LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boek geen reis bij www.dti-travel
Boek geen reis bij www.dti-travel
Een gewaarschuwd mens telt voor twee niet waar. DTI-travel neemt het niet zo nauw met de eigen Algemene Voorwaarden en communiceren met de klant is ook niet hun sterkste kant. In geval problemen geeft men geen fatsoenlijk antwoord maar intimideert men en dreigt men rustig met aanmaningen, herinneringen en gerechtelijke stappen ondanks het gegeven dat uw bezwaar nog in behandeling is. Lees het stuk "Ga niet naar de geschillencommissie Reizen", want dan weet u pas met wat voor organisatie u in zee gaat". Voor mij is het te laat maar ik wil u behoeden voor de illegale praktijken van de desbetreffende organisatie en een hoop ellende en kopzorgen besparen.
Re: Boek geen reis bij www.dti-travel
wat is exact gebeurd Scepsis? Dan weten we waar we op moeten letten
Re: Boek geen reis bij www.dti-travel
Ga NIET naar de (partijdige) Geschillen Commissie Reizen
en boek geen reis bij DTI-travel!!!!!!!!!
U boekt een 8-daagse reis naar Alanya in hotel Panorama op loopafstand van het strand, en een kleine honderd meter van het bruisende stadscentrum. U besluit de lastminute wegens persoonlijke omstandigheden te annuleren. Op grond van de wettelijke regeling (titel 7A van Boek 7 BW: de reisovereenkomst) kunt u de reisovereenkomst te allen tijde opzeggen maar dient u de reisorganisator de schade die deze tengevolge van de opzegging lijdt te vergoeden. U bent voornemens de werkelijk gemaakte kosten te vergoeden en dat maakt u ook kenbaar in uw schrijven.
Het is bovendien niet meer dan redelijk, dat u de gemaakte kosten ook bekend als annuleringskosten vergoedt, dus u houdt daar ernstig rekening mee. U belt met de helpdesk van laten we het beestje maar bij zijn naam noemen; DTI-travel in Amsterdam. U wordt te woord gestaan door verschillende (slecht opgeleide) medewerkers van de organisatie. U krijgt herhaaldelijk van de medewerkers te horen, dat u NIET telefonisch kunt annuleren. Het advies luidt: " Annuleren kan alleen per fax of email" . Na een klein deskresearch komt u tot de ontdekking dat het verkregen advies tegenstrijdig is met de geldende AV en in het bijzonder artikel 9, lid 8 op de site van de organisatie destijds. Waar in staat dat annuleren per email ontoereikend is en dat het schriftelijk dient te geschieden.
De medewerkers van de desbetreffende organisatie geven niet alleen tegenstrijdig advies maar informeren u bovendien onvolledig en onjuist. Hetgeen niet strookt met de opvattingen van de consumentenbond, dat reisbureau’s klanten altijd helder, duidelijk en juist moeten informeren. Ik meen mij te herinneren dat het een artikel was uit een van de gratis dagbladen. Het verkeerd en onvolledig informeren gebeurt namelijk op grote schaal. Reisorganisaties blinken uit in het vrij interpreteren van de eigen AV, zodat het bijna altijd in eigen voordeel is. Het komt meer dan eens voor, dat de spelregels worden veranderd tijdens het spel. Goed, ik dwaal nu af terug naar de kern van mijn betoog.
Braaf en volgzaam als u bent, neemt u het advies van de medewerkers ter harte. U beeindigt het telefoongesprek en stuurt diezelfde middag een annuleringsmailtje met daaraan gekoppeld een leesbevestiging. Zodat u exact weet, wanneer u mailtje wordt gelezen. Na een nacht lang wikken en wegen besluit u de annulering te herroepen, omdat u weet dat u 75% procent van de reissom moet te betalen in geval van annulering conform de AV en dat u nog eens met lege handen komt te staan.
In de wetenschap dat uw annuleringsmailtje nog niet is gelezen belt u de volgende morgen met de helpdesk van DTI-travel. Tot uw stomme verbazing is uw reis geannuleerd na het telefonisch contact op dondermiddag. De organisatie heeft niet de tijd genomen uw mailtje af te wachten en heeft uw reis na telefonisch contact direct geannuleerd en mogelijk doorverkocht. Ondanks de herhaaldelijke mededelingen dat telefonisch annuleren niet mogelijk is. De cruciale vraag is “Waarom heeft de organisatie niet netjes eerst uw mail gelezen, nog afgezien van het gegeven dat annuleren per email ontoereikend is conform Artikel 9, lid 8?”. Dat is damens en heren omdat de organisatie een nieuwe bestemming heeft gevonden voor uw reis. Het is hoogseizoen en uw hotel bevindt zich op een toplokatie. Bovendien is het een aanbieding. Hotel Panorama is een prima hotel en perfect gelegen aan het strand. De belangstelling is enorm.
Vrijdagmorgen heeft u dus gebeld met het verzoek uw annulering in te trekken, maar uw reis was al geannuleerd op dat moment. Zeven minuten later na het telefonisch onderhoud krijgt u uw leesbevestiging terug. U bent dus duidelijk voorgelogen door de medewerkers van DTI-travel dat zij hebben gehandeld in opdracht van uw annuleringsmail. U heeft dus tevergeefs gepoogd om uw annulering ongedaan te maken. Men had namelijk vanaf het begin de intentie dubbel aan uw reis te verdienen. U betaalt de annuleringskosten à 400 euro plus (880 ouwe Nederlandse guldens) en de nieuwe eigenaar van uw reis betaalt de volle reissom. Makkelijk geld verdienen en maar kokketeren dat je lid bent van de ANVR. De ANVR devalueert net zo snel als de dollar.
U bent het duidelijk niet eens met de gang van zaken en wil een eerlijke behandeling en een evenwichtige oplossing van uw zaak, omdat de werkelijk gemaakte kosten niet in verhouding staan tot de gevraagde annuleringskosten. U doet alles wat men van u redelijkerwijs mag verwachten maar u krijgt nul op het rekest. Ondanks het onomstotelijk gegeven dat uw aantekende bezwaar in behandeling is , intimideert en dreigt DTI-travel uit Amsterdam (www.dti-travel.nl) u met herinneringen, aanmaningen en gerechtelijke stappen. U bent stellig van mening, dat men zich niet gehouden voelt aan, de door DTI zelf opgestelde, Algemene Voorwaarden en omdat de gevraagde annuleringskosten zich op geen enkele wijze verhouden tot de werkelijke kosten. Het intrekken van uw annulering was niet mogelijk, omdat het hotel vol zat. Het reserveringsssysteem van de organisatie voor die bewuste dag zit tot de nok toe vol en bovendien blijkt het uit de “valse”verklaring die de organisatie later zelf heeft afgegeven dat alles was volgeboekt.
U kunt zich geen peperdure advocaten veroorloven dus u besluit het geschil maar voor te leggen aan de SGC Reizen (geschillencommissie Reizen) omdat u denkt te weten, dat u in uw gelijk staat mede door uitvoerig juridisch beraad vooraf bij verschillende instanties. De geschillencommissie is een soort van tussenoplossing om de rechterlijke macht te ontlasten. Mocht u ooit in het zelfde schuitje belanden als ik ga dan NIET naar de geschillencommissie. Het clubje kwakzalvers heeft mij op alle punten in het ongelijk gesteld. Mijn rechtsgevoel is ergens tot in mijn schoenen gezakt omdat de zogenaamde onafhankelijke commissie het verweer van de tegenpartij nagenoeg letterlijk heeft overgenomen. Men had mij op basis van de ingezonden stukken en bewijzen op z’n minst het voordeel van de twijfel moeten geven.
Te meer omdat deze organisatie ook een kameronderbezettingstoeslag rekent voor een kamer die niet geschikt zou zijn voor twee persoon. Te meer omdat de eerste brief van de advocate duidelijk hele andere informatie bevat en het weerwoord een hele andere is dan op mijn (eerste) aangetekende brief. Mijn klacht over DTI-travel aan het adres van de geschillencommissie is uiteindelijk beland bij de tegenpartij. Als reactie op mijn 2de verweer heeft de advocate gekeken waar de juridische ruimte lag in mijn verweer. Vervolgens heeft men de feiten verdraait en heeft DTI-travel valsheid in geschrifte gepleegd door twee medewerkers een valse verklaring te laten ondertekenen met wat ik wel en niet gezegd zou hebben. Men heeft mazen gecreeerd in mijn verweer die er niet in waren met leugens en verdraaiingen en gevuld met onwaarheden om de commissie op een dwaalspoor te brengen.
Vervolgens heeft men de gemanipuleerde informatie weer terug aan de geschillencommissie gezonden en die lapzwansen hebben de uitspraken van de tegenpartij overgenomen. Hoe bestaat het toch in godsnaam dat commissieleden, die deskundig worden geacht niet door de leugens van de tegenpartij heen prikken. Het blijkt uit de stukken. Ik heb het verweer van de tegenpartij tien keer van voor naar achteren en van achteren naar voren gelezen. Het is duidelijk te zien dat de tegenpartij alles in het werk heeft gesteld om de commissie te belazeren anders kan ik het niet zeggen en het is haar nog gelukt ook. Alles wat ik schrijf en verklaar is niet uit de lucht gegrepen maar berust op waarheid en een scherpe analyse van mijn geest van het geheel en kennis van de mentaliteit van de managers van de desbetreffende touroperator die op subtiele manier klanten geld probeert afhandig te maken.
De geschillencommissie heeft geoordeeld dat de Algemene Voorwaarden alleen een verplichting inhouden voor de klant en niet voor de reisorganisatie. De reisorganisatie mag dus de spelregels veranderen tijdens het spel. Over helder en duidelijkheid gesproken consumentenbond! De reisorganisatie mag dus afwijken van de AV zonder dat de klant daar uitdrukkelijk om vraagt. U mag zich dus als klant zijnde niet beroepen op artikel 9 lid 8 van de AV en zeggen dat de organisatie zich niet gehouden heeft/ voelt aan de eigen AV. In de wetenschap dat de AV altijd twee kanten op werkt. DTI-travel mag de regels van de AV vrij interpreteren en passeren zodat het vrijwel altijd in eigen economisch belang is. Men passeert artikels die niet in het belang zijn van de organisatie en houdt stevig vast aan artikels waar men veel geld mee kan verdienen. Dat riekt naar opportunisme en geen fair-policy en uitgerekend zo’n organisatie is lid van de ANVR.
DTI-travel te Amsterdam beweert dat ik hen verzocht zou hebben een annulering per email te sturen. Het is een grove leugen en dient ter misleiding van de commissie , omdat daar de juridische ruimte ligt/ lag voor de tegenpartij. De huis-tuin-keuken juristen van de SGC Reizen trappen met ogen open in de valkuil van de slinkse DTI-travel. Men pleegt valsheid in geschrifte maar daar wordt met geen woord over gerept in de bindende uitspraak van de geschillencommissie.
Volgens diezelfde gifkikker van een voorzitter van die eigenaardige commissie mag een reisorganisator mijn reis doorverkopen aan een derde en mij de torenhoge annuleringskosten in rekening brengen en dubbel verdienen. Het is te zot voor woorden. Als u weet dat uw reis is doorverkocht en die kans is 99% aanwezig gezien de feitelijke omstandigheden, handelwijze van de organisatie en de
vakantieperiode (hoogseizoen), dan weet u bij voorbaat dat een bedrag van 400 euro niet de werkelijk gemaakte kosten zijn. Annuleringskosten zijn de werkelijk gemaakte kosten en hier kan alleen sprake van zijn n van administratie en omboekingskosten.
Het proces van de geschillencommissie zit vol met hiaten en onvolkomenheden, en bevordert geen eerlijke procesgang. De zwakke partij legt zijn geschil voor aan de commissie, de commissie stuurt uw verweer door naar de sterkere tegenpartij en mevrouw de advocaat zoekt samen met de organisatie de mazen op in uw verweer, DTI-travel manipuleert en pleegt valsheid in geschrifte om de mazen te kunnen vullen met leugens en verdraaiingen en legt het vervolgens weer neer bij de commissie en de commissie neemt de uitspraken van DTI-travel over en doet een bindende uitspraak in uw zaak.
Daar staat u dan, met torenhoge kosten en lege handen en in de wetenschap dat DTI-travel dubbel heeft verdiend aan uw reis en de voorzitter van de commissie vindt het maar allemaal prima. Ik voel mij zwaar benadeeld, omdat ik vanaf het allereerste begin ben geintimideerd omdat ik een eerlijke behandeling van mijn zaak eiste en alleen de werkelijk gemaakte kosten wilde betalen. Tijdens het verhoor heb ik gemerkt dat, afgezien dat de voorzitter een half uur te laat was en ik ruim op tijd, dat hij ook al zijn gifpijlen richtte op mij, en weinig kritische noten liet kraken aan het adres van DTI-travel.
De geschillencommissie heeft mijns inziens geen doortastende kritische vraag gesteld aan de tegenpartij over het plegen van valsheid in geschrifte en het verdraaiien van de feiten wat ik herhaaldelijk heb kenbaar gemaakt tijdens de zitting. Twee maanden heb ik gewacht op de uitspraak en toen kwam de onverwachte klap. De commissie heeft kennelijk niet de moeite genomen mijn stukken goed en uitvoerig te bestuderen, want daar blijkt namelijk uit dat de eerste brief, die heb mogen ontvangen van de advocate van DTI-travel, nog voordat het geschil was voorgelegd aan de commissie significant andere informatie bevat. Het is dus klaar als een klontje dat DTI-travel de boel heeft besodemierd
Te goeder trouw heb ik mijn geschil voorgelegd aan de Stichting Geschillen Commissie Reizen, maar de geschillencommissie heeft mij een trap na geven. Zo voelt dat, want al had de commissie mij nog in het ongelijk gesteld en mijn eerste intentie om te annulering voor rechtmatig gezien, dan kan men in alle redelijkheid en billijkheid niet verlangen dat ik 400 euro annuleringskosten moet betalen voor een reis die ik nietheb gemaakt en de wetenschap dat de reisorganisatie nooit die kosten heeft gemaakt omdat mijn reis voor de volle 99% is doorverkocht. De commissie heeft niet kunnen vaststellen dat mijn reis doorverkocht en daarmee diskwalificeert deze commissie zich.
Uit de brief van de tegenpartij blijkt namelijk dat het vol zat, bovendien was het herroepen van annulering niet mogelijk en was er geen plaats meer op bewuste vertrekdatum in hetzelfde hotel. Dan nog oordeelt de commissie dat men niet heeft vast kunnen stellen dat men reis niet is doorverkocht hartje hoogseizoen. Stelletje sukkels!
Ik als ervaringsdeskundige raad het u af om een juridisch geschil voor te leggen aan de geschillencommissie Reizen en boek geen reis bij DTI-travel, een hoop ellende en kopzorgen blijven u dan bespaard. Ik ben mijn geld kwijt maar mijn gevoel voor rechtvaardigheid laat ik mij niemand ontnemen. Daarom wilde ik mijn slechte ervaring met u delen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee niet waar!
Stelt u eens zich de volgende vragen. In hoeverre is de geschillencommissie onafhankelijk? Wie controleert/ houdt toezicht op het reilen en zeilen van de geschillencommissie? Neigt de geschillencommissie niet een een verlengstuk te worden de reisbranche?
Met dien verstande dat de advocate van de tegenpartij twee keer haar gezicht moest laten zien die dag aan de commissie. Het is dus niet de eerste keer dat DTI-travel voor de commissie verschijnt.
p.s. niet op de spelfouten letten. Binnenkort verschijnt er een column van mijn hand.
en boek geen reis bij DTI-travel!!!!!!!!!
U boekt een 8-daagse reis naar Alanya in hotel Panorama op loopafstand van het strand, en een kleine honderd meter van het bruisende stadscentrum. U besluit de lastminute wegens persoonlijke omstandigheden te annuleren. Op grond van de wettelijke regeling (titel 7A van Boek 7 BW: de reisovereenkomst) kunt u de reisovereenkomst te allen tijde opzeggen maar dient u de reisorganisator de schade die deze tengevolge van de opzegging lijdt te vergoeden. U bent voornemens de werkelijk gemaakte kosten te vergoeden en dat maakt u ook kenbaar in uw schrijven.
Het is bovendien niet meer dan redelijk, dat u de gemaakte kosten ook bekend als annuleringskosten vergoedt, dus u houdt daar ernstig rekening mee. U belt met de helpdesk van laten we het beestje maar bij zijn naam noemen; DTI-travel in Amsterdam. U wordt te woord gestaan door verschillende (slecht opgeleide) medewerkers van de organisatie. U krijgt herhaaldelijk van de medewerkers te horen, dat u NIET telefonisch kunt annuleren. Het advies luidt: " Annuleren kan alleen per fax of email" . Na een klein deskresearch komt u tot de ontdekking dat het verkregen advies tegenstrijdig is met de geldende AV en in het bijzonder artikel 9, lid 8 op de site van de organisatie destijds. Waar in staat dat annuleren per email ontoereikend is en dat het schriftelijk dient te geschieden.
De medewerkers van de desbetreffende organisatie geven niet alleen tegenstrijdig advies maar informeren u bovendien onvolledig en onjuist. Hetgeen niet strookt met de opvattingen van de consumentenbond, dat reisbureau’s klanten altijd helder, duidelijk en juist moeten informeren. Ik meen mij te herinneren dat het een artikel was uit een van de gratis dagbladen. Het verkeerd en onvolledig informeren gebeurt namelijk op grote schaal. Reisorganisaties blinken uit in het vrij interpreteren van de eigen AV, zodat het bijna altijd in eigen voordeel is. Het komt meer dan eens voor, dat de spelregels worden veranderd tijdens het spel. Goed, ik dwaal nu af terug naar de kern van mijn betoog.
Braaf en volgzaam als u bent, neemt u het advies van de medewerkers ter harte. U beeindigt het telefoongesprek en stuurt diezelfde middag een annuleringsmailtje met daaraan gekoppeld een leesbevestiging. Zodat u exact weet, wanneer u mailtje wordt gelezen. Na een nacht lang wikken en wegen besluit u de annulering te herroepen, omdat u weet dat u 75% procent van de reissom moet te betalen in geval van annulering conform de AV en dat u nog eens met lege handen komt te staan.
In de wetenschap dat uw annuleringsmailtje nog niet is gelezen belt u de volgende morgen met de helpdesk van DTI-travel. Tot uw stomme verbazing is uw reis geannuleerd na het telefonisch contact op dondermiddag. De organisatie heeft niet de tijd genomen uw mailtje af te wachten en heeft uw reis na telefonisch contact direct geannuleerd en mogelijk doorverkocht. Ondanks de herhaaldelijke mededelingen dat telefonisch annuleren niet mogelijk is. De cruciale vraag is “Waarom heeft de organisatie niet netjes eerst uw mail gelezen, nog afgezien van het gegeven dat annuleren per email ontoereikend is conform Artikel 9, lid 8?”. Dat is damens en heren omdat de organisatie een nieuwe bestemming heeft gevonden voor uw reis. Het is hoogseizoen en uw hotel bevindt zich op een toplokatie. Bovendien is het een aanbieding. Hotel Panorama is een prima hotel en perfect gelegen aan het strand. De belangstelling is enorm.
Vrijdagmorgen heeft u dus gebeld met het verzoek uw annulering in te trekken, maar uw reis was al geannuleerd op dat moment. Zeven minuten later na het telefonisch onderhoud krijgt u uw leesbevestiging terug. U bent dus duidelijk voorgelogen door de medewerkers van DTI-travel dat zij hebben gehandeld in opdracht van uw annuleringsmail. U heeft dus tevergeefs gepoogd om uw annulering ongedaan te maken. Men had namelijk vanaf het begin de intentie dubbel aan uw reis te verdienen. U betaalt de annuleringskosten à 400 euro plus (880 ouwe Nederlandse guldens) en de nieuwe eigenaar van uw reis betaalt de volle reissom. Makkelijk geld verdienen en maar kokketeren dat je lid bent van de ANVR. De ANVR devalueert net zo snel als de dollar.
U bent het duidelijk niet eens met de gang van zaken en wil een eerlijke behandeling en een evenwichtige oplossing van uw zaak, omdat de werkelijk gemaakte kosten niet in verhouding staan tot de gevraagde annuleringskosten. U doet alles wat men van u redelijkerwijs mag verwachten maar u krijgt nul op het rekest. Ondanks het onomstotelijk gegeven dat uw aantekende bezwaar in behandeling is , intimideert en dreigt DTI-travel uit Amsterdam (www.dti-travel.nl) u met herinneringen, aanmaningen en gerechtelijke stappen. U bent stellig van mening, dat men zich niet gehouden voelt aan, de door DTI zelf opgestelde, Algemene Voorwaarden en omdat de gevraagde annuleringskosten zich op geen enkele wijze verhouden tot de werkelijke kosten. Het intrekken van uw annulering was niet mogelijk, omdat het hotel vol zat. Het reserveringsssysteem van de organisatie voor die bewuste dag zit tot de nok toe vol en bovendien blijkt het uit de “valse”verklaring die de organisatie later zelf heeft afgegeven dat alles was volgeboekt.
U kunt zich geen peperdure advocaten veroorloven dus u besluit het geschil maar voor te leggen aan de SGC Reizen (geschillencommissie Reizen) omdat u denkt te weten, dat u in uw gelijk staat mede door uitvoerig juridisch beraad vooraf bij verschillende instanties. De geschillencommissie is een soort van tussenoplossing om de rechterlijke macht te ontlasten. Mocht u ooit in het zelfde schuitje belanden als ik ga dan NIET naar de geschillencommissie. Het clubje kwakzalvers heeft mij op alle punten in het ongelijk gesteld. Mijn rechtsgevoel is ergens tot in mijn schoenen gezakt omdat de zogenaamde onafhankelijke commissie het verweer van de tegenpartij nagenoeg letterlijk heeft overgenomen. Men had mij op basis van de ingezonden stukken en bewijzen op z’n minst het voordeel van de twijfel moeten geven.
Te meer omdat deze organisatie ook een kameronderbezettingstoeslag rekent voor een kamer die niet geschikt zou zijn voor twee persoon. Te meer omdat de eerste brief van de advocate duidelijk hele andere informatie bevat en het weerwoord een hele andere is dan op mijn (eerste) aangetekende brief. Mijn klacht over DTI-travel aan het adres van de geschillencommissie is uiteindelijk beland bij de tegenpartij. Als reactie op mijn 2de verweer heeft de advocate gekeken waar de juridische ruimte lag in mijn verweer. Vervolgens heeft men de feiten verdraait en heeft DTI-travel valsheid in geschrifte gepleegd door twee medewerkers een valse verklaring te laten ondertekenen met wat ik wel en niet gezegd zou hebben. Men heeft mazen gecreeerd in mijn verweer die er niet in waren met leugens en verdraaiingen en gevuld met onwaarheden om de commissie op een dwaalspoor te brengen.
Vervolgens heeft men de gemanipuleerde informatie weer terug aan de geschillencommissie gezonden en die lapzwansen hebben de uitspraken van de tegenpartij overgenomen. Hoe bestaat het toch in godsnaam dat commissieleden, die deskundig worden geacht niet door de leugens van de tegenpartij heen prikken. Het blijkt uit de stukken. Ik heb het verweer van de tegenpartij tien keer van voor naar achteren en van achteren naar voren gelezen. Het is duidelijk te zien dat de tegenpartij alles in het werk heeft gesteld om de commissie te belazeren anders kan ik het niet zeggen en het is haar nog gelukt ook. Alles wat ik schrijf en verklaar is niet uit de lucht gegrepen maar berust op waarheid en een scherpe analyse van mijn geest van het geheel en kennis van de mentaliteit van de managers van de desbetreffende touroperator die op subtiele manier klanten geld probeert afhandig te maken.
De geschillencommissie heeft geoordeeld dat de Algemene Voorwaarden alleen een verplichting inhouden voor de klant en niet voor de reisorganisatie. De reisorganisatie mag dus de spelregels veranderen tijdens het spel. Over helder en duidelijkheid gesproken consumentenbond! De reisorganisatie mag dus afwijken van de AV zonder dat de klant daar uitdrukkelijk om vraagt. U mag zich dus als klant zijnde niet beroepen op artikel 9 lid 8 van de AV en zeggen dat de organisatie zich niet gehouden heeft/ voelt aan de eigen AV. In de wetenschap dat de AV altijd twee kanten op werkt. DTI-travel mag de regels van de AV vrij interpreteren en passeren zodat het vrijwel altijd in eigen economisch belang is. Men passeert artikels die niet in het belang zijn van de organisatie en houdt stevig vast aan artikels waar men veel geld mee kan verdienen. Dat riekt naar opportunisme en geen fair-policy en uitgerekend zo’n organisatie is lid van de ANVR.
DTI-travel te Amsterdam beweert dat ik hen verzocht zou hebben een annulering per email te sturen. Het is een grove leugen en dient ter misleiding van de commissie , omdat daar de juridische ruimte ligt/ lag voor de tegenpartij. De huis-tuin-keuken juristen van de SGC Reizen trappen met ogen open in de valkuil van de slinkse DTI-travel. Men pleegt valsheid in geschrifte maar daar wordt met geen woord over gerept in de bindende uitspraak van de geschillencommissie.
Volgens diezelfde gifkikker van een voorzitter van die eigenaardige commissie mag een reisorganisator mijn reis doorverkopen aan een derde en mij de torenhoge annuleringskosten in rekening brengen en dubbel verdienen. Het is te zot voor woorden. Als u weet dat uw reis is doorverkocht en die kans is 99% aanwezig gezien de feitelijke omstandigheden, handelwijze van de organisatie en de
vakantieperiode (hoogseizoen), dan weet u bij voorbaat dat een bedrag van 400 euro niet de werkelijk gemaakte kosten zijn. Annuleringskosten zijn de werkelijk gemaakte kosten en hier kan alleen sprake van zijn n van administratie en omboekingskosten.
Het proces van de geschillencommissie zit vol met hiaten en onvolkomenheden, en bevordert geen eerlijke procesgang. De zwakke partij legt zijn geschil voor aan de commissie, de commissie stuurt uw verweer door naar de sterkere tegenpartij en mevrouw de advocaat zoekt samen met de organisatie de mazen op in uw verweer, DTI-travel manipuleert en pleegt valsheid in geschrifte om de mazen te kunnen vullen met leugens en verdraaiingen en legt het vervolgens weer neer bij de commissie en de commissie neemt de uitspraken van DTI-travel over en doet een bindende uitspraak in uw zaak.
Daar staat u dan, met torenhoge kosten en lege handen en in de wetenschap dat DTI-travel dubbel heeft verdiend aan uw reis en de voorzitter van de commissie vindt het maar allemaal prima. Ik voel mij zwaar benadeeld, omdat ik vanaf het allereerste begin ben geintimideerd omdat ik een eerlijke behandeling van mijn zaak eiste en alleen de werkelijk gemaakte kosten wilde betalen. Tijdens het verhoor heb ik gemerkt dat, afgezien dat de voorzitter een half uur te laat was en ik ruim op tijd, dat hij ook al zijn gifpijlen richtte op mij, en weinig kritische noten liet kraken aan het adres van DTI-travel.
De geschillencommissie heeft mijns inziens geen doortastende kritische vraag gesteld aan de tegenpartij over het plegen van valsheid in geschrifte en het verdraaiien van de feiten wat ik herhaaldelijk heb kenbaar gemaakt tijdens de zitting. Twee maanden heb ik gewacht op de uitspraak en toen kwam de onverwachte klap. De commissie heeft kennelijk niet de moeite genomen mijn stukken goed en uitvoerig te bestuderen, want daar blijkt namelijk uit dat de eerste brief, die heb mogen ontvangen van de advocate van DTI-travel, nog voordat het geschil was voorgelegd aan de commissie significant andere informatie bevat. Het is dus klaar als een klontje dat DTI-travel de boel heeft besodemierd
Te goeder trouw heb ik mijn geschil voorgelegd aan de Stichting Geschillen Commissie Reizen, maar de geschillencommissie heeft mij een trap na geven. Zo voelt dat, want al had de commissie mij nog in het ongelijk gesteld en mijn eerste intentie om te annulering voor rechtmatig gezien, dan kan men in alle redelijkheid en billijkheid niet verlangen dat ik 400 euro annuleringskosten moet betalen voor een reis die ik nietheb gemaakt en de wetenschap dat de reisorganisatie nooit die kosten heeft gemaakt omdat mijn reis voor de volle 99% is doorverkocht. De commissie heeft niet kunnen vaststellen dat mijn reis doorverkocht en daarmee diskwalificeert deze commissie zich.
Uit de brief van de tegenpartij blijkt namelijk dat het vol zat, bovendien was het herroepen van annulering niet mogelijk en was er geen plaats meer op bewuste vertrekdatum in hetzelfde hotel. Dan nog oordeelt de commissie dat men niet heeft vast kunnen stellen dat men reis niet is doorverkocht hartje hoogseizoen. Stelletje sukkels!
Ik als ervaringsdeskundige raad het u af om een juridisch geschil voor te leggen aan de geschillencommissie Reizen en boek geen reis bij DTI-travel, een hoop ellende en kopzorgen blijven u dan bespaard. Ik ben mijn geld kwijt maar mijn gevoel voor rechtvaardigheid laat ik mij niemand ontnemen. Daarom wilde ik mijn slechte ervaring met u delen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee niet waar!
Stelt u eens zich de volgende vragen. In hoeverre is de geschillencommissie onafhankelijk? Wie controleert/ houdt toezicht op het reilen en zeilen van de geschillencommissie? Neigt de geschillencommissie niet een een verlengstuk te worden de reisbranche?
Met dien verstande dat de advocate van de tegenpartij twee keer haar gezicht moest laten zien die dag aan de commissie. Het is dus niet de eerste keer dat DTI-travel voor de commissie verschijnt.
p.s. niet op de spelfouten letten. Binnenkort verschijnt er een column van mijn hand.
Re: Boek geen reis bij www.dti-travel
Het is duidelijk dat er van twee kanten, zowel u als van dti niet goed gereageerd is.
U heeft in een opwelling, ingegeven door persoonlijke omstandigheden, besloten uw reis te annuleren, want als u het niet in een opwelling gedaan had, had u het niet de volgende ochtend herroepen.
de grotere fout ligt bij dti, op het ogenblik dat u aan de lijn kwam om de reis te annuleren, had de medewerkster u erop moeten wijzen, als ze wat ervaring had gehad met deze meermaals voorkomende opwellingen van klanten dat de kosten vrij hoog zijn van annulering (wat u bekend had moeten zijn, daar u een reis geboekt heeft onder de voorwaarden van de anvr, die voor iedere reisorganisatie, die daarbij aangesloten is, hetzelfde zijn). Zij had u er verder op moeten wijzen tot wanneer de termijn liep van de 75%, zodat u wat meer bedenktijd had gehad alvorens te annuleren. Toen ze zei dat ze alleen annuleringen per fax of e-mail accepteerden, zei ze dit terecht want anders kan iemand, met wie u onenigheid heeft, en die op de hoogte is van uw reis, opbellen naar een reisorganisatie en zeggen, u spreekt met die en die, ik wil mijn reis annuleren en degene die geboekt heeft, weet nergens van. Dit zijn zaken die in de praktijk voorkomen. Zij had dus meoten wachten op uw e-mail of fax. De geschillencommissie bestaat uit o.a. mensen van de reiswereld. Zij hadden moetenuitspreken dat de kosten gelijkelijk verdeeld hadden moeten worden over u en dti reizen.
DTI reizen had zich verder soepeler kunnen opstellen toen u belde en kijken of de reis toch nog beschikbaar was en u weer inboeken zonder dat er kosten aan verbonden waren. Duidelijk onervarenheid van de medewerkster op dat moment. Helaas zitten er in de reiswereld tegenwoordig heel veel jonge mensen aan de telefoon, die nog geen levenservaring hebben en niet verder persoonlijk denken dan hun beeldscherm groot is. De oorzaak hiervan ligt in de lage salarissen wat weer komt doordat mensen voor een habbekrats op vakantie willen en ergens moeten de kosten gereduceerd worden. Alles wordt duurder maar als je naar vliegreizen kijkt over de afgelopen 15 jaar worden die alleen maar goedkoper.
Het volgende is, had U een annuleringsverzekering?? en zo ja, viel de reden van uw annulering daaronder. veel mensen denken dat je alleen je geld terugkrijgt als een familielid overlijdt maar weet u dat u dat ook terugkrijgt als uw hond of kat of paard binnen 14 dagen voor de reis overlijdt, of bij echtscheiding, of bij zwangerschap.
De grootste fout die gemaakt is, ligt echter bij de medewerksters van dti. Wat ik zou adviseren, ga naar de stand van dti reizen deze week op de vakantiebeurs in utrecht en vraag een manager of zo te spreken. Probeert U dan niet kwaad te zijn, maar met deze persoon rustig te praten, eventueel als u wilt , de achtergrond van uw annulering uit te leggen en als het een mens is en geen computer, is er misschien een oplossing mogelijk.
sterkte ermee
U heeft in een opwelling, ingegeven door persoonlijke omstandigheden, besloten uw reis te annuleren, want als u het niet in een opwelling gedaan had, had u het niet de volgende ochtend herroepen.
de grotere fout ligt bij dti, op het ogenblik dat u aan de lijn kwam om de reis te annuleren, had de medewerkster u erop moeten wijzen, als ze wat ervaring had gehad met deze meermaals voorkomende opwellingen van klanten dat de kosten vrij hoog zijn van annulering (wat u bekend had moeten zijn, daar u een reis geboekt heeft onder de voorwaarden van de anvr, die voor iedere reisorganisatie, die daarbij aangesloten is, hetzelfde zijn). Zij had u er verder op moeten wijzen tot wanneer de termijn liep van de 75%, zodat u wat meer bedenktijd had gehad alvorens te annuleren. Toen ze zei dat ze alleen annuleringen per fax of e-mail accepteerden, zei ze dit terecht want anders kan iemand, met wie u onenigheid heeft, en die op de hoogte is van uw reis, opbellen naar een reisorganisatie en zeggen, u spreekt met die en die, ik wil mijn reis annuleren en degene die geboekt heeft, weet nergens van. Dit zijn zaken die in de praktijk voorkomen. Zij had dus meoten wachten op uw e-mail of fax. De geschillencommissie bestaat uit o.a. mensen van de reiswereld. Zij hadden moetenuitspreken dat de kosten gelijkelijk verdeeld hadden moeten worden over u en dti reizen.
DTI reizen had zich verder soepeler kunnen opstellen toen u belde en kijken of de reis toch nog beschikbaar was en u weer inboeken zonder dat er kosten aan verbonden waren. Duidelijk onervarenheid van de medewerkster op dat moment. Helaas zitten er in de reiswereld tegenwoordig heel veel jonge mensen aan de telefoon, die nog geen levenservaring hebben en niet verder persoonlijk denken dan hun beeldscherm groot is. De oorzaak hiervan ligt in de lage salarissen wat weer komt doordat mensen voor een habbekrats op vakantie willen en ergens moeten de kosten gereduceerd worden. Alles wordt duurder maar als je naar vliegreizen kijkt over de afgelopen 15 jaar worden die alleen maar goedkoper.
Het volgende is, had U een annuleringsverzekering?? en zo ja, viel de reden van uw annulering daaronder. veel mensen denken dat je alleen je geld terugkrijgt als een familielid overlijdt maar weet u dat u dat ook terugkrijgt als uw hond of kat of paard binnen 14 dagen voor de reis overlijdt, of bij echtscheiding, of bij zwangerschap.
De grootste fout die gemaakt is, ligt echter bij de medewerksters van dti. Wat ik zou adviseren, ga naar de stand van dti reizen deze week op de vakantiebeurs in utrecht en vraag een manager of zo te spreken. Probeert U dan niet kwaad te zijn, maar met deze persoon rustig te praten, eventueel als u wilt , de achtergrond van uw annulering uit te leggen en als het een mens is en geen computer, is er misschien een oplossing mogelijk.
sterkte ermee
Re: Boek geen reis bij www.dti-travel
GESCHILLENCOMMISSIE REIZEN + CORENDON + DTI TRAVEL + VAKANTIEDISCOUNTER + IRIS TRAVEL + PETER LANGHOUT + AL DE PRODUKTVERKOPERS VAN CORENDON STUUR ZE NAAR ....... EEN WEDEROPVOEDINGSCENTRUM EN ALS ZE GEEN MENSEN MEER OPLICHTEN MOGEN ZE TERUG IN DE MAATSCHAPPIJ MAAR .... MET T.B.S. HET IS 1 POT - ZEER VUIL - NAT
Re: Boek geen reis bij www.dti-travel
Is het langzamerhand nu nog niet bekend dat je zulke dingen altijd schriftelijk dient te annuleren? Anders zou het wel heel makkelijk worden om de buurman waar je toch al zo´n hekel aan had er bij te naaien door zijn vakantie te annuleren.
Wanneer je schriftelijk reageerd wordt er altijd contact met je opgenomen voor de annulering.
Als iedereen zich gewoon aan de regels houdt (die er niet voor niks zijn) zou dat weer een hoop gemauw schelen.
Wanneer je schriftelijk reageerd wordt er altijd contact met je opgenomen voor de annulering.
Als iedereen zich gewoon aan de regels houdt (die er niet voor niks zijn) zou dat weer een hoop gemauw schelen.