Pagina 1 van 1
Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 20 dec 2004 15:59
door Diana74
Mijn schoonmoeder zit met een raar probleem.
ze is in juni verhuisd nu heeft ze van de nuon wel een afrekening gekregen voor het oude adres en deze netjes betaald maar voor het nieuwe adres nog steeds geen nieuw maandbedrag gehad en dus ook vanaf juni geen rekening betaald wat ze wel graag wil omdat het anders te veel oploopt. Na verschillende malen een telefoontje te hebben gepleegd naar de nuon (waar ze dan te horen krijgt dat ze het maandbedrag dan maar opzij moet zetten.Welk bedrag??)en een aangetekende brief naar de directie kreeg zij een brief terug dat uiterlijk 10 januari er een oplossing komt ( hebben ze al eerder beloofd).Zijn er mensen die dit ook meemaken of hebben meegemaakt of die weten wat je er aan kan doen .
alle tips zijn welkom
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 20 dec 2004 16:06
door Gast
Het beste is om ongeveer het oude bedrag wat uw moeder betaalde te reserveren.
Succes en fijne feestdagen.
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 23 dec 2004 17:13
door P V
Ik zit met hetzelfde probleem als de schoonmoeder van Diana 74.
Om het verhaal kort te houden komt het er hier op neer.
Ik krijg energie van Essent.
Sinds 1 november 2003 betaal ik niet meer door een verhuizing (volgens Essent), maar in werkelijkheid ben ik niet verhuisd.
Na ook diverse telefoontjes naar Essent krijg je steeds het standaardantwoord: we zijn er mee bezig en ik moet het bedrag maar opzij leggen. Welk bedrag????
Vorige week een e-mail gekregen dat ik in april 2005 een jaarafrekening krijg,
Ze vermelden ook dat ik een betalingsregeling kan krijgen.
Grof uitgerekend kom ik dan na 18 maanden niet betalen op Euro 3000.-
Dan moeten ze toch met een goede betalingsregeling komen.
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 27 dec 2004 00:23
door gijsje
De NUON kan dat niet, verhuizingen verwerken, wachten nu al 8 maanden...............op de maandrekeningen....elke maand zetten we het apart, we bellen en zij beloven, maar er komt niks, het zijn een paar randdebielen daar, die salarissen hebben waar je van schrikt, maar een gewone verhuizing kunnen ze niet verwerken, in plaats dat ze eventjes de technische bestanden bekijken in de computer, maar neeeeeeeeeeeeeeeeeeee, veel beloven...............servise ZEER SLECHT, maar wat wil je er werken ook kinderen op dat calle cantre en die hebben geen zin om jouw gegevens in te voeren
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 10:01
door Mohawkmarcje
Nou... beetje kort door de bocht hoor... "Er werken kinderen daar..." 's Niet helemaal waar natuurlijk. En niet WILLEN is een groot woord. Niet KUNNEN, dat is vaak het probleem. In die belfabrieken mogen ze vaak niet meer dan zoveel mogelijk telefoontjes verwerken en o wee als ze langer dan gemiddeld 3 minuten met een klant praten! Ze mogen vaak niet eens de simpelste handeling uitvoeren (printje maken, nota uitdraaien) omdat dat niet tot hun "functiebeschrijving" hoort.
Klantenservices worden vaak onnodig lomp en log gemaakt, kennen een groot verloop in medewerkers en worden stelselmatig ondergewaardeerd door de bedrijven (want tja: als je ergens op moet bezuinigen, dan maar op je service natuurlijk, -die bonussen moeten ergens van betaald worden!). Het personeel krijgt best een goede opleiding en heeft veel kennis van het bedrijf en de procedures weten te vergaren. Jammer genoeg bieden ze geen contracten (meer) aan hun werknemers (uitzendkrachten kun je lekker makkelijk wegschoppen) dus na 1 à 2 jaar verdwijnt al die kennis weer. Callcentra hebben vaak 80% uitzendkrachten die niet gemotiveerd worden écht hun best te doen.
Groeten, Marc.
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 10:13
door Gast
Ook ik heb dat meegemaakt, ben binnen dezelfde gemeente verhuisd, heb nu na 2 maanden eindelijk mijn eindafrekening van het vorige adres (na een correctie te hebben doorgegeven omdat de meterstanden helemaal niet klopten).
Ik neem zowel gas als electra af van Nuon, eerst zat het bij elkaar in, maar op mijn nieuwe adres betaal ik nu nog alleen voor het gas, electra is om onduidelijke reden nog niet aangemeld, dus daar betaal ik nog steeds niet voor, heb al verschillende keren gebeld maar zonder resultaat....benieuwd hoe lang het gaat duren....
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 10:16
door Gast
ps. het bericht hierboven is ook van mij, maar moet wel melden dat de correctie zonder veel problemen werd doorgevoerd, 1 telefoontje was voldoende, maar dat scheelde me wel 150 euro!
dus wat dat aangaat complimenten voor de Nuon.
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 10:20
door Mohawkmarcje
Hopelijk duurt het niet te lang, andrs krijg je misschien een brief in de trant van: "we hebben geen contract voor electra, dus we komen de boel afsluiten". Erg vervelend. Aan de andere kant: wel een mooie gelegenheid om eens rond te shoopen bij andere electraleveranciers.
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 11:17
door Gast
tja, dat heb ik overwogen, maar de reacties daarover zijn ook niet al te best....en ik weet ook niet of ik hierdoor zomaar kan overstappen naar een andere leverancier...
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 12:36
door Gast
alleen als je als wanbetaler te boek staat. Hangt er een beetje vanaf of ze je als klant geregistreerd hebben of niet
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 12:37
door Gast
Als je als wanbetaler te boek staat wil een ander bedrijf je niet hebben bedoelde ik te zeggen
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 13:24
door eric prins
Beste mensen,
ook ik heb een probleem met de Nuon, ik ben eind juni van dit jaar verhuisd naar mijn huidige adres, echter ik betaal nog steeds de energierekening van mijn vorige adres, zoals ook de vorige eigenaresse van mijn huis, nog steeds de rekeningen betaalt van mijn huidige adres.
Natuurlijk de Nuon gebeld, wij hoefde geen verhuiskosten te betalen, omdat zij een achterstand hebben in de verwerking van de verhuisberichten.
Ze hadden het volgende bedacht, ik zou aan het einde van het jaar geld van mijn oude adres gerestitueerd krijgen, en moest ik achteraf nog voor mijn huidige adres betalen, dit wil ik helemaal niet, ik wil het ene met het andere laten verrekenen, nou no way jose.
OOk zouden zij mijn maandtarief omhoog laten gaan.
Ik ben heel boos geworden en gezegd, dat ik mijn maandlasten niet omhoog wilde zien gaan, door hun nalatigheid.
Er werd overlegd met de chef, nou die had de oplossing. ik moest het geld dat ik teruggestort zou krijgen, maar even apart leggen, zodat ik niet in de financiele problemen zou komen als de uiteindelijke rekening zou komen.
Hoe halen ze het in hun hoofd, om zulke uitspraken te doen.
Al met al is het nu 31 december, heb geen jaarafrekening, en u raadt het al ook nog niets van alle andere zaken gehoord.
Heb wel mijn aut. machtiging ingevuld.
groet Ingrid rins\
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 14:30
door eneco123
Ok er is een fout gemaakt en er moet dus blijkbaar een oplossing gezocht worden.
Maar leuk dat je vanalles niet wil maar wat wil je dan wel man
je neemt energie af dus hoe je het wend of keert je moet er wel voor betalen. Dus dat appart zetten verhaal is niet eens zo dom, en is een tip/advies .
Ben je het er niet mee eens dan moet je niet liggen zeuren man dan moet je in het donker gaan zitten of op een hutje op de hei en dus GEEN energie afnemen...
Kerel er wordt duidelijk erkend dat t een en ander fout gaat dus denk ook ff zelf redelijk na dan alleen maar zo dom af te geven.
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 14:31
door eneco123
kerel moet hier dus vervangen worden in mevrouw prins.
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 31 dec 2004 15:33
door Gast
Kerel er wordt duidelijk erkend dat t een en ander fout gaat dus denk ook ff zelf redelijk na dan alleen maar zo dom af te geven.
Is niet "fout" gegaan maar is onderhand al structureel bij de Nuon dat de klanten geen duidelijkheid hebben over hun maandlasten na een verhuizing. Elke keer maar weer een smoes dat ze het zo druk hebben en achterlopen met verhuizingen daar bij Retail.
Had wat geworden als er ook echt een hoop mensen geswitched waren van leverancier. Als ze reguliere verhuizingen al niet aankunnen dan kunnen ze die klanten die overstappen al helemaal niet verwerken.
Belachelijk dat zo'n Hendrik Roest - tot voor kort directeur CCC - vorig jaar ook nog eens tot beste manager uitgeroepen is !
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 01 jan 2005 12:56
door eneco123
je betrekt dingen erbij die er geen hol mee te maken hebben. en heb je enig idee wat het aandeel is van de overheid met het altijd leuke ECH.
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 01 jan 2005 13:05
door Gast
het gaat hier om een verhuizing en niet eens om een switch waar je voor zover ik begrepen heb het ECH (ik neem aan energy clearing house?) voor nodig zou hebben.
Maar zelfs verhuizingen kunnen ze al niet aan
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 01 jan 2005 17:05
door Gast
Wat heb ik met de problemen van de energiebedrijven met de overheid te maken?
Ik heb een contract met het energiebedrijf en verwacht op basis van dat contract dat ze me 24 uur per dag energie leveren tegen een bepaalde prijs die ook nog eens juist gefactureerd wordt. De moeite die dat bedrijf daarvoor moet doen is mijn probleem niet maar wordt door de energiebedrijven wel op ons bord gelegd.
Maar bovenstaande is denk ik een beetje te veel gevraagd van een commercieel bedrijf
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 06 jan 2005 16:21
door murena
Mijn schoonmoeder zit met een raar probleem.
ze is in juni verhuisd nu heeft ze van de nuon wel een afrekening gekregen voor het oude adres en deze netjes betaald maar voor het nieuwe adres nog steeds geen nieuw maandbedrag gehad en dus ook vanaf juni geen rekening betaald wat ze wel graag wil omdat het anders te veel oploopt. Na verschillende malen een telefoontje te hebben gepleegd naar de nuon (waar ze dan te horen krijgt dat ze het maandbedrag dan maar opzij moet zetten.Welk bedrag??)en een aangetekende brief naar de directie kreeg zij een brief terug dat uiterlijk 10 januari er een oplossing komt ( hebben ze al eerder beloofd).Zijn er mensen die dit ook meemaken of hebben meegemaakt of die weten wat je er aan kan doen .
alle tips zijn welkom
Ik wacht al sinds
februari 2003 op een maandbedrag resp. afrekening van de NUON. Ze hebben me keer op keer telefonisch en per e-mail (dit maal ondertekend door "Peter Molengraaf, directeur Nuon Klantenservice") beloofd er wat aan te doen, maar nog steeds niets. Het blijkt dat ik wel administratief ben verhuisd (d.w.z. ze hebben een correspondentie-adres), maar ze zijn nooit op het idee gekomen dat ik daar ook energie verbruik, ze hebben me niet administratief aangesloten volgens hun afdeling verhuizingen. En dat moet de afdeling nota's weer oplossen, maar die verwijst me terug naar de afdeling verhuizingen. Afijn, intussen ben ik zelf wel zo verstandig om maandelijks 150 euro opzij te zetten, de rente daarvan heb ik zojuist op giro 555 gestort. Zo helpt de NUON ook nog eens een goed doel
Ach, als ze nog een jaar of 2 wachten ben ik waarschijnlijk weer verhuisd, dan steek ik ruim 6000 euro in m'n zak. Is toch aardig van de NUON?
Re: Niet mogen betalen bij Nuon
Geplaatst: 07 jan 2005 22:56
door the
ik ben het geheel eens met inzender (gast) eens,ikben al sinds oktober
bezig om een verhuizing te realiseren maar niets lukt ook wil ik energie
van een andere leverancier die me ook op het vorige adres leverde nu wordt het probleem allen maar groter.
elke keer lukt de swits maar niet krijg wel antwoord van nuon dat alle gegevens verwerkt zijn ondertekend door de dir. nuon ccc.
maar ergebeurt verder niets bij navraag allerlij vage antw.waar ik niets aan heb.
de rede dat de swits niet kon zou zijn dat het adres nog op vastgoed stond ondanks de 13/10 ingevulde opzegging van vastgoed.
ook kan ik niet over d/n tarief beschikken omdat de verhuizing nog niet geregeld is, het inst. van dit tar. is een zaak van continuon waar deze ook weer aan verdienen wil +/- 90 euro.
hier wordt ik wel de dupe van want ik woon hier al 2 mnd.
het is wel een feit dat men in hun systemen ftn. ziet maar doen hier niets mee, maw. de ene afdeling dekt de andere.
zo wordt je maar mooi aan het lijntje gehouden.
ook de eindafrekening is een cime na 10 weken nog niet rond,bij laatste navraag ontbraken er gegevens in hun bestand.
nu zou het goedkomen dus afwachten maar weer.