LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zagen aan de AOW 2

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Johan 3

zagen aan de AOW 2

Ongelezen bericht door Johan 3 »

Dat is dus jammer, dat het vorige forum over AOW is gesloten wegens chatgedrag. Ik wil graag serieus op de ins en outs van de nieuwe wetgeving en taak van de overheid ten opzicht van de burgers ingaan.
Daarom hierbij een nieuw forum. En nu niet meer chatten. Je zou haast denken dat de oudjes niets anders te doen hebben. Grapje...

Beste gast, volgens jou ben je arm omdat je maar 200 euro overhoudt na betaling van de vaste uitgaven. Wij houden echter momenteel niets meer over. (Wij eten overigens van ca 175 euro voor het hele gezin). En dat bedoel ik nu. Dat AOW'ers soms onterecht klagen.

En die 48-urige werkweken die draaien wij ook. We krijgen er alleen niet voor betaald. Formeel is het dienstverband 40 uur en er is geen overwerkvergoeding. Maar wij werken wèl 9 uur per dag. En vergeet ook niet dat wij met z'n tweeën werken. Voor dezelfde levensstandaard moeten we dus nu de dubbele arbeid leveren: 96 uur per week.

Gast

Re: zagen aan de AOW 2

Ongelezen bericht door Gast »

Poe hee. :shock: 9 uur per dag en 96 uur per week. Dat je dan nog tijd hebt, om hier WEER een topic te beginnen en te onderhouden.

Die tijd hebben oudjes soms nog geen eens, om de hele dag achter de pc te zitten en te klagen! Nee, die hebben ook nog andere hobby,s.

Gast

Ik ben het met je eens dat de werkers hard moeten werken voor een paar rotcenten, maar ik vindt ook dat ouderen recht hebben op een oude dag.

Maar waarom betalen ze geen premie. Als we nou aleen over het pensioen gedeelte premies heffen, dan betalen de rijkere oudjes voor de aow van de anderen (althans gedeeltelijk) Wat ik opvallend vindt is dat de oudjes dat blijkbaar niet willen.

Blijkbaar wordt je minder sociaal naarmate je ouder wordt.

WAO`r

Ongelezen bericht door WAO`r »

Beste gast, volgens jou ben je arm omdat je maar 200 euro overhoudt na betaling van de vaste uitgaven. Wij houden echter momenteel niets meer over. (Wij eten overigens van ca 175 euro voor het hele gezin). En dat bedoel ik nu. Dat AOW'ers soms onterecht klagen.
Ben dan ook nog niet oud maar ik heb het ook veel en veel beter gehad.Kon genoeg dingen kopen .
Helaas nu, gedeeltelijk in de WAO en vindt nu nog niet zo makkelijk werk.
Als je minder over houdt , (wie niet tegenwoordig?),zal je heel wat dingen moet minderen . En wat er nog op meer op me afkomt.
Dat ik heb ik ook moeten doen .Mijn PC is nog uit 1999 bijvoorbeeld.
Wat mij hier aan ergert dat je op hetzelfde niveau wilt door leven .
2 auto`s en misschien wel ooit een veel te dure (beleggers) hypotheek genomen .
Heb je wel reserves opgebouwd of dacht je dat net als die beleggers dat de economie altijd nog beter kon.
Ik heb wel een eigen huis maar ik had dat nooit een paar jaar later gekocht voor die waarde wat het nu is.
Een heleboel mensen bereiden zich niet goed voor slechte tijden en dat is nu het grote probleem .

Er zijn zat dingen op te noemen waarom er nu tekorten zijn maar om ouderen nu nog meer te pakken is geen goed idee.
Maar het lijkt wel of iedereen die nu geld krijgen de schuldigen zijn van de terugval ,wat niet zo is .
Zullen de heren en ook dames politica niet eens moeten gaan kijken hoeveel er wordt verspild .Wachtgeld afschaffen bijvoorbeeld .Iedereen is toch gelijk dacht ik.
Stoppen met die achterlijke hoge bijdrages aan Europa ,
Weg met die bureaucraties instellingen die je wel aan werk zullen helpen maar het niet kunnen.
Dit kost te veel maar daar doet geen ene partij wat aan .
Ook deze regering niet .Weer veel woorden en maar vergaderen.
Waar ik werkte was het ook niet anders.
Maar laat ik maar ophouden
Zo kan ik wel meer op noemen maar dan wordt het wel een erg lang verhaal .

Gast

beste johan 3 er staat nergens dat ik me arm voel ook loop ik niet
te klagen wat ik wel aangeef is dat ik na een leven van hard werken samen
met mijn vrouw de kinderen kon geven waar ze recht op hebben en wat ik heb
moeten missen simpelweg omdat daar geen geld voor was.wat ik aangeef is
dat ik van de ene op de andere maand van 3000 euro netto terugval op 1200
netto en dat is even schrikken geblazen. ik wou dat het waar was die gedachte
die jij van de oudere mensen heb dan had ik ook drie keer per jaar op vakantie
gekund maar voorlopig zit dat er niet in.er zullen ook best wel oudere mensen zijn die het hardstikke goed hebben maar geloof me voor de meeste is het
sappelen geblazen. hoop dat het jou bespaard wordt.
vr. gr. hans.

WAO`R

Ongelezen bericht door WAO`R »

Ik hoop dat hij dat nu eindelijk eens begrijpt .
Ik heb ook een oom met een dubbel pensioen .
Maar doordat dit kabinet veel zieke mensen aanpakt blijft er wel erg heel erg weinig over .
Je bent dus niet de enigste .
Kijk maar eens naar de onderzoeken van het Nibud .En die zijn schrikbarend.

mr. X

Ongelezen bericht door mr. X »

Laten we wel zijn: de meeste mensen in de AOW zijn een stel ordinaire profiteurs. Niet het volledige bedrag aan premie betaald en wel het volledige bedrag uitbetaald krijgen aan AOW. Daarna zeuren dat ze het land hebben opgebouwd (hebben ze ook van geprofiteerd) en daarom maar recht hebben op het volle bedrag. Wat blijkbaar geen oudje begrijpt is dat er dankzij het omslagstelsel jongeren zijn die hun premie moeten ophoesten. Het is wellicht verstandig om eens wat draagvlak bij hen te kweken. Dit bijvoorbeeld door zelf ook een bedrag aan premie te betalen Want stel nu dat geen werkende nog bereid is om de premie op te hoesten: dan is het uit met de pret en zullen de AOW profiterende senioren gewoon moeten werken.

Men Y

Ongelezen bericht door Men Y »

Even corrigeren! Als je niet de volle werkjaren hebt gewerkt en hebt betaald, dan ook GEEN volle AOW uitkering. Ergens wel logisch! Ik kan het weten, omdat het bij mij het geval is!

Maar wij, mijn vrouw en ik, redden ons prima. Zijn net terug van 2 maanden Canarische eilanden. Heerlijk! :D

Droppie

Ongelezen bericht door Droppie »

Volgens mij gaat de opmerking niet over het volle jaren werken, maar over het aantal jaren dat premie is afgedragen. Verder geldt een afwijkende regeling voor mensen die in het buitenland hebben gewerkt

Men Y

Ongelezen bericht door Men Y »

Ik neem toch aan, dat als je niet de volle jaren hebt gewerkt, ook geen premie hebt betaald. Sommigen zijn op hun 14e begonnen met werken en anderen pas op hun 30e.

In mijn geval is het zo, dat ik in 1962 vanuit Indonesie ben gerepatrieerd en toen al 26 jaar was en het jaar erop ben begonnen met werken. Ik kan dus nooit tot mijn 65 de premie hebben betaald.

Ben nu 68 en mijn jongere vrouw werkt nog freelance/parttime en we redden ons prima, zoals ik al eerder zei.

Gast

weer een gefrustreerde die het niet begrijpt. even een voorbeeld.
ben vlak na de oorlog begonnen op 14 jarige leeftijd met een bakfiets wasmachines rondbrengen. kon je toen nog huren zoveel geld hadden de mensen. 48 uur per week loon 7 gulden reisuren en reiskosten bestonden niet wel
gewoon doorwerken als je nog niet klaar was. door avondschool en zelfstudie
opgeklommen tot h.t.s. tien jaar 4 avonden per week. de oudjes zoals jij ze noemt zijn met een tientje begonnen zo is nederland weer opgebouwd. in de 60
jaren werden er superwinsten gemaakt door de bedrijven waardoor de mensen in opstand kwamen en ook eisen gingen stellen loonsverhogingen van 8% en meer.
van die dingen profiteer jij nu want je weet niet beter. toen waren er ook rentezegels voor de oude dag. afgeschaft door de regering hebben ze ± 600
miljoen aan overgehouden de benzine moest voorlopig met 10 cent omhoog
want rusland was hongarije binnen gevallen er moesten wapens gekocht worden
die 10 cent is er net als dat kwartje van kok nooit afgegaan. electra moest voorlopig oomhoog want kalkar moest gebouwd worden nooit gebruikt heeft
miljarden gekost verhoging nooit ongedaan gemaakt 300 miljoen aan de franse kalimijnen gegeven want ze vervuilde de rijn moesten ze wat aan doen ze lachen hun eigen nog rot om die gekke hollanders want ze hebben nog steeds niks gedaan. jantje pronk vond het zo nodig om dat asbestschip aan de ketting te leggen de hele wereld lachen om die malle hollanders want wij konden het weer betalen de regering die in de grootste luxe leeft moet je kijken die gebouwen en de inhoud daarvan trouwens de gemeenten kunnen er ook mee terecht. je kon het weer zien met de nieuwsjaar receptie van h.k.h. de bobo`s hebben nooit van
carpoolen gehoord kwamen allemaal met hun dikke auto`s met chaufeur.
die loonsverhoging die ze hun eigen toebedacht hebben van 30% van die 30%
van een bobo kunnen ze een aow 5 jaar lang betalen. zo zie je ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk dat de topic te kort is hiervoor.dat zijn de dingen waar je je eigen druk om moet maken want als deze misstanden afgelopen zijn
is nederland in een klap van al zijn zorgen af wat betreft de uikeringen.jullie moeten eens een goed gesprek met je ouders voeren die waren denk ik ook van die tijd van vlak na de oorlog misschien dat jullie ogen dan open gaan en dat jullie je frustratie op de verkeerde mensen verhaald. hoe je het ook wend of keert die gepensioneerde van nu hebben er toch maar voor het grootste gedeelte voor gezorgd dat je nu een goed leven heb met 25 vakantie dagen en 24 atv dagen en 8 % vakantie geld ect ect. dit zal wel weer in verkeerde aarde vallen
want dit is weer zo`n ouwe *** die loopt te klagen. nou ik klaag niks maar ben wel blij dat ik na 51 jaar hard werken kan stoppen en er net van kan komen.
ps. je hebt weer wat te klagen kreeg net bericht van svb dat mijn aow met 5 euro per mnd verhoogt wordt maar er staat ook naast dat de belasting en ziekenfonds onhoog gaat zodat we er netto toch op achteruit gaan. dus wie is er inhalig.
nou ik stop met dit forum want zoals sommige mensen over de oudere denken is gewoon bij het onbeschofte af. groeten van hans.

65+

Ongelezen bericht door 65+ »

Helemaal met je eens Hans, want ZO was/is het wel!

johan 3

Ongelezen bericht door johan 3 »

Even voor de duidelijkheid: Ik heb één auto van 9 jaar oud en een gewoon huis zonder dure beleggingshypotheek.

Misschien handig om even het oude forum door te lezen om niet dezelfde discussie opnieuw te voeren.

Er staat ook een vergelijking van kosten tussen tweeverdieners en AOW'ers/alleenverdieners/werkelozen. Kun je zien dat je zoveel zwaarder je belast wordt, vooral als jongere, dat je wel een erg hoog tweede salaris moet hebben. Zo niet heb je blijkbaar maar één keus: je aansluiten bij het werkelozenleger.

Gast

Johan 3 als je met zijn tweeen werkt en dan nog 98 uur per week en je
houd dan 175 euro over per mnd om van te eten dan klopt er bij jou iets niet.
of is het 175 euro per week.
ik vind vandaag de dag 200 euro per mnd zoals die aow schrijft ( is 50 in de
week met zijn tweeen ) al bitter weinig doe je niet veel mee.
en niet aankomen met aldi of lidl want dat was er een paar jaar geleden ook nog niet.

Gast

Zo niet heb je blijkbaar maar één keus: je aansluiten bij het werkelozenleger
Ja en dat is een vetpot. Misschien met een beetje arbeidsverleden (½ jaar per 5 werkjaren) heb je inderdaad nog wat WW . Maar daarna kom je toch echt in de bijstand. Door de WWB moet je alles accepteren.Ze mogen je nu zelfs sinds dit jaar ook tijdelijk onder het minimum loon laten werken. En de tijd van alles krijgen waar je denk ik op doelt is toch echt voorbij.

Niet anderen de schuld geven op je situatie waar je nu in leeft.
Het probleem zit in de verspilling en bureaucratie .
En daar valt genoeg te halen .

Gast

Tegenwoordig; Man en echtgenote werken, krijgen ieder pas na het bereiken van de 65 jaar AOW.

Een aantal jaar geleden;
Man heeft gewerkt ,echtgenote nog nooit, man wordt 65 krijgen allebei een AOW.
Volgens mij is het hier mank gegaan. Waarom krijgt iemand(in dit geval de echtgenote) die nog nooit ene dag gewerkt heeft AOW??

Gast

Omdat jaren geleden de man de volle aow uitkering kreeg. Nu krijgt hij eventueel een halve uitkering met aanvulling indien de partner jonger is.

Heeft de vrouw ook de 65 bereikt, krijgt ieder dus de helft van wat vroeger dus de man alleen kreeg. Dus, niet meteen oordelen. Niemand verplicht u als partner te gaan werken. Gaat u wel werken, krijgt u op uw 65e ook nog naast de AOW, een pensioentje.

Gast

dit is juist de kern waarom een aow de eerste jaren zo weinig heeft.
meestal is de man ouder dan de vrouw waardoor hij de eerste paar jaar
maar 670 euro bruto krijgt. een toeslag krijgt hij als de vrouw niet werkt als
de vrouw wel werkt wordt bijna alles wat ze verdiend van de eventule toeslag
afgehaald als ze 450 euro verdiend krijg je al geen toeslag meer. wat de pensioen aangaat niet iedereen krijgt pensioen betaling van pensioen is
namelijk niet verplicht en omdat de mensen het vroeger niet zo breed hadden
(lees vanaf 75 jaar ) hebben ze dat veel te laat gedaan waardoor ze nu maar
een klein pensioentje hebben.
wat mij opvalt op dit forum is dat de jonkies aan het klagen zijn dat de oudere
het zo goed hebben maar geloof me de oudere hebben het lef nog niet om te
klagen omdat ze altijd bang voor de baas geweest zijn maar geloof me er is wel
degelijk stille armoe onder de ouderen.
als oudere zijnde vind ik het prima dat de jongere nu tenminste hun mond open
durven te doen waar wij te bang voor waren want dat er wat gebeuren moet is zeker maar laat alsjeblieft de mensen vanaf 60 jaar er buiten want die hebben
al elende genoeg meegemaakt.
vr. gr. hans

zxc

Ongelezen bericht door zxc »

Geheel in de lijn van het huidige kabinetsbeleid van het wurgkoord aanhalen voor de armen om extra armslag voor de rijken te bewerktelligen geeft Zalm een presentje van 8.4 miljoen euro aan Bea om haar zilveren jubileum te vieren.
In 2005 zal er dus 95 miljoen euro van de staatskas naar het oranjehuis vloeien. Geen weggegooid geld natuurlijk. De miljoen mensen die hun ziektekosten niet meer op kunnen brengen en de duizenden die hun huis verliezen zullen hun ellende natuurlijk onmiddelijk in een breder daglicht zien en kunnen niets anders dan blij zijn dat ook zij een steentje hebben bijgedragen aan de eer en glorie van onze koninklijke familie.
Sterker nog, verwacht wordt dat miljoenen nederlanders de schamele 6.2 miljoen aan persoonlijk budget voor onze helden te karig vinden en vrijwillig de buikriem wat extra aan gaan halen om de waardigheid van de natie niet in gevaar te brengen. Misschien is een actie: Help Bea de winter door wel weer op zijn plaats. Wij kunnen toch niet hulpeloos toezien terwijl het symbool van alle nederlanders moet beknibbelen op de centjes?

<<<<

Laten we daar dan ook maar eens over nadenken , hoeveel geld het kost om een handtjevol mensen te onderhouden in alle luxe en pracht terwijl steeds meer mensen de elende in gaan anno 2005 .
De verhoudingen zijn zoek en worden steeds groter . Dit kan echt niet en er moet iets tegen gedaan worden

Gast

we helpen bea al de winter door waarom denk je dat we die zalmsnip
in moeten leveren. ook ben je nog wat vergeten toen bea op staatsbezoek ging
heeft ze nog twee dagen in singapore op onze kosten gewinkeld € 35.000. waarom . wat ik ook niet begrijp is dat als ik te kort kom moet ik op alle
mogelijke manieren zien dat ik er kom de regering gooit gewoon de belasting
omhoog omdat de heren zoveel nodig hebben. las ook weer voltallige regering
aan uitgebreide kerstdis. zal dat net zoveel gekost hebben als dat kerstpakket
van € 35 anders moest er belasting betaald worden.denk dat het veel meer gekost heeft. dacht je dat de heren en dames daarover belasting betalen
denk het niet.wie betaald het jubileum van bea. juist wij . krijgen wij een
uitnodiging ben je belazerd man zijn we te gewoon voor nee de heren die al zo veel verdienen.en maar zeggen dat de nederlanders altijd wat te mopperen
hebben ik dacht dat het met zo`n regering niet anders kan. stop er maar mee want hoe meer je schrijft hoe kwaaier je wordt maar de aowers waar het uiteindelijk omgaat zitten er maar mooi mee dat sommige vinden dat ze
best nog wel wat in kunnen leveren.

Gesloten