LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als U het begrijpt, begrijp ik het ook!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
nadia

Als U het begrijpt, begrijp ik het ook!

Ongelezen bericht door nadia »

Hallo,

Heb net Dexia aan de tel. gehad ivm het voortijdig afbreken van mijn contract. Ik had daar al eens info over gevraagd en heb toen een berekening gekregen.
Aan de tel. had ik een meneer die er werkelijk geen kaas van had gegeten. Ik vroeg hoe het zat of ik dan ook een betalingsregeling kon treffen want ik kan zo de schuld niet uit mijn tuin plukken en betalen. Dit was niet mogelijk na lang overleg van Dhr. met weet ik niet wie?
De beste man ging mij vertellen dat ik dan alsnog de aandelen moest kopen in Juli 2003. Mijn contract loopt tot 2004. Ik heb dit ontkend aangezien daar niks van over in de berekening stond. Hij zei: dat is de Boete!
Ik:Nee hoor, mijn inleggeld tot aan Juli 2004 is mijn boete. Nou voorruit dan maar, dan was dat zo. Dan moest ik dat maar betalen.
Wie werken daar eigenlijk? Zij moeten toch verstand van zaken hebben.
Maar goed..... ik snap er niks meer van en bij Dexia nog minder.

Weet iemand hoe dit zit! Als ik het contract stopzet voor Juli, moet ik dan alsnog die aandelen kopen. Dus dat hele bedrag voor die aandelen van lik m'n vestje?

m.v.g. Nadia

el

Re: Als U het begrijpt, begrijp ik het ook!

Ongelezen bericht door el »

Ze hebben een stelletje hersenloze sukkels van de straat geplukt en deze op hun 'helpdesk' neergezet, de enige eis die gesteld werd was dat ze armen en benen moesten hebben.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Hoi Nadia,
Als je een winstver3dubbelaar hebt die in juli 2004 afloopt en je stopt het contract nu, dan wordt het verlies op de aandelen die nog in 2003 "gekocht" moeten worden bij de restschuld opgeteld. Dus in dat geval klopt de informatie helaas wel. Dat is nu juist het giftige van die winstver3dubbelaar.

groet Maarten

Maarten

Oh ja, bij Triple effect van Labouchere is hetzelfde verhaal van toepassing.

Maarten

Oh ja, bij Triple effect van Labouchere is hetzelfde verhaal van toepassing.

gvd

Ongelezen bericht door gvd »

Je kan beter om een pro forma berekening vragen die je binnen een paar dagen thuisgestuurd kan krijgen en ALTIJD de naam van de mede (tegen)werker vragen zodat je schriftelijk naar dat gesprek/verzoek kunt verwijzen

nadia

Hallo,

Ik heb dus zo'n pro forma berekening maar snap er eigenlijk niks van, van al die bedragen. Kosten optie, restant contant gemaakt hoofdsom, ik snap het echt niet!

Maarten:Ik heb dus zo'n weergaloze tripple-effect. Oh wat erg, dus het klopt wel. Dhr. die ik aan de telefoon had begreep het ook allemaal niet. Kortom het maakt dus niks uit of ik nu wel of niet stop. Dat geld wordt dus toch al wel berekend? Hoe noemt men dat in de berekening, weet je dat ook?

m.v.g. Nadia

gvd

Ongelezen bericht door gvd »

Nadia,

'Kosten optie' is voor het volgende:
Een aantal maal wordt een pakketje aandelen gekocht voor een vaste prijs. De contractant verplicht zich van te voren daartoe en krijgt daarvoor een vergoeding ter compensatie van deze verplichting want er is koersrisico mee gemoeid. Als je het contract vroegtijdig stopt moet deze vergoeding worden terugbetaald.
Het is onderdeel van hoe opties werken, de totale uitleg vergt iets te veel tijd maar ik hoop dat het nu iets duidelijker is

nadia

Hallo gvd,

Even voor mezelf helderheid verkrijgen, zwart op wit of ik het nu goed begrijp aangezien ik een complete nitwit ben op het gebied van dit soort contracten. Blijkt wel uit het feit dat ik dacht aan het sparen te zijn. Kan er nu zelfs om lachen! Maar dit terzijde.

Als ik dus niet stop hoef ik dus niet die kosten optie te betalen?

Is dan de in de berekening, Contant gemaakte restant hoofdsom het bedrag van 12.109,19 euro het bedrag van de aandelensom die dan alsnog gekocht gaat worden in juli dit jaar ook al stop ik?

Sorry, ik ben misschien erg lastig en valt het misschien wel ergens op te zoeken maar als je zo goed wilt zijn als je deze vragen kunt beantwoorden is voor mij al wat duidelijker.

m.v.g. Nadia

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

de dexiamensen aan de telefoon hebben maar 1 opdracht volgens mij:

De bellers wijzen op hun getekende contract en vervolgens
overhalen om hun aanbod te accepteren.

Details over het contract kun je vaak heel goed krijgen bij de tussenpersoon (meestal diens opvolger !!) die het contract met je afgesloten heeft.

Maarten

Nadia,

Als je de overeenkomst laat doorlopen dan worden de dividenden die dit jaar worden uitgekeerd afgeboekt op de kosten van de optie. Deze kosten worden dus lager. Waarschijnlijk wordt het niet nul omdat er minder dividend uitgekeerd wordt. De bedrijven maken immers minder winst.

Bij stopzetten van de overeenkomst wordt er geen dividend uitgekeerd en zijn de "kosten optie" hoger.

groet Maarten

Jo

Ongelezen bericht door Jo »

Nadia,

Sorry hoor maar dit is de tigste keer je hebt al velen antwoorden gekregen, dus stop svp met dit geleuter. Je moet zelf beslissen.

nadia

Hallo Maarten,

Aangezien jij nogal verstand hebt van deze berekeningen aan jou de vraag:Is dan de in de berekening, Contant gemaakte restant hoofdsom het bedrag van 12.109,19 euro het bedrag van de aandelensom die dan alsnog gekocht gaat worden in juli dit jaar ook al stop ik?

Jo: Ik doe dit niet om vervelend te zijn, hoor. Ik snap het alleen niet en stel de vriendelijke vraag of iemand wel antwoord heeft. Niemand maakt de beslissing, dat doe ik! Voordat ik een beslissing neem wil ik voor mezelf alle antwoorden op een rijtje hebben? Lijkt mij niks mis mee en aangezien er mensen zijn die mij duidelijke concrete antwoorden kunnen geven vanuit hun expertise ben ik daar erg mee geholpen.
Als je het geleuter vind, lees het dan niet!
Heb ik je wat gedaan, ofzo?

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Nadia,

Een zeer verstandelijke reactie van jou naar Jo toe.

m.v.g. L. Blok

Maarten

Nadia,

Normaal gesproken wordt met de contante waarde de 'afkoopsom' van de toekomstige maantermijnen bedoeld. Maar dat zou in jouw situatie wel erg veel zijn. Wat is de maandtermijn? En voor welk bedrag werd er ieder jaar aandelen aangekocht?
groet Maarten

nadia

Maarten, de toekomstige maandtermijnen zijn apart neergezet in de berekening. Dat zijn 16 resterende termijnen á 112,98 euro. Totaal: 1807,68 euro. Die moet ik dus ook betalen bij het stopzetten van het contract.

Zoals je al hebt kunnen opmaken uit bovenstaande is dus de maandtermijn 112.98 euro.

Voor de te noemen aankoopbedragen per jaar. Per aandelenpakket heb ik even het contract erbij gepakt en naar wat ik eruit op kan maken wordt er 3 maal een aankoop gedaan van 6.461,56 euro per keer.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neergezet.
Dank je voor het willen helpen.

Dhr. Blok, ook bedankt voor uw reactie.

m.v.g. nadia

Maarten

Nadia,

Die EUR 12.109,19 is je koersverlies (restschuld) op de aandelen per berekeningsdatum. Dit is inclusief het verlies op de aandelen die nog in juli 2003 gekocht moeten worden.

Daar komen de kosten optie en toekomstige maandtermijnen nog bij. Je krijgt wel nog een piepklein stukje terug van de maandtermijnen omdat je ze in één keer betaalt. Als het goed is staat dat ook op die berekening.

groet Maarten

nadia

Maarten,

Aha, nu begrijp ik het. Alle 3 de aankopen zijn dus al wel meeberekend.
Het klopt dat je 5% krijgt voor het eenmaal betalen van al je maandtermijnen. Dat scheelt maar 60 euro.
Hartelijk dank voor de moeite die je voor me hebt genomen.
Het is me nu allemaal goed duidelijk geworden.

m.v.g. Nadia

Gesloten