LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] weigering van betalen met eurocenten
weigering van betalen met eurocenten
ik was in de Wibra met een boodschap van twee euro aan kleingeld.Het is geweigerd ondanks dat het een wettig betaal middel is.Ik kon praten als brugman,maar het werd niet aangenomen.Wat moet ik hier nu mee?
Re: weigering van betalen met eurocenten
Ze moeten het gewoon accepteren. Ze ronden nu wel af op € 0,05, maar dat wil niet zeggen dat ze de kleine muntjes mogen weigeren.
Vreemd beleid, als ze het geld naar de bank brengen wordt het ook wel geaccepteerd. Ze hebben natuurlijk niet genoeg vakjes in de kassa-lade.
Vreemd beleid, als ze het geld naar de bank brengen wordt het ook wel geaccepteerd. Ze hebben natuurlijk niet genoeg vakjes in de kassa-lade.
Tenzij ze natuurlijk een bordje op de deur hebben staan: wij accepteren geen muntjes van 1 en 2 cent. (heb je ook vaak bij de 200 en 500 biljetten.)
Een winkelier MOET tot een bepaald maximum aantal, deze muntjes accepteren. Ik heb begrepen, dat een aankoop mag worden afgerekend in een willekeurige hoeveelheid munten, met een maximum van 50 munten per aankoop.
Wibra zit dus fout.
Wibra zit dus fout.
Ze kunnen overal wel bordjes ophangen. Het weigeren van een biljet van 200 euro, gebeurt uit veiligheid. Het weigeren van centen is het toppunt van luiheid!
Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.
TROS Radar internetredactie
TROS Radar internetredactie