens even goed om zeep te helpen. Bovendien, een incassomachtiging geef je juist af om alles soepel te laten verlopen en de gehele afhandeling bij de partij te leggen die dat ook wil (algemene voorwaarden) en de verantwoordelijkheid zou moeten hebben dit ook aan te kunnen.
Bovendien speelt er meer; het is een telefoonrekening en daar weet je zowieso al niet van hoe hoog die is, waarbij een gedeeltelijke betaling handmatig en gedeeltelijk per automatische incasso ook alleen maar extra administratieve problemen met zich meebrengt. En de rekening was van tijdens een verblijf in het buitenland, waarbij de vraag zich opdoet hoe die dan zo hoog kan zijn. Verder is de vraag om een specificatie niet onredelijk als je de hoogte van de rekening betwist. En het niet kunnen opleveren hiervan, maar wel de gevoerde gesprekken kunnen factureren, geeft op zijn minst een schijn van tegenstrijdigheid; Hoe kan je in de supermarkt een totaalrekening voor je boodschappen opgeleverd krijgen als niet elk artikel in je karretje met de prijs erachter op een bonnetje staat? In dit geval moet je maar vertrouwen op de juiste administratie van UPC, maar dat is voorshands juist de reden waardoor de hele problematiek in de eerste plaats ontstaan is.

Verder begrijp ik niet waarom jij begint over het niet aan de orde zijn van betaling in termijnen, omdat het bedrag niet in één keer te missen zou zijn? Deze vraag komt toch in het hele verhaal van de topicstarter niet voor? Die stelt alleen vraagtekens bij de hoogte (en niet alleen als gevolg van de opsparing) en ziet graag een specificatie voordat hij tot betaling over gaat, daar is toch verder niks onredelijks aan?
Dat verder elk telefoontje op zo'n specificatie wordt afgerekend, en ook 7 keer de vaste kosten, en ook wellicht de specificatie zelf wordt betaald, hoeft verder geen betoog.
Groeten, Jan.

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 13 dec 2004 15:15
door Hakk98
Beste Neptunus,

Bedankt voor je advies. Ik heb aan 1120/352 voldoende en die is via KPN goedkoper dan bij CompuServe, Zonnet, Wanadoo enz.

Ben geen voorstander van KPN maarja... woon in een klein dorpje waar alleen 1120/352 en trager beschikbaar is...

Heb vorige week een mail naar CompuServe verzonden met wat vragen maar die hebben ook geen tijd om die te beantwoorden...

CompuServe ziet er overigens wel goed uit... als het beschikbaar is in dit gat...

Groetjes,
Hakk98

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 15 dec 2004 07:25
door nuenen
ik probeer het kort te houden, we hebben ook chello, maar die heeft het 3 weken niet gedaan.
heb wel 10 keer gebeld, kost veel geld en ze laten je vlot 20 minuten in de wacht staan.
het lag aan onze computer werdt er iedere keer gezegd, nee lag niet aan hun.
maar wel raar dat er meerdere in de buurt dezelfde storing hadden.
lag achteraf dus aan chello, heb dus 3 weken geen chello gehad, krijg natuurlijk geen geld terug over die weken.
maar gelukkig hebben we in nuenen nu het net, breedband.
dus zijn we van chello af, wil er nooit meer iets van.

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 15 dec 2004 12:56
door Xetec
Je bent als klant niet verantwoordelijk als UPC vergeet rekeningen te sturen. Ze mogen dit ook niet later in rekening brengen want ze zijn zelf in gebreken geblevenn
Eén en ander is ooit op kassa op tv geweest. Bovendien heb ik het zelf keer meegemaakt dat ze een aanbieding lieten doorlopen. Ik hoefde niets terug te betalen omdat ze zelf de fout hebben gemaakt.
Dus conlclusie stel ze in gebreken en betaal niet, want ze trekken aan het kortste eind als je naar de rechter gaat.

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 15 dec 2004 19:55
door Tosbaga
Gewoon even naar de dichstbijzijne primafoon met je legitimatie bewijs, en ze zetten je oer van upc telecom naar kpn telecom, daarna kan je ook adsl aanvragen en over een tijdje is overal digitale tv van KPN en dan ben je helemaal van upc af

Re: UPC IK WALG ERVAN

Geplaatst: 24 dec 2004 18:16
door Hasjroker1
Ik kan me levendig voorstellen dat je gek wordt van UPC. Doe geen zaken met die lui. Voor Internet is er ADSL, voor Telefoon en TV zijn en komen er ook steeds meer andere oplossingen die kwa prijs ongeveer hetzelfde zijn. Weg met die lui. Laat ze maar lekker falliet gaan.