LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met de Vijf Lijsterbessen
Ervaringen met de Vijf Lijsterbessen
Graag serieuze reacties. Dit is een fokkennel van Flatcoats, Goldens en Beagles, waarover een aantal zeer negatieve verhalen de ronde doen.
Wij zijn bezig uit te zoeken hoeveel Flatcoats dezelfde immuunziekte hebben en hoe het gesteld is met HD/ED-uitslagen van ook de Goldens.
Deze kennel is nergens bij aangesloten en kan dus vrijuit z'n gang gaan. Voorheen waren zij lid van het GRCN en het FRC, maar zijn inmiddels geroyeerd. Graag willen wij ook ervaringen horen over de Beagles.
Wij zijn bezig uit te zoeken hoeveel Flatcoats dezelfde immuunziekte hebben en hoe het gesteld is met HD/ED-uitslagen van ook de Goldens.
Deze kennel is nergens bij aangesloten en kan dus vrijuit z'n gang gaan. Voorheen waren zij lid van het GRCN en het FRC, maar zijn inmiddels geroyeerd. Graag willen wij ook ervaringen horen over de Beagles.
Re: Ervaringen met de Vijf Lijsterbessen
Als je eerst eens begint met het plaatsen van de naam van de Fokker, dan kan iemand je misschien verder helpen. Ik heb je bericht wel 5 keer gelezen, en vind nergens een naam. Zou toch wel handig zijn, als je serieuze reacties wil hebben. Kijk anders gewoon eens op Google, en toets dezelfde namen in, die je hier plaatst.
Als een kennel geroyeerd is, waarom wil je er dan nog een hond vandaan halen? Lijkt me niet best, of royeert men de kennels willekeurig?
De naam van de fokker is Smit, kennelnaam De Vijf Lijsterbessen. Bij iemand die daar een hond vandaan heeft, zal meteen een lampie gaan branden, vandaar alleen de kennelnaam.
Nee, neem van mij aan dat er goede redenen zijn deze kennel te weren.
Het gaat hier niet om mij, ik wil daar never nooit een hond vandaan.
Dit is een malafide fokker waar wij nog veel meer over willen weten.
Nee, neem van mij aan dat er goede redenen zijn deze kennel te weren.
Het gaat hier niet om mij, ik wil daar never nooit een hond vandaan.
Dit is een malafide fokker waar wij nog veel meer over willen weten.
Vraag het henzelf, ze hebben een website met een gastenboek. Ik zie daar eigenlijk alleen maar positieve berichten in staan.
Bij alle info die we tot nu toe hebben, verwacht ik niet dat zij via een gastenboek open kaart zullen spelen. En ook een gastenboek is aan te passen, zoals we allen weten.
Verkeerde berichten worden meteen gewist
En positieve berichten kan je zelf ook (laten) plaatsen
Een telefoontje zegt niks, een bezoek en de directe vraag waarom ze geen lid meer zijn, of geroyeerd, kan ook je ogen openen.
Maar als ik jou was ging ik op het advies van Br.Aap af.
En positieve berichten kan je zelf ook (laten) plaatsen
Een telefoontje zegt niks, een bezoek en de directe vraag waarom ze geen lid meer zijn, of geroyeerd, kan ook je ogen openen.
Maar als ik jou was ging ik op het advies van Br.Aap af.
Vergeet een regel.....
.... en ging hier nooit een hond halen.
.... en ging hier nooit een hond halen.
En de pups worden ook op marktplaats aangeboden. Iets wat een echte goede fokker niet nodig zou hebben
Dat bedoel ik, wordt inmiddels al aardig aangepakt.
Hou deze naam in gedachten alsjeblieft en koop er GEEN pup.
Hou deze naam in gedachten alsjeblieft en koop er GEEN pup.
Hallo,
Ik wil reageren op de kennel de vijf lijsterbessen.
Waarom deze kennel slecht staat aangeschreven is mij niet helemaal duidelijk. Hij staat niet ingeschreven bij FRC en GRC. Bij deze clubs staat hij op de zwarte lijst. Een Golden Retriever is mij bekend van deze kennel en dat was de mooiste en liefste hond die er was. Deze man is al 25 jaar bezig met zijn kennel.
Ik vermoed dat hij zijn teefjes te vaak laat dekken. Het beste voor een teefje is 3 nesten te werpen, niet meer dan dat verspreid over een aantal jaren. Ik vind het triest dat er mensen in vertrouwen een hond van deze kennel hebben genomen en nu een rot gevoel overhouden.
Een puppy kost 650 Euro bij deze kennel. Bij een kennel die aangesloten is bij de FRC of GRC is het bedrag 750 Euro.
Er moet duidelijkheid komen wat is er aan de hand?
De lijsterbes heeft een internetside. met inderdaad alleen maar leuke reacties. Mensen die een puppy willen aanschaven raad ik aan om ten alle tijde contact op te nemen met de club van welk ras dan ook.
Een vriendin van mij heeft een Golden Retriever van een broodfokker uit Belgie. Het arme beestje heeft helaas kanker. Blijf weg bij die broodfokkers en kies goede kennels met naam.
Gezien al deze slechte berichten hebben wij besloten geen hond van deze kennel te nemen. Ik ben dol op Golden Retrievers, maar mijn verstand heeft nu de overhand genomen en ik kies voor een Flatcoated Retriever bij een kennel aangesloten bij de FRC. Kost meer geld maar je krijgt een goede ondersteuning en begeleiding. Een goede kennel geeft zelf puppy training inclusief de aanschafprijs.
Toch wil ik graag van jullie vernemen wat is er mis bij de Lijsterbessen.
groetjes,
Merian
Ik wil reageren op de kennel de vijf lijsterbessen.
Waarom deze kennel slecht staat aangeschreven is mij niet helemaal duidelijk. Hij staat niet ingeschreven bij FRC en GRC. Bij deze clubs staat hij op de zwarte lijst. Een Golden Retriever is mij bekend van deze kennel en dat was de mooiste en liefste hond die er was. Deze man is al 25 jaar bezig met zijn kennel.
Ik vermoed dat hij zijn teefjes te vaak laat dekken. Het beste voor een teefje is 3 nesten te werpen, niet meer dan dat verspreid over een aantal jaren. Ik vind het triest dat er mensen in vertrouwen een hond van deze kennel hebben genomen en nu een rot gevoel overhouden.
Een puppy kost 650 Euro bij deze kennel. Bij een kennel die aangesloten is bij de FRC of GRC is het bedrag 750 Euro.
Er moet duidelijkheid komen wat is er aan de hand?
De lijsterbes heeft een internetside. met inderdaad alleen maar leuke reacties. Mensen die een puppy willen aanschaven raad ik aan om ten alle tijde contact op te nemen met de club van welk ras dan ook.
Een vriendin van mij heeft een Golden Retriever van een broodfokker uit Belgie. Het arme beestje heeft helaas kanker. Blijf weg bij die broodfokkers en kies goede kennels met naam.
Gezien al deze slechte berichten hebben wij besloten geen hond van deze kennel te nemen. Ik ben dol op Golden Retrievers, maar mijn verstand heeft nu de overhand genomen en ik kies voor een Flatcoated Retriever bij een kennel aangesloten bij de FRC. Kost meer geld maar je krijgt een goede ondersteuning en begeleiding. Een goede kennel geeft zelf puppy training inclusief de aanschafprijs.
Toch wil ik graag van jullie vernemen wat is er mis bij de Lijsterbessen.
groetjes,
Merian
kanker heeft niets met broodfok te maken!!!
maar je waarschuwing nemen we van harte
maar je waarschuwing nemen we van harte
Hallo Merian,
Bedankt voor je reactie. De ins en outs over Lijsterbes zet ik hier niet op het forum. Het eerste bericht zegt misschien al genoeg. Wij hopen nog steeds op ervaringen over de Beagles. Ga er maar vanuit dat het echt verstandiger is verder te kijken naar een betrouwbare fokker die eerlijk met zijn waar omgaat. Wat ik mij afvraag; uit jouw verhaal maak ik op dat je in eerste instantie een Golden had gewild. Er zijn echt genoeg betrouwbare Golden-fokkers die de pupkoper goed begeleiden, hoor. Maar laat je goed informeren. Iig verstandig dat je hebt besloten niet bij deze fokker te kopen.
Veel succes met de aanschaf van je pup.
Nog even:
Kanker kan ALLES met broodfok te maken hebben. Het ligt er maar net aan hoe de oudercombinaties dat hebben doorvererfd. De mate van kanker kan in een stadium van immuunziekte heel goed met erfelijkheid te maken hebben en dan heb je de betreffende doorverervende honden uit je fokprogramma te houden.
Slecht fokbeleid valt ook onder broodfok.
Bedankt voor je reactie. De ins en outs over Lijsterbes zet ik hier niet op het forum. Het eerste bericht zegt misschien al genoeg. Wij hopen nog steeds op ervaringen over de Beagles. Ga er maar vanuit dat het echt verstandiger is verder te kijken naar een betrouwbare fokker die eerlijk met zijn waar omgaat. Wat ik mij afvraag; uit jouw verhaal maak ik op dat je in eerste instantie een Golden had gewild. Er zijn echt genoeg betrouwbare Golden-fokkers die de pupkoper goed begeleiden, hoor. Maar laat je goed informeren. Iig verstandig dat je hebt besloten niet bij deze fokker te kopen.
Veel succes met de aanschaf van je pup.
Nog even:
Kanker kan ALLES met broodfok te maken hebben. Het ligt er maar net aan hoe de oudercombinaties dat hebben doorvererfd. De mate van kanker kan in een stadium van immuunziekte heel goed met erfelijkheid te maken hebben en dan heb je de betreffende doorverervende honden uit je fokprogramma te houden.
Slecht fokbeleid valt ook onder broodfok.
kanker kan ook voorkomen bij een ''goede'' fokker, niet alleen bij broodfokker of handelaar.
Absoluut! En daar bedoel ik mee te zeggen dat bewust hiermee doorfokken bij mij ook onder het kopje broodfok valt. Dan ben je gewoon malafide bezig.
ik snap je
kanker kan bij iedere hond, goede fokker of niet voorkomen, maar de fokker die er bewust mee doorfokt is een waardeloze L*L
kanker kan bij iedere hond, goede fokker of niet voorkomen, maar de fokker die er bewust mee doorfokt is een waardeloze L*L
In '92 hebben wij bij deze kennel (destijds nog F.R.C. lid) een flatcoated retriever gekocht.Helaas hebben we hem in moeten laten slapen,maar wel op een respectabele leeftijd van 13 jaar.Ik moet zeggen dat we er een schitterende hond aan hebben gehad met een enorme 'will to please' en dat we nu dus ontzettend geschrokken zijn dat een voor mij gerenomeerd instituut als "Tros-radar" met deze negatieve berichtgeving komt.Hoewel ik destijds absoluut niet het idee heb gehad dat we niet bij een liefhebber van het ras de pup gekocht hebben,dat is nl.13 jaar geleden en er kan een hoop veranderen in 13 jaar, ga ik het advies van 'broodje aap'niet in de wind slaan.(sorry fam.Smits) Nu we weer een pup van hetzelfde ras willen en een beetje aan het rondneuzen zijn op de site van de F.R.C. zijn er inmiddels kontakten gelegd met F.R.C. gerelateerde kennels.(Eerlijkheidshalve moet ik hierbij vermelden dat de heer Smits dit óók was !!!) [/b]
Helaas kunnen we eerdergenoemde voorbeelden niet bevestigd krijgen van de fokker zelf, maar hechten wij ook meer waarde aan uitspraken van mensen binnen het FRC en GRCN EN de betrokkenen zelf die nu met een groot probleem zitten. Leugens verkondigen is ons het verlagen niet waard, laat dat duidelijk zijn. Dit topic is geopend om andere verhalen los te krijgen en indirect mensen te waarschuwen. En om dan te dreigen met de Raad voor de Journalistiek, laat me niet lachen. We praten hier over het welzijn van de betreffende honden, niet over een pakkie brood.
Wij kennen mensen waarvan en dit is absoluut zeer droevig,waar van een kind op 34 jarige leeftijd overleed aan K,en de ouders zijn hier absoluut vrij van,is dit ook door fok???,en is de combinatie van de ouders wel goed?????,broodje aap K kan plotseling toeslaan,dit heeft niets met vererving te maken,informeer maar eens eerst bij de
dierenfaculteit te utrecht,dit zijn mensen die er voor opgeleid zijn,
maar jij toch niet broodje aap.
dierenfaculteit te utrecht,dit zijn mensen die er voor opgeleid zijn,
maar jij toch niet broodje aap.
Broodje aap waarblijf je nu,je weet toch altijd alles.