LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oplichting of "verlichting"????
oplichting of "verlichting"????
Door de loop der jaren is het "normaal" geworden dat vooral grote bedrijven en overheden kosten berekenen voor diensten die niet geleverd worden. Denk vooral aan het verplicht inbellen op een 0900-nummer voor "service en informatie".
Overheden en bedrijven die kampen met een slechte organisatie of een tekort aan personeel gebruiken deze "service" als een melkkoe om mensen geld uit de zak te kloppen. Een typisch voorbeeld hiervan is de IND. Maar ook de telefoonbedrijven, service providers, kabelexploitanten en energiebedrijven, etc. etc. maken zich hieraan schuldig!
VIA DE TELEFOON BETALEN VOOR EEN SERVICE DIE NIET GELEVERD WORD! HOUD DE KLANT ZOLANG MOGELIJK AAN DE LIJN IS DE OPDRACHT!! ELKE MINUUT IS KASSA!!! En dat duizenden keren per dag! Tel uit je winst!
Het verbaast mij dan ook ten zeerste dat er, behalve wat geneuzel, er schijnbaar geen enkele organisatie, consumentenbond, kassa, radar, politieke partij of wie dan ook die een vuist durft te maken om deze oplichtingspraktijken te beeindigen!! Er word weer eens "gedoogd" met alle ellende van dien.
pienter
Re: oplichting of "verlichting"????
ben het helemaal met je eens dit is pure oplichting moet minimaal
10 min. wachten a± 0.50 € voordat je geholpen wordt en in 75%
van de gevallen wordt je nog niet eens geholpen.
10 min. wachten a± 0.50 € voordat je geholpen wordt en in 75%
van de gevallen wordt je nog niet eens geholpen.
We worden al jaren opgelicht, door allerlei instanties.
Maar ja wat wil je de overheid is de grootste leermeester.
Maar ja wat wil je de overheid is de grootste leermeester.
Wat ik denk, is dat de genenen die een 0900-nummer aanschaffen daar zelf ook aan meeverdienen. Immers, als je een'gewoon' nummer belt, kun je dat nummer met een prefix draaien (bijv. 1601 of Tele2 1602). Aan dit nummer verdient de KPN dan te weinig. Zelf bel ik altijd via 1601 en betaal dan niet meer dan 0,5 cent per minuut, ongeacht waar en wanneer in Nederland! Tip: geef de naam van de instantie die je wilt bellen in in Google en type erbij: telefoon. Dan krijg je meestal nog een verwijzing naar een 'oud', niet 0900-nummer!
ik vind het vooral belachelijk dat je in het weekend voor een huisartsenpost een 0900 nummer moet draaien voor een afspraak.
en de politie, je beste vriend, heeft ook al een 0900 nummer. te gek om los te lopen toch!!!!!
en de politie, je beste vriend, heeft ook al een 0900 nummer. te gek om los te lopen toch!!!!!
Wat dacht je van valys als er geen taxi is bellen met mobiel dubbel betalen voor mobiel en 0900 even wachten en nog geen taxi kosten
€ 11.60
€ 11.60
Ik begrijp al jaren niet dat deze oplichtersbende mag,
Hoe rommeliger de administratie van een bedrijf, hoe langer de medewekerkers moeten zoeken, in de dossiers, al dan niet in de computer,
Echter het 0900 nummer tikt wel door, op jouw kosten,
Een tijd terug had ik info nodig bij een internetprovider, da 15 min, kreeg ik iemand aan de lijn, mijn internet abbo was zonder enige reden stop gezet,
na mijn klantnummer e.d. ingevoerd te hebben, kwamen ze er achter dat ze mij per direct moesten aansluiten, er was een foutje geslopen "in de computer", er zou zo snel mogelijk gezorgd worden dat ik weer online kon,
2 dagen later, nog niks, weer bellen, 20 min. later iemand aan de lijn, ik was onderhand zowat stapelgek geworden van dat muziekje op de achtergrond en die computer die mij met een vrouwenstem vertelde "dat alle lijnen bezet waren, een ogenblik geduld a.u.b.
toen ik vertelde dat ik nog geen verbinding had, werd er verteld dat er de rekening van **-**-**** niet betaald was, na controle mijnerzijds was deze al een tijd terug betaald, alles moet tegenwoordig automatisch!,
na uitleg van de situatie mailde ik een copie van mijn bankafschrift naar de provider,
Plotseling, zonder enig bericht was ik weer online! Joepie!!
en er lag een mailtje in de mailbox, dat met het betreurde dat er een fout gemaakt was, hun excuses hiervoor!,
Maakt niet uit hoor, ze hoeven niet de € 25,- aan telefoonkosten te betalen,
Die moet ik betalen voor hun fout!,
ik heb gemaild of ik dit bedrag ook in mindering kon krijgen,
Helaas was dit niet mogelijk,
Verdienen ze lekker aan hun fouten!, tuig is het!,
Ik hoop dat Tros Radar wat aan dit oplichterszootje kan doen, want een mens wordt belazerd tot en met, afschaffen die 0900 nummers, want het is een melkkoe van de eerste orde!,
en geen organisatie die er wat aan doet!, nee want iedereen wil geld verdienen via 0900!
Hoe rommeliger de administratie van een bedrijf, hoe langer de medewekerkers moeten zoeken, in de dossiers, al dan niet in de computer,
Echter het 0900 nummer tikt wel door, op jouw kosten,
Een tijd terug had ik info nodig bij een internetprovider, da 15 min, kreeg ik iemand aan de lijn, mijn internet abbo was zonder enige reden stop gezet,
na mijn klantnummer e.d. ingevoerd te hebben, kwamen ze er achter dat ze mij per direct moesten aansluiten, er was een foutje geslopen "in de computer", er zou zo snel mogelijk gezorgd worden dat ik weer online kon,
2 dagen later, nog niks, weer bellen, 20 min. later iemand aan de lijn, ik was onderhand zowat stapelgek geworden van dat muziekje op de achtergrond en die computer die mij met een vrouwenstem vertelde "dat alle lijnen bezet waren, een ogenblik geduld a.u.b.
toen ik vertelde dat ik nog geen verbinding had, werd er verteld dat er de rekening van **-**-**** niet betaald was, na controle mijnerzijds was deze al een tijd terug betaald, alles moet tegenwoordig automatisch!,
na uitleg van de situatie mailde ik een copie van mijn bankafschrift naar de provider,
Plotseling, zonder enig bericht was ik weer online! Joepie!!
en er lag een mailtje in de mailbox, dat met het betreurde dat er een fout gemaakt was, hun excuses hiervoor!,
Maakt niet uit hoor, ze hoeven niet de € 25,- aan telefoonkosten te betalen,
Die moet ik betalen voor hun fout!,
ik heb gemaild of ik dit bedrag ook in mindering kon krijgen,
Helaas was dit niet mogelijk,
Verdienen ze lekker aan hun fouten!, tuig is het!,
Ik hoop dat Tros Radar wat aan dit oplichterszootje kan doen, want een mens wordt belazerd tot en met, afschaffen die 0900 nummers, want het is een melkkoe van de eerste orde!,
en geen organisatie die er wat aan doet!, nee want iedereen wil geld verdienen via 0900!
Hte woord service is zo langzamerhand het meest misbruikte woord in onze taal.Service waar je voor moet betalen is en dienst en niets anders.
een dienst is iets doen voor een ander.
als je gemiddeld 15 min. moet wachten voordat ze je
ter diensten staan is dat oplichting want ze maken mij
niet wijs dat al onze medewerkers in gesprek zijn en dat is
bij elk nummer waar je een hoop voor moet betalen.
als je gemiddeld 15 min. moet wachten voordat ze je
ter diensten staan is dat oplichting want ze maken mij
niet wijs dat al onze medewerkers in gesprek zijn en dat is
bij elk nummer waar je een hoop voor moet betalen.
Ik begrijp ook niet dat (onze) Radar of Kassa hier niets aan kunnen doen! Dit is toch ook iets voor de consumentenbond! of hebben die ook 0900 nrs??
ook de consumentenbond doet er aan mee zelf ondervonden.
heb ook per e-mail vraag gesteld na vier dagen nog geen antwoordt.
heb per e-mail mijn abonnement opgezegd werd na twee uur opgebeld
waarom ect. raar maar waar.
heb ook per e-mail vraag gesteld na vier dagen nog geen antwoordt.
heb per e-mail mijn abonnement opgezegd werd na twee uur opgebeld
waarom ect. raar maar waar.
Ik vind het ook abnormaal. Als ik meld dat er op mijnafrekening een dubbele rekening voor het ziekenhuis sta dan moet ik van het ZilverenKruis eerst met het ziekenhuis bellen en dan naar hun op een 0900 nr soms 20 minuiten wachten en dst voor Eur 23,40.
Dat hele gedoe van hulp en info onder betaalnummers en vervolgens mensen zolang mogelijk laten wachten is mi een vorm van geinstitutionaliseerde diefstal. Ik probeer bedrijven die een dergelijk beleid hanteren zoveel mogelijk te mijden. Met overheden als zodanig heb ik nog niet echt dergelijke betaalervaringen. Ik ben van mening dat deze ontwikkeling een verdere stap is naar het anonimiseren en verkillen van de samenleving. Door alles aan geld te koppelen kunnen we de rest vergeten. Betaling is nog het enige criterium van bestaan. Ik betaal dus ik besta; de rest mag stikken. Natuurlijk zwaar overdreven allemaal; maar ik stem al 25 jaar niet meer en ben daar niet rauwig om.
Excuses voor de wat warrige reactie.
Bodosan
Excuses voor de wat warrige reactie.
Bodosan
betalen voor service die ik niet krijg? Als het even kan, niet natuurlijk.
Dus ik weiger al jaren 0900 nummers te draaien. Waarom zou ik ook?
Ik bel niet voor mijn lol met een klacht of een vraag om uitleg.
Tot op heden lukt het me nog steeds om een andere weg te vinden voor contact. (antwoordnr, faxnr. gewoon telnr., mail etc.)
Met een beetje extra moeite scheelt me dat heel veel geld en frustratie.
Dus betalen voor non-service hoeft niet als je niet wil.
Dus ik weiger al jaren 0900 nummers te draaien. Waarom zou ik ook?
Ik bel niet voor mijn lol met een klacht of een vraag om uitleg.
Tot op heden lukt het me nog steeds om een andere weg te vinden voor contact. (antwoordnr, faxnr. gewoon telnr., mail etc.)
Met een beetje extra moeite scheelt me dat heel veel geld en frustratie.
Dus betalen voor non-service hoeft niet als je niet wil.
bankafschriften krijgen we tegenwoordig om de 2 wkn.
om tussendoor op de hoogte te blijven bel ik de Rabofoon.
vroeger was dat gratis, nu 10 eurocent.
ik zal toch eens uit gaan rekenen of het niet goedkoper is om elke week bankafschriften te laten komen
om tussendoor op de hoogte te blijven bel ik de Rabofoon.
vroeger was dat gratis, nu 10 eurocent.
ik zal toch eens uit gaan rekenen of het niet goedkoper is om elke week bankafschriften te laten komen
voor de gast met zijn bankafschriften je kan ook gaan internetbankieren
kost niks extra en je kan elke dag je afschrift bekijken.
een voorbeeld moest betaling naar het buitenland doen kosten € 15.
internetbankieren betaling buitenland kosten € 0
kost niks extra en je kan elke dag je afschrift bekijken.
een voorbeeld moest betaling naar het buitenland doen kosten € 15.
internetbankieren betaling buitenland kosten € 0