LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuisbedrijf afgebeld, aan welke kosten zit ik nu vast?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Radjo

Verhuisbedrijf afgebeld, aan welke kosten zit ik nu vast?

Ongelezen bericht door Radjo »

Ik had een tijdje geleden een verhuisbedrijf gemaild om te vragen of ze me konden helpen met verhuizen. Ze waren langsgekomen om te kijken hoeveel spullen ik heb. Op diezelfde dag had ik meteen dozen van hem gehuurd. Ik had hem 80 euro betaald voor die dozen. Nu stuurde ik hem gisteren een mail met de mededeling dat ik verhuisd word door vrienden en dat ik het wil afzeggen. Die dozen wil ik graag gebruiken. Maar zoveel geld voor alleen de dozen en 40 euro, alleen omdat hij was komen kijken bij mij thuis. :? Wat is nu redelijk? Want die dozen wil ik wel gebruiken, maar in zijn mail staat dat ik de dozen binnen 1 dag moet terugbrengen. Dit was ons mailcontact:
Geachte heer/mevrouw,

Ik zou graag wat meer informatie willen over de verhuisservice die u aanbiedt. Ik woon zelf in -- en ga binnen -- verhuizen.

Mvg,
Beste ***

De ene keer is een verhuizing moeilijk de andere keer makkelijk.
Om alles goed door te spreken kun je mij het best even bellen na 5 uur vandaag

Met vr. groet
Beste ***,

Ik heb een aantal vragen over het verhuiscontract. Er staat dat ik in ieder geval 200 euro moet betalen, staat dat gelijk aan 4 uurtjes werk?

Ik zal proberen om zoveel mogelijk dozen e.d. in de woonkamer neer te zetten want ik heb begrepen dat jullie alles via het raam wilden doen? Moet ik de dozen die ik niet heb gebruikt ook betalen of krijg ik daar mijn geld voor terug? Mijn kleren kan ik namelijk ook wel gewoon in een vuilniszak doen en wegbrengen, dat is niet zo'n probleem.

Verder zal ik vragen of iemand het bed alvast voor me uit elkaar wil halen en het dressoir ook, maar het dressoir hoeft niet in mekaar gezet te worden, die gaat naar de schuur.

Mvg,
Beste *** .

als je een verhuizer neemt krijg je meestal een vaste prijs , in die prijs zit een
risicofactor. Veelal is de prijs hoger dan het risico, ik werk anders.
Bij mij betaal je per uur en houdt jezelf toezicht op de uren.
In jou geval betaal je per uur.
Voor mij betaal je 30.- per uur , dit vanaf mijn vertrek punt A . jij bent punt B
Mijn rijtijd van punt A naar punt B is een half uur , zo ook van uit je nieuwe
adres zeg maar punt C reken ik een half uur naar punt A.
30.- is vanwege de kosten vrachtwagen. Voor een extra verhuizer betaal je
20.- per uur vanaf het moment dat het werk begint , dus vanaf punt B tot en met punt C.
Dus stel ; aanvang 07.00 begin verhuistijd 07.30.
In jouw geval schat ik een verhuistijd van 5 uur. wat inhoud 5 x 30 = 150 .-
plus 1 uur rijtijd = 180 .- dan een extra man = 5 x 20.- = 100.-
Totaal voor de hele verhuizing is dan 280.- verzekerd en inclusief BTW
Heb je bv. hulp dan gaat alles sneller , minder uren , dus goedkoper.
Verhuisdozen !! de dozen zijn schoon en zonder gebreken geleverd
borg 3.- GEBRUIKSKOSTEN 0,50 CENT
retourneren zoals geleverd krijg je 2,50 terug.
dozen die niet gebruikt worden hoef je niet te betalen

Prettige feestdagen
afz. ***
Geachte heer ***,

Ik zie er toch vanaf om gebruik te maken van uw verhuisservice. Kennissen van mij hebben aangeboden om de verhuizing voor mij te regelen en die doen dit dan gratis. Dat is voor mij als scholier toch wat aantrekkelijker.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Mvg,
Beste ,

ik heb er geen enkele moeite mee als u zich door vrienden laat verhuizen .
Echter , ik heb een bedrijf .
Iedere afspraak via dit medium leg ik vast op een (verhuis)floppy.
In mijn winst zitten aftrekkosten zoals het bezorgen van verhuisdozen en de tijd en de brandstof die ik gebruik en verbruik, in uw geval een totaal van 40.- euro plus
het gemis van mijn verhuisdozen , a 0,50 cent verhuurkosten , bent u mij nu verschuldigd een bedrag van 54,- euro,

u heeft mij betaald 80 ,- euro , u krijgt dus terug 26,- euro , mits u de geleverde dozen binnen 1 dag aan mij terug bezorgd,vanaf dit berichtdata, ,

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geinformeerd,
met vriendelijke groet
Kan iemand mij even adviseren? Ik ben nog nooit verhuisd en heb hier totaal geen ervaring mee. Ik weet dus niet wat redelijk is en wat niet. Alvast bedankt!

Radjo

Re: Verhuisbedrijf afgebeld, aan welke kosten zit ik nu vast?

Ongelezen bericht door Radjo »

Dit is het verhuiscontract:

Verhuiscontract

Uitvoerend bedrijf
Eigenaar
Kvk
Bedrijfsomschrijving
Verzekeringsnemer
Polisnummer

Overeenkomst - verhuizing

Opdrachtgever - [heeft hij geen naam ingevuld], mijn naam dus eigenlijk
Van - [plaats - centrum]
Naar - [ plaats - zeewijk] hij heeft dus geen adressen ingevuld, alleen de wijken, hij weet mijn toekomstig adres volgens mij geeneens.

Kilometervergoeding - [Nee]
Prijsafspraak - [staat verder niets bij]

Verhuisdozen - aantal [29], huurprijs 0,50 cent, [87,-] borg, 3,- betaald
Onder voorwaarden van ;
Verhuisdozen zijn zonder gebreken afgeleverd.
onder schade word verstaan; waterschade, sheurschade bv. door verkeerd tillen of te zwaar beladen of anders behandelen dan waarvoor het bedoeld is.
afrekening gebruik verhuisdozen vind plaats los van contante afrekening verhuizing/transport.

overmacht - beide partijen hebben recht op overmacht, mits bewezen kunnen worden

datum verhuizing [ nog niets ingevuld]

prijsafspraak [ 200] a contact op
rekeningnummer [ niet ingevuld]

extra verhuizers a 20 euro per uur: [ja], aantal [1]
inhoudelijke afspraken - vaststaand: de door u ingepakte dozen met verhuis/transportgoederen zijn niet verzekerd tijdens het transport van a naar b.

andere inhoudelijke afspraken
[2e week januari, borg verhuisdozen 80,- euro ontvangen, nog 7 euro tegoed, prijsafspraak 200,- exclusief extra verhuizen]

Voor akkoord transporteur Opdrachtgever
d.d.

Ik heb alles letterlijk overgenomen, dus inclusief spelfouten en ontbrekende leestekens. Ik moest het opsturen naar hem, maar dat heb ik dus nog niet gedaan. Op de achterkant staat verder niets, dit is het verhuiscontract.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Heb je een overeenkomst met de verhuizer?

-De verhuizer zal beweren dat je mondeling accoord was.Door je vooruit- /aanbetaling heb je daar ook naar gehandeld
-Jij kan beweren er geen sprake is van een overeenkomst doordat je het opdrachtformulier nooit ondertekend hebt teruggestuurd. Jij kan beweren dat de verhuizer heeft gehandeld alsof er nog geen overeenkomst bestond, door namelijk het opdrachtformulier ter ondertekening achter te laten.

Stel gewoon voor om eerst zelf met die dozen te verhuizen, en dat de dozen daarna tegen betaling van 26.- euro terug gaan.
Jij hebt dan iets aan de dozen gehad, tegen een ruime vergoeding aan de verhuizer.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

de verhuizer is toch al heen&weer gereden, al is het maar om de dozen te bezorgen, je hebt al iets betaald.
straks zeg jullie nog niets ondertekend hebben, en zegt hij dat jij nog helemaal niets betaald hebt.
ben je dus NOG duurder uit.

nu zeg je dat alleen het komen kijken al duur is, maar voordat je vrienden je gingen verhuizen was dat kennelijk geen probleem

Gesloten