Essent gedraagt zich als struisvogel
Geplaatst: 10 jan 2005 21:39
In de reclamecampagne van Essent is bijna dagelijks op onze beeldbuis de ijsbeer te zien, die traag over het ijs gaat. Ook wij ijsberen, dankzij Essent, wat af. Essent trekt potentiële klanten met de toezegging, dat binnen maximaal 30 werkdagen een aansluiting gerealiseerd is. Echter al op 27 september 2004 hebben wij een aansluiting voor zowel gas als elektra via Essent aangevraagd voor onze nieuwbouwwoning.
Inmiddels hebben wij maar liefst 23 keer telefonisch contact gehad met de Essent medewerkers. Uiteraard via de bekende 0800-nummers (10 eurocent per minuut) met de klantvriendelijke ‘keuzemenu’s’. Wanneer we bellen worden we eindeloos in de wacht gezet.
Vervolgens worden we te woord gestaan door medewerkers die niet in staat zijn om ons ‘probleem’ –wij willen namelijk gas en elektra van Essent- te verhelpen. Er worden ons keer op keer beloften gedaan, maar in de praktijk komt hier niets van terecht. Is het plaatsen van een meter nu werkelijk zo’n ingewikkeld traject, dat het maar liefst dríe maanden tijd nodig heeft?
Wij adviseren Essent in de volgende campagne gebruik te gaan maken van de struisvogel. Deze past beter bij de werkwijze van dit klantonvriendelijke bedrijf.
Inmiddels hebben wij maar liefst 23 keer telefonisch contact gehad met de Essent medewerkers. Uiteraard via de bekende 0800-nummers (10 eurocent per minuut) met de klantvriendelijke ‘keuzemenu’s’. Wanneer we bellen worden we eindeloos in de wacht gezet.
Vervolgens worden we te woord gestaan door medewerkers die niet in staat zijn om ons ‘probleem’ –wij willen namelijk gas en elektra van Essent- te verhelpen. Er worden ons keer op keer beloften gedaan, maar in de praktijk komt hier niets van terecht. Is het plaatsen van een meter nu werkelijk zo’n ingewikkeld traject, dat het maar liefst dríe maanden tijd nodig heeft?
Wij adviseren Essent in de volgende campagne gebruik te gaan maken van de struisvogel. Deze past beter bij de werkwijze van dit klantonvriendelijke bedrijf.