LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ouderen laten mee betalen voor hun AOW.
Ouderen laten mee betalen voor hun AOW.
Persoonlijk ben ik daar op tegen.
De meeste ouderen hebben meer dan 40 jaar AOW premie betaald, zeg maar voor opbouw van hun oude dag.
Het is in princiepe het zelfde als jaren premie betalen voor je penisoen.
Nu het wat slechter gaat met onze overheidsfinanicien , moet dat niet gelegd worden op de schouders van hen , die vaak meer betaald hebben dan zijn u ontvangen.
Dat de overheid werkt via een overhevelingssysteem, daar mogen de bejaarden niet de dupe van worden.
Zij hebben inmmers ook altijd betaald voor anderen, en nu zouden zij moeten betalen voor zich zelf dat is een onredellijk voorstel.
men zegt toch ook niet zij over hun over hun pensioen ook maar weer pensioen premie moeten betalen.
De meeste ouderen hebben meer dan 40 jaar AOW premie betaald, zeg maar voor opbouw van hun oude dag.
Het is in princiepe het zelfde als jaren premie betalen voor je penisoen.
Nu het wat slechter gaat met onze overheidsfinanicien , moet dat niet gelegd worden op de schouders van hen , die vaak meer betaald hebben dan zijn u ontvangen.
Dat de overheid werkt via een overhevelingssysteem, daar mogen de bejaarden niet de dupe van worden.
Zij hebben inmmers ook altijd betaald voor anderen, en nu zouden zij moeten betalen voor zich zelf dat is een onredellijk voorstel.
men zegt toch ook niet zij over hun over hun pensioen ook maar weer pensioen premie moeten betalen.
Re: Ouderen laten mee betalen voor hun AOW.
Pensioenpremie is een soort spaarpot, je spaart voor jezelf en ieder jaar wordt je spaarpot voller.
AOW premie wordt ieder jaar geïnd, en daana doorbetaald aan de 65+'ers, en op 31 december is de pot weer leeg.
Als je NU niks doet, dan moet iedereen die nu tussen de 20 en 40 is veertig jaar lang premie betalen, en dan is er geen geld meer als die mensen 65 zijn. Da's net zo oneerlijk.
AOW premie wordt ieder jaar geïnd, en daana doorbetaald aan de 65+'ers, en op 31 december is de pot weer leeg.
Als je NU niks doet, dan moet iedereen die nu tussen de 20 en 40 is veertig jaar lang premie betalen, en dan is er geen geld meer als die mensen 65 zijn. Da's net zo oneerlijk.
Ooit van omslagstelsel gehoord??
Wie nu AOW premie betaalt wordt niet voor hem/haar zelf gereserveerd, maar uitbetaald aan de oudere generatie.
Hebben zij ook gedaan voor een veel kleinere groep ouderen en vanaf 1957.
Zo zijn er tekorten onstaan. Vaak wordt AOW met pensioen verward. AOW-premie betalen we met zijn allen. Pensioenpremie voor jezelf.
Wie nu AOW premie betaalt wordt niet voor hem/haar zelf gereserveerd, maar uitbetaald aan de oudere generatie.
Hebben zij ook gedaan voor een veel kleinere groep ouderen en vanaf 1957.
Zo zijn er tekorten onstaan. Vaak wordt AOW met pensioen verward. AOW-premie betalen we met zijn allen. Pensioenpremie voor jezelf.
Juist. Maar breng ze dat eens aan het verstand. AOW krijg je van je ingehouden premie,s over je loon van de jaren dat je gewerkt hebt, en pensioen spaar je zelf via je werkgevenr voor. Bij de èèn wat meer dan bij de ander. Ligt soms ook welke branche je werkt/gewerkt hebt en de CAO van je bedrijf.
Zal weer een plan van dit dievenkabinet zijn.Net als met de WAO en WW ..
Als ze me al die premies terugbetalen vind ik het niet erg maar zolang ze dit niet doen is het gewoon diefstal om nog meer geld te gaan vragen.
Wat doen ze eigenlijk met mensen die er nauwelijks voor hebben betaald maar er toch van profiteren.Helemaal niks.
Als ze me al die premies terugbetalen vind ik het niet erg maar zolang ze dit niet doen is het gewoon diefstal om nog meer geld te gaan vragen.
Wat doen ze eigenlijk met mensen die er nauwelijks voor hebben betaald maar er toch van profiteren.Helemaal niks.
Die premies zijn al lang uitbetaald aan de AOW/WW/WAO gerechtigden. Die krijg je dus nooit meer terug, tenzij je ook de uitkeringen terug gaat halen bij al die mensen.
even een opmerking van een die in de aow zit.
heb ook meer als 40 jaar premie betaald dus krijgen
doe ik niks. ook denk ik dat de meeste niet weten hoeveel de
aow is. doordat mijn vrouw ook € 400 per mnd pre pensioen heeft
is mijn uitkering € 570 per mnd netto . moet ik daar nou nog aow premie
over betalen.er is ook nog zo iets als vaste lasten dus er blijft niets over.
al die mensen die nu vinden dat er best betaald kan worden wil ik
wel eens spreken als ze zelf in de aow zitten. en niet zitten de jongere
betalen voor mij want ik heb ook voor andere betaald.
heb ook meer als 40 jaar premie betaald dus krijgen
doe ik niks. ook denk ik dat de meeste niet weten hoeveel de
aow is. doordat mijn vrouw ook € 400 per mnd pre pensioen heeft
is mijn uitkering € 570 per mnd netto . moet ik daar nou nog aow premie
over betalen.er is ook nog zo iets als vaste lasten dus er blijft niets over.
al die mensen die nu vinden dat er best betaald kan worden wil ik
wel eens spreken als ze zelf in de aow zitten. en niet zitten de jongere
betalen voor mij want ik heb ook voor andere betaald.
Ik weet niet ,of dat u ook de topic overheid/regelgeving volgt? Daar staat een soortgelijk item over AOWers. Als u dat nog niet gedaan heeft, raad ik u aan daar eens te lezen, wat de jongere tweeverdieners over AOWers te zeggen hebben.
Daar word je kotsmisselijk van. Gewoon schandalig! Maarja, gelukkig mag iedereen zijn/haar mening hebben.
Daar word je kotsmisselijk van. Gewoon schandalig! Maarja, gelukkig mag iedereen zijn/haar mening hebben.
Dit is beslist niet nodig. Het kabinet en de Teede Kamer kunnen besluiten om de destijds gesloten Herenakkoord met de oliemaatschappijen op te zeggen. Het aardgas is een nederlands product en eigendom van alle nederlanders. De opbrengst is meer dan ruim genoeg. Intussen kan men voor de toekomst nu starten met een verplicht basispensioen en aanvullen met bedrijfspensioenen of privé.
Dit geeft een veel beter rendement en is op den duur goedkoper.
Dit geeft een veel beter rendement en is op den duur goedkoper.
De commotie omtrent de identificatieplicht vanaf 14 jaar is voor mij onbegrijpelijk.
De wet schrijft voor een draagplicht van een geldig legitimatiebewijs voor personen vanaf 14 jaar. Sinds de jaren dertig hebben alle nederlandse onderdanen een toonplicht gehad tot 1 januari j.l. Een (opsporings) ambtenaar kon je dus tot voor kort verzoeken om een geldig legitimatiebewijs te tonen binnen 24 uur aan de verbalisant.
De ons omringende landen hebben allang een draagplicht.
Onze angst voor deze genomen maatregel komt voor uit oud zeer n.l het persoonsbewijs. Dit persoonsbewijs was een maatregel van de nederlandse overheid eind jaren dertig. Het was dermate goed ontworpen, n.l o.a. een vingerafdruk dat de bezetter destijds met zeer veel genoegen dit legitimatie bewijs verplicht voorschreef. De ambtenaren waren destijds bij de uitgifte ervan zo ijverig dat men een grote oranje/bruine J op de voorkant stempelde als men een joodse nederlander was. Over legitimatie gesproken.
Wat te denken als je als schoolleerling onderweg iets overkomt een verkeersongeval bijvoorbeeld. en je bent onmachtig een woord te uiten, dan is er voor de ambulancedienst een uitkomst te weten wie en wat je op de brancard heb liggen.
De wet schrijft voor een draagplicht van een geldig legitimatiebewijs voor personen vanaf 14 jaar. Sinds de jaren dertig hebben alle nederlandse onderdanen een toonplicht gehad tot 1 januari j.l. Een (opsporings) ambtenaar kon je dus tot voor kort verzoeken om een geldig legitimatiebewijs te tonen binnen 24 uur aan de verbalisant.
De ons omringende landen hebben allang een draagplicht.
Onze angst voor deze genomen maatregel komt voor uit oud zeer n.l het persoonsbewijs. Dit persoonsbewijs was een maatregel van de nederlandse overheid eind jaren dertig. Het was dermate goed ontworpen, n.l o.a. een vingerafdruk dat de bezetter destijds met zeer veel genoegen dit legitimatie bewijs verplicht voorschreef. De ambtenaren waren destijds bij de uitgifte ervan zo ijverig dat men een grote oranje/bruine J op de voorkant stempelde als men een joodse nederlander was. Over legitimatie gesproken.
Wat te denken als je als schoolleerling onderweg iets overkomt een verkeersongeval bijvoorbeeld. en je bent onmachtig een woord te uiten, dan is er voor de ambulancedienst een uitkomst te weten wie en wat je op de brancard heb liggen.
heb inmiddels de topic overheid /regelgeving gelezen.
wist niet dat er nog zulke mensen bestaan als katrien 5 en johan 3
maar die komen hun eigen wel tegen als ze zelf met pensioen gaan.
groeten.
groeten.
Wat dacht u van het gegraai van het Kabinet van van Agt in de jaren 70 in het ABP pensioenpotje. Miljoenen zijn uit deze spaarpot gejat.
Wat dacht u van sinds begin jaren 80 opgebouwde VUT-premies die nooit uitgekeerd gaan worden aan de mensen die deze pot gevuld hebben?
Wat dacht u van de pot WAO gat. Er bestaat geen WAO gat meer want niemand komt meer 100% in de WAO.
Wat dacht u van het tijdelijke 0,25 van KOK. Ziet niemand meer iets van. Etc, etc. Ga maar om de 4 jaar stemmen op deze rovers.
Wat dacht u van sinds begin jaren 80 opgebouwde VUT-premies die nooit uitgekeerd gaan worden aan de mensen die deze pot gevuld hebben?
Wat dacht u van de pot WAO gat. Er bestaat geen WAO gat meer want niemand komt meer 100% in de WAO.
Wat dacht u van het tijdelijke 0,25 van KOK. Ziet niemand meer iets van. Etc, etc. Ga maar om de 4 jaar stemmen op deze rovers.
Bij de vut is er helemaal geen potje gevuld. VUT wordt ieder jaar door de werkenden opgebracht, en uitbetaald aan diegenen die dan al lekker thuis met de vut zitten. Aan het einde van het jaar is er geen potje meer.Wat dacht u van sinds begin jaren 80 opgebouwde VUT-premies die nooit uitgekeerd gaan worden aan de mensen die deze pot gevuld hebben?
Met de toenemde vergrijzing zal de vut heus wel verdwijnen over een tijdje. Iedereen die voor 1950 geboren is lacht zich helemaal rot dat-ie lekker vroeg met de vut kan, en al die lui die na 1960 zijn geboren kunnen lekker premie dokken en krijgen er zelf niks voor terug.
Lekker a-sociaal systeem die vut.
Nou beste gast. Ik moet nog ruim 9 jaar en als het aan mij ligt, nog 10 jaar erbij. Dan wil ik ook nog wel een steentje bijdragen aan de AOW premie. Ik hoef geen VUT,VLO of hoe het ook heten mag. Laat mij maar lekker werken.
Ik ben 59 en heb een nieuw contract getekend bij mijn werkgever voor nog eens 15-jaar met dien verstande, dat ik daarna in de VUT mag.
Japie.
Japie.
Goed zo Japie. Jij hebt vroeger zeker Bimbo brood gehad van je moeder, dat je nu nog ZOOOOO sterk bent. Geweldig hoor!
Werkse nog dan!
Werkse nog dan!
ben in 1939 geboren ook altijd mee betaald aan alles moest wel
tot mijn 65 blijven werken want de werkgever moet het ook nog
eens goed vinden dus jammer genoeg heb ik me niet rot gelachen
en met mij nog veel meer.
tot mijn 65 blijven werken want de werkgever moet het ook nog
eens goed vinden dus jammer genoeg heb ik me niet rot gelachen
en met mij nog veel meer.
Nee hoor ik ben pas op mijn 64-ste gaan werken en heb dus nooit geleden.
Japie.
Japie.
ik heb de aow betaald voor mijn grootouders, ouders en huidige aow-ers. dit vind ik niet erg.. wat ik wel erg vind is dat ik straks mag blijven werken tot mijn 70ste of ik dat nog kan of niet maakt niet uit. en dit omdat al die regeringen het nagelaten hebben een voorziening voor de toekomstige aow-ers te treffen. dat de vergrijzing toeslaat was al in de 60er jaren bekend. dus ik wordt nu waarschijnlijk driedubbel gepakt.
1. moet langer doorwerken
2. moet aow-premie betalen als ik van de aow gebruik maak
3. mag niet meer met de vut (betaal ik wel voor)
of er moet aow premie betaald worden over dat stukje pensioen wat je gespaard hebt en waar je al dan niet toe verplicht bent om voor te betalen. dit geldt dan niet voor de mensen die alleen aow en een klein pensioen hebben... dus en ik heb jarenlang minder in het handje gehad en ik mag daar ook nog eens over betalen (wat al gebeurd is)... tja wat zal ik zeggen... geef mij mijn premie en pensioenpremie over alle jaren terug dan beleg ik het zelf wel..en zorg zelf wel voor mijn oudedag... kunnen de jongelui dat ook doen
1. moet langer doorwerken
2. moet aow-premie betalen als ik van de aow gebruik maak
3. mag niet meer met de vut (betaal ik wel voor)
of er moet aow premie betaald worden over dat stukje pensioen wat je gespaard hebt en waar je al dan niet toe verplicht bent om voor te betalen. dit geldt dan niet voor de mensen die alleen aow en een klein pensioen hebben... dus en ik heb jarenlang minder in het handje gehad en ik mag daar ook nog eens over betalen (wat al gebeurd is)... tja wat zal ik zeggen... geef mij mijn premie en pensioenpremie over alle jaren terug dan beleg ik het zelf wel..en zorg zelf wel voor mijn oudedag... kunnen de jongelui dat ook doen
Dat is weer gesloten omdat een paar weer zonodig moesten chatten .heb inmiddels de topic overheid /regelgeving gelezen.
groeten.
Maar ik blijf het een belachelijk plan vinden. Alle mensen: De schuld van de tekorten is dat er door overheid en de pensioenfondsen te veel geld is verspiltd .Alle regeringen en niet alleen links want dat is grootste flauwekul wat er altijd word gezegd. Want was het CDA van Lubbers met de Betuwelijn toen niet aan de regering ? En wie gaf iedereen weer een zalmsnip ?
Laten we eerst eens beginnen eens te stoppen met het geven van AOW die het niet nodig hebben .Zelf de koningin krijgt het en waarom?
Ja ze hebben ooit betaald maar geldt dat ook niet voor al die WW`rs en WAO`rs die ook veel minder of niets terug krijgen omdat je alle werk tegenwoordig moet aanvaarden .Je hebt dus verzekert voor iets waar dadelijk en nu ook al bijna niemand meer in komt .
Maar vergeet niet dat de overheid niet genoeg vooruit heeft gekeken en nu potjes moet reserveren i.p.v.dat aan nutteloze dingen gaat geven zoals straaljagers en raketten .En wat te denken al het geld dat naar de EU verdwijnt en politci en hoge ambtenaren die profiteren van wachtgeld en er niks meer voor hoeven te doen.
De rest van de bevolking mag bijverzekeren want voor een heleboel mensen niet betaalbaar is.En dan is alleen nog maar de keus bijwerken tot je dood.