LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De trein en controle
De trein en controle
Het valt me op dat de conducteurs vaak alleen in de spits langskomen. 's Morgens als ik naar mijn werk ga, en 's middags als ik weer naar huis ga, word ik regelmatig gecontroleeerd. En terecht.
Maar als ik in het weekend reis word ik eigenlijk nooit gecontroleerd.
Twee weken geleden ging ik naar Amsterdam (ik woon zelf in Dordrecht). Heen en terug geen controle. Op de terugreis wel 3 keer de conducteurs gezien, maar dat was alleen omdat ze een koffertje zochten.
Gisteren naar Rotterdam, 's middags geen controle, 's avonds op de terugreis ook geen controle.
En dat terwijl dat juist de momenten zijn dat er meer mensen zijn die zwartrijden. In de spits zijn het vaak studenten met een ov-kaart en mensen die gaan werken met een abonnement. Wel zo makkelijk natuurlijk.
Of ligt het nu gewoon aan mij?
Maar als ik in het weekend reis word ik eigenlijk nooit gecontroleerd.
Twee weken geleden ging ik naar Amsterdam (ik woon zelf in Dordrecht). Heen en terug geen controle. Op de terugreis wel 3 keer de conducteurs gezien, maar dat was alleen omdat ze een koffertje zochten.
Gisteren naar Rotterdam, 's middags geen controle, 's avonds op de terugreis ook geen controle.
En dat terwijl dat juist de momenten zijn dat er meer mensen zijn die zwartrijden. In de spits zijn het vaak studenten met een ov-kaart en mensen die gaan werken met een abonnement. Wel zo makkelijk natuurlijk.
Of ligt het nu gewoon aan mij?
Re: De trein en controle
Ikben het helemaal met u eens, ik reis elke dag met de trein van huis naar school. En ik word nauwelijks gecontroleerd. Vaak zijn er wel conducters aanwwezig maar blijkbaar niet in staat om hun werk te doen. En blijkbaar wel om in de eerste klas te gaan zitten en andere mensen overlast te bezorgen met hun te hardegepraat. Laat ze nou maar eerst op tijd rijde en hun werk doen en dan mogen ze lekker gaan zitten.
Re: De trein en controle
Maar dat zou betekenen dat ze echt moeten gaan werken bij de NS en dat woord kennen ze daar niet.
's ochtends zitten ze liever aan de koffie dan te controleren en 's middags is het risico op zwartrijders te groot dus dan zie je ze ook. En is er een keer een storing of vertraging? Dan zie je geen mens want stel je voor dat je vragen moet beantwoorden.
Maar wel op kosten van de belastingbetaler in de eerste klas gaan zitten ouwehoeren?
's ochtends zitten ze liever aan de koffie dan te controleren en 's middags is het risico op zwartrijders te groot dus dan zie je ze ook. En is er een keer een storing of vertraging? Dan zie je geen mens want stel je voor dat je vragen moet beantwoorden.
Maar wel op kosten van de belastingbetaler in de eerste klas gaan zitten ouwehoeren?
Re: De trein en controle
Geplaatst op 30 Dec 2004 13:55 door karin1970
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Slim,
Ik heb al vaker een topic hierover geopend, maar dat wordt dan door Radar gewoon zonder opgave van redenen verwijderd. Ook de mensen van Radar zelf kunnen blijkbaar geen kritiek verdragen. Het enige wat ze zeggen is dat het over het modereerbeleid geen disucussie mogelijk is. Lekker makkelijk.
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Slim,
Ik heb al vaker een topic hierover geopend, maar dat wordt dan door Radar gewoon zonder opgave van redenen verwijderd. Ook de mensen van Radar zelf kunnen blijkbaar geen kritiek verdragen. Het enige wat ze zeggen is dat het over het modereerbeleid geen disucussie mogelijk is. Lekker makkelijk.
Re: De trein en controle
Het verbaast mij ook dat er weinig kaartcontrole is tijdens het rijden. Zelf maak ik 3 a 4 keer per week gebruik van de trein en bij langere afstanden reis ik eerste klas. Inderdaad zitten daar vaak NS personeelsleden bij elkaar en maken soms net zoveel rumoer als een groep scholieren, jammer, maar wat mij veel meer stoort is dat er bij de zoveelste vertaging/treinuitval door deze mensen absoluut geen informatie kan worden gegeven, zij staan net zoals hun passagiers naar de informatieborden te kijken en schouderophalend mee te luisteren naar de veelal half te begrijpen omroepberichten.
Maar eigenlijk kan je ze het niet kwalijk nemen; wie kan nou gemotiveerd blijven werken bij een werkgever die zijn personeel schijnbaar net zo serieus neemt als zijn klanten (niet dus!). Ik heb echt bewondering voor de conducteurs die toch altijd vriendelijk en absoluut ook behulpzaam zijn.
Maar eigenlijk kan je ze het niet kwalijk nemen; wie kan nou gemotiveerd blijven werken bij een werkgever die zijn personeel schijnbaar net zo serieus neemt als zijn klanten (niet dus!). Ik heb echt bewondering voor de conducteurs die toch altijd vriendelijk en absoluut ook behulpzaam zijn.
Re: De trein en controle
.. maar dat worden er helaas dus steeds minder.
Maar straks hebben we alleen nog electronische toegang.
Voordeel is, dat er dan in elk geval dus meer 1e klas stoelen vrijkomen.
Maar straks hebben we alleen nog electronische toegang.
Voordeel is, dat er dan in elk geval dus meer 1e klas stoelen vrijkomen.
Re: De trein en controle
Meer 2e klas stoelen vrij? Die eerste klas moeten ze kleiner maken. Die is altijd helemaal leeg! En dat terwijl in de tweede klas plaats tekort is. Wij arme studenten moeten bijna altijd staan in de trein. Dat is nog niet zo erg, maar wel als je zo erg op elkaar gepakt staat dat je niet eens meer kan bewegen
Re: De trein en controle
Arme studenten? Arme studenten mogen gratis reizen op mijn kosten dus je mag al blij wezen dat je de trein in kan. Anders ga je toch lekker fietsen of lopen?
Re: De trein en controle
Lekker fietsen, jaaaaa, fijn idee als je 50 kilometer van je school af woont.
En "gratis" reizen? Op de OV-kaart wordt een flink bedrag ingehouden voor die kaart.
En "gratis" reizen? Op de OV-kaart wordt een flink bedrag ingehouden voor die kaart.
Re: De trein en controle
Ingehouden waarvan.....???Geplaatst op 03 Jan 2005 17:13 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Lekker fietsen, jaaaaa, fijn idee als je 50 kilometer van je school af woont.
En "gratis" reizen? Op de OV-kaart wordt een flink bedrag ingehouden voor die kaart.
Re: De trein en controle
Ingehouden van geld dat ze krijgen van de overheid en dus indirect van de belastingbetaler I rest my case.
Bovendien, 50 kilometer fietsen is goed voor je gezondheid.....
Bovendien, 50 kilometer fietsen is goed voor je gezondheid.....
Re: De trein en controle
Wat had je dan verwacht? Een gouden troon voor iedere passagier met priveservice aan de deur?
Je mag al blij wezen dat je gratis en voor niks in de trein mag, dan moet je niet gaan zeuren over volle treinen en dergelijke. Ik betaal voor mijn kaartje dus ik heb recht om te zeuren.
Je mag al blij wezen dat je gratis en voor niks in de trein mag, dan moet je niet gaan zeuren over volle treinen en dergelijke. Ik betaal voor mijn kaartje dus ik heb recht om te zeuren.
Re: De trein en controle
Moet je eens in de spits kijken in de treinen richting Rotterdam. De 1e klas zit dan net zo vol als de 2e klas hoor. Dus die opmerking van jou slaat nergens op!Die eerste klas moeten ze kleiner maken. Die is altijd helemaal leeg!
Re: De trein en controle
Degene die dit topic gestart is heeft wel gelijk. Ook ik zie ze vrij regelmatig in de spits, maar daar buiten niet. Dan zitten ze lekker te lezen of te kletsen in de 1e klas, of ze zitten bij de machinist, iets wat dus helemaal niet mag. Echt waar, je hebt niks aan die lui. Als je een keer een tijd stilstaat en je vraagt waarom, dan weten ze het ook niet.
Ik stond een keer te wachten op de trein naar Den Haag, maar 10 minuten nadat deze had moeten vertrekken was deze er nog niet. Omdat er een machinist en een conductrice op hetzelfde perron stonden ben ik aan hun gaan vragen waar de trein bleef. Ze wisten het niet, ze stonden er zelf ook op te wachten. Moest ik nog zelf aan hun vragen of ze het misschien even na konden vragen. Nou met veel pijn en moeite heeft de machinist iemand gebeld. Wat was het antwoord? Ze waren de trein kwijt
Ik stond een keer te wachten op de trein naar Den Haag, maar 10 minuten nadat deze had moeten vertrekken was deze er nog niet. Omdat er een machinist en een conductrice op hetzelfde perron stonden ben ik aan hun gaan vragen waar de trein bleef. Ze wisten het niet, ze stonden er zelf ook op te wachten. Moest ik nog zelf aan hun vragen of ze het misschien even na konden vragen. Nou met veel pijn en moeite heeft de machinist iemand gebeld. Wat was het antwoord? Ze waren de trein kwijt
Re: De trein en controle
Degene die deze topic wéér gestart is, is karin1970.
Deze topic bestaat al, precies dezelfde tekst, zoals ze wel eens meer doet....
zie: http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=22369
Deze topic bestaat al, precies dezelfde tekst, zoals ze wel eens meer doet....
zie: http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=22369
Re: De trein en controle
Wat kan mij dat nou schelen?! Het gaat mij om het onderwerp, niet over wie het opgestart heeft en wat die persoon doet.
Re: De trein en controle
Dat kan jou wel wat schelen, anders reageerde je niet...hahahaGeplaatst op 04 Jan 2005 14:12 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Wat kan mij dat nou schelen?! Het gaat mij om het onderwerp, niet over wie het opgestart heeft en wat die persoon doet.
Re: De trein en controle
Gast van 16.48 van 3 januari 2005.
Wat jij daar beweert, is beslist niet waar. Bij de invoering van de studenten-OV-jaarkaart, is er een behoorlijk bedrag op hun toelage gekort, en dat gebeurt nu nog steeds. Dus je opmerking is wel heel erg kortzichtig. Die kaart betalen ze uit hun eigen zak, want na afloop van hun studie moet hun studieschuld worden terugbetaald.
Wat jij daar beweert, is beslist niet waar. Bij de invoering van de studenten-OV-jaarkaart, is er een behoorlijk bedrag op hun toelage gekort, en dat gebeurt nu nog steeds. Dus je opmerking is wel heel erg kortzichtig. Die kaart betalen ze uit hun eigen zak, want na afloop van hun studie moet hun studieschuld worden terugbetaald.
Re: De trein en controle
geklets, je studieschuld hoef je pas terug te betalen als je niet binnen de gestelde tijd afstudeert. Als je wat minder in de kroeg zou hangen en wat meer achter de boeken zou zitten had je het hele probleem niet.
Dus beschuldig mij niet van kortzichtig gedrag als je het niet bewijzen kunt.
Dus beschuldig mij niet van kortzichtig gedrag als je het niet bewijzen kunt.
Re: De trein en controle
Studenten krijgen deze kaart als lening... halen ze hun punten mogen ze hem houden...
Wou je ons laten betalen danvoor het treinreizen. Dat word leuke grap. Enig idee wat daar de resultaten van zullen zijn.
EN waarom hebben wij geen recht op een normale treinreis? Alleen omdat we niet betalen? Als ik een kaartje voor de trein krijg van mijn vader, heb ik er dan ook geen recht op?
onzin
Wou je ons laten betalen danvoor het treinreizen. Dat word leuke grap. Enig idee wat daar de resultaten van zullen zijn.
EN waarom hebben wij geen recht op een normale treinreis? Alleen omdat we niet betalen? Als ik een kaartje voor de trein krijg van mijn vader, heb ik er dan ook geen recht op?
onzin