LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis MP3speler TWV 69 euro bij ING Card:Wat een misleiding

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Ontevreden

Gratis MP3speler TWV 69 euro bij ING Card:Wat een misleiding

Ongelezen bericht door Ontevreden »

Ik ben onlangs ingegaan op een actie van de ING bank:
Er wordt een gratis credit card aangeboden gedurende 1 jaar en daar krijg je tevens een MP3-speler ter waarde van € 69,00 bij. (http://www.geldhalen.nl/system/track.ph ... =201&g=142)

Het aanbod van de gratis MP3-speler ter waarde van €69,00 trok mij over de streep. Dat leek mij toch een waardevol kado en mijn verwachtingen waren enigszins hooggespannen want voor 69 euro zijn er in de winkels mooie MP3spelers te koop.

Nou ik kreeg vandaag de MP3 speler en ik ben behoorlijk teleurgesteld. :( Ik kan me niet voorstellen dat het apparaatje dat ik heb ontvangen werkelijk zoveel geld waard is.
De geluidskwaliteit is slecht, de knopjes in het apparaat zijn kwetsbaar; de geheugenkaart heeft maar 128mb ruimte, ik ben erg bang dat wanneer ik de batterij eruit haal het klepje afbreekt etc. Het apparaatje ziet eruit alsof het op zijn hoogst maximaal 15 euro waard is. Het lijkt wel een goedkoop made in china geval! Ik kan me niet voorstellen dat dit apparaatje de waarde heeft die de INGBank in haar campagne beloofd.

In ieder geval, ik voel mij nu behoorlijk misleid. Als ik had geweten dat ik een dergelijk flutapparaatje zou krijgen was ik niet op het aanbod van de ING bank ingegaan!

Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn met deze klacht en of jullie kunnen nagaan of hier inderdaad sprake is van misleiding.

Bedankt voor jullie aandacht!

:wink:

fuiduif

Re: Gratis MP3speler TWV 69 euro bij ING Card:Wat een misleiding

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ten tijde van het begin van de actie kostten dergelijke MP3spelers wel degelijk rond de 60 a 70 euro. Nu is deze speler aanzienlijk in prijs gedaalt, maar dat laat niet weg dat u nog steeds díe speler heeft gekregen waarmee geadverteerd wordt. Misleiding? Nee! Optimisme van de INGreclamemakers? Ja!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoog Hong Kong gehalte. Ik heb deze MP3 speler terug gestuurd.
Wat een klanten-misleiding.

Gast

Je vraagt een GRATIS creditcard aan, en daarbij krijg je een GRATIS mp3-speler? Dan zul je vast niet snel iets te klagen hebben. O nee, toch niet, echte hollanders klagen altijd.

Gast

Maar 128MB?? Das toch een heel normale opslagruimte? Wat had je dan verwacht? 5 GB?

Hou eens op zeg! Dat ding heb je gratis gehad!! Wat dacht je dan?

lost prophets

Ongelezen bericht door lost prophets »

Maar 128MB?? Das toch een heel normale opslagruimte? Wat had je dan verwacht? 5 GB?

Hou eens op zeg! Dat ding heb je gratis gehad!! Wat dacht je dan?

Helemaal mee eens :lol:

ladadi

Ongelezen bericht door ladadi »

De MP3 speler is niet gratis. In ruil zal de ING je adresgegevens gebruiken voor (ongewenste) verkooptelefoonjes en reclamebrieven met ING produkten en zit je, als je niet oppast, ook een 2e jaar vast aan de kaart (opzeggen!).
Wellicht kostte een dergelijke speler ooit 69,-. Door het achterhouden van de specificaties verwacht je nu echter minstens 256 mb (of 512). Prijspeil 03/2005: 128 mb (20-30 euro), 256 mb (39-70 euro) en een 512 mb (59+ euro)
De ING besefte vermoedelijk de slordigheid en heeft nu op haar website aangegeven dat het gaat om een 128 mb speler.

didi

Ongelezen bericht door didi »

Het is niet ing bank die deze actie heeft gehouden, maar ing groep.

Gast

Didi, wat maakt het nou uit wie het organiseert? Mij beloofden ze ook die mp3speler, en ik werd ook bijna over de streep getrokken door die aanbieding. Maar ik heb de speler intussen gezien, en zie nu af van de aanbieding, ik wacht op een volgende gelegenheid, want zo hard heb ik geen credit-card nodig.

Waar heel veel bedrijven een handje van hebben, is dat ze de waarde van een kado kunstmatig opschroeven, door de adviesprijs te noemen. Die is doorgaans een stuk hoger dan de prijs waarvoor je zo'n ding in de winkel kunt kopen.

Mensen hebben iets te mekkeren over iets dat ze krijgen? Was het maar WAAR, ze KRIJGEN niets, ze geven hun privacy uit handen.

Ik heb de prul gezien, en in handen gehad, die de ING-groep geeft bij aanschaf van die CARD. Een collega had hem gekregen, en was ook behoorlijk teleurgesteld.

Nou, degene die het topic opende, heeft volkomen gelijk: de spelers die je bij het Kruidvat kreeg voor 29,90 euro hadden meer mogelijkheden, en zaten degelijker in elkaar dan het lor dat de ING-groep nieuwe klanten kado durft te doen.

Voor mij een extra reden om nog even te wachten op iets dat wel de moeite waard is.

franzki

Ongelezen bericht door franzki »

Ik heb ook de creditkaart aangevraagd in december 2004 .. en de MP3-speler speelde daarbij een belangrijke rol. Zo werkt een promotie actie nu eenmaal.

De geleverde MP3 speler is van slechte kwaliteit... hij ging na een half uur gebruik mechanisch stuk (knopje bleef vast zitten). Het tweede exemplaar dat ik na omruiling kreeg is inmiddels ook stuk. En de garantietermijn die wordt gegeven is maar van beperkte duur dus ik verwacht uiteindelijk met een defecte speler te blijven zitten.

Blijkbaar heeft de ING gewoon een misser begaan door een zeer goedkoop type MP3-speler in te kopen daar een vergelijkbare winkelwaarde aan te koppelen die schromelijk overdreven is. De 69 euro was zelfs eind vorig jaar voor een speler van deze kwaliteit (zowel mechanisch, gebruiksmogelijkheden, meegeleverde accessoires en bovenal geluidskwaliteit) een veel te hoog bedrag. De speler die ik eerder zelf kocht is toch toch echt beter èn was destijds ook nog goedkoper.

Een duidelijk geval van misleiding dus.

mike222

Ongelezen bericht door mike222 »

mensen memsen heel erg bedank voor de reactie van die mp3 speler, ik was net van pland om de card te halen maar nadat ik hier heb wat gelezen hoeft het niet meer voor mij....

een kado moet een kado waard zijn

laters

Gast

had er ook bijna een aangevraagd toen maar gelukkig niet gedaan zo te lezen

Franzki

Ongelezen bericht door Franzki »

Ik heb nog een opmerking naar aanleiding van mijn eerste posting hier.

Weet er iemand of er momenteel andere MP3-spelers (betere?)uitgeleverd worden? Ik zie namelijk advertentiebanners van ING Card voor de speleractie maar daar lijkt een ander type te worden afgebeeld. Misschien dat ING-Card toch te veel klachten heeft ontvangen.

topery

Ongelezen bericht door topery »

In ruil zal de ING je adresgegevens gebruiken voor (ongewenste) verkooptelefoonjes en reclamebrieven met ING produkten
Ik heb al jaren een creditcard van ING en mij hebben ze nog nooit lastiggevallen

Gast

hallo,

heeft iemand voor mij de driver van dit mp3 spelertje?
ik heb er laatst een gevonden maar kan hem niet installeren omdat ik de driver niet heb. alvast bedankt

Gast

ook ik voel me misleid. Ik had gewoon een gratis postbank card kunnen aanvragen maar koos voor de ing-card vanwege de gratis mp3 speler van 65,-

Het aparaat heeft nooit goed gewerkt en ing verleent geen garantie. De laatste tijd werkt het aparaat helemaal niet en hebben zelfs de kinderen er niets aan.

graag actie!!

Gast

Arrogantie ten top van ING, zo denken ze dus met toekomstige klanten om te gaan. (spiegeltjes en kraaltjes) maar tegenwoordig moet je gewoon met beloofde spullen komen, en dit vertegenwoordigt een waarde van 10 euro.
Jammer ga mijn deurtje maar voorbij met die rotzooi.

Gast

Na de negatieve berichtgeving over die MP3-speler heb ik besloten de credit-card die ik van plan was aan te schaffen, bij een andere bank te gaan regelen.

Hebben jullie echt mooi voor elkaar, ING.

Voor degenen die zeggen: je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, het volgende:

Iemend die serieus denkt dat ING dit apparaat weg GEEFT, is niet goed bij zijn hoofd. Je KOOPT het immers, je koopt het door middel van het prijsgeven van je privacy.

En dan gelden andere regels: wanneer je iets koopt, waarvan de gangbare prijs voor een artikel met de door ING aangegeven specificaties, de helft is van wat ING beweert, mag je bepaalde kwaliteit verwachten. In elk geval meer kwaliteit dan wat de ING levert.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, is hier niet aan de orde, het lijkt er gewoon op dat de ING gewoon een partij mislukte MP3-spelers op deze manier wil dumpen. Voor een habbekrats opgekocht, en mooi weer spelen met de zogenaamde adviesprijs.

Gast

wat is dit nou voor gezeik wacht verwacht je nou voor gratis

Gast

Lees eens goed, gast: GRATIS is in dit geval niet gratis. Je geeft er je privacy mee uit handen. Jij denkt misschien niet te worden lastiggevallen door de bank, maar ongemwerkt gaan ze wel jouw gangen na. Misschien niet rechtstreeks, maar ongemerkt.

Is het dan goede reclame voor de ING-bank om prullen beschikbaar te stellen? Ik denk dat ze zichzelf daar geen goede dienst mee bewijzen.

Tegenwoordig heb je MP3-spelers van 30 euro die fatsoenlijk functioneren. Dus het argument dat iets niet goed hoeft te funktioneren OMDAT het zogenaamd gratis is, slaat helemaal nergens op.

De bank suggereert dat ze een speler kado doen van 70 euro. Voor 70 euro heb je uitstekende apparaten in de handel, met een intern geheugen (kaartgeheugen, bedoel ik), van 256 Mb.

Als de speler die de ING aanbiedt, dan slechts 128 Mb heeft, moet het apparaat toch zeker van een dermate goede kwaliteit zijn, dat er niets op aan te merken valt. En dat is in dit geval dus niet zo.

Gesloten