Nuon
Geplaatst: 17 dec 2004 08:22
Beste Mensen,
Wat een dag was het vandaag, ik denk ik zal de Nuon even bellen want ik heb de meteropnemer nog steeds niet gehad ik dacht ze zullen mij toch niet vergeten zijn ?
Een man van de Nuon vertelde mij dat ze de meterstanden niet meer op kwamen meten ik denk das een foutje dus ik uitleggen ik heb 51 zonnepanelen op mijn dak liggen en heb mij aangemeld bij Certiq voor een teruglevering vergoeding (MEP) toen vertelde de man dat zij dit jaar een schatting hadden gedaan.
Ik weer benieuwd en vroeg ehh wat heeft u ingevuld dan ? de man vertelde het en het bleek 4000 KW te weinig te zijn .....waarop ik vroeg en hoe zit het met de opgewekte stroom en de stroom die ik terug geleverd heb ?
Waarop ik als antwoord kreeg daar doet de Nuon niks meer me u bent weggegaan bij de Nuon en als u weer terug komt krijgt u een vergoeding ....ik benieuwd waar hij het over heeft en vraagt wat zou ik dan krijgen ? we komen tot de reken som 51 X 110 X 0.8 X 0.7 = 3141 KWH en dat maal 0,07 = 219,91 euro wow zeg ik ik heb 7500 euro netto geinvesteerd die heb ik er dus over 34 jaar uit ......tja zegt de man zonnepanelen das niet echt rendabel !
Ik had hem wel door de telefoon willen trekken maar ja, je blijft ook dan beleefd en bedankt hem hartelijk voor het aanbod.
Na een paar minuten afkoelen belde ik Certiq met de melding dat Nuon de meterstanden niet door wil geven of ik dat niet zelf kan doen.....nee meneer was het antwoord dat moet de Netbeheerder doen dat is zo in de wet geregeld, in mijn geval is dat de Nuon (Continuon) ik zeg nog maar die geeft het niet door en vraag tegelijk hoeveel meterstanden al doorgegeven zijn van bezitters van zonnepanelen, ik krijg als antwoord volgens mij nog niet veel maar daar doen wij natuurlijk geen uitspraken over.
Afijn dat werd dus ook niks ik vroeg de overigens rustig gebleven man of hij niet de Nuon benaderen kan het is tenslotte niet belangrijk wie je bent maar wie je kent! maar nee dat lag niet in zijn bevoegdheden.
Ik vroeg hem wat nu ? hij antwoordde misschien kunt u een klacht bij de DTE indienen ik denk eureka dat ga ik doen, ik de DTE bellen en gelijk een klacht ingediend die man noteert de klacht en ik vraag wat doet u met de klacht ? krijg ik als antwoord ehh niet veel als er veel klachten komen (lees honderden) dan komen we in actie.
Ik vroeg aan de man wie neemt de meter op en voor mij heel belangrijk wie neemt de terug geleverde en opgewekte stroom op? krijg ik als antwoord dat kunt u op onze website lezen ....zie onderstaande link
http://www.dte.nl/nl//Service_en_Contac ... geID=17788
Das in mijn geval de Nuon .....
Ach ik denk ik bel de Nuon nog een keer ik kreeg dit keer iemand anders aan de telefoon maar nee hoor precies hetzelfde antwoord, ik vertelde hem nog dat het in de wet staat dat de netbeheerder is verplicht de standen door te geven en niet de leverancier, maar hij was niet te vermurwen en vertelde dat de Nuon het zo deed en niet anders.
Ook daar kwam ik niet verder dus wat doe ik ik bel TenneT ik kreeg een aardige man aan de telefoon en legde de zaak uit hij kon helaas ook niks doen maar ik moest een email sturen met een klacht ....nou bij deze !
Na een paar uur bellen ben ik helaas niet verder gekomen en tegen een hele dikke muur gelopen ......een jaar geleden dacht ik nog wow ik heb het voor mekaar ik heb de groencertificaten ben aangemeld bij de MEP dankzij de goede hulp van Richard van Greenchoice maar ik vrees dat de muur waar ik nu tegen aan loop nog net zo dik is als 1 jaar geleden!
1 jaar geleden liet de Nuon mij meer als 300 euro betalen om 2 meters te plaatsen die registreeren wat ik opwek en teruglever en nu willen ze de meter niet opnemen !
Leve de Groene energie want laten we wel zijn de energie uit mijn panelen zijn toch het Groenst van allemaal!.........
Ik hoop dat er snel een oplossing komt want dit begint echt op een Soap te lijken
vriendelijke Groeten
Gert van Dompseler
ps, ik ben benieuwd of er hier op het forum ook mensen zijn met het zelfde probleem
Wat een dag was het vandaag, ik denk ik zal de Nuon even bellen want ik heb de meteropnemer nog steeds niet gehad ik dacht ze zullen mij toch niet vergeten zijn ?
Een man van de Nuon vertelde mij dat ze de meterstanden niet meer op kwamen meten ik denk das een foutje dus ik uitleggen ik heb 51 zonnepanelen op mijn dak liggen en heb mij aangemeld bij Certiq voor een teruglevering vergoeding (MEP) toen vertelde de man dat zij dit jaar een schatting hadden gedaan.
Ik weer benieuwd en vroeg ehh wat heeft u ingevuld dan ? de man vertelde het en het bleek 4000 KW te weinig te zijn .....waarop ik vroeg en hoe zit het met de opgewekte stroom en de stroom die ik terug geleverd heb ?
Waarop ik als antwoord kreeg daar doet de Nuon niks meer me u bent weggegaan bij de Nuon en als u weer terug komt krijgt u een vergoeding ....ik benieuwd waar hij het over heeft en vraagt wat zou ik dan krijgen ? we komen tot de reken som 51 X 110 X 0.8 X 0.7 = 3141 KWH en dat maal 0,07 = 219,91 euro wow zeg ik ik heb 7500 euro netto geinvesteerd die heb ik er dus over 34 jaar uit ......tja zegt de man zonnepanelen das niet echt rendabel !
Ik had hem wel door de telefoon willen trekken maar ja, je blijft ook dan beleefd en bedankt hem hartelijk voor het aanbod.
Na een paar minuten afkoelen belde ik Certiq met de melding dat Nuon de meterstanden niet door wil geven of ik dat niet zelf kan doen.....nee meneer was het antwoord dat moet de Netbeheerder doen dat is zo in de wet geregeld, in mijn geval is dat de Nuon (Continuon) ik zeg nog maar die geeft het niet door en vraag tegelijk hoeveel meterstanden al doorgegeven zijn van bezitters van zonnepanelen, ik krijg als antwoord volgens mij nog niet veel maar daar doen wij natuurlijk geen uitspraken over.
Afijn dat werd dus ook niks ik vroeg de overigens rustig gebleven man of hij niet de Nuon benaderen kan het is tenslotte niet belangrijk wie je bent maar wie je kent! maar nee dat lag niet in zijn bevoegdheden.
Ik vroeg hem wat nu ? hij antwoordde misschien kunt u een klacht bij de DTE indienen ik denk eureka dat ga ik doen, ik de DTE bellen en gelijk een klacht ingediend die man noteert de klacht en ik vraag wat doet u met de klacht ? krijg ik als antwoord ehh niet veel als er veel klachten komen (lees honderden) dan komen we in actie.
Ik vroeg aan de man wie neemt de meter op en voor mij heel belangrijk wie neemt de terug geleverde en opgewekte stroom op? krijg ik als antwoord dat kunt u op onze website lezen ....zie onderstaande link
http://www.dte.nl/nl//Service_en_Contac ... geID=17788
Das in mijn geval de Nuon .....
Ach ik denk ik bel de Nuon nog een keer ik kreeg dit keer iemand anders aan de telefoon maar nee hoor precies hetzelfde antwoord, ik vertelde hem nog dat het in de wet staat dat de netbeheerder is verplicht de standen door te geven en niet de leverancier, maar hij was niet te vermurwen en vertelde dat de Nuon het zo deed en niet anders.
Ook daar kwam ik niet verder dus wat doe ik ik bel TenneT ik kreeg een aardige man aan de telefoon en legde de zaak uit hij kon helaas ook niks doen maar ik moest een email sturen met een klacht ....nou bij deze !
Na een paar uur bellen ben ik helaas niet verder gekomen en tegen een hele dikke muur gelopen ......een jaar geleden dacht ik nog wow ik heb het voor mekaar ik heb de groencertificaten ben aangemeld bij de MEP dankzij de goede hulp van Richard van Greenchoice maar ik vrees dat de muur waar ik nu tegen aan loop nog net zo dik is als 1 jaar geleden!
1 jaar geleden liet de Nuon mij meer als 300 euro betalen om 2 meters te plaatsen die registreeren wat ik opwek en teruglever en nu willen ze de meter niet opnemen !
Leve de Groene energie want laten we wel zijn de energie uit mijn panelen zijn toch het Groenst van allemaal!.........
Ik hoop dat er snel een oplossing komt want dit begint echt op een Soap te lijken
vriendelijke Groeten
Gert van Dompseler
ps, ik ben benieuwd of er hier op het forum ook mensen zijn met het zelfde probleem