LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studenten koffers

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Ricardolo

Studenten koffers

Ongelezen bericht door Ricardolo »

Ik erger mij rot als de studenten hun weekendtassen CQ koffers midden in het gangpad pleuren van de bussen en treinen.
Opvoeding heet dat. :twisted:

Gast

Re: Studenten koffers

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal mee eens. Studenten reizen al gratis en dan moeten ze ook nog eens gaan zeulen met onmogelijk grote tassen, dozen en koffers. Laat die zooi lekker thuis of zet ze op een fatsoenlijke plek neer zodat niemand er last van heeft.

Gast

of ga af en toe naar de wasserette i.p.v. naar je moeder.

Gast

Ten eerste reizen studenten niet gratis. Ze betalen er met een gedeelte van hun studiebeurs voor.Bovendien door die OV kaarten hebben de treinen en bussen vaste inkomsten.!!!!!!!!!

Ten tweede, als de treinen en bussen zo comfortabel zijn dat je alleen je handtas mee kan nemen. dan is het niet eerlijk, om deze beschuldigingen richting studenten te uiten.

Ten derde. niet alleen studenten zijn onbeschoft. onbeschoftheid vind men in alle leeftijd groepen. Heeft u beleeft gevraagd om het anders te doen, nee, dan heeft dus ook niet aangegeven en een voorbeeld gesteld hoe het wel moet!

Als ik van het vliegveld kom, heb ik ook mijn koffers bij me, inderdaad we plaatsen.ze tussen de twee banken

Gast

Studenten reizen wel gratis, de OV kaart wordt ingehouden op de beurs die ze krijgen van de staat en dus van mijn en onze belastingcenten betaald worden. Alleen als je je studie niet op tijd afrond moet je het terug betalen.

Verder is het inderdaad waar dat je onbeschoftheid overal tegenkomt, mensen die tassen op de bank zetten, laptops op schoot nemen en daardoor veel ruimte innemen, harde muziek luisteren, bier drinken in de trein etc.

Studenten zijn echter de grootste groep en dat valt dus het meeste op.

Gast

Wat dacht je van onze nationale trots het leger... neem op vrijdag maar eens de trein van amersfoort naar utrecht, dan weet je wa'k bedoel.

En verder horen vouwfietsen in de trein gevouwen te zijn.

Gast

Gooi nou niet het "K" woord erin, het was net zo lekker rustig hier!

Gast

Geplaatst op 07 Jan 2005 16:27 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Gooi nou niet het "K" woord erin, het was net zo lekker rustig hier!
Ja...heerlijk rustig zonder die "K" van Karin..... :lol:

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

Als er gewoon genoeg ruimte voor was, dan was er geen probleem. Er zijn zat studenten die zo'n tas elke dag nodig hebben voor hun opleiding(ALO).
Maar het zijn niet alleen de studenten dacht ik, genoeg snelle mannetjes met laptops, papieren en kranten die plaatsen in bezet houden en steeds maar druk,druk,druk zijn.
Ook de oude mensen zijn asociaal, ik sta niet meer op ondertussen ik wacht wel tot iemand anders het doet. Heb heel lang gedaan om op te staan, maar aangezien er geen woord uitkomt, zelden een bedankje of zelfs een nors"dat kon wel wat sneller" is voor mij de lol als student er wel vanaf

Gast

Ik erger mij rot als de studenten hun weekendtassen CQ koffers midden in het gangpad pleuren van de bussen en treinen.
Opvoeding heet dat.
Als de trein overvol is waar moeten ze die tassen dan laten? Leg jij dat dan eens uit.

Gast

Als de trein overvol is waar moeten ze die tassen dan laten? Leg jij dat dan eens uit.
Wat dacht je bijv. van een bagagerek? Of op schoot nemen en houden?
Zit wel een beetje ongemakkelijk, maar het is JOUW tas, dus als anderen er maar geen last van hebben.

maestrovd

Ongelezen bericht door maestrovd »

In de bus zijn tegenwoordig bagagerekken meer. Voorin heb je iets waar je tas in kan leggen, dat doe ik dus mooi niet aangezien mensen niet met hun fikken van je spullen afblijven(als je ze nou gelijk voor de bus kon zetten die gasten :wink: )
En in de trein in de rekken passen veel tassen niet, op schoot begin ik niet aan voor een reis van 2 uur. Schuif hem deels onder de bank en mensen kijken maar ff waar ze lopen. Ik betaal net zo goed voor die trein

Gast

Wat dacht je bijv. van een bagagerek? Of op schoot nemen en houden?
Zit wel een beetje ongemakkelijk, maar het is JOUW tas, dus als anderen er maar geen last van hebben.
En als het bagagerek te klein is of al vol? En als je een paar uur in de trein moet zitten, dan ga je niet met een zware tas op schoot zitten. Je kan die tas moeilijk op het dak zetten!!!

Gast

Met een ladder en wat tape moet het wel lukken denk ik zo... :lol:

Gast

Bagagerek te vol of te klein?
Dan is je tas te groot.....(heeft topicstarter toch een beetje gelijk met de naam: STUDENTEN KOFFERS).

Nogmaals het is JOUW tas, dus JOUW probleem wanneer je je halve studentenkamer wilt mee zeulen. Jullie moeten dan niet zeggen dat de bagagerekken te klein zijn. Het is JOUW keus, daar moet je anderen niet mee opzadelen.
Mijn hutkoffer past ook niet in het bagagerek in de trein, dat wordt dan staan in de halletjes....

maestrovd

Ongelezen bericht door maestrovd »

das heel mooi, maar das dan wel JOUW keus.
Jeugd van tegenwoordig he;)

Gast

dan is het de schuld van de NS, want er zijn maar weinig mensen die zonder bagae reizen. de NS zou dus per persoon een bepaalde hoeveelheid bagage moeten incalculeren.

In het buiteland heb je vaak dat in de trein een viertje per coupe bestaat uit bagagerekken. erg handig. maar dat zou de ns zitplaatsen kosten

Gast

Echt dat JOUW tas, JOUW probleem is wel het meest asociale en achterlijke argument op dit forum!!
Beste man (of vrouw) wat als we bij meer zaken dachten: JOUW zaak, JOUW probleem!
Ik ben niet ziek, jouw probleem.
Ik ben niet oud, dus blijf maar staan.
Ik ben niet werkloos, afschaffen de uitkering!

Het is om je een indruk te geven van de geldigheid van je gebral!

Studenten moeten hun kleren meenemen omdat ze geen wasmachine kunnen plaatsen in hun kamer van 2 bij 3! Die overigens MEER kost dan de Studiefinancering! Dus in het weekend moeten we naar huis, om eten in te slaan en kleren te wassen.

Misschien dat het niet begrijpelijk is omdat het vroeger anders was of omdat je niet gestudeerd hebt, maar wij reizen niet voor ons pretje elke weekend die afstanden. En wij willen ook liever vaker dan eens per week onze kleren wassen!

OV-kaart kost een student €70,-! Als je geen OV wenst dan krijg je dat geld! Dus we betalen het wel degelijk zelf.

Dus kortom: Studenten die dit allemaal moet en doen en betalen asociaal noemen vanwege hun finaciële problemen (geen geld en ruimte om te wassen) is onfatsoenlijk en asociaal.

Bedenk wel dat wij later de grootste belastingbetalers zijn!!!

Gast

Dus kortom: Studenten die dit allemaal moet en doen en betalen asociaal noemen vanwege hun finaciële problemen (geen geld en ruimte om te wassen) is onfatsoenlijk en asociaal.

Bedenk wel dat wij later de grootste belastingbetalers zijn!
Tsjonge , tsjonge.......financiële problemen......geen ruimte......
Jullie zuipen zoveel en weten van je kamer binnen 1 week een aardige vuilnisbelt te maken, maar de dagelijkse dingen die horen bij NIET MEER BIJ MOEDERS WONEN, daar hebben jullie een broertje dood aan.

Wat dat gezegde betreft van later...de grootste belastingbetalers....ten eerste moet je eerst maar eens zien of je voldoende studieresultaten haalt en ten tweede al zou dat zo zijn dan geeft dat je NU geen recht om zitplaatsen te claimen en je a-sociaal te gedragen..

Gast

OV-kaart kost een student €70,-! Als je geen OV wenst dan krijg je dat geld! Dus we betalen het wel degelijk zelf.
Volgens mij kan je je kaart niet inruilen voor geld, dit wilde ik een aantal jaren geleden, omdat ik studeerde woonde en werkte in utrecht en een oto'tje had. maar die kaart moets ik nemen.

Verder gaat dit topic over studentenkoffers.... Gelukkig hebebn de meeste studenten geen koffers maar een tas!

Gesloten