Pagina 1 van 1

vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 16 dec 2004 10:39
door Gast
Ik ontving een email van tiscali dat ze in een keer ipv per maand achteraf per maand vooraf gaan factureren. Volgens hun is dit geen contractswijziging en kan ik niet onder mijn contract uit. Kan iedereen zomaar even aankondigen dat het facturatiemoment een maand eerder wordt en moet je je als consument daar zomaar bij neerleggen? Stel je voor dat de bank aankondigt dat de hypotheek een maand eerder geincasseerd wordt. Ik denk dat velen dan in problemen zullen komen. Hoe zit dit?
Ik ben nu in mailwisseling met tiscali over dit onderwerp.

Hier hun reactie:
______________________________________________________

Wij begrijpen dat het een vervelende situatie is. Toch vragen wij uw begrip. Om per 1 januari over te kunnen gaan naar het nieuwe facturatiesysteem is het nu eenmaal noodzakelijk om reeds 1 maand van tevoren te starten met de aanpassingen.

De wijziging is echter geen contractwijziging. Tiscali heeft slechts besloten het moment van facturatie en incasso te vervroegen. U gaat niets meer betalen dan voorheen.
Ontving u voorheen een factuur in het begin van de maand betreffende de lopende maand; met ingang van januari 2005 ontvangt u een factuur en vindt incasso plaats aan het eind van de maand voorafgaand aan de maand waarop de factuur betrekking heeft.

Het aanpassen van het facturatie-moment door Tiscali biedt geen grond om de overeenkomst tussentijds te beƫindigen of wijzigen.
______________________________________________________

Ik heb potdorie toch geen boodschap aan hun nieuwe facturatiesysteem. Als softwareontwikkelaar wil ik ze best een systeem leveren dat per half jaar achteraf gaat factureren.


groeten,
Ronald

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 16 dec 2004 11:11
door HenkdeHenk
Kpn heeft dit een tijd geleden ook eens gedaan, meen ik. Het gevolg is wel dat je aan het eind van je contract niet nog eens achteraf je abonnement hoeft te betalen.

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 16 dec 2004 11:21
door Bob Schurkjens
Reken maar dat je onder je contract uit kan! De reden is dat Tiscali haar Algemene Voorwaarden per 1 januari 2005 heeft gewijzigd in het nadeel van de klant. Zo moet je nu inderdaad vooruit gaan betalen. Maar ook is bijvoorbeeld de opzegtermijn verlengd van 1 naar 2 maanden.

Dit betekent dat je je lopende contract per 1 januari 2005 kan ontbinden. Doe dat wel per AANGETEKENDE brief (kost eur 5,75).

Zie ook http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=13133

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 16 dec 2004 12:01
door Gast
Bedankt Bob, dat biedt perspectief. Ik raadt reeds bestaande abonnees op te zeggen, al is het alleen al omdat er momenteel veel goedkopere adsl-aanbieders zijn, of er weer opnieuw van een actie gebruik gemaakt kan worden.

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 16 dec 2004 16:01
door Tosbaga
Als buitenstaanders zijn wij niet staat om te beoordelen wat voor voor of nadelen het nieuwe factureringssysteem heeft voor de algehele bedrijfvoering.

Betalen moet je toch, of het nu vooraf of achteraf is, stel je niet aan zou ik zeggen!

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 16 dec 2004 17:32
door Gast
ik ben erg tevreden met tiscali en het is zeker niet duurder dan via het KPN netwerk, in tegendeel zelfs. Of ik voor- of achteraf betaal maakt me dan ook niets uit.
Ik wil alleen een snelle en staiele verbinding, zolang Tiscali dat levert blijf ik klant :)

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 16 dec 2004 19:00
door maybe
Wat maakt het nou uit of je vooraf of achteraf betaald. Betalen moet je toch. Als je denkt dat je hier onderuit komt, moet je zelf weten. Het kost je heel veel moeite en waarschijnlijk kom je na een maand zonder internet gezeten te hebben, toch weer terecht bij een provider waarbij je vooraf moet betalen. KPN doet dit al heel lang.

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 17 dec 2004 04:19
door Bob Schurkjens
Ben zelf ook tevreden over Tiscali. Alleen moeten ze het spel wel eerlijk spelen. Als je daar om vraagt moeten ze erkennen dat dit een reden is om je abo op te mogen zeggen.

Volgens mij is Tiscali op dit moment het goedkoopst als je via tfortelecom.nl een 2 mb/s abo afsluit. Daar kost het maar 20 euro per maand (12 maanden lang). Bij Planet Internet (braak) betaal je voor dat zelfde abo 55 euro per maand!!!

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 28 dec 2004 12:49
door NielsH
Misschien wel het goedkoopste, maar ook met de slechtste service! Voorheen (afgelopen 5-6 jaar nooit problemen gehad, maar dit jaar.....allerlij verschillende problemen).

Daarbij, als je de in de winkel iets koopt, betaal je toch ook pas bij levering van het product en niet vooraf? Tikt lekker aan voor Tiscali: alle abonnees vooraf laten betalen = aantal abbonees x rente...... kom je vast op een erg leuk bedrag uit. Ik vind dit verre van klantvriendelijk.

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 12 jan 2005 12:40
door Matteo
Je huur betaal je toch ook vooruit en je vliegticket betaal je toch ook voordat je in het vliegtuig stapt :wink:

Bij sommige producten moet je gewoon vooruitbetalen. Het moment van betalen maakt niet uit. De prijs blijft toch gewoon hetzelfde. En waarom zegt niemand er iets van als KPN het doet??? Het lijkt wel of KPN niets fout kan doen bij sommige goedgelovige sukkels. "Nee het kan niet aan de KPN liggen, die bestaan al zo lang..." Kom op zeg!

Re: vooraf factureren door tiscali

Geplaatst: 12 jan 2005 22:15
door Nielsh
Oh, dus de een doet het, dan mag de ander ook? Dan zal ik ook maar zo gaan handelen. Ik zal mijn baas ook maar vragen de 1e van de maand mijn salaris te storten. Aangezien ik toch zo'n beetje alles vooraf moet betalen, is dit dan wel zo wenselijk.....

Ik zie natuurlijk wel dat velen vooraf factureren en ook in internetland blijkt dit nu algemeen gemeengoed te zijn, maar een beetje raar is het wel, in zekere zin.