Pagina 1 van 1
RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 11 jan 2005 15:55
door Carla M
Het RWE Haarlemmermeer stuurde in nov 04 een brief met de waarschuwing over prijsstijgingen van gas en electra tot 13% per 1 jan 2005. Ze verleiden je tot het sluiten van een meerjarig contract voor de prijzen zoals die gelden per 08dec2004.... Maar dan wel voor 08dec reageren. (Wie zou dat niet doen??!) Nu krijg ik vandaag per abuis een nieuw formulier binnen voor dezelfde contracten maar dan vanaf 15jan2005..... En tot mijn verbazing lees ik dat de tarieven LAGER zijn dan op 08dec2004
Meteen even gebeld over hoe dat zit. Zeggen ze gewoon dat ze toch goedkoper hebben kunnen inkopen en dat alleen de variale prijzen hoger zijn, dus niet die van de meerjarige contracten!!!!!!!!!! Heeft zo'n contract dan wel zin vraag ik mij af????? Ik vind dit wel een vorm van misleiding...
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 23 feb 2005 15:23
door bas rick
ja dat hebben wij ook gedaan zegen ze dood leuk ja maar u heeft al geteken voor 3 jaar ik vind dit nog steeds valze voorlichting heeft daar over gebelt zegen ze als de benzine prijzen goedkooper woord beld u toch ook niet ik zeg ik krijg toch geen bezine door de leiding zegen gewoon jamer dat zijn zeker duitse praktijken en legen gewoon neer daar moet je als consement maar mee doen ze moeten die contracten gewoon maar verscheuren ze blijfen maar mee dwepen met contracten
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 24 feb 2005 14:14
door Gast
bas rick,
Als je iets duidelijk wilt maken gebruik dan minimaal leestekens.
ja dat hebben wij ook gedaan zegen ze dood leuk ja maar u heeft al geteken voor 3 jaar ik vind dit nog steeds valze voorlichting heeft daar over gebelt zegen ze als de benzine prijzen goedkooper woord beld u toch ook niet ik zeg ik krijg toch geen bezine door de leiding zegen gewoon jamer dat zijn zeker duitse praktijken en legen gewoon neer daar moet je als consement maar mee doen ze moeten die contracten gewoon maar verscheuren ze blijfen maar mee dwepen met contracten
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 28 feb 2005 16:41
door Carla M
Op 20 feb j.l. nog maar eens gebeld met RWE. Waarom ik nog steeds geen contract binnen heb gekregen (speelt al vanaf begin dec.04) . Antwoord RWE: In januari is er een achterstand geweest bij de administratie!! Na controle bleek mijn aanvraag niet op 8dec04 te zijn binnen geweest.... dus helaas.... geen contract!! Ik vind dit geen manier van doen! Dus heb gezegd dat ze alle twee de contracten in hun .... konden steken. 'K blijf wel gewoon bij het NUON want of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, het maakt niets uit. Tot overmaat van ramp stuurt het nuon doodleuk een aankondiging over forse prijsstijgingen. En dit terwijl het RWE beweert dat ze juist goedkoper hebben kunnen inkopen. Ik snap er geen bal meer van.....
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 14 mar 2005 13:08
door Carla M
Ik kreeg mijn telefoonnota binnen.. Staat keurig het volgende gespecificeerd:
calcenter NUON + RWE € 20,33 totaal in één maand
Je hebt het niet in de gaten als je zit te bellen met zo'n klantenservice.. (eigenlijk zit je grotendeels te wachten)
Lucratieve bussiness voor de energiebedrijven toch.......
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 12 mei 2005 20:04
door Gast
lucratieve bussiness voor KPN bedoelt u...
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 12 mei 2005 21:58
door Gast
Als je zo'n 10 cent per minuut neemt heb je bijna 3,5 uur met ze aan de telefoon gehangen. Stel dat je ze daar 2 uur effectief hebt bezig gehouden praat je toch al gauw over zo'n 80 euro aan personeelskosten.
Die 20 euro zal daarnaast ook nog eens grotendeels naar KPN toegaan dus tel uit de winst voor de energiebedrijven als ze een paar duizend klanten aan de telefoon hebben per dag.
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 16 mei 2005 12:15
door Carla M
Beste GAST
Het gaat er hier toch niet om wat de KPN eraan verdient!! Of wat het nuon aan arbeidsloon kwijt is om een klanten-aan-het-lijntje-houd-service draaiende te houden!! Mijn standpunt is dat ik als klant niet nog extra kosten moet hoeven maken om fouten van de leverancier opgelost te krijgen... Snappie...
Groetjes Carla M
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 16 mei 2005 13:39
door Gast
Helemaal met u eens Carla.
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 16 mei 2005 17:03
door Gast
goh dat zal dan alleen de telefoonkosten van rwe zijn want toen ik van de week met nuon belde, kreeg ik te horen dat het tegen lokaaltarief was. Of doe je ook mee aan belspelletjes?
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 17 mei 2005 08:24
door Gast
Het gaat er hier toch niet om wat de KPN eraan verdient!! Of wat het nuon aan arbeidsloon kwijt is om een klanten-aan-het-lijntje-houd-service draaiende te houden!!
Dat laatste is wel van belang omdat die kosten ten koste gaan van hun marge op jouw aansluiting. Ondanks dat hier wel eens gesuggereerd wordt dat voor de prijs van energie de "sky the limit is" moet die prijs wel verdedigd kunnen worden richting overheid (DTe). Dus als iedereen maar genoeg klaagt houden ze maar heel weinig netto winst over op hun consumententak en ik denk niet dat van Halderen daar bonuspunten mee scoort
Re: RWE Verleidingspraktijken tot afsluiten meerjarige contract
Geplaatst: 26 mei 2005 15:51
door mr T
Doet RWE niet hetzelfde via de Hema?