Pagina 1 van 1

rabobank

Geplaatst: 30 dec 2004 23:03
door wally
Ik heb het idee dat de perceptie van " wat een bank is " een beetje vreemd is bij veel mensen. Service is het toverwoord, maar uit de meeste berichten spreekt het het probleem " kosten " ! Bakkerij Bart mag wel de kosten van de het brood in rekening brengen....Als je een TV koopt is die 10 x over de kop gegaan etc.
Maar niemand wil 11,- per jaar betalen voor een pinpas...niemand wil snappen dat het aanhouden van een bankkantoor zeer veel geld kost. Veel geklaag, maar uiteindelijk gaat veel mensen naar Direct Writers als FBTO of Centraal Beheer om hun winstgevende producten onder te brengen. Als bank moet je dan wat.....

Re: rabobank

Geplaatst: 30 dec 2004 23:37
door Gast
Maar niemand wil 11,- per jaar betalen voor een pinpas...
Tja, zolang er nog een bank te vinden is waar je gratis een pinpas met chip krijgt (en waar je zelfs nog rente op je betaalrekening krijgt) en die je 3,5% op je internetspaarrekening geeft dan heb je weinig zin bij een ander eur 11 te betalen voor jan joker.

Re: rabobank

Geplaatst: 31 dec 2004 12:20
door plumone
Nou ja dát bewijst toch ook dat het zonder kosten kan, of zouden die arme bankiers er wat bijleggen... Zie ook mijn posting van 31/12 .

Re: rabobank

Geplaatst: 01 jan 2005 01:26
door wally
en welke bank is dat dan?

Re: rabobank

Geplaatst: 01 jan 2005 15:36
door plumone
Argenta.nl

Re: rabobank

Geplaatst: 01 jan 2005 22:35
door wally
en waar denk dat zij hun centjes mee gaan verdienen? of verwacht je dat het gratis zal blijven....?

:idea:

Re: rabobank

Geplaatst: 02 jan 2005 07:12
door plumone
Hallo wally, zeg eens eerlijk je had niet verwacht dat er nog een gratis bank zou zijn hè (ik ook niet hoor) en zij zullen in de toekomst vast ook geld vragen voor de diensten, maar ja als er nu maar veel mensen de moeite willen nemen om over te stappen dan is het in ieder gecval wel goed voor de concurrentie.

Re: rabobank

Geplaatst: 02 jan 2005 10:40
door flepp
Men is zo als wel met meerdere zaken gebeurt tot een gratis dienst verlening verleid om daar gebruik van te maken is zo handig.
Vervolgens is de volgende stap om kosten te gaan berekenen, gratis krijgen bestaat nergens bij veel zaken zitten addertjes onder het gras, wat iemand pas in de gaten krijgt als hij of zij er mee geconfronteerd word. Als eenmaal genoeg klanten gevangen zijn wordt de strop aan gehaald betalen a.u.b. .

Re: rabobank

Geplaatst: 02 jan 2005 13:29
door wally
Argenta is gewoon de belgische versie van Frisia, die voet aan de nederlandse bodem proberen te krijgen. Dat doe je door extreem goedkoop binnen te komen. Zodra je een positie hebt,...... ga je gewoon geld vragen! Komt bij dat zij enkel via INTERNET werken..... ja....daar waar Rabobank 1300 kantoren moet onderhouden + personeel, ING Bank en Fortis Bank 200 kantoren + personeel, ABN iets van 500 kantoren etc.....

Prima, maar dan moet iedereen ophouden met zeuren over het sluiten van kantoren door de andere banken!

Re: rabobank

Geplaatst: 02 jan 2005 13:49
door Gast
Beste Heer/Mevrouw
enkele jaren geleden werd mij gevraagd door de rabobank om over te gaan tot rabofoon en internet, waarom de kosten voor kantoren waren te duur en op de aangepaste manier zouden wij de klant erg veel voordeel krijgen hoezo? alle diensten zouden gratis zijn en blijven.
Kortom wij de klant hebben de kantoren weggesaneerd en de rabobank is slim en perst er nog even extra kosten in om winst te kunnen maken.
Kortom WE ZIJN ER INGETRAPT!!! PAS DUS NU OP
Ik zeg alles weer in een sok doen en de banken DWINGEN om de diensten gratis te leveren.

Re: rabobank

Geplaatst: 02 jan 2005 20:59
door Piet81
De rabofoon en internetbankieren zijn respectievelijk lokaal tarief en gratis net als bij veel andere banken, zoals bij ABN Amro en de SNS. Je betaalt alleen voor je pinpasje zo'n 12-13 euro per jaar, waarmee je dan wel overal ter wereld kan pinnen en binnen de EU is dat sowieso zelfs gratis. Dus ik zie het probleem niet zo.