Pagina 1 van 1
annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 14:33
door hegie004
door overlijden is mijn vliegreis niet doorgegaan,kreeg ik van de reisorganisatie een brief voor de verzekering waar 75% vergoed word alleen het ging enkel over de reissom en niet over de luchthaven belasting, wie weet hoe dat precies zit
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 15:02
door Globetrotter
Wat zeggen de voorwaarden van de annuleringsverzekering?
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 15:11
door hegie004
de vezekering en reisbureau zijn 2 verschillende,maar ik vond het vreemd dat ze de luchthaven belasting niet bij de rekening namen of moet ik die bij de reisorganisatie zelf terugvragen
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 15:16
door Essy
Gaat het om een pakketreis of alleen een vliegreis?
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 15:20
door Gast
De luchthaven belasting hoeft ook door de arline of teoroperator niet betaald te worden en zou je dan ook niet hoeven te betalen. Je kan het eventueel als je niet reist bij de luchtvaarmij. terug vragen. dit kan meestal ook bij lowcost tickets die je niet gebruikt. De tickets zijn meestal waardloos maar de luchthaven belasting kan je terug vragen
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 15:23
door hegie004
alleen een ticket bij Qinternational
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 16:00
door sezofala
Indien een lijndienst ticket: terugvragen bij de luchtvaartmaatschappij.
Indien een charterticket: terugvragen bij Qinternational.
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 21:00
door Gast
welk bedrag is er verzekerd?, als nl. extra kosten worden meeverzekerd zoals luchthavenbelasting (als deze van te voren betaald wordt en niet op schiphol) dan moet daar premie over betaald worden en dan moet het bedrag in zijn geheel bij annulering worden terugbetaald. Foutje reisburo misschien? Zijn ze vergeten de luchthavenbelasting mee te verzekeren?
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 21:45
door Essy
Had u ook al kontakt met uw reisburo opgenomen? Zoja, wat zeiden hun dan? Daar moet toch uit komen zijn!
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 21:46
door Essy
Uit TE komen zijn!
Re: annuleren
Geplaatst: 13 jan 2005 22:29
door Gast
Hegie004, zoals u zelf al aangaf is de verzekering niet bij het reisbureau afgesloten.
Wie ben ik om dat goed of slecht te noemen. Ik wil wel praktijkvoorbeelden geven:
- annuleringsverzekering. Het is een sport van veel reisbureaus op het de klant zo moeilijk mogelijk te maken het juiste te claimen. Foute bedragen worden opgegeven. Over reden van annulering wordt gelogen en er wordt laks gedaan met het geven van annuleringskostennota's.
Dit alles onder het motto "hadden ze de verzekering maar bij mij moeten boeken"
- reisverzekering. Elk reisbureau heeft dag- en nachtservice in noodgevallen (tenminste een goed reisbureau, eigenlijk altijd even navragen) Zodra een klant in nood van zijn vakantieadres belt wordt door het reisbureau meestal alles in gang gezet, geholpen en eerste opvang gedaan. Tenminste....als u de reisverzekering bij dat reisbureau heeft afgesloten. Zo niet, wordt u bijna altijd doorverwezen naar u eigen maatschappij. Is die ook dag en nacht bereikbaar?
Ik weet vele van bovenstaande gevallen uit ervaring. Is het goed? Nee. Is het begrijpelijk? Ik vind van wel.
Vaak is binding met een reisbureau erg belangrijk om goede service te krijgen. Uiteraard is dit geen wet van meden en perzen, maar ik wou het toch eens mededelen dat het vaak zo gaat.
---------------------------------
Nu even in uw specifiek geval: bijna elke annuleringsverzekering vergoed de luchthavenbelasting. Veelal kan het reisbureau het iets anders omschrijven op de annuleringsnota en dan is er helemaal geen vuiltje aan de lucht. Dus gewoon goed vriend houden met het reisbureau in dit geval!
Re: annuleren
Geplaatst: 15 jan 2005 00:52
door Gast
Hegie004, zoals u zelf al aangaf is de verzekering niet bij het reisbureau afgesloten.
Prima, dit is dus het uitgangspunt!
Wie ben ik om dat goed of slecht te noemen. Ik wil wel praktijkvoorbeelden geven:
Inderdaad, wie bent u dat u zoveel halve waarheden mag verkondigen?
- annuleringsverzekering. Het is een sport van veel reisbureaus op het de klant zo moeilijk mogelijk te maken het juiste te claimen. Foute bedragen worden opgegeven. Over reden van annulering wordt gelogen en er wordt laks gedaan met het geven van annuleringskostennota's.
Dit alles onder het motto "hadden ze de verzekering maar bij mij moeten boeken"
Het bovenstaande raakt kant nog wal; in het geval van annulering zal het reisburo altijd het juiste bedrag aangeven, zeker als de verzekering niet via het reisburo is afgesloten. Het reisburo heeft er niets aan om een ander bedrag in rekening te brengen; sterker nog, het kan ook niet omdat de annuleringskosten heel duidelijk in de ANVR-voorwaarden zijn aangegeven.
- reisverzekering. Elk reisbureau heeft dag- en nachtservice in noodgevallen (tenminste een goed reisbureau, eigenlijk altijd even navragen) Zodra een klant in nood van zijn vakantieadres belt wordt door het reisbureau meestal alles in gang gezet, geholpen en eerste opvang gedaan. Tenminste....als u de reisverzekering bij dat reisbureau heeft afgesloten. Zo niet, wordt u bijna altijd doorverwezen naar u eigen maatschappij. Is die ook dag en nacht bereikbaar?
Vrijwel geen enkel reisburo heeft een 24-uurs service; een klant in nood belt met de alarmcentrale van de verzekeringsmaatschappij en zeker niet met het reisburo.
Ik weet vele van bovenstaande gevallen uit ervaring. Is het goed? Nee. Is het begrijpelijk? Ik vind van wel.
Met ervaringsdeskundigen zoals u is het reisburo waarschijnlijk niet echt blij.
Vaak is binding met een reisbureau erg belangrijk om goede service te krijgen. Uiteraard is dit geen wet van meden en perzen, maar ik wou het toch eens mededelen dat het vaak zo gaat.
Correct, geen wet van Meden en Perzen! Een "echt" reisburo zal voor elke "klant in nood" alles doen wat redelijkerwijs mogelijk is!
Nu even in uw specifiek geval: bijna elke annuleringsverzekering vergoed de luchthavenbelasting. Veelal kan het reisbureau het iets anders omschrijven op de annuleringsnota en dan is er helemaal geen vuiltje aan de lucht. Dus gewoon goed vriend houden met het reisbureau in dit geval!
Nee, de annulerinsgverzekering zal de kosten vergoeden die daadwerkelijk (mee)verzekerd zijn. Als er ook over de luchthavenbelsatingen premie is betaald dan worden die gewoon vergoed; zoniet, dan kunnen deze -in dit geval- bij de reisorganisatie worden teruggevraagd. Aan "iets anders" omschrijven zal een goed reisburo niet doen daar het hier een frauduleuze handeling betreft!
Nog een tip: let er bij het afsluiten van een annuleringsverzekering altijd even op dat de totale reissom (dus inclusief alle toeslagen, taxes enzovoorts) is verzekerd; in het geval van annulering zijn dan altijd alle kosten verzekerd!
Re: annuleren
Geplaatst: 15 jan 2005 22:03
door Gast
verzekering staat in ieder geval los van de reis en het reisburo, zij bemiddelen tussen u en de verzerkeringsmaatschappij als u problemen heeft op vakantieadres dan moet u de alarmcentrale bellen van uw verzekeringsmaatschappij en die helpt u dan. U kunt ook de touroperator waarschuwen maar die helpen niet zo veel, hoeft ook niet u heeft een reisverzekering. Waar haalt u dat vandaan dat het reisburo 24 uurs dienst heeft. Belachelijk.
Let idd op dat het hele bedrag is meeverzekerd maar dat kunt u gewoon nalezen op uw boekeingsformulier en als u dat wilt kunt u een geschreven polis opvragen van de ann. verz. Geen probleem. en kunt u zelf zien hoe ann. verz. in elkaar zit en de voorwaarden krijgt u er dan ook netjes bij. Ook die van de reisverzekering als u weggaat en het daarbij behorende alarmnummer.
Re: annuleren
Geplaatst: 15 jan 2005 22:31
door mrjowi
Als u een reis boekt en daar een annuleringsverzekering (meestal een reis&annuleringsverzekering) bij afsluit dan is dat alleen over de reis.
Dus niet over Luchthavenbelasting, brandstoftoeslag etc. etc.
Als u een reis boekt en zelf bij een van de vele verzekeringsmaatschappijen een reis&annuleringsverzekering afsluit, dan bent u, zelfs als u alle kosten meeverzekerd in bijna alle gevallen goedkoper uit.
Zelf heb ik goede ervaringen met de verzekering van de Postbank.
Alles meeverzekerd en toch 50 euro goedkoper dan als ik de verzekering als pakket bij de reis had genomen.
50 euro is toch weer een etentje voor 4 in Turkije.
Re: annuleren
Geplaatst: 15 jan 2005 23:36
door 00114634
Annuleringsverzekeringen zijn erg duur en betalen slechts in uiterste gevallen uit.
Zelf reis ik erg veel, en maak nooit gebruik van de "gretig" door de reis bureau's aangeboden annuleringsverzekering.
Een door mij al reeds vaker beproefde optie is om de geplande reis niet te annuleren maar op te schuiven naar een latere datum.
Dan worden slechts de administratie kosten berekend wat enkele tientjes kost
Re: annuleren
Geplaatst: 16 jan 2005 11:33
door Marco P.
Dus niet over Luchthavenbelasting, brandstoftoeslag etc. etc.
Wat een onzin!
De postbank vraagt bij het afsluiten van de annuleringsverzekering:"Wat heeft u voor deze reis betaald?"
Dus NIET: Wat heeft u betaald minus de kosten voor luchthavenbelasting, brandstoftoeslag etc. etc?
Re: annuleren
Geplaatst: 16 jan 2005 12:21
door mrjowi
Als je nu naar de Postbank-site gaat, of morgen belt, dan zal je merken dat als je aangeeft dat je de gehele reissom (dus alles dat door jou betaald wordt) onder de annuleringsverzekering wil laten komen, dit geen enkel probleem op zal leveren.
Wel wordt de premie iets hoger dan als je alleen de reis opzich wil verzekeren.
Voor ieder duppie dat jij wil verzekeren moet je betalen, aangezien iedere verzekering voor de aanbieder winst opleverd vinden zij het juist leuk dat jij meer meeverzekerd.
Dan vangen ze meer, is voor een commercieel bedrijf best wel leuk.
Misschien iets om over na te denken, voordat je je toppies over de toetsen laat vliegen.
Mvg. mrjowi
Re: annuleren
Geplaatst: 16 jan 2005 12:57
door Gast
mrjowi schreef:
Zelf heb ik goede ervaringen met de verzekering van de Postbank.
Alles meeverzekerd en toch 50 euro goedkoper dan als ik de verzekering als pakket bij de reis had genomen.
Tja, als ik een Ferrari wil kopen en bedenk me op het laatste nippertje voor een vw golf ben ik ook goedkoper uit.
U mag geen appels met peren gaan vergelijken.
De postbank reisverzekering is redelijk (maar zeker niet goed)
De postbank annuleringsverzekering is ronduit slecht. Dan kun je beter het geld sparen en niet verzekeren.
Het systeem om in 70% van de gebeurtenissen niet hoeven uit te keren is trouwens van de gekke.
Dat is in Duitsland bv beter geregeld. Daar betaal je veel minder voor je annuleringverzekering. Ze keren altijd uit, maar......je hebt wel altijd een eigen risico.
Ik hoorde in enkele topics hiervoor dat hun reisbureau geen 24 uurs service heeft. Mijn reisbureau wel (mits je daar ook je verzekeringen hebt afgesloten).
Re: annuleren
Geplaatst: 16 jan 2005 14:33
door Gast
Voor ieder duppie dat jij wil verzekeren moet je betalen, aangezien iedere verzekering voor de aanbieder winst opleverd vinden zij het juist leuk dat jij meer meeverzekerd.
tjonge, wat een slimme opmerking!