LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fooi aan kapper geven?
Fooi aan kapper geven?
Is het gebruikelijk om de kapper een fooi te geven?
En zo ja, wat is dan 'normaal' om te geven? Meestal geef ik mijn kapper zo nu en dan een fooi, maar eerlijk gezegd zie ik dat eigenlijk (bijna) nooit iemand doen.
Dus vroeg ik me af of dit eigenlijk wel gebruikelijk is.
Hebben de kappers bijvoorbeeld niet hun prijzen al extra verhoogd met behandelkosten of zoiets?
Graag meer informatie hierover van mensen die hier meer over weten.
En zo ja, wat is dan 'normaal' om te geven? Meestal geef ik mijn kapper zo nu en dan een fooi, maar eerlijk gezegd zie ik dat eigenlijk (bijna) nooit iemand doen.
Dus vroeg ik me af of dit eigenlijk wel gebruikelijk is.
Hebben de kappers bijvoorbeeld niet hun prijzen al extra verhoogd met behandelkosten of zoiets?
Graag meer informatie hierover van mensen die hier meer over weten.
Re: Fooi aan kapper geven?
Je bent volgens mij nergens verplicht om dat te gaan betalen.
De prijzen zijn absurd hoog maar met een beetje zoeken boycot ik die het wel heel erg bont maken .
Daarvan krijg het personeel vaak niks en dan is een fooi een waardering bij goed werk.
In alle gevallen of het nou de kapper , horeaca de eigenaar zelf bedient krijgen ze van mij geen moer.
De prijzen zijn absurd hoog maar met een beetje zoeken boycot ik die het wel heel erg bont maken .
Daarvan krijg het personeel vaak niks en dan is een fooi een waardering bij goed werk.
In alle gevallen of het nou de kapper , horeaca de eigenaar zelf bedient krijgen ze van mij geen moer.
Gisteren naar de kapper geweest.
kwartiertje knippen EUR 17.50(man)
Resultaat...mwah.....
Maar goed, kan ook aan mijn hoofd liggen....
Staat er een fooienpot naast de kassa, ik doe er wel eens iets in, maar het slaat feitelijk nergens op.
Je geeft ook geen fooi aan iemand die je in een schoenenzaak enz. behoorlijk helpt.
kwartiertje knippen EUR 17.50(man)
Resultaat...mwah.....
Maar goed, kan ook aan mijn hoofd liggen....
Staat er een fooienpot naast de kassa, ik doe er wel eens iets in, maar het slaat feitelijk nergens op.
Je geeft ook geen fooi aan iemand die je in een schoenenzaak enz. behoorlijk helpt.
Mijn vrouw heeft een tondeuse gel=koacht voor 24,50 euro. En ik ben al een keer of 10 geweest met dat ding. Hij staat op 6mm.
Die kapper kan van mij de boom in met die 16,40 euro voor dezelfde tondeuse knipbeurt.
Die kapper kan van mij de boom in met die 16,40 euro voor dezelfde tondeuse knipbeurt.
nog een fooi geven ook? waarvoor? voor die belachelijk hoge bedragen die ze durven vragen, bekijk t ff!!!!
Ik ben een onwijze vrek en ik hou dus helemaal niet van fooien!
Ik ben nog vrekkiger, ik onderhandel eerst over de prijs. KORTING, KORTING, KORTING ......
Het is volgens mij niet gebruikelijk om een fooi aan de kapper te geven (ze zijn al duur genoeg) .
wat een onzin waarom zal je een kapper fooi geven het leven is al duur genoeg om fooi te geven ook in de horeca het hele systeem van fooi is niet meer om aan mee te doen tenzij je echt geld hebt dan zeg ik ach geef die mensen fooi maar niet voor de "gewone"mens
Ik doe het wel.... Als ze goed werk leveren geef ik gerust een Eurootje of 2 meer ...
ja ik doe het ook ....als de kapper mij goed en gezellig heeft geknipt is een extraatjhe wel zo gepast vind ik .....idd niet meer dan max 2 euro dat is meer dan genoeg uiterraard !
Ik geef altijd een fooi aan de kapster die mij in de kapsalon knipt.
Ik word meestal geknipt door dezelfde kapster en dat heeft zo zijn voordelen, je hoeft niet meer uit te leggen hoe het geknipt moet worden en het is altijd ff gezellig babbelen.
Ik word meestal geknipt door dezelfde kapster en dat heeft zo zijn voordelen, je hoeft niet meer uit te leggen hoe het geknipt moet worden en het is altijd ff gezellig babbelen.
in sommige winkels is het het personeel verboden om fooien aan te nemen van klanten.
als jij een fooi wilt geven aan je kapster moet je dat toch zelf weten.
alleen ik denk dat je een slag voor je hersens krijgt als je 100 euro geeft en kwijlend gaat staan grijnzen...
als jij een fooi wilt geven aan je kapster moet je dat toch zelf weten.
alleen ik denk dat je een slag voor je hersens krijgt als je 100 euro geeft en kwijlend gaat staan grijnzen...
Fooi aan kapper geven?
Geef je ook een fooi aan de buschauffeur, of aan de conducteur in de trein? Geef je in een boeken winkel ook een fooi als je een boek van
€ 39,00 hebt gekocht? Nee toch.....
Dan lijkt het me ook niet noodzakelijk om een kapper een fooitje te geven.
Als je nu al die fooien opspaart en 1 á 2 keer per jaar aan een goed doel schenkt, hebben zowel jijzelf als de ontvangende organisatie er meer plezier van.
Geef je ook een fooi aan de buschauffeur, of aan de conducteur in de trein? Geef je in een boeken winkel ook een fooi als je een boek van
€ 39,00 hebt gekocht? Nee toch.....
Dan lijkt het me ook niet noodzakelijk om een kapper een fooitje te geven.
Als je nu al die fooien opspaart en 1 á 2 keer per jaar aan een goed doel schenkt, hebben zowel jijzelf als de ontvangende organisatie er meer plezier van.
Mijn antwoord op de kappers is ik vind het niet nodig om een fooi te geven ik moet voor vijf minuten €.16.00 afrekenen.
Er eindelijk iets aan de kosten ( woekerprijzen) gedaan worden, ik ben haast kaal er zou een apart tarief moeten komen.
Er eindelijk iets aan de kosten ( woekerprijzen) gedaan worden, ik ben haast kaal er zou een apart tarief moeten komen.
Er zijn heel wat kappers die een speciaal tarief rekenen voor mensen die kaalend zijn hoor.
Het probleem bij jou is denk ik ook niet dat je betaald voor het knippen, maar voor het zoeken
Maar zonder gekheid, het is heel normaal om fooi te geven aan een kapper/ kapster en nee, dit zit zeker niet in het bedrag meegerekend.
De meeste vinden het toch ook heel normaal om fooi te geven in een café of restaurant?
Waarom dan niet in een kapsalon?
Het probleem bij jou is denk ik ook niet dat je betaald voor het knippen, maar voor het zoeken
Maar zonder gekheid, het is heel normaal om fooi te geven aan een kapper/ kapster en nee, dit zit zeker niet in het bedrag meegerekend.
De meeste vinden het toch ook heel normaal om fooi te geven in een café of restaurant?
Waarom dan niet in een kapsalon?
Ik zou me beledigd voelen, als ik voor geleverde diensten een geldelijke fooi zou krijgen. Bij een verjaardag getuigd het ook niet van goede smaak als je je er maar met een bedrag in geld afmaakt. Zelf iets maken of kopen desnoods een kadobon, wordt meestal meer gewaardeerd. als de kapper meer geld voor zijn diensten wil, dan vraagt hij er wel om.