LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hondenbrokken

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

wat een onzin zeg :roll: wie zegt er dat een dierenarts bij diarree meteen zijn eigen HILLS brokken gaat promoten.
wij zijn ook fokker, we hebben 9 honden, jong&oud en alles staat bij ons op de Duck.
hoewel wij niet vaak last hebben dat onze honden aan de race zijn kunnen we onze lol op, als er 1 aan de diarree is volgt de rest vaak vanzelf, dan gaan we naar de DA voor diarcure en de oudjes krijgen een extra injectie om de darmen rustig te krijgen.
praat me niet van fokkers, ik weet uit hele goede persoonlijke ervaring dat vertegenwoordigers je prachtige aanbiedingen doen, bij duck ben ik natuurlijk ook goedkoop uit omdat ik met honderden kilo's tegelijk koop. verder kan je ''sparen'' voor bodywarmer, pet enz, maar daar loop je mee voor joker, dat doen we dus niet.
maar nogmaals, ik heb ervaring genoeg met de eukanuba,proplan,royal canin,carocroc e.d. vertegenwoordigers.
de enigste waar ik nog enigzins respect voor op kan brengen zijn de meiden die voor PRINS werken, die zijn meestal goed op de hoogte van allerlei zaken en kunnen zeker advies geven dat ergens op slaat.
terwijl een vertegenwoordiger van eerdergenoemde brokkenfabrikanten vaak dingen roepen die kant nog wal raken.
als ze op een tentoonstelling staan kan ik iedereen met een probleem wat brokken betreft aanraden om eens een praatje te gaan maken bij de PRINS-STAND, prins verkoopt trouwens ook CVV.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

ik kan enkel zeggen....

''leg de ingredienten van brokken & CVV, neem dan Duck'' gewoon eens naast elkaar.
dan kan je keurig zien wat nou het beste/gezondste is.
brokken zijn slecht,
wil je ze toch geven, doe dat dan met 1 soort brok en ga niet om de haverklap wisselen van brok, dan kan je doen met cvv maaltijden als je eens kip, eend, of enkel pens wil, maar dat lukt je niet met een brok.
en verder kan je na korte tijd niet bepalen hoe je hond het doet op een soort brok, daarvoor moet je langere tijd geven.
die zogenaamde fokker kan roepen dat hij zo vaak van brokken wisseld, maar als je eerst 4 wkn carocroc geeft, dan 4 wkn prins, dan 4 weken proplan, dan 4 weken Fokker, dan 4 weken pedigree, dan kan je nooit weten van welke brok je hond die schilfers op zijn vacht krijgt, en van welke brok hij die enorme bergen poep krijgt.
en van welke brok hij stront gaat eten, en van welke brok die tandplak zo opspeelt ...
moet ik nog verder gaan?

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

wij zijn ook fokker, we hebben 9 honden, jong&oud en alles staat bij ons op de Duck.
hoewel wij niet vaak last hebben dat onze honden aan de race zijn kunnen we onze lol op, als er 1 aan de diarree is volgt de rest vaak vanzelf, dan gaan we naar de DA voor diarcure en de oudjes krijgen een extra injectie om de darmen rustig te krijgen.
Jullie voeren dan Duck, en hebben toch nog last van diaree, ik voer alleen brok en dan van alles door elkaar. Heb nog nooit last gehad van diaree onder mijn honden.

Bezoek van aan de dierenarts blijft beperkt tot het vaccineren van de pups. Verder hebben wij de dierenarts nooit nodig.

wil niet zeggen dat brok heiligmakend is maar ik heb er geen slechte ervaring mee. Wij voeren niet de z.g.n topmerken. denk dat je daarin moet geloven.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

volgens mij staat er dat de honden NIET VAAK LAST HEBBEN VAN DIARREE!!
lezen kan ook wonderen verrichten,
mijn hond is ook zelden of nooit ziek, maar op het moment dat er een virus uitbreekt en de honden in het park of uitlaatveld 1 voor 1 aan de poeperij raken dan is mijn hond helaas ook van de partij.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

conclusie diaree komt niet door het voer maar komt omdat er een virus de ronde doet

beestenboel

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door beestenboel »

Van een dierenarts heb ik de volgende wijsheid:Door constant dezelfde voeding te geven krijgt de hond ook continu dezelfde hoeveelheid vitamines,mineralen,eiwitgehaltes,enz.enz. binnen.Het immuun systeem van de hond hoeft dus niet steeds bezig te zijn met :zijn er genoeg vitamines, eiwitten,enz enz.,omdat deze verhoudingen contstant hetzelfde zijn ,houdt het immuunsysteem zich dan bezig met waar het eigenlijk voor is:verhogen van de weerstand en dus betere bescherming tegen ziektes.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo ieder dit leest.

Ik begin nu toch echt gek te worden van al die onzin over hondenvoer.

1 Hond leeft bij ons in huis ( Ik moet voer kopen voor de hond )
2 Ieder staat achter wat hij geeft aan de hond ( Met of zonder verstand)
3 Vers of brokken onzin ( Geen duidelijk controle wat gaat er in )

Probleem is dus. Nieumand kan vertellen wel merk slecht is.

Dieren arten hebben er geen verstand van ( Onzin zij weten wat goed is voor je hond) Hebben meer studie. Vraag aan een snacbar is patat goed voor je. Vraag het ook aan de huisarts.

Dieren winkels willen jouw de beste stereo verkopen ( De ene klant wil lampjes onzin of de stereo goed werkt de ander gebruikt zijn oor ) Een goede winkel verkoopt alleen goede spullen. De klant weet soms niet wat goed is. De buurman met status ...... ( Maar wat is een goede winkel ) Het maakt dus geen fluit uit wel of geen kerststal in je kamer,

Het zou beter zijn dat men is stopt met dat geleuter en gewoon luisteren naar een warenonderzoek. ( Welke brok is goed en welk vers samengesteld vers vlees is goed. ( Laten wij dat een natte brok noemen )

Radar doe eens een brokjes test of doe een een nat brokje test. ( Versvlees )

Groeten van een honden liefhebber die voor zijn hond de lekkerste en beste voeding zoekt die ergens tussen de klepels hondenvoer onzin te vinden is.

Ps ik eet zelf geen hondenvoer zoals de meeste en daarom kan nieumand het juiste advies geven.

Woef.


:D [/quote]

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

natuurlijk wel, lees sommige ingredienten eens na.
in de goedkopere brokken zit een middel waarmee ze foto's ontwikkelen.
hoe langer de houdbaarheidsdatum, hoe meer rotzooi er in de brok zit.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Denk je dat de meeste huisartsen verstand hebben van voeding. De gemiddelde secretaresse heeft evenveel verstand als een huisarts van voeding hoor.

Ook dierenarts worden lekker gemaakt door de fabrikanten.

Ken weinig medici die het niet voor het geld doen,maar omdat ze mensen willen helpen. DE MEESTE DOEN HET VOOR HET GELD ZO OOK DIEREN ARTSEN HOOR

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

dat een DA een bepaald merk voer meer promoot wil niet zeggen dat ze verder totaal geen verstand hebben van het imuum systeem van honden.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

ze hebben vast niet voor niets jaaaaaaaren gestudeerd.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

slaat ook nergens op dat een dierenarts geen verstand van voeding zou hebben, natuurlijk hebben ze dat wel.
alleen heeft een da over het algemeen een deal met HILLS, en zodoende zullen ze snel een HILLS product aansmeren.
bij mij beginnen ze daar niet aan, ik zweer bij Vers :P .
ik heb alleen 1 hond op nierdieet staan.

van HILLS uiteraard.

prettige pasen
carla

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

:P onze dierendokter heeft zelfs een deskundige op het gebied van voedsel in dienst :P

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is een goed voer?
Een goed voer is dat soort voer waar de hond het goed op doet.
Dat maakt niet uit of het nu 10 kilo voor 10 euro is of 50 euro voor 10 kilo.

Daarbij komt dat dierenartsen te snel adviseren om over te gaan op hypoallegene voer terwijl het weglaten van bepaalde voedingsstoffen ook een stuk kan helpen.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

wat makkelijk, wat klaagt iedereen toch over zijn dierenarts en voeding.
ten eerste hebben ze er heus wel verstand van hoor.
ten tweede is duidelijkheid misschien ook wel handig,
mijn dierenarts weet dat al onze honden CVV krijgen.
hij zal dus NOOIT over Hills of een andere brok beginnen met ons.
misschien prettig als iedereen zo duidelijk is met zijn Dierenarts?
1 van onze honden bleek wel een allergie te hebben, geen haar op zijn hoofd dat hij er aan zou denken over hills te beginnen, maar wel het advies om te kijken of Carnibest ook een product had tegen de allergie.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Altijd makkelijk om een ander de schuld te geven toch? :wink:
Wat een dierenarts ook zegt, je bent altijd zelf nog baas over je hond.
Dat hij bepaalde brokken aanpraat zegt niets over zijn kundigheid, wel over het contract dat hij waarschijnlijk met die firma heeft.

Een BMW dealergaat toch ook geen merdeces aanprijzen?

Maxxam

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Maxxam »

http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=30&n=362


Petfood
Over de hondenhamburger en de droge drol. Wie maakt toch die lekkere maaltijden van Sheba, Whiskas, Pedigree, Felix, Chappi en Kittekat. Wie is die knappe kok?

Een Duitse journalist onthult het fijne van de dierenvoederindustrie en een Nederlandse professor wordt gevraagd hoe de hond intelligent, glanzend en zindelijk te krijgen. Als de kat niet van vis houdt kan men hem het beste een blik voer geven met op het etiket de tekst ‘rijk aan vis.’ Daar zit bijna geen vis in maar slachtafval van varken.

Petfood heet het en huisdieren gaan er gemiddeld eerder van dood zodat ze niet nodeloos lang hoeven lijden onder hun overgewicht. Heel voorzichtigjes durft een Utrechtse professor te zeggen dat huisdiervoer-fabrikanten jokken over hun brokken.

woef

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door woef »

Tjonge Tjonge Tjonge.

Durf mijn hond bijna geen hondenvoer meer te geven. Ben blij dat ik de study advocaat niet kon betalen. Mijn Hond wilde graag deze study doen maar ik heb besloten dat hij niet mag studeren. ( Als dit geen Onzin is dan weet ik het niet meer)

Maar laten wij eerlijk zijn. Wij als consumenten worden al jaren belasert met kant en klare gerechten. De hond wordt zeker te weten bedonderd.

Maar wat wel heel vervelend is dat men niet normaal antwoordt kan geven op een vraag.
Welk voer is het beste voor de hond. En niet het verhaal van de natte brok ( Vers Vlees Ja Ja vers vlees. Je weet wel van Duck Rody Carnibest. De koe wandelt vanzelf in schijfjes zo in mijn vriezer, Ook hier is alles weer tussen de oren van de consumenten. Ook de natte brok is niet gemaakt van ossenhaasjes maar van afval. Of men maakt lijm of men maakt Hondenvoer. Nat brokje of droog brokje. Gelukkig mijn hond valt niet uit elkaar van het gelijmde hondenvoer.

Leuk is om ter horen dat je hond meer gaat poepen van brokken. DIT IS DUS ECHTE ONZIN. De voedingswaarde bepaalt hoeveel hij gaat poepen. Als ik de hond houtsnippers geef dan gaat hij meer poepen. Sommige mensen geven graag veel voer aan de hond en die kopen dan voer met een lage voedingswaarde. Niks mis mee.

Ik wil maar 1 ding weten. Wat is het beste en wat smaakt het beste. Ps en mijn dierenarts vertelt. Het maakt niet uit wat je koopt. Is allemaal troep maar je hond kan er prima op leven. Hondenvoer wordt van afval gemaakt. Botten pezen zenen ( Beender meel wat je normaal aan de rozen geeft. ) + Vitamine. Kortom alles zit er in om je hond groot en sterk te maken. Gaat er echt niet dood van. Sommige conservering kan een allergie veroorzaken maar de meeste huidproblemen komen door vlooien. Niet door het voer.

Wat ik graag zou willen weten is. Welk merk voer doet het meeste zijn best En heeft de minste troep in het voer. Dit kan alleen worden gedaan door iemand die gaat meten. Want meten is weten. Emotionele gevoelens veranderen de meetwaarde niet maar maken het zeker troebel. Harde getallen dat wil ik. Ook geen ruzie lees ik ook veel op de forums. Jij ..... ahsdka wat........ Geweldig brokjes en schijfjes die het niet eens worden.

Maar wat heel grappig is. Pens. Mjam. dat is lekker Woef. ( Ik wil het niet eten maar de hond Mjam) Wat is nou troep. Ik vindt het troep maar de hond heeft een andere mening. Lijm Mjam dat is lekker die schoen. De hond eet echt je schoen op als deze is gemaakt met dierlijke lijm. Mogelijk dat de brokken en het afval juist heel goed is voor de hond. Ik weet het niet.

De hond weet heel vaak zelf wat goed voor hem is. Hebben een beter instinkt dan wij. Ik zou graag van een expert eens willen weten. En gezien de vele forums die ik nu gelezen heb zijn er vele anderen. Die dit ook willen weten

Radar testen die handel. Lijkt mij een leuke natte neuzen aflevering met honden als publiek. Een primeur over het hondenvoer gezeur.

Groeten van Woef.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

jou ervaring ken ik verder niet,
maar mijn honden poepen bergen op brokken, en een enkele stevige drol per dag op vlees....

daar is geen studie voor nodig

verder zit er in brokken erg veel graan, in CVV zit hoogstens 15%, en dat is alleen in Duck, in carnibest of bibi zit nog minder.

lammert

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door lammert »

Een vriend van mij kreeg het advies van de dierenarts om speciaal voer (bij hem) te kopen i.v.m. vermeende alergie.
Na twee jaar nog steeds hetzelfde.
Ik heb dezelfde soort hond grootgebracht met Bonzo, hij doet het er perfect op. Mijn vriend overgehaald om van voer dierenarts ( €10 per kilo) toch eens over te stappen naar gewooon voer ( € 1.20 per kilo), en wat denk je ? Hij is helemaal bekomen en is veel actiever.
Moraal: Zoek een voer waar je hond het goed op doet, of het nou goedkoop of duur is, een bekend merk is altijd goed.

Gesloten