LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ravew00
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2005 21:43

Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door ravew00 »

Bij profijtmeubel een bankstel gekocht.
Binnen een jaar klachten (inzakken). Diverse servicemanteurs over de vloer gehad. Klachten uitgebreidt met slijtage van het kunstleer (openbarsten), wederom servicebezoeken mar geen follow up. Na brief geschreven te hebben met de klachten naar Profijt meubel Nederland, geen reactie ontvangen. Filiaal gaf aan dat door directie gemaand was om niets meer te doen n.a.v. de brief. Einde discussie??

Fransashwin
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2005 16:02

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door Fransashwin »

Geplaatst op 01 Jun 2005 16:14 door Fransashwin


--------------------------------------------------------------------------------

wij hebben een kast en tafels gekocht bij profijt meubel in den haag, nu is het volgende aan de hand.
we hebben 3 keer tafels gekregen die gingen scheuren,achteraf bleek dat de tafels niet waren uitgewerkt, vandaar dat er binnen de korste keren scheuren in kwamen.
Na 3 keer mochten we andere tafels en bijbehorende kast uitzoeken.
Dat hebben we dus ook gedaan, maar daar bleken ook mankementen aan te zitten, zoals kleurverschil, beschadigingen, en niet te denken aan de rotzooi die we 4 keer moesten opruimen,ect.
We zijn het nu helemaal zat aan het worden, en willen ons geld terug.
Alleen willen ze dat niet, dus hebben we aangeboden om wat anders uit te zoeken(geen hout meer) bij een van hun filialen, en dat willlen ze dus ook niet meer.
We weten niet wat we moeten doen om tot een goed compromis te komen, het liefste willen we ons geld terug, en ergens anders gaan kopen.

Frans en marjolein

bloem67
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:56

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door bloem67 »

Wij hebben ook een bank gekocht bij profijtmeubels is net een jaar oud en zakt dus ook helemaal door is al een keer terug geweest en we hebben nu weer het zelfde probleem. Wij kopen daar dus nooit meer en zal het ook niemand aanraden wat een :evil: :( zaak.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door crazyme »

Filiaal gaf aan dat door directie gemaand was om niets meer te doen n.a.v. de brief
Die brief was zeker een toonbeeld van zelfbeheersing zeker ?

Jikan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2005 15:47

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door Jikan »

In oktober 2005 een bankstel ontvangen. De naden van de kussens zijn scheef. Klacht ingediend bij Profijtmeubel. Kreeg als antwoord, nadat de servicemonteur geweest was, U heeft geleverd gekregen zoals de bank in de showroom. Dus er wordt niets aangedaan. Ik heb geantwoord dat ik hier niet mee akkoord ga, maar kreeg wederom als antwoord: "Ons standpunt is niet gewijzigd. Dit omdat alle elementen handmatig gestoffeerd zijn, daardoor sluiten deze nooit helemaal naadloos aan en lopen de lijnen nooit 100% strak door. Tevens staan alle modellen in de showroom zodat de klant kan zien wat hij koopt en wat de afwerking ervan is. In de showroom is dit model hierdoor dus ook zo afgewerkt. Om deze redenen moet ik U helaas melden dat wij de klacht niet verder in behandeling kunnen nemen." Afzender afdeling :twisted: :twisted: Service.

winter
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2005 16:26

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door winter »

uitgewerkt hout bestaat niet ! Hout blijft als gevolg van verschil in luchtvochtigheid krimpen en uitzetten. Vandaar de barsten Profijtmeubel had erbij moeten zeggen dat de tafels kunnen werken
gewoon op zaterdagmiddag met een kapotte tafel de winkel instappen,
en niet weggaan voordat je hebt wat je wilt. werkt altijd ! Je krijgt dan in ieder geval een tegoedbon ter waarde van je aankoopbedrag.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door crazyme »

gewoon op zaterdagmiddag met een kapotte tafel de winkel instappen,
en niet weggaan voordat je hebt wat je wilt. werkt altijd ! Je krijgt dan in ieder geval een tegoedbon ter waarde van je aankoopbedrag.
Een mes meenemen werkt ook gegarandeerd. Uw voorstel komt gewoon neer op chantage : wanneer u nu niet doet wat ik zeg, verklooi ik uw zaterdagmiddag en weekeinde.

Winter, wanneer dat uw advies is, moet u nog maar eens naar die commercial van Sire kijken.

Overigens: het kan ook anders aflopen : u wordt door de politie ten overstaan van de hele goegemeente de winkel uitgezet en u ontvangt aangetekend een winkelverbod.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door Jonjo »

Crazyme je bent wel somber hoor. Goederen die je koopt horen in orde te zijn en te BLIJVEN, is dit niet zo dan maar na afwijzigingen van het betreffende bedrijf, enige in jouw ogen stevigere maatregelen.

winter
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2005 16:26

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door winter »

chantage ? Ik ben een heel vriendelijk mens en je kunt de winkel ook binnen stappen met goede zin en een goed humeur. Je blijft vrolijk staan met je tafel en blijft het probleem uitleggen. Het probleem ligt bij Profijtmeubel en niet bij de klant !

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door crazyme »

gewoon op zaterdagmiddag met een kapotte tafel de winkel instappen, en niet weggaan voordat je hebt wat je wilt.
Winter: ik weet niet hoe ik uw idee van oplossen anders moet interpreteren.

Jonjo: Natuurlijk moeten produkten goed blijven bij normaal gebruik. Er is echter vaak sprake van verschil in inzicht. Een stof welke slijt kan gewoon normale slijtage zijn maar de klant kan van mening zijn dat stof niet mag slijten. Andersom worden natuurlijk ook klachten afgewezen welke wel terecht zijn. Maar daar zijn gewoon procedures voor.

rosé'tje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2006 11:27

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door rosé'tje »

Ook ik heb problemen met Profijt Meubel vestiging Almere. Krap tweeeneenhalfjaar geleden een eettafel gekocht van bijna 600 euro. Ik ´viel´ voor de tafel. Nu zitten er scheuren aan de kopse kant van het blad en de tafel is wankel. Meteen een klachtenformulier ingevuld. Reactie P.M. `de garantietermijn is 6 maanden en er is niets fout aan de constructie, dus wij kunnen niets voor u doen`. Op advies van de consumentenbond een aangetekend schrijven gestuurd naar P.M. Reactie `de aard van de beschadigingen duiden erop dat er met de tafel is geschoven en dat er teveel druk op de bevestiging van de poten is ontstaan.`Mij wordt oneigenlijk gebruik verweten. Nou moet ik zeggen dat een tafel van 2 x 1 meter in je eentje niet echt verschoven kan worden en waarom zou ik, hij staat goed op de plek waar hij staat. Profijt Meubel biedt mij wel aan (tegen betaling) de schade zo goed als mogelijk te herstellen.
De schade is ontstaan doordat er een inferieure kwaliteit gefineerd spaanplaat is gebruikt, waarin grote sleuven zijn gefreest. Als ze dat zouden repareren tegen hoge kosten, zit je binnen de kortste keren weer met hetzelfde probleem. Profijt Meubel staat niet geregistreerd bij de Centrale Branche Vereniging. De geschillencommissie kan de klacht daarom niet in behandeling nemen en ik moet bewijzen dat ik geen schuld heb. Het is dus een malafide leverancier. En er zou eens door de diverse consumentenorganisaties moeten worden onderzocht wat aan dat soort zakkenvullers moet worden gedaan. Wat wij als consumenten kunnen doen is antireclame maken tegen dergelijk soort zaken. Aan de grote klok hangen. Ik ben mijn geld kwijt en kan de tafel niet eens als brandhout gebruiken!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door crazyme »

Nou moet ik zeggen dat een tafel van 2 x 1 meter in je eentje niet echt verschoven kan worden
Het kan echt wel, maar dan breken de poten af hé ? ;-)

U kunt niemand wijsmaken dat een tafel die 2,5 jaar prima in orde was, plotseling door zijn poten zakt.

Dat is net zoiets als een spontane deuk in een motorkap...

rosé'tje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2006 11:27

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door rosé'tje »

kijk, als je aan tafel zit en je wilt opstaan, dan houdt je je automatisch aan het tafelblad vast wanneer je je stoel naar achteren schuift, waardoor je druk zet op het geheel. Nu heb ik stoelen op wieltjes, dus dat verloopt soepel, weinig geduw tegen de tafel. En wanneer je met deugdelijke materialen (MDF/gefineerd of multiplex/gefineerd) werkt en de bevestiging niet uit één bout per tafelpoot bestaat, dan kan een tafel makkelijk tiental jaren mee. Werk je met groffe spaanplaat, dan krijg je binnen de kortste keren frixie, het spaanplaat gaat brokkelen en bij de bevestiging op de manier zoals bij deze tafel krijg je na een tijdje problemen. Ik zou me voor kunnen stellen bij een gezin met kinderen, dat het veel eerder was gedaan met de stabiliteit van de tafel. Hier is dat niet het geval. Ik heb inderdaad geregeld volwassenen te eten en die staan niet te rukken of te duwen aan de tafel.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ook hier weer een grote mate van forumvervuiling.

Met betrekking van goederen het volgende.
Een goed moet voldoen aan de normale gebruiksduur voor zo'n goed gesteld.
Een bank,tafel,stoel of wat ook zou minstens een gebruiksduur hebben van 5 jaar.
Garantietermijnen door een winkel gesteld op 6 maanden is in zulke gevallen in strijd met de nederlandse wetgeving.
Gaat een goed binnen de normale gebruiksduur kapot of vertoond het gebreken die er normaal gesproken (nog) niet mocht zijn opgetreden dan is de leverancier verplicht (na de wettelijk vastgestelde garantietermijn) om in verhouding met de te verwachten gebruiksduur een deel van de reparatie of vervangingskosten voor zijn rekening te nemen.
Praktijkvoorbeeld; een bankstel zou volgens de overeenkomst minstens 10 jaar mee gaan zonder gebreken en waarvan na drie jaar de bekleding stuk gaat dan draagt de koper 3/10-e van de kosten en de leverancier 7/10-e van de kosten.

Uiteraard is de verkoopovereenkomst wel belangrijk want immers; naast een schriftelijke overeenkomst stelt de wet dat er ook sprake moet zijn van een wilsovereenkomst.
Gaat een koper heel bewust naar de allergoedkoopste leverancier en accepteerd hij daarbij de risico's daaraan verbonden dan zal de getekende overeenkomst wettig en overtuigend bewezen worden verklaart maar gaan koper naar een gerennomeerd bedrijf welke is aangesloten bij een branchevereniging en gaat het fout c.q. verwachtte de koper een kwaliteitsgoed met een x minimale levensduur en gaat het goed binnen deze verwachtte termijn stuk dan staat de koper sterk.

In dit soort gevallen altijd;

Eerst praten met de verkopende partij.
Komt men er bij zo'n gesprek niet uit, dan een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin; een opgave van de gebreken. Een verwijzing naar de verwachte gebruiksduur c.q. de wettelijke bepalingen in deze (burgelijk wetboek), de termijn waarin u verwacht dat de klacht moet zijn opgeheven, de verwijzing naar alle extra kosten door koper gemaakt en dat deze kosten op verkoper zal worden verhaalt.

Let dus op wat u tekent en laat de te verwachten gebruiksduur in de koopovereenkomst omschrijven!

Met vriendelijke groeten;
De Vrije Vogel.

rosé'tje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2006 11:27

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door rosé'tje »

beste kanovaarder,
Je hebt helemaal gelijk. Garantievoorwaarden zijn leuk, maar de levensduur van dergelijk soort meubelen is niet 2 - 2-eneenhalfjaar. Maar van Profijt Meubel hoef je in dit geval geen medewerking te verwachten. Als ik een dergelijke klacht zou krijgen, ga ik op z'n minst kijken wat er precies aan de hand is. Ik krijg ook de naam van de fabrikant niet van ze door. Anders zou ik met hun kontakt opnemen.
Zoals ik eerder al zei ik kan allerlei gerechtelijke rompslomp beginnen, maar waar houdt dat op. Ik ben niet in de leeftijd dat ik daarvoor de energie kan opbrengen. Voorlopig gebruik ik mijn oude tafel, die is meer dan 80 jaar oud en daar kun je op dansen. Daar heeft een heel huisgezin met aanhang en kinderen jarenlang aan getafeld.
Ik heb van dit gedoe wel een ding geleerd nl. eerst vragen om het lidmaatschapsbewijs van een branchevereniging en verder (op mijn leeftijd) toch maar even onder de tafel kruipen om te kijken waarvan het blad gemaakt is en hoe de bevestiging is. Maar bedankt voor je reactie
Rosé'tje

rosé'tje
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2006 11:27

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door rosé'tje »

nog even een reactie op Crazyme.
U doet uw nickname eer aan. Voor u met zulke leuterkoek reageert is het misschien verstandig eerst even een paar vragen te stellen alvorens zo te reageren. Mijn tafel staat vanaf de dag van aankomst op een groot vloerkleed en daar staat hij perfect. Waarom zou ik dan een eettafel gaan verschuiven.
En een deuk in een motorkap vergelijken met mijn probleem, is dat niet een beetje appels met peren vergelijken.
:?: :?: :?:
Om zulk soort reacties kan ik behoorlijk pissig worden. En ik geloof ook niet dat een dergelijk forum daarvoor bestemd is. Kom de volgende keer met een betere suggestie!
Rosé'tje
[/quote]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door crazyme »

@rosétje

Als iemand zijn naam eer aan doet dat bent u het wel, teveel rose gesnoept ?

Daarbij: dit forum is zeker niet bedoeld voor het taalgebruik wat u bezigt. Let eens op uw woorden voordat u een bericht verstuurd.

Wanneer u de analogie van mijn voorbeeld ontgaat zegt dat meer over u dan over mij.

Nogmaals : U maakt niemand wijs dat die tafel, na 2,5 jaar prima in orde te zijn geweest, spontaan door zijn poten zakt. Dát is pas leuterkoek om in uw terminologie te blijven.

porcupine
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2006 19:12

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door porcupine »

Helaas was ik in de veronderstelling dat Profijt Meubel (Apeldoorn) een betrouwbare zaak was. Ook ik ben het helemaal zat met Profijt Meubel. Klachten worden niet eens in behandeling genomen. Ze doen net of hun neus bloed. ZEER SLECHTE SERVICE. Een advies: koop elders je spullen!!!! Ik heb inmiddels de eerste juridische stappen gezet.

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door Ninja »

Helemaal mee eens, je kan beter ergens anders je spullen kopen. Ze leveren totaal geen service en qua prijzen zijn ze ook niet goedkoper als elders. Wij zijn maanden aan het lijntje gehouden en hebben uiteindelijk ergens anders onze bankstellen gekocht.
In ons geval ging het overigens over de zaak in Utrecht.

Fam.Reve
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2006 20:52

Re: Wie heeft ook ervaring met slechte service bij Profijtmeubel

Ongelezen bericht door Fam.Reve »

Wij hebben een bankstel gekocht bij Profijt meubel apeldoorn. Vanaf de levering zijn er problemen met de vering. Diverse keren aangegeven, maar er werd steeds beloofd dat er een oplossing zou komen. Dit hebben ze een half jaar volgehouden en nu zeggen ze dat de garantie voorbij is. Mijn ervaring staat niet op zich. In Apeldoorn staat dit bedrijf tegenwoordig redelijk bekend als prutszaak waar ze het woord service niet kennen. Helaas hebben wij geen rechtsbijstandverzekering waar we op terug kunnen vallen. Dus wees gewaarschuwd als u bij profijt meubel iets koopt!!!

Gesloten