LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorgvezekeraar toch duurder?
Zorgvezekeraar toch duurder?
Vandaag heb ik naar aanleiding van deze site de zorgverzekeraar De Friesland gebeld omdat deze in de lijst de goed koopste is. Tot nu toe ben ik voor 2 pers. verzekerd bij Groene Land Achmea, waar ik met ingang van 01-01-2005 106,10 euro moet betalen. Het bleek dat ik naar vergelijking bij de zorgverzekeraar De Friesland mnd. ca. 86 euro moest betalen. Dus heb ik deze maatschapij meteen gebeld om een offerte aan te vragen. Maar wat bleek nu? Ik ben bij deze zorgverzekeraar zelfs nog 10 euro meer per maand kwijt dan bij Groene Land. Voor 107 euro krijg ik daar dus een basis pakket zonder tand-totaal, wat ik er nu wel bij heb!
Ik weet niet hoe de redactie aan deze prijzen komt maar blijkbaar klopt er niks van! Misschien moet de redactie nog eens contact opnemen met de verzekeraars????
Als iemand een verzekeraar weet die wel goed koper is dan hoor ik het graag! want 106 euro per maand is toch echt te gek voor worden!
Groetjes Henk
Ik weet niet hoe de redactie aan deze prijzen komt maar blijkbaar klopt er niks van! Misschien moet de redactie nog eens contact opnemen met de verzekeraars????
Als iemand een verzekeraar weet die wel goed koper is dan hoor ik het graag! want 106 euro per maand is toch echt te gek voor worden!
Groetjes Henk
Re: Zorgvezekeraar toch duurder?
Dat betaal ik nu al. Wij zitten met ons ziekenfonds bij OHRA nu al op € 110 voor 2 personen. Dat heet dan intens goud, maar zit ook niet eens alles in. Wel de tandarts voor een bepaald bedrag per jaar.
Wij zijn ook nog zoekende, naar toch wel een goedkopere maar goede verzekering. Wie het weet mag het zeggen!
65+
Wij zijn ook nog zoekende, naar toch wel een goedkopere maar goede verzekering. Wie het weet mag het zeggen!
65+
Beste 65+,
Naast dat u de intens goud heeft, heeft u toch ook wel een tanden gaaf polis? Want in de goud zit namelijk geen dekking voor tandartskosten zoals gaatjes vullen enz.
En beste mensen vergeet ook niet dat u heel makelijk wel van ziekenfonds kan wisselen, maar het meestal moeilijker is om een aanvullende verzekering te krijgen. Deze hanteren namelijk selectie.
Naast dat u de intens goud heeft, heeft u toch ook wel een tanden gaaf polis? Want in de goud zit namelijk geen dekking voor tandartskosten zoals gaatjes vullen enz.
En beste mensen vergeet ook niet dat u heel makelijk wel van ziekenfonds kan wisselen, maar het meestal moeilijker is om een aanvullende verzekering te krijgen. Deze hanteren namelijk selectie.
Beste gast 19.49 uur.
U heeft gelijk als u zegt, dat die tandarts kosten niet in het standaardpakket zitten. Daar hebben we inderdaad een aparte aanvullende verzekering voor afgesloten.
Ik bedoelde ook eigenlijk te zeggen, dat wij momenteel al zo,n € 110 incl. tandartskosten verzekering kwijt zijn. ( 2 pers)
En dat het moeilijk zal zijn, om naar een andere verzekering te gaan MET aanvullende verzekering is mij bekend.
65+
U heeft gelijk als u zegt, dat die tandarts kosten niet in het standaardpakket zitten. Daar hebben we inderdaad een aparte aanvullende verzekering voor afgesloten.
Ik bedoelde ook eigenlijk te zeggen, dat wij momenteel al zo,n € 110 incl. tandartskosten verzekering kwijt zijn. ( 2 pers)
En dat het moeilijk zal zijn, om naar een andere verzekering te gaan MET aanvullende verzekering is mij bekend.
65+
Mensen,
ik werk bij Amicon en daar heb je voor 2 personen voor 89 euro een goede aanvullende verzekering. 100% vergoeding ongeacht aantal behandelijngen fysio (vind je niet meer overal), tandarts, kraamzorg enzo enzo... Veel klanten stappen van ohra, agis en achmea over naar Amicon. Vraag voor gratis offerte misschien krijg je mij aan de lijn 0800 0053
Groetjes
ik werk bij Amicon en daar heb je voor 2 personen voor 89 euro een goede aanvullende verzekering. 100% vergoeding ongeacht aantal behandelijngen fysio (vind je niet meer overal), tandarts, kraamzorg enzo enzo... Veel klanten stappen van ohra, agis en achmea over naar Amicon. Vraag voor gratis offerte misschien krijg je mij aan de lijn 0800 0053
Groetjes
Dat zou ik heel graag willen doen, maar hoe weet u nou, of wij ook geaccepteerd worden? Tuurlijk kan ik een offerte aanvragen, maar als ik alle details moet opgeven, kunnen ze je toch ook nog weigeren.
Maar ik kan het proberen toch? Bedankt voor de tip in ieder geval!
65+
Maar ik kan het proberen toch? Bedankt voor de tip in ieder geval!
65+
Even weer een bericht over wat ik zojuist in de krant las.
Premies gaan volgend jaar flink omhoog, met als uitschieters naar boven:
Amicon
FBTO
Nederzorg.
Iets mindere prijsstijgingen bij:
Anderzorg
Azivo
Salland
M.a.w. dat wordt toch nog even puzzelen.
M.vr.gr. 65+
Premies gaan volgend jaar flink omhoog, met als uitschieters naar boven:
Amicon
FBTO
Nederzorg.
Iets mindere prijsstijgingen bij:
Anderzorg
Azivo
Salland
M.a.w. dat wordt toch nog even puzzelen.
M.vr.gr. 65+
kijk ook eens bij anderzorg al vanaf 19,95
dat is alleen het basispakket
ik heb voor mezelf uit gerekend dat we met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen ongeveer 40 euro per persoon kwijt zijn
terwijl ik bij mijn huidige verzekering 101 zou gaan betalen voor ons 4en
groetjes mij
dat is alleen het basispakket
ik heb voor mezelf uit gerekend dat we met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen ongeveer 40 euro per persoon kwijt zijn
terwijl ik bij mijn huidige verzekering 101 zou gaan betalen voor ons 4en
groetjes mij
Wie is er bekend met Anderzorg?
Tevens tip: die is goedkoop, maar ik ben er verder niet bekend mee.
Tevens tip: die is goedkoop, maar ik ben er verder niet bekend mee.
Wij zijn nu een jaar bij Anderzorg. De anabnelding vorig jaar was een COMPLETE RAMP. Later in het jaar , nadat alles in orde leek, kwam het bericht dat mijn vrouw niet verzekerd zou zijn, omdat er iets niet zou kloppen met de gegevens. (hadden alles al 3 keer ontvangen )Dat hadden ze toen aan alle klanten verzonden ! De manier, en met name de inhoud van de brief, maakte me werkelijk woest. Later in het jaar moet ik zeggen dat de ingezonden declaraties wel goed op tijd werden afgehandeld. Wel hebben ze ooooooooontzettend veel tijd nodig om aan aanvraag voor behandeling goed te keuren. Je ligt al onder narcose bij wijze van spreken, als het groene licht wordt gegeven voor de operatie! Let wel op, dat het eigen risico van 50,00 per persoon per POLIS gelds ! m.a.w; heeft je partner een gebitsprothese en jij niet, en je declareert tandartskosten, wordt 100,00 ER ingehouden, en dus geen 50,00. Ook zo bij aanvullend pakket. Desondanks blijven we nu (2005) bij Anderzorg, maar met het basis pakket zonder eigen risico (58,10 per maand) De tandarts betaal ikzelf. Verzeker ik dat mee, betaal ik aan premie en eigen risico ca 380,00 voor een jaar. Voor dit bedrag kun je heel wat gaatjes laten vullen. advies: doen, maar bewaar alle stukken, en copieer vooraf alles.
Ik ben nu bijna 2 jaar verzekerd bij Anderzorg. Ik ben hartstikke tevreden! Ik heb naast het basispakket ook het dental pakket. Geen problemen gehad met declaraties en de klantenservice is prima. Dat was bij VGZ en OZ wel anders.
Ook wij hebben de verzekering bij Groene Land opgezegt en gaan nu verder met AnDerZorg. De prijsverschill is enoooooooooorm. Trouwens moet Groene Land z'n huiswerk wat beter maken het is toch belachelijk dat wij voor Januari 2005 alweer een rekening krijgen alhoewel Groene Land bevestigt heeft dat wij met ingang van 31-12-2004 niet meer verzekerd zijn! Wat een waanhoopig club is dat toch niet! HAHAHAHAHAHA
Trouwens over waanhoopig gesproken: FRIESLAND is er ook zo één! Wij vroegen alleen een offerte (nog duurder dan Groene Land!!!!!!!!) en krijgen nu twee weken later een brief van Friesland of wij de brief niet hebben ontvangen en of wij de offerte in willen vullen en terug sturen! Hoe waanhoopig moeten deze mensen niet zijn?
Het is belachelijk hoe de zorgverzekeraars in dit land de mensen oplichten! Hebben wij het maar niet over de Overheid......die zijn net zo!
Geen wonder dat de mensen gek worden hier!
Trouwens over waanhoopig gesproken: FRIESLAND is er ook zo één! Wij vroegen alleen een offerte (nog duurder dan Groene Land!!!!!!!!) en krijgen nu twee weken later een brief van Friesland of wij de brief niet hebben ontvangen en of wij de offerte in willen vullen en terug sturen! Hoe waanhoopig moeten deze mensen niet zijn?
Het is belachelijk hoe de zorgverzekeraars in dit land de mensen oplichten! Hebben wij het maar niet over de Overheid......die zijn net zo!
Ook wij hebben de verzekering bij Groene Land opgezegt en gaan nu verder met AnDerZorg. De prijsverschill is enoooooooooorm. Trouwens moet Groene Land z'n huiswerk wat beter maken het is toch belachelijk dat wij voor Januari 2005 alweer een rekening krijgen alhoewel Groene Land bevestigt heeft dat wij met ingang van 31-12-2004 niet meer verzekerd zijn! Wat een waanhoopig club is dat toch niet! HAHAHAHAHAHA
Even een verlate reactie op de Gast van 17 december die roept dat ze bij Amicon werkt. Kan de moderator van het forum niet opletten dat dit soort berichten er niet op komen? Ik ben verzekerd bij Amicon, al sinds jaren overigens, omdat ik tevreden ben over het pakket en de kosten en vooral ook de service. Maar die juffrouw moet niet roepen over die tandartsverzekering, want ze betalen dan wel maximaal 500 euro per jaar terug, maar je mag maar één keer per jaar een controle of schoonmaken declareren...
Ik heb sinds 1-1-2005 dus nu hun allergoedkoopste pakket, want ik was toch gewend om de tandartskosten zelf te betalen... Het pakket wat ik vorig jaar had ging omhoog van 49 euro naar 62 euro. Het verschil zet ik nu op mijn spaarreking voor het geval ik een kroon nodig heb of zo. Krijg ik er nog rente op ook...
Ik heb sinds 1-1-2005 dus nu hun allergoedkoopste pakket, want ik was toch gewend om de tandartskosten zelf te betalen... Het pakket wat ik vorig jaar had ging omhoog van 49 euro naar 62 euro. Het verschil zet ik nu op mijn spaarreking voor het geval ik een kroon nodig heb of zo. Krijg ik er nog rente op ook...
PREMIE!!!!!
Iedereen moet eens gaan nadenken waarom de premie van de ziektekosten verzekering zo hoog wordt. FRAUDE, bureaucratie in de zorginstellingen, kosten van een dagopname etc. daar betalen we voor!!!!!
Iedereen moet eens gaan nadenken waarom de premie van de ziektekosten verzekering zo hoog wordt. FRAUDE, bureaucratie in de zorginstellingen, kosten van een dagopname etc. daar betalen we voor!!!!!
hallo,
wij zijn verzekerd bij anderzorg met 2 personen.
ik heb tandtotaal mijn vrouw tand a .
wij zijn € 89 per maand kwijt de declaraties worden binnen 2 weken betaald
wij zijn dik tevreden.
vrgr
henk geluk
wij zijn verzekerd bij anderzorg met 2 personen.
ik heb tandtotaal mijn vrouw tand a .
wij zijn € 89 per maand kwijt de declaraties worden binnen 2 weken betaald
wij zijn dik tevreden.
vrgr
henk geluk