LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service bij norland en its zeer slecht

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
c.nulle

service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door c.nulle »

Heb een Norland wasmachine gekocht bij its, op advies van de verkoper.
Hij centuvergeert op 1600 toeren en de service van Norland moest erg goed zijn. Heb dus de wasmaschine gekocht. Maar de 1600 toeren haalt die niet altijd de was komt er soms nat uit. Ik gebeld naar Norland, had immers ook nog garantie. Daar vonden ze dat maar vreemd, ik had de wasmaschine niet tevol gedaan of juist wel weer te vol, en ze vroegen wat voor kleiding stukken ik in de was had gedaan, want volgens hun lag het allemaal aan de balans van de trommel, dus ik moest de kleiding stukken verdelen, en anders de was uitschudden ,als het klaar was en nog nat, en dan met een paar handdoeken er in nog een keer op cetuvergeren drukken. Ik vondt het een raar verhaal, maar ze zouden toch een monteur laten komen. die is geweest maar begon met het zelfde verhaal over de balans van de maschine, en hoe ik mijn was moest uitzoeken met niet te veel spijkerbroeken of andere zwaar stukken. Ik zei een beetje verontwaardig dat ik dat een lulverhaal vondt, en toen was de monteur zo beledig, dat hij zijn koffer pakte en zei dat hij hier geen zin in had en vertrok. Me man riep hem nog na, om terug tekomen maar hij was al weg. Heel vreemd.
We hebben dit alles gemeld bij its, maar ze hadden nog nooit klachten gehad over Norland, ze hebben nog wel met Norland gebelt, maar kregen daar het zelfde verhaal over de onbalans van de maschine, en we kregen ook nog te horen dat de monteur had gezegd dat wij hem hadden weg gestuurd, nou toen waren we pas echt kwaad. Its heeft niks meer voor ons gedaan, ook niet toen we nog een rekening kregen van 75 euro, omdat de monteur bij ons langs is geweest, erg he.
Hiermee wil ik zeggen koop geen Norlandwasmaschine hij haalt niet altijd de 1600 toeren, en de service is zeer slecht. We hebben heel wat telefoontjes en bezoekjes gedaan, zonder succes.
Wat Its heeft beloofd heb ik dus niet gekregen, de wasmaschine haalt niet de 1600 toeren en de service die zo geod moet zijn, was dat ook niet .

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door inxsnl »

Nordland is een B merk en komt bij de fa Frenko vandaan .
Niets mis met deze machine`s want de prijs /kwaliteit verhouding klopt wel.
U heeft een machine die 1600 toeren moet maken , uit diverse testen blijkt dit bijna nooit haalbaar te zijn .
Maar al zal uw machine de 1200 toeren maar halen dan mag de was er nog steeds niet nat uit komen .
Het onbalans verhaal vind ik onzin.
Is er wel een Frenko monteur geweest of heeft uw leverancier er zelf een ingeschakeld.

vrgr Tim

chrisje1

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Ik heb een Siemens 1200 toerenmachine,

Hier heb ik ook een hoop ellende me gehad met het centrifugeren, de machine draaide nooit sneller dan 800 tot 1000 toeren,

De monteur erbij gehaald, en hij constateerde hetzelfde wat wij ook dachten,

De electronische schakelklok is vervangen, en toen was het resultaat iets beter, echter bevredigend was het echt niet,

Het probleem is gebleven, zeer waarschijnlijk is de sensor die de schokdemping van de trommelkuip in de gaten houdt te gevoelig ingesteld , waardoor de onbalans van de was in de trommel slecht is te corrigeren, omdat deze sensor veel te snel ingrijpt,

De monteur kon mij verder helpen, en raadde mij aan de was in de machine goed in de machine te verdelen...

Dit werkt natuurlijk niet, en de was kwam nog steeds vrij nat uit de machine, als de was gecentrifugeerd was, en je wringt de was ( bonte was, handdoeken e.d. ) liep het het water nog om je handen heen!,

Tijdens de test gebruikte de monteur een servicecode om de machine onder alle omstandigheden 1200 toeren te laten draaien,

Deze code heb ik in me opgenomen, en gebruik, nadat de machine de normale wasgang heeft gedraait, icl. centrifugeren,

Dan schakel ik de machine in via deze servicecode, en laat het apparaat 3 tot 5 minuuten op de volle 1200 toeren draaien, de was is nu schitterend droog te noemen,

Het is natuurlijk een eerste klas lapmiddel, maar de machine werkt er prima mee, ik doe het al jaren op deze manier,

Misschien kunt u aan zo'n servicecode komen van zo'n Nordland machine, dan is zeer waarschijnlijk het probleem uit de wereld,

De electronica reageert volgens mij te heftig op onbalans in de machine, zodoende de snelheid direct gereduceerd wordt,

Dit is natuurlijk gekkewerk, je hebt dan een 1600 toerenmachine, waar je in principe weinig aan hebt,

In plaats van de schokdemping steviger te ontwerpen, en de sensor die het centrifuge proces in de gaten houdt, minder gevoelig af te stellen, reduceren ze de snelheid van de machine!, omdat deze door de misschien zwakke schokdemping de was niet goed in balans krijgt!,

met 1600 toeren gebeurt er wel wat in zo'n machine, daar moet zo'n machine op ontworpen zijn,

Dit is in mijn ogen verkapte bezuiniging!, dan kun je net zo goed een goede 1000 toeren machine kopen!

Geloof me, mijn machine is misschien iets beter van kwaliteit, echter met dit foefje werkt mijn machine zonder problemen, al jaren lang!,

Veel succes.

j m korte achternaam

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door j m korte achternaam »

De machine is beveiligd voor onbalans.
Maar goed ook, zou de machine centrifugeren met 1 kg onbalans zou de trommel tegen de zijwand slaan.
dus altijd draaien met een volle trommel.
En op fijnwas is iedere wasmachine geprogrammeerd op een lager toerental.
Geen defect dus.

Gast

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door Gast »


Geplaatst op: 25 Dec 2004 18:36 Onderwerp:



Nordland is een B merk en komt bij de fa Frenko vandaan .
Niets mis met deze machine`s want de prijs /kwaliteit verhouding klopt wel.
U heeft een machine die 1600 toeren moet maken , uit diverse testen blijkt dit bijna nooit haalbaar te zijn .
Maar al zal uw machine de 1200 toeren maar halen dan mag de was er nog steeds niet nat uit komen .
Het onbalans verhaal vind ik onzin.
Is er wel een Frenko monteur geweest of heeft uw leverancier er zelf een ingeschakeld.

vrgr Tim
Daar is tim weer, de Alles weter, begin me er nu wel een beetje aan te irriteren. Het verhaal van de onbalans klopt wel degelijk, ik werk als servicemonteur voor een fabriek en de electronische machines hebben allemaal een onbalans regeling, dus als er onvoldoende balans in de machine zit zal de machine niet het maximale toerental bereiken.

wees blij dat dit erop zit want bij een behoorlijke onbalans en toch maximaal c.f. kan de machine gaan schudden en zelfs lopen en misschien schade aanrichten.

mvrgr

ricardo1

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Toch zit er wel iets in wat tim zegt.

Van een machine die 1600 toeren (1) zou moeten kunnen draaien moet je ten opzichte van een 1200 (2) model niet al teveel meer verwachten. En dat geldt zeker voor machines in het lichte sigment waar Norland toe behoort.

De trommel construktie (de lagers, het lagerkruis, de kwaliteit van de schokdempers en het totale gewicht) bepaalt ook in welke mate de machine last heeft van onbalans en in hoeverre onbalans invloed heeft op de levensduur van de machine. Bij de afstelling van de elektronische balans regeling houdt de fabrikant daar altijd rekening mee. Die balansregeling zit er dus niet alleen in voor uw plezier of dat van de buuren, maar ook om de machine te beschermen tegen schade door onbalans.

Bij goedkope machine's in het B sigment kan het gebeuren dat de balansregeling vaker het toerental verlagt dan een machine in het duurdere A sigment. Hierdoor kan het gebeuren dat een 1200 machine uit het A sigment gemiddeld net zo goed of zelfs beter centrifugeert dan een 1600 machine uit het B sigment. Dat laatste vertellen ze er natuurlijk niet bij in de folders.....

(1) 1600 = 44% = 2.20 ltr restvocht (gemiddeld)
(2) 1200 = 53% = 2.65 ltr restvocht (gemiddeld)
Bij 800 = 70% = 3.50 ltr restvocht (gemiddeld)
zonder centrifuge =100% = 5.00 ltr
Bij een machine met 5 kilo was capaciteit.

Neerlandicus.

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door Neerlandicus. »

Zonder spelfouten.

Ik zie gemiddeld 3 spelfouten op 1 regel zo is mijn schatting snel in 1 minuut bekijken van deze hele pagina.

Schande: terug naar de lagere school

Sigment hahahahhahahaha.

ricardo1

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Ach ja.. zucht... Nederlands is niet mijn sterkste kant.... Maar ik kan er niet zo mee zitten....

Gast

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf ook een wasmachine gekocht bij de it's en ik heb het zelfde probleem. vaak centrifugeert hij niet en ik krijg ook elke keer dat gelul van onderbeladenheid en onbalans naar mijn hoofd. dus ze kwamen voor de vierde keer bij mij en na een beetje gehakketak is de monteur ook bij mij weggelopen.

nu ben ik nog bezig met its voor een goede oplossing
mvgr hubert

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door inxsnl »

Sorry maar ik wordt ziek van die gasten !
Allemaal een buitengewoon grote b.k.
maar zichzelf niet bekend durven maken .
Heeft u iets tegen mij ,kom maar op maar dan buiten radar om.
[email protected].



Tim

black magic
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:59

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door black magic »

In december kochten we bij it,s een nordland wasmachine van 1400 toeren hij zou een degelijke wasmachine zijn met tevens goede service.maar helaas waren we niet tevreden hij maakt veel lawaai,slechte was resultaat en heeft de nodige kleding stuk gemaakt.wij dus 10 oktober naar it,s filiaal in maastricht er zou zo snel mogelijk een monteur komen.nou niet erg snel kwam pas 19 oktober conclusie rubber was stuk maar de monteur had de verkeerde rubber bij zich van een ander type,weer 1 week wachten.tevens vertelde de monteur ook een hoop onzin over de wasmachine niet vol genoeg daardoor maakte hij lawaai???? nou echt niet ik heb 2 kinderen en mijn wasmachine is vol genoeg.wij 20 oktober terug naar het filiaal it,s in maastricht en daar werden we niet fatsoenlijk geholpen.we worden van het kastje naar de muur gestuurd en ondertussen stapelt mijn was zich op.conclusie nooit meer een nordland en niets meer bij it,s kopen.zeer slechte service.had hiervoor een marijnen was 12jr toen hij pas stuk ging maar de meneer van it,s vond dat een slecht merk .nou had ik maar niet geluisterd.nu heb ik niets en kan niet wassen.leve it,s en nordland :evil:

loesbloem
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2005 21:47

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door loesbloem »

Wat is het serienummer van het toestel?
Misschien kan ik wat voor je betekenen zodat je weer snel kunt lachen?

Aan mij de uitdaging.

Groeten van een Nordland Fan

black magic
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:59

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door black magic »

Het type nummer is nl wvl 2014el imp(zo staat het op mijn bon) Woensdag komt de monteur weer met die rubber maar ben ik nog niet van het lawaai af.Nou ik denk niet dat iemand me nog aan het lachen krijgt hier over

loesbloem
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2005 21:47

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door loesbloem »

serienummer wind je in het fiklterklepje en begint met 20


groeten

black magic
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:59

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door black magic »

dat had ik al erin gezet het is wvl 2014el
mvg black magic

loesbloem
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2005 21:47

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door loesbloem »

sorry ik bedoel het 11 cyferig nummer in het klepje


groeten

black magic
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:59

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door black magic »

hierbij alles wat in het klepje staat nordland model WVL 2041 EL en dan nog een nummer sn 20044701335-010032145-01 art 010032145 een met 11 cijfets staat er niet op? weet verder niet wie je bent maar hoe dacht je mij te kunnen helpen???
mvg black magic

loesbloem
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2005 21:47

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door loesbloem »

Welke servicedienst gaat er bij u komen woensdag?

groeten

black magic
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:59

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door black magic »

DE firma EM hoort bij nordland .Maar stond dacht ik ook al in mijn vorige mailtjes.mvg black magic

black magic
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:59

Re: service bij norland en its zeer slecht

Ongelezen bericht door black magic »

waar slaat dit nu weer op,ik heb iets te zeggen over nordland en it,s.Heb je niets anders te doen dan mensen te controleren. :evil:

Gesloten