RWE leveringsovereenkomst gas en electriciteit 3 jaar vast
Geplaatst: 12 jan 2005 15:03
In october jl heb ik een overeenkomst getekend voor gas en electriciteit tegen een vast tarief voor 3 jaar, voorwaarden gelezen voor tekenen. Voor gas had ik een bevestiging ontvangen, elec. nog niet, maar verder niet bij stil gestaan. Vandaag krijg ik weer een aabieding van RWE, maar ik meld dat ik me al aangemeld heb, maar ik denk, laat ik toch even de Consumentendesk bellen, want ik sta kennelijk in het systeem als niet aangemeld.
Blijkt dat, omdat ik een contract bij een ander bedrijf heb, Nuon, geen elec. levering mogelijk is. terwijl ik getekend heb voor de volgende voorwaarde:De klant verzoekt en machtigt RWE Nederland, als datgene te doen dat nodig is op per eerst mogelijke datum de levering van gas en/of elec naar zijn aansluitadres te doen ingaan, waaronder- indien nodig- zijn overeenkomst met de huidige leverancier ( en bij verhuizing net de huidige netbeheerder op te zeggen. Hieronder valt tevens het opvragen van de einddatum en opzegtermijn van zijn lopende overeenkomst(en) voor gas en/of elec, bij zijn huidige leverancier cia het centrale registratiesysteem van energieleveranciers in Nederland.
Goed, als ik dit lees als consument , ga ik er van uit dan RWE dus alles regelt. Blijkt nu, dat ze niks gedaan hebben omdat ik dan evt een boete moet betalen aan huidige leverancier. Ze kiezen er voor hun klanten daar geen brief over te sturen. U kunt begrijpen dat ik zeer verbaasd ben en boos, want ik teken notabene voor deze service en verwacht van RWE die mij graag als klant willen dat zij mij dan informeren wanneer het niet mogelijk is om elec. aan te bieden.
Ik vroeg of ik dan nog wel gebruik kan maken voor het tarief waar ik mijn handtekening onder gezet heb, nee want dat is geldig voor die specifieke maand, staat niet in de voorwaarden vermeld. Inmiddels zijn de tarieven gestegen en pis ik er ( op zijn plat nederlands) gewoon naast. En de mensen van de consumentdesk, snappen het , zullen de klacht intern verder doorgeven, maar daar heb je niks aan. helaas heb ik net voor 3 jaar getekend voor gas, anders had ik dit per direct opgezegd. Zo ga je niet met klanten om. Ze vinden dat de eindatum te ver weg is, en vervolgens doen ze niks, geen informatie naar de klant toe.
Kan Radar hier iets mee, want ik ben niet de enige, dat zeiden de mensen van de desk ook, de klacht hebben ze al vaker gehoord.
Zij willen mij als klant dan moeten ze mij overtuigen, dat hebben ze nu niet gedaan, en ze verschuilen zich achter praatjes, dat ik zelf contract had moeten opzeggen, op eigen initiatief, maar dat is niet nodig volgens hen eigen voorwaarden lid1.
Mvg Phaedra Erb
Blijkt dat, omdat ik een contract bij een ander bedrijf heb, Nuon, geen elec. levering mogelijk is. terwijl ik getekend heb voor de volgende voorwaarde:De klant verzoekt en machtigt RWE Nederland, als datgene te doen dat nodig is op per eerst mogelijke datum de levering van gas en/of elec naar zijn aansluitadres te doen ingaan, waaronder- indien nodig- zijn overeenkomst met de huidige leverancier ( en bij verhuizing net de huidige netbeheerder op te zeggen. Hieronder valt tevens het opvragen van de einddatum en opzegtermijn van zijn lopende overeenkomst(en) voor gas en/of elec, bij zijn huidige leverancier cia het centrale registratiesysteem van energieleveranciers in Nederland.
Goed, als ik dit lees als consument , ga ik er van uit dan RWE dus alles regelt. Blijkt nu, dat ze niks gedaan hebben omdat ik dan evt een boete moet betalen aan huidige leverancier. Ze kiezen er voor hun klanten daar geen brief over te sturen. U kunt begrijpen dat ik zeer verbaasd ben en boos, want ik teken notabene voor deze service en verwacht van RWE die mij graag als klant willen dat zij mij dan informeren wanneer het niet mogelijk is om elec. aan te bieden.
Ik vroeg of ik dan nog wel gebruik kan maken voor het tarief waar ik mijn handtekening onder gezet heb, nee want dat is geldig voor die specifieke maand, staat niet in de voorwaarden vermeld. Inmiddels zijn de tarieven gestegen en pis ik er ( op zijn plat nederlands) gewoon naast. En de mensen van de consumentdesk, snappen het , zullen de klacht intern verder doorgeven, maar daar heb je niks aan. helaas heb ik net voor 3 jaar getekend voor gas, anders had ik dit per direct opgezegd. Zo ga je niet met klanten om. Ze vinden dat de eindatum te ver weg is, en vervolgens doen ze niks, geen informatie naar de klant toe.
Kan Radar hier iets mee, want ik ben niet de enige, dat zeiden de mensen van de desk ook, de klacht hebben ze al vaker gehoord.
Zij willen mij als klant dan moeten ze mij overtuigen, dat hebben ze nu niet gedaan, en ze verschuilen zich achter praatjes, dat ik zelf contract had moeten opzeggen, op eigen initiatief, maar dat is niet nodig volgens hen eigen voorwaarden lid1.
Mvg Phaedra Erb