Pagina 1 van 1

Eneco en hun geweldige contact met klanten

Geplaatst: 17 dec 2004 23:03
door Els Nijman
Help,

Omdat mijn jaarafrekening op meer dan 200 euro hoger uitkwam als bij mijn vorige energieleverancier (Nuon) heb ik het geincasseerde bedrag van ongeveer 166 teruggedraaid en een brief gestuurd aan Eneco met de vraag of zij aan mij willen uitleggen hoe dit kan (bij een zelfde jaargebruik als het jaar daarvoor). Je raad het al nooit antwword gekregen nog een brief gestuurd noppes, wel aanmaningen en een brief van een incassobureau (wat heel toevallig bij hun in het pand zit rara). Nog een keer gebeld, zou terug gebeld worden ja ik zit nog steeds te wachten. Krijg een schrijven van een deurwaarderskantoor met extra kosten, wederom gebeld, of ik alle brieven wilde opsturen. Dit gedaan nooit antwoord gekregen. Weer een brief van de deurwaarder met weer extra kosten. Weer alle brieven gestuurd, maar nu aangetekend, ja hoera nu krijg ik wel antwoord, Eneco houdt vast aan de vordering. Je staat dus met je rug tegen de muur is dit de bedoeling geweest van het vrijgeven van de energielevering.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, misschien weet iemand anders wat ik nog kan doen.

Re: Eneco en hun geweldige contact met klanten

Geplaatst: 18 dec 2004 09:31
door Bob Schurkjens
Ik zou ophouden met bellen want dat leidt tot niets.

Zorg ervoor dat je schriftelijk bewijs klaar hebt liggen dat je alles netjes hebt betaald. Eventuele verdere correspondentie aangetekend versturen met bewijs van ontvangst.

Laat die deurwaarder maar komen. Je kan hem dan kopieën geven van je bewijs. Blijf weigeren te betalen. Immers: je staat volledig in je recht.

In het uiterste geval komt de zaak voor bij de kantonrechter. Je zal dan gelijk krijgen en de tegenpartij wordt veroordeeld tot de proceskosten. Zover laten ze het meestal niet komen.

Laat je niet opnaaien door dit soort hufterige praktijken. Zonde van je leven!

Re: Eneco en hun geweldige contact met klanten

Geplaatst: 18 dec 2004 10:06
door Bookkieper
166 gestorneerd en daarna pas een brief aan Eneco gestuurd?
Je hebt altijd 30 dagen tijd om te storneren en als je dat deed voordat je met Eneco contact opnam dan is dat niet verstandig. En wat bedoel je met zelfde jaargebruik? Water, gas en electriciteit precies het zelfde verbruik als een jaar eerder of volgens je gevoel niets veranderd aan je energieconsumptie?
Ik ben bang dat de fout nu bij de klant zit. :roll:

Re: Eneco en hun geweldige contact met klanten

Geplaatst: 18 dec 2004 10:16
door BMXer
Soortgelijke situatie gehad om 13 euro die dubbelberekend is voor kabelTV die NB al opgezegd was. Heeft me ook drie pogingen gekost om dat voor elkaar te krijgen...
Aantal malen duur telefooncontact gehad, help allemaal niks. We zijn nu een half jaar verder...
Kreeg vandaag wederom een aanmaning voor nu 30 euro! En de dreiging met afsluiting.

Ik heb het nu maar betaald maar ik ben het nu helemaal zat.
Ze zijn mij nu kwijt als trouwe klant van de afgelopen 7 jaar.

Groet