LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Leeuw

Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Leeuw »

Lijkt een wijs advies.
Na de lijst klachten, de niet conform brochures uitgeruste stoelen etc. , nu dit.
De onschuldige toerist zit met de brokken.
TUI heeft bewust voor Holland Excel gekozen, niet goed op de kwaliteit gelet etc. Luister nog eens naar de woorden van de directeur TUI gisteren in B&W.

Nu de onzekerheid van vliegen we wel?
Wees verstandig stuur direct een brief naar HI, Arke ,Kras etc. en vraag om een bevestiging van uw geboekte reis.
Probeer anders er van af te komen op de voordeligste manier. Bel Radar en vraag om bemiddeling. Dit in vervolg op de eerdere uitzending met beloften van HXL.

En als je gaat boeken........wees verstandig.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door berendjan »

Dit is weer zo'n advies dat nergens op gebaseerd is en diegenen die het opvolgen van de regen in de drup brengt. Je boekt geen reis bij Holland Exel maar bij TUI. Dat zij hun vluchten laten uitvoeren door Holland Exel is hun keuze. Als de vliegmaatschappij inderdaad ophoudt te bestaan en dus geen vluchten meer kan uitvoeren, zal TUI op zoek moeten gaan naar een alternatief. Of alle reizen die met Holland Exel uitgevoerd worden annuleren. Maar dat betekent dat half Nederland thuis moet blijven van de zomer omdat onder TUI een behoorlijk aantal reisorganisaties vallen en een gigantisch verlies. TUI zal er dus wel voor zorgen dat indien Holland Exel niet kan vliegen er een alternatief komt.

Holiday

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Holiday »

Dat denk ik ook wel. Dit kunnen ze anders toch niet maken?

Maar het lijkt me toch niet lekker, als je net geboekt hebt en je leest over deze onrust. Ik denk toch, dat ik zou annuleren en naar iets anders uit zou zien!

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is dus weer een advies van iemand die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.

MyMy

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door MyMy »

Nu, best gast van hierboven. Als jij het zo goed weet, geef dan een goed advies.

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

informeer eens eerst bij een reisbureau of touroperator.

leeuw

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door leeuw »

Beste gast,

De enige zekerheid die toeristen, zoals ikzelf, hebben is NIET bij TUI boeken als er in hun gids staat Holland EXel.
Mijn reisbureau heeft mij wel degelijk geadviseerd NIET te reizen met TUI / Holland EXel maar met OAD / Martinair.

Dat Leeuw dat zelf ook al na lezen kranten, sites, luisteren radio en kijken TV had ontdekt , is logisch als je van reizen je hobby hebt gemaakt.
Alles zelf los regelen met lijnvluchten heeft altijd de voorkeur.

En Berendjan, rationeel onlogisch verhaal van jou.
Geen TUI boeken zal ze leren naieve toeristen al een jaar lang te pesten met niet conform reisgids vluchten,. Raadpleeg de sites over de concrete uitvoering vluchten, mankementen en vertragingen maar eens.

Zekerheid heb je alleen als je geen TUI / Holland Exel in je reisgids hebt staan! Hoewel dat door bijv. Kras ook niet gemeld wordt in de advertenties.
En van Gast kan ik alleen maar melden: je luidt maar raak .Enige zekerheid is niet een van de vele TUI operators.

Meer zekerheid is er niet!

Graag een beter advies Gast. Of ben je in dienst bij TUI of afhankelijk van de reisbranche.
Nou Leeuw is eenvoudig kritische klant met ruim 40 jaar ervaring.

Het oude HI niveau zie ik graag bij TUI terug, kwaliteit ipv omzet gericht.

mies

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door mies »

Nou Leeuw is eenvoudig kritische klant met ruim 40 jaar ervaring.
je gaat er wel prat op he, Leeuw :wink:

leeuw

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door leeuw »

Deel graag mijn kennis en ervaring met andre toeriste , beste Mies.

:) :)

Het is jammer dat van de branche afhankelijke mensen twijfelachtige adviezen geven. Daar gaat niemand beter van slapen.

Leeuw begrijpt de onrust medewerkers reisbranche heel goed.
Maar daar heb ik als klant niets aan.

De klant wil zekerheid ..........en helaas TUI biedt die niet meer voor het deel Holland Exel.

Maar beste Gast, als jij je eigen werkgelegenheid wilt verdedigen.......GO!

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

Onrust is nergens voor nodig, feit is dat Exel gaat saneren bij een aantal van hun kleinere airlines. HollandExel, BelgiumExel en DCE vallen hier volledig buiten Sterker zelfs: deze airlines krijgen een extra financiele injectie, juist omdat het bij deze bedrijven wel goed gaat.

Kortom: blijf gewoon boeken met deze Exel airlines. Zou u niets anders kunnen adviseren, er is wederom sprake van een hetze.

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

Ben overigens medewerker van TUI Nederland. (bovenstaand bericht)

Dutchie1

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Dutchie1 »

Meneer Leeuw,

Waarom brult U niet over de vluchten van Martinair in december waar er ook een aantal zwaar van vertraagd waren?

Dutchie1

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Dutchie1 »

nog iets vergeten voor meneer Leeuw

Het door U zo geroemde OAD vloog in 2001 en 2002 alleen maar met Air Holland vluchten naar Turkije. Mag U 1x raden waarom!

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn man en ik zijn op 8 januari met Holland Exel naar de Dominicaanse Republiek op vakantie gegaan. Voor mij was het de eerste keer dat ik vloog terwijl mijn man al vaker had gevlogen. Het viel mij enorm mee. Zeker omdat ik voor de vlucht al een aantal berichten op dit forum had gelezen die mij niet echt goed deden. Op de heenweg van Schiphol naar Punta Cana kregen wij tegen mijn verwachting in behoorlijk veel te eten en te drinken. Ook was de kwaliteit hiervan zeer goed. Het cabine personeel was erg vriendelijk en attent en als ik vragen had namen ze de tijd om mij te helpen. Ook mijn man was zeer tevreden. Na een lange heenreis landen we ruim op tijd in Punta Cana, waar we door de nog steeds frisse crew werden uitgeleid. Na een voor ons helaas korte vakantie vanwege familie problemen vertrokken wij afgelopen dinsdag terug naar huis. Dit kon gelukkig makkelijk geregeld worden. We vlogen van Punta Cana naar Puerto Plata, waar we van boord moesten omdat het vliegtuig schoongemaakt werd. Dit werd vrij snel gedaan waardoor wij na ongeveer 45 minuten alweer aan boord konden. Na een korte vertraging vanwege grondafhandeling konden we vertrekken naar Schiphol. Onderweg hebben we nog wat turbulentie ervaren maar dit was maar tijdelijk. Ook op de terugweg voldoende service gekregen, zeker omdat wij het grootste deel van de tijd hadden geslapen. Terug op schiphol blij dat de reis goed was verlopen. Bij deze zou ik graag het personeel van Holland Exel willen bedanken voor de fijne vlucht en graag vlieg ik weer met jullie. Met vriendelijke groet

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

kan me vergissen, volgens mij heeft de moderator een paar reactis eruit geknipt.

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

kan me vergissen, volgens mij heeft de moderator een paar reactis eruit geknipt.

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

ThomasCook vliegt ook met HollandExcel, net als vele andere touroperators. Het is dus onzin om alleen TUI af te raden. Ook ik heb geboekt voor een vlucht met deze airline met vertrek in feb. en ook ik maak me zorgen door de berichtgeving in de media. Ik ben echter voorlopig gerust gesteld door het ANVR. Wanneer de airline failliet gaat en de vlucht geen doorgang kan vinden is de touroperator, in dit geval TUI of ThomasCook oid verplicht een alternatief vervoer te bieden. Dit kan duurder uitvallen dan de oorspronkelijke vlucht en het kan zijn dat u dan bij moet betalen. U heeft echter altijd de keuze uw geld terug te krijgen omdat het allen organisaties betreft die bij het ANVR zijn aangesloten. Voorlopig is er dus niets aan de hand.


Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

DRIEBERGEN - De grootste reisondernemingen TUI en Thomas Cook zeggen de laatste ontwikkelingen rond de ExelAviationGroup (EAG) en de chartertak HollandExel ‘op de voet te volgen’. De concerns benadrukken dat er nu nog geen sprake is van een surseance voor EAG, en dat de vluchten voorlopig gewoon door gaan. Eigenaar Erik de Vlieger meldde maandagochtend in De Telegraaf rekening te houden met een surseance.

Mocht HollandExel toch genoodzaakt zijn de vluchten te staken, dan zullen deze worden overgenomen door andere maatschappijen, zeggen TUI en Thomas Cook.

“Onze reisorganisaties zullen dus hun uiterste best doen om de vakanties van hun klanten zoals gepland te laten verlopen”, meldt TUI, dat Arke, Holland International en Kras vertegenwoordigt. “Klanten hebben hun vakantie of reis naar diverse verre bestemmingen geboekt bij deze reisorganisaties en niet bij HollandExel.”

Volgens Thomas Cook is het, als er surseance van betaling wordt aangevraagd door EAG, nog niet duidelijk of de vluchten wel of niet uitgevoerd kunnen worden door HollandExel. “Conform ANVR voorwaarden sluit de consument een contract af met de touroperator en niet met de vervoerder. Dit betekent dat als door surseance de vluchten niet meer door HollandExel uitgevoerd kunnen worden, de vluchten door een andere airline worden overgenomen”, zegt Thomas Cook

HollandExel vliegt met vier Boeing 767-300’s vanaf Amsterdam en Brussel naar verre bestemmingen in Brazilië, Cuba, Dominicaanse Republiek, India, Mexico en Sri Lanka.

erikje

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door erikje »

Keer op keer lees ik dat men zich geen zorgen hoeft te maken over vakanties geboekt bij TUI/Thomas Cook, omdat zij eventueel alternatief vervoer regelen mocht Exel wegvallen. Voor deze winter is dat misschien zo, maar aankomend zomerseizoen is er wereldwijd een gebrek aan vliegtuigen. Het wegvallen van Exel vang je dan niet zomaar 1-2-3 op. En dan? Geld terug? Daar schiet je lekker wat mee op.

Gesloten