Pagina 1 van 1

vast aan jaarcontract, zonder verbinding...

Geplaatst: 16 dec 2004 18:59
door hoinicoi
Hallo,

Sinds 1 week ADSL via compu serve. Het duurde een maand of twee voor de aansluiting rond was. Omdat ik binnen kort gan verhuizen heb ik vooraf op www.adsl.pagina.nl gekeken of op het nieuwe adres ook ADSL van compu serve mogelijk is. Dat kan...
Nu gaat de verhuizing eerder plaats vinden dan gepland. Omdat ik tot vorige week nog geen aansluiting had heb ik gevraagd mijn aansluiting te verhuizen naar het nieuwe adres. Dat kon niet omdat de aanvraag liep.
De volgende dag werd ik gebeld met de mededeling dat op het nieuwe adres geen aansluiting mogelijk is. Na drie weken gebruik van compu serve zit ik vast aan een jaarcontract... Dit kan toch niet?
Het antwoord op de aansluiting van c.s. op het nieuwe adres wat volgens adsl.pagina wel kan, dat klopt. Echter dit gaat via een ander netwerk, en mijn abonnement is daar naar niet over te zetten.

Heeft iemand ook deze ervaringen, en hoe daar mee omgegaan?
Is het vreemd dat je je denkt goed te hebben geïnformeerd en info toch anders is dan blijkt te zijn?
Het is m.i. bizar dat ik voor een jaar "geen" internet moet betalen...

Help!

Met dank :evil:

Re: vast aan jaarcontract, zonder verbinding...

Geplaatst: 17 dec 2004 04:36
door Bob Schurkjens
Hier is weinig meer aan te doen vrees ik.

Je had natuurlijk de postcodecheck op de site van Compuserve zélf moeten doen, maar dat terzijde.

Misschien kun je je abo downgraden (goedkoper)
Verder heb je kans dat het abo op jouw postcode de komende 11 maanden toch nog beschikbaar komt. Daarnaast heb je kans dat Compuserve haar Algemene Voorwaarden de komende 11 maanden op een gegeven moment wijzigt. Dit geeft jou tevens het recht om per de datum dat de AV wijzigen je abo per direct op te zeggen, waardoor je niet door hoeft te betalen.

Zie ook:

http://www.compuserve.nl/voorwaarden/

" Uw Recht tot Beëindiging

Wijzigingen van de CompuServe BreedBand Overeenkomst
Als CompuServe substantiële wijzigingen aanbrengt in deze BreedBand Overeenkomst zullen we u hierover tenminste 30 dagen vooraf informeren. Indien u het niet eens bent met deze substantiële wijzigingen, heeft u het recht de BreedBand Overeenkomst te beëindigen door de CompuServe Ledenservice schriftelijk (bij voorkeur per aangetekende brief) in kennis te stellen. "

Re: vast aan jaarcontract, zonder verbinding...

Geplaatst: 20 dec 2004 15:27
door Gast
Mij lijkt het eenvoudig:

Men kan niet leveren, dus hoeft u niet te betalen.

Natuurlijk kan compuserve u wel verplcihten om het abonnement via de KPN lijn af te nemen (want dan kan CS wel leveren en u heeft immers een jaarcontract).

Re: vast aan jaarcontract, zonder verbinding...

Geplaatst: 21 dec 2004 08:27
door hoinicoi
met dank voor de reactie,

Ik dacht ook dat dat de gangbare zaak zou zijn. Echter compu serve denkt van niet.... Zij wijzen mij op het contract van een jaar.
Ik vrees dat er niets anders op zit dan een nieuwe provider te zoeken en een jaar te betalen voor een niet werkende verbinding...