LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dobermann geëuthanaseerd. Grove fout van politie en justitie

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
chookydehupsky

Dobermann geëuthanaseerd. Grove fout van politie en justitie

Ongelezen bericht door chookydehupsky »

Lees het verhaal van Storm (was ook gedeeltelijk te zien op Hart van Nederland en te lezen in het AD) op http://members.lycos.nl/voorstorm
Er staat ook het laatste nieuws op, en een voorbeeldemail die gestuurd kan worden naar de politie en dienstdoende Officier van Justitie. Dit had nooit mogen gebeuren.

Gast

Re: Dobermann geëuthanaseerd. Grove fout van politie en justitie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het verhaal gelezen. Het betreft een hond die al eerder een kat had doodgebeten. De eigenaar was meerdere malen gewaarschuwd dat in de plaats waar hij woont het verplicht is zo'n hond aan te lijnen en te muilkorven, maar daar trok de man zich geen barst van aan.

Dit is dus gewoon een aso die doet wat hij wil, het kan hem geen barst schelen dat andermans huisdier wordt doodgebeten, maar uiteindelijk doet hij sentimenteel als hij zelf het slachtoffer is.

Fl*kker toch gauw op met dat soort aso's.

chookydehupsky

De eerste keer werd hem te verstaan gegeven dat hij nog geen kort-aanlijngebod en muilkorfgebod kreeg, maar dat dit bij herhaling wel zou gebeuren. Niet dat men dan maar de hond zou afmaken. :x
Verder zijn er nog verschillende grove fouten gemaakt. De politie en ustitie hebben zich in het geheel niet aan hun eigen regels gehouden.

Gast

Het is en blijft natuurlijk altijd het trieste voor de hond, die is hier de dupe van.
Je kan nu de justitie en politie de schuld gaan geven, maar dat moet je toch echt bij die KL**Thommel van een baas gaan zoeken!
Die kan niet opvoeden, en gaat nu zielig lopen doen?? :x :twisted:
Laat ik hem niet tegenkomen!
Door HEM is zijn hond dood, niet door de politie of justitie.
Tot wanneer had deze e*kel door mogen gaan... tot zijn hond een keer een kindje greep?
Nee, al wat er is gebeurd is zijn eigen eigen eigen fout
Hij had zowiezo meteen al een muilkorf moeten kopen, niet afwachten tot het nog maals fout gaat.

Gast

ik kan niet geloven dat de eigenaar van de poes geen aangifte heeft gedaan.
als een hond mijn poes toe zou grijpen deed ik dat dus wel.
hij was al eerder in de fout gegaan, dus had hij voorzorgmaatregelen moeten nemen.[/i]

chookydehupsky

Als jullie nou eerst even lezen...........
De eigenaars hebben wel maatregelen genomen.
De hond was op alle andere fronten zeer betrouwbaar.
Ik denk dat je de scchuld van het najagen van katten niet altijd bij de opvoeding door de eigenaars kunt leggen. Je hebt ook nog eens te maken met een instinct.
Maar of het nu wel of niet de fout was van de eigenaars dat het gebeurt is. De politie had NOOIT zo mogen handelen. Er is ALTIJD toestemming van de BURGEMEESTER nodig om een hond acuut af te laten maken, bovendien MOET de eigenaar een afstandsverklaring tekenen, dat kon deze in het geheel niet doen, want hij was niet op de hoogte wat er ging gebeuren. Binnen 45 minuten :shock: is de hond afgemaakt.

Gast

Zat de hond aan de lijn dan?
of wat voor voorzorg hebben ze anders genomen?
Wat ik al gelezen heb, erg zielig en in en in triest voor de hond, maar voor zijn baasje en vrouwtje heb ik geen goed woord over.
En als het mijn kat was deed ik wel aangifte, ik zou die mevr die zegt dat ze dat niet heeft gedaan niet op haar woord geloven.

Gast

dit had nooit mogen gebeuren, maar vertel me aub waarom de eigenaar niet met zijn hond, en de politie of de dierenambulance mee ging, ik zou mijn hond nooit zo met iemand, politie of niet, meegeven...

Gast

Dit is een vreselijk drama
Voor de hond!
Ik ben het met je eens, chookydehupsky, dat dit niet mag gebeuren
Maar ik ben niet van plan om een brief te schrijven, omdat wat mij betreft er ook aan het verhaal van de baasjes het 1&ander niet helemaal zuiver is.

Gast

als een kat een voel aanvalt word ie toch ook niet dood gemaakt....

Gast

het is zwaar vervelend hoe het is gegaan en dit druist in tegen alle regels maar ja wie zijn wij als burger he.

een hond heeft van nature een jachtinstinct die hij volgt, ze maken nu een hond af dat ze eens beginnen met broodfokkers aan te pakken die zorgen door het doorfokken en kruisen dat je rassen krijgt die onhandelbaar worden.

nee das niet belangrijk het *** JUSTITIE maar wel honden afpakken van burgers.
kijk een baas moet zijn hond onder controle houden maar ik heb 1 opmerking hierbij waarom loopt die kat op straat rond die kat hoort binnen te zijn en niet buiten ( en is ie buiten laat hem dan op eigen terrein hij betaald ook geen kattenbelasting)

ik heb zelf een jack russel en heb deze goed onder controle beter dan welke baas ook dat garandeer ik je, maar geef hem de geur van bv ratten of muizen en hij gaat jagen das nu eenmaal zijn instinct.

zo gaat dat ook met katten, wordt een kat ook afgemaakt als ie een muis pakt.

als een hond aangelijnd is kan en mag de politie niks doen, en nog even iets ik lees hier als die hond een kind had gepakt ja dat kan maar weet je dat dat niet aan de hond ligt maar aan het kind wat wordt gebeten.

nu zal iedereen roepen ja ja dikke *** ermee maar het is wel bewezen en het is ook mijn eiegen ervaring.
als een hond op je af komt gerend moet je oogcontact houden en niet weglopen van de aanvallende hond, jij bent baas niet de hond de hond zal je dan ook niet bijten (kijk maar naar politiehonden blijf je netjes staan gebeurd er niks)
loop je weg wordt je gebeten.

is die hond schuldig nee want jij loopt weg of je bent bang, als je blijft staan gebeurt er niks.
ik heb hetzelf meegemaakt vroeger een vriendje en ik waren aan het spelen er komt een hond (echt met schuim op zijn bek aangerend) mijn vriend loopt als een gek te schreeuwen en rent weg.
ik ben blijven staan en bleef oogcontact houden met die hond, hij snuffeld en rent achter mijn vriend aan en wat denk je juist hij werd gebeten.

die hond was altijd lief geweest en had ineens deze kuren, maar als mijn vriend niet was gaan rennen was er niks gebeurd en had de eigenaar die er achteraan rende de hond kunnen pakken.
als je wegrent van een hond gaat ie nu eenmaal jagen op je

Gast

even oppassen he!!
weet een kind veel dat ze moet blijven staan als er een hond aan zou komen. :evil: ze zou maar bang zijn en gillend wegrennen..jaja, dan is het kind fout???
NEE de eigenaar is fout, honden die eerder een fout hebben begaan horen aan de lijn.
1 kan je best door de vingers zien, maar de baas had moeten zorgen dat dit niet nog een keer gebeurd.
wat interesseerd mij de lucht van een rat voor een Jack R.?
ik heb zelf 2 veedrijvers, die laat ik dus niet los in de buurt van schapen, of ze nou goed onder commando staan of niet, ik wil geen ruzie met de boer of eigenaar van de schapen.
zijn we in het bos, of ergens op een stil polderlandschap dan mogen ze zich uitleven wat ze willen.
maar ik ga het niet opzoeken.

Gast

Ik lees in het verhaal nergens dat die hond aan de lijn zat
En als de hond eerder de fout had begaan moet de eigenaar ervoor zorgen dat het niet nog een keer gebeurd.
Die 2 loslopende honden die een kleine York verscheurde, vinden jullie dat ook de schuld van de York omdat tie wegrende?
Vreselijke mensen zijn jullie

Gast

Justitie en Politie zaten fout
De baas net zo goed [/i]had kennelijk bijvoorbaad al een advocaat? ik zou er eerst 1 moeten zoeken, maar goed, ik had mijn hond niet meegegeven, ik was zelf meegegaan
De hond is pijnlijk genoeg de dupe van 2 belachelijke fouten!
Nu kunnen we elkaar zwart gaan lopen maken, maar ik zie niet in waarom enkel justitie fout zit.
De DA net zo goed en de baas net zo goed

Gast

:? dr is geloof ik het een en ander fout gegaan in de tekst
maar het is vast wel duidelijk

Gast

even oppassen he!!
weet een kind veel dat ze moet blijven staan als er een hond aan zou komen. ze zou maar bang zijn en gillend wegrennen..jaja, dan is het kind fout???
NEE de eigenaar is fout, honden die eerder een fout hebben begaan horen aan de lijn.
dat heeft dus duidelijk met de opvoeding te maken en niet met de hond.
mijn kinderen leer ik dus duidelijk wel wat er in zo´n situatie gebeuren moet.
mijn jongste is nergens bang voor maar de oudste was dat wel, alles duidelijk uitgelegd en ook hij loopt niet meer huilend weg.
ik heb hem duidelijk gemaakt dat wegrennen geen optie is en de hond je angst kan ruiken en dan toeslaat.

jij laat je hond alleen los als jij denkt dat het kan bv in de duinen maar daar lopen ook andere honden rond dus dat is onzin dat daar niks zou kunnen gebeuren.

als jij met je hond niet langs schapen durft te gaan betekend het dus duidelijk dat jij je honden niet onder controle hebt.
ik loop met die van mij langs een bak met ratten bv de mijne zal kijken maar blijft naast mij lopen.

ik garandeer je als je 1 keer niet oplet grijpt een hond die kans want het is zijn instinct, maar als jij als eigenaar goed oplet gebeurt er niks.

mensen beginnen aan honden maar weten niet eens hoe ze opgevoed moeten worden en dat is ook met kinderen zo.

laat een kind wennen met honden ed dan loopt een kind niet weg, als je een kind leert om niet weg te rennen is dat voor beide partijen beter.

niet alleen de hond of eigenaar is schuldig de opvoeding van het kind is dus duidelijk ook niet erg goed

Gast

blablabla
wat een onzinnig geneuzel
als iemand zekerheid voor alles neemt heeft diegene zijn of haar honden ineens niet meer onder controle :roll:
heel kinderachtig om zo te redeneren.
ga maar weer lekker bekvechten over of kinderen wel zoiets zullen begrijpen of niet (mijn dochter -4 jaar- dus niet)
en of iemand controle heeft over zijn honden
en vergeet vooral de kern van deze topic. :roll: :?

Gast

WAAROM word hier in dikke letters geschreven?
Zijn we blind ofzo??

mariska

Gast

Mijn herder heeft als hond van een jaar een fietser in zijn been gegrepen.
Daar ben ik zelf ook zo van geschrokken, dat ik zelfs nu het ERUIT GETRAIND is, ik mijn hond nog steeds aanlijn of bij me hou als ik een fietser aan zie komen.
Noem het zoals je wilt, een kwestie van vertrouwen of gehoorzaamheid?
Nee, ik denk eerder dat ik toen ''GELEERD'' heb.
We hebben toen geluk gehad dat die meneer ondanks de bijtwond in zijn been erg nuchter reageerde maar dit overkomt mij dus geen tweede keer.

vr.gr.

Gesloten