LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bos bloemen
bos bloemen
Afgelopen zaterdag kocht ik twee bossen tulpen voor 3.50 euro (samen). Thuisgekomen zette ik ze in een vaas en wat bleek: er zaten maar 7! tulpen in een bos, dus ik had 14 tulpen ipv. 20.
Want volgens mij zitten er altijd 10 bloemen in een bos. Zijn hier bepalingen voor, want ik voel me flink opgelicht.
Zo kan ik ook snel rijk worden.
groetjes, Moniek Neele.
Want volgens mij zitten er altijd 10 bloemen in een bos. Zijn hier bepalingen voor, want ik voel me flink opgelicht.
Zo kan ik ook snel rijk worden.
groetjes, Moniek Neele.
Re: bos bloemen
Volgens mij zijn er geen voorschriften voor wat betreft het aantal bloemen in een bos. Als de tulpen erg goedkoop zijn heb je er soms wel 20 in een bos voor € 1,75. Tulpen zijn er pas dus je betaalt er ook wat meer voor.
Wanneer je een bos bloemen uit de emmer haalt in de bloemenwinkel kun je volgens mij het aantal gewoon tellen al is het aan de hand van de stelen. Doe je dat dan zal het thuis bij het in de vaas zetten van de bloemen geen verrassing zijn dat er minder bloemen in de bos zitten dan verwacht. Egaal op grond waarvan dan ook. Een bloem kan verslappen maar zich niet in lucht oplossen tussen de bloemenwinkel en thuis..................
En bij crysanten zitten er meestal 5 in een bos.
Maar 7 is in deze wel een raar aantal.
Maar 7 is in deze wel een raar aantal.
Alsof het voorgeschreven is hoeveel bloemen er in een bos zitten. Wees blij dat je ze zo goedkoop krijgt en ga je over belangrijkere dingen druk maken.
Moniek neele.
Dat noem jij flink opgelicht.
Doe wat normaal zeg.........................
Dat noem jij flink opgelicht.
Doe wat normaal zeg.........................
Zo kocht ik twee zakken patat en daar zaten maar 18 frieten in. Dus thuis gekomen had ik er dus maar 36 in plaats van 50.!
Moniek stelt een voor haar serieuze vraag en wordt hier weer lekker afgezeken. Vriendelijke mensen zeg.
Is dit misschien net zo'n truc als al die kleinere verpakkingen voor dezelfde prijs, bijvoorbeeld afwasmiddel etc., waardoor je denkt dat de prijs hetzelfde is gebleven, maar ondertussen de inhoud is verkleind?
de bekende truc na invoering van de euro.
de bekende truc na invoering van de euro.
Om te kijken hoeveel bloemen er in een bos zitten kun je het beste even in het woordenboek kijken bij "bos"
Zie www.vandale.nl
Zie www.vandale.nl
Het is geen kwestie van afzeiken, het is gewoon een feit dat mensen echt over de meest onzinnige dingen gaan zeuren. Er zat een bloem te weinig in de bos. Ik bedoel, kijk om je heen, er zijn ernstigere dingen in de wereld.Moniek stelt een voor haar serieuze vraag en wordt hier weer lekker afgezeken. Vriendelijke mensen zeg.
Jullie lezen weer eens met zijn allen wat er niet staat!
Moniek Neele heeft twee bosjes bloemen gekocht en ze ontdekte dat er 7 bloemen in elk bosje zaten. Zij ging er vanzelfsprekend van uit dat er altijd 10 tulpen in een bosje zitten en ze vraagt dan ook of er bepalingen zijn voor het aantal bloemen dat er in een bos moet zitten.
Nee, er zijn geen bepalingen voor!
Als de bloemen duur zijn, zitten er minder in een bosje, zodat de klant toch voor een redelijke prijs zijn favoriete bloemen kan kopen, ook al zijn het er niet veel.
Moniek Neele heeft twee bosjes bloemen gekocht en ze ontdekte dat er 7 bloemen in elk bosje zaten. Zij ging er vanzelfsprekend van uit dat er altijd 10 tulpen in een bosje zitten en ze vraagt dan ook of er bepalingen zijn voor het aantal bloemen dat er in een bos moet zitten.
Nee, er zijn geen bepalingen voor!
Als de bloemen duur zijn, zitten er minder in een bosje, zodat de klant toch voor een redelijke prijs zijn favoriete bloemen kan kopen, ook al zijn het er niet veel.
-
als het een mooie bos is dan maakt het niet uit hoeveel erin zitten en eigenlijk kon je het ook zien toen je ze kocht
Ik kocht pas een rolletje pepermunt. En wat bleek? Zaten er 22 pepermuntjes in, in plaats van 20. Ik terug naar de winkel, wilde ze teruggeven of 10 procent bijbetalen. Maar de winkelier keek me aan alsof hij water zag branden. Dat wilde hij beslist niet hebben.
En ik tel altijd de snoepjes in een zak drop en o wee als er 2 te weinig in zitten, dan ga ik onmiddelijk terug naar de winkel.
Van Karr-1 zijn we dat al gewend.Geplaatst op 24 Jan 2005 15:14 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Mensen, we dwalen af, het gaat hier om bloemen!
wat een gezeur over een paar bloemen er zijn er toch genoeg maar het zou verstandiger zijn om de vieste te filmenen het eerst de grootste
We gaan ook weer bloemen exporteren naar Rusland hoi hoi. Dan kunnen ww weer werken in de kassen.
de hoeveelheid bloemen in een bos hangt af van de prijs. De bloemen komen vaak in grote bossen van de veiling en die worden in de winkel dan weer verdeeld in bossen om in de winkel te zetten.
In onze winkel weten we dat mensen bijvoorbeeld alstromeria's niet kopen als het een iel bosje is, maar ook niet als ze 3.25 per bos zijn. Daarom doen we ze in zo'n geval per 7, zodat de bossen niet iel en niet te duur zijn.
7 bloemen in 1 bos is geen raar aantal. De vuistregel is dat er van bloemen in een boeket een oneven aantal moet zitten, of een veelvoud van 10.
In onze winkel weten we dat mensen bijvoorbeeld alstromeria's niet kopen als het een iel bosje is, maar ook niet als ze 3.25 per bos zijn. Daarom doen we ze in zo'n geval per 7, zodat de bossen niet iel en niet te duur zijn.
7 bloemen in 1 bos is geen raar aantal. De vuistregel is dat er van bloemen in een boeket een oneven aantal moet zitten, of een veelvoud van 10.