LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over Martinair
Klacht over Martinair
Op naar Sicilie in een Airbus...helaas waren de stoelen vreselijk om in te zitten (de rugleuning stond echt rechtop en kon maar een beetje naar achteren om over de beenruimte maar helemaal niet te spreken...).Ik was blij dat ik niet naar Egypte vloog want had het na 2 uur vliegen al helemaal gehad met de beenruimte...die is bij Transavia echt beter! De service bestond uit een koude maaltijd: 1 klein broodje en wat beleg op een tray, cupje jus en een chocolaatje. Ik weet dat je niet aan boord zit om te eten, maar dan heb ik liever de a la carte service van Transavia. Na een rondje met drankjes was het tijd voor de koffie..helaas kregen we in het midden van het vliegtuig geen koffie meer...het apparaat was schijnbaar kapot gegaan, maar het was waarschijnlijk teveel om dit even om te roepen of anderszins te melden want nu kregen zeker 9 rijen verbaasde passagiers geen koffie meer en werd de tray gewoon weggehaald. Het videosysteem gaf irritante harde piepen te horen en werd telkens aan en uit gezet. Tenslotte gaf de bemanning (en zeker de purser) het gevoel dat het vliegen op de dergelijk "klein" toestel te min was en men liever intercontinentaal vloog op een grotere machine. Ik had altijd wel een hoge dunk van Martinair, maar die is nu echt verdwenen...
Re: Klacht over Martinair
Heb je weleens met hun MD11 gevlogen dan? Niet veel ruimer, net zo erg. Gelukkig dat er tegenwoordig airlines zijn waar gegarandeerde beenruimte verkrijgbaar is voor slechts een paar euro's meer.
Re: Klacht over Martinair
Waar hebben we het nu over? Twee uur vliegen!! En dan verwacht je een maaltijd in een driesterren restaurant? Schei es uit!!
Re: Klacht over Martinair
Daar sluit ik me bij aan. Tjeetje zeg! Heb je weleens met een MD11 gevlogen? Waar slaat dat nu op? Je denkt toch niet, dat ze op die Europa en Turkije bestemmingen, 747ens gaan inzetten?
Het is zoals iemand al eens zei, omdat jan en alleman vanwege de lage prijzen kunnen vliegen, ( wat ik iedereen gun) krijg je ook veel vaker van die grote bekken hier over vliegmaatschappijen. Eerst Exel, nu weer Martinair en op een andere topic heeft ieamand weer wat te klagen over Transavia.
Ga weer lekker met de bus of met de eigen auto zou ik zeggen! Thuis blijven is voor die klagers NOG beter.
Het is zoals iemand al eens zei, omdat jan en alleman vanwege de lage prijzen kunnen vliegen, ( wat ik iedereen gun) krijg je ook veel vaker van die grote bekken hier over vliegmaatschappijen. Eerst Exel, nu weer Martinair en op een andere topic heeft ieamand weer wat te klagen over Transavia.
Ga weer lekker met de bus of met de eigen auto zou ik zeggen! Thuis blijven is voor die klagers NOG beter.
Re: Klacht over Martinair
Tot een paar jaar geleden zette Martinair wel degelijk een 747 in naar een aantal spaanse bestemmingen. Hierin stonden liefst 519 stoelen! De MD11 wordt alleen zomers ingezet en telt 381 stoelen!
Beenruimte is bij alle NL charters zo goed als gelijk, behalve als je extra betaalt.
Beenruimte is bij alle NL charters zo goed als gelijk, behalve als je extra betaalt.
Re: Klacht over Martinair
Dat klopt wel. 3 jaar geleden zijn wij met een 747 naar Mallorca geweest. Maar nu er bijna dagelijks, naar vooral Turkije wordt gevlogen, zetten ze vaker de wat kleinere toestellen in, is mijn idee.
Ik vind de beenruimte voldoende en als wij met de MD11 (opvolger DC10) vliegen, vraag ik altijd naar de laatste 2 stoelen helemaal achterin. Heb je voldoende ruimte en hoef je de plaatsen niet met anderen te delen.
En voor die kleine stukjes vliegen vind ik het eten niet zò belangrijk. Ach, als het geserveerd wordt is het meegenomen. Zijn vorig jaar met Basic Air a la carte geweest en dat was ook goed.
Ik vind de beenruimte voldoende en als wij met de MD11 (opvolger DC10) vliegen, vraag ik altijd naar de laatste 2 stoelen helemaal achterin. Heb je voldoende ruimte en hoef je de plaatsen niet met anderen te delen.
En voor die kleine stukjes vliegen vind ik het eten niet zò belangrijk. Ach, als het geserveerd wordt is het meegenomen. Zijn vorig jaar met Basic Air a la carte geweest en dat was ook goed.
Re: Klacht over Martinair
Een week vantevoren via een reisbureau een ticket naar Miami gekocht. In verband met mijn lengte (2m1)uiteraard meteen een verzoek ingediend om een emergency exit plaats zodat ik mijn benen kon strekken. Helaas kon mijn reisbureau dat niet regelen, ik moest het op de dag van de vlucht bij de incheck gaan vragen.
Op zich niet zon probleem, ik vlieg vaak en als het vooraf niet geregeld is (als het me weinig kan schelen) dan valt er altijd wel wat te schuiven.
Behalve bij Martinair, de incheckdame hield vol dat ik het vooraf had moeten aanvragen. Toen ik zei dat ik dat juist had gedaan werd het stil en volgde een flauwe smoes over dat niet alle reisbureau’s daar toegang tot hebben. Uit ervaring wist ik dat de vlucht uit Duitsland zou komen dus ik wist al waar het probleem lag. De Duitsers hadden alle emergency exits al geboekt, dit omdat zij natuurlijk al enkele uren terug konden inchecken.
Uiteindelijk geen plek kunnen krijgen maar slechts een ‘aisle seat’. ‘Probeert u het bij de gate’ werd me nog nageroepen. Deze dame mag blij zijn dat ik een tactiek hanteerde van ‘zachte overredingskracht’ want ik was ziedend!
Bij de gate nog maar eens een poging gewaagd, zonder resultaat. ‘Meneer u zal in een normale stoel moeten gaan zitten. We hebben maar 2 emergency exit plaatsen en die zijn gereserveerd voor mensen met lichamelijke klachten’. Je vraagt je af welk vliegtuig slechts 2 emergeny exit plaatsen heeft, misschien een Dakota? Wederom afgescheept als gevolg van mijn zachtmoedigheid, ik was niet bereid om een ‘scene’ te maken. Laatste kans: in het vliegtuig.
Bij het boarden loop ik het vliegtuig in en wat schetst mijn verbazing (eigenlijk was ik niet verbaasd, ik wist het al vantevoren): mensen van nauwelijk 1m80 die heerlijk relaxed een boekje zaten te lezen in de stoelen met extra beenruimte! Schande. Ik loop naar achteren, naar mijn fantastische ‘aisle seat’ en probeer me in de stoel te wringen, dit ging erg lastig. Er is in een Martinair-kist nog minder beenruimte dan in een KLM-Cityhopper Fokker 70/100 haha! Toen ik eenmaal zat prikte de armleuning wel erg stevig in mijn dijbeen, een blauwe plek tot gevolg. Meteen maar de purser aangesproken en m’n verhaal verteld, hij ging proberen wat voor me te regelen. Na een kwartiertje kwam hij teruglopen met de mededeling dat het ‘m heel erg speet, hij kon niets voor mij betekenen. Toen was de maat vol, met een van woede rood aangelopen hoofd heb ik ‘m haarfijn uitgelegd dat ik niet iemand was die zomaar af te schepen was, ik EISTE een betere stoel. Het is anatomisch onmogelijk voor mij om in die belachelijk kleine stoeltjes van firma Martinair te zitten. Maakt dat het dan niet per definite hun probleem in plaats van mijn probleem? Duidelijk onder de indruk beende hij weg, tien minuten later en tijdens het taxieen had ie het voor elkaar en kon ik plaatsnemen in een stoel waar ik ook daadwerkelijk in paste.
Moraal van het verhaal: de procedures omtrent ‘emergency exit seats’ bij Martinair zijn een farce en ground crew zal altijd proberen je af te schepen. Mijn dank gaat uiteindelijk uit naar de cabin crew die het uiteindelijk wist op te lossen. (Na overigens geprobeerd te hebben mij wederom af te schepen.) Maar goed, ik was al lang blij.
Op zich niet zon probleem, ik vlieg vaak en als het vooraf niet geregeld is (als het me weinig kan schelen) dan valt er altijd wel wat te schuiven.
Behalve bij Martinair, de incheckdame hield vol dat ik het vooraf had moeten aanvragen. Toen ik zei dat ik dat juist had gedaan werd het stil en volgde een flauwe smoes over dat niet alle reisbureau’s daar toegang tot hebben. Uit ervaring wist ik dat de vlucht uit Duitsland zou komen dus ik wist al waar het probleem lag. De Duitsers hadden alle emergency exits al geboekt, dit omdat zij natuurlijk al enkele uren terug konden inchecken.
Uiteindelijk geen plek kunnen krijgen maar slechts een ‘aisle seat’. ‘Probeert u het bij de gate’ werd me nog nageroepen. Deze dame mag blij zijn dat ik een tactiek hanteerde van ‘zachte overredingskracht’ want ik was ziedend!
Bij de gate nog maar eens een poging gewaagd, zonder resultaat. ‘Meneer u zal in een normale stoel moeten gaan zitten. We hebben maar 2 emergency exit plaatsen en die zijn gereserveerd voor mensen met lichamelijke klachten’. Je vraagt je af welk vliegtuig slechts 2 emergeny exit plaatsen heeft, misschien een Dakota? Wederom afgescheept als gevolg van mijn zachtmoedigheid, ik was niet bereid om een ‘scene’ te maken. Laatste kans: in het vliegtuig.
Bij het boarden loop ik het vliegtuig in en wat schetst mijn verbazing (eigenlijk was ik niet verbaasd, ik wist het al vantevoren): mensen van nauwelijk 1m80 die heerlijk relaxed een boekje zaten te lezen in de stoelen met extra beenruimte! Schande. Ik loop naar achteren, naar mijn fantastische ‘aisle seat’ en probeer me in de stoel te wringen, dit ging erg lastig. Er is in een Martinair-kist nog minder beenruimte dan in een KLM-Cityhopper Fokker 70/100 haha! Toen ik eenmaal zat prikte de armleuning wel erg stevig in mijn dijbeen, een blauwe plek tot gevolg. Meteen maar de purser aangesproken en m’n verhaal verteld, hij ging proberen wat voor me te regelen. Na een kwartiertje kwam hij teruglopen met de mededeling dat het ‘m heel erg speet, hij kon niets voor mij betekenen. Toen was de maat vol, met een van woede rood aangelopen hoofd heb ik ‘m haarfijn uitgelegd dat ik niet iemand was die zomaar af te schepen was, ik EISTE een betere stoel. Het is anatomisch onmogelijk voor mij om in die belachelijk kleine stoeltjes van firma Martinair te zitten. Maakt dat het dan niet per definite hun probleem in plaats van mijn probleem? Duidelijk onder de indruk beende hij weg, tien minuten later en tijdens het taxieen had ie het voor elkaar en kon ik plaatsnemen in een stoel waar ik ook daadwerkelijk in paste.
Moraal van het verhaal: de procedures omtrent ‘emergency exit seats’ bij Martinair zijn een farce en ground crew zal altijd proberen je af te schepen. Mijn dank gaat uiteindelijk uit naar de cabin crew die het uiteindelijk wist op te lossen. (Na overigens geprobeerd te hebben mij wederom af te schepen.) Maar goed, ik was al lang blij.
Re: Klacht over Martinair
Typisch dat er mensen met medische problemen bij een uitgang geplaatst worden. Het is toch algemeen bekend dat juist op deze plaatsen mensen moeten zitten die de crew met 100% 'kracht' kunnen assisteren bij een evacuatie?
Re: Klacht over Martinair
Typisch Nederlands: voor een dubbeltje op de eerste rang. Lekker zo goedkoop mogelijk economy vliegen, en dan van alles eisen: meer been ruimte, warme maaltijden, comfortabele stoelen, de nieuwste films, directe vlucht, ander vliegtuigtype etc. Mensen, als het niet bevalt, kijk dan eens wat verder, er zijn nog zo veel andere luchtvaartmaatschappijen! Ja, het is goedkoper om een pakketreis te boeken, maar ja, dan moet je niet achteraf gaan lopen klagen.
Re: Klacht over Martinair
mensen met lichamelijke klachten bij de nooduitgang?? Das verboden.
Die stoelen zijn alleen bedoeld voor mensen die in een noodsituatie direct tot handelen over kunnen gaan.
Een bijv blinde of kreupele passagier mag er geeneens zitten.
Die stoelen zijn alleen bedoeld voor mensen die in een noodsituatie direct tot handelen over kunnen gaan.
Een bijv blinde of kreupele passagier mag er geeneens zitten.
Re: Klacht over Martinair
Ben zelf vorige week met HollandExel teruggevlogen. Had voor 50 euro extra zowel heen als terug een plaatst met extra beenruimte.
Moet zeggen dat het me erg goed bevallen is, zeker omdat het ticket (in verhouding tot Martinair) al ruim 250 euro goedkoper was. En we gingen op tijd, terwijl de vlucht van Martinair 7 uur vertraagd was.
Moet zeggen dat het me erg goed bevallen is, zeker omdat het ticket (in verhouding tot Martinair) al ruim 250 euro goedkoper was. En we gingen op tijd, terwijl de vlucht van Martinair 7 uur vertraagd was.
Re: Klacht over Martinair
Waarom oordelen hier mensen over anderen? Ikzelf werk het hele jaar keihard en kan me alleen een plaatst in de gewone klasse veroorloven.
Ik ben echter wel een mens, hetzelfde mens als dat in een duurdere klasse reist. Natuurlijk verwacht ik geen extra's waarvoor ik niet betaald heb, maar als het enigzins kan wil ik met mijn lengte wel gebruik kunnen maken van de stoelen met extra ruimte. Bedankt 'gast', die 50 euro is niet teveel. Weet iemand of HollandExel ook op Amerika vliegt?
Ik ben echter wel een mens, hetzelfde mens als dat in een duurdere klasse reist. Natuurlijk verwacht ik geen extra's waarvoor ik niet betaald heb, maar als het enigzins kan wil ik met mijn lengte wel gebruik kunnen maken van de stoelen met extra ruimte. Bedankt 'gast', die 50 euro is niet teveel. Weet iemand of HollandExel ook op Amerika vliegt?
Re: Klacht over Martinair
tja weet je dat als je te dik bent en niet in een stoel past je 2 plaatsen moet betalen.
en wat zijn er ook een zeuren op de wereld zeg.
als jij in de bios zit zetten ze je zeker achteraan anders kijkt iedereen tegen je kop aan...
en wat zijn er ook een zeuren op de wereld zeg.
als jij in de bios zit zetten ze je zeker achteraan anders kijkt iedereen tegen je kop aan...
Re: Klacht over Martinair
Het feit dat U lang bent geeft U niet het exclusieve recht op een "lange benen" stoel. Een reisbureau / luchtvaartmaatschappij zal proberen er rekening mee te houden, maar dit is geen garantie. Het is dan aan de al zittende passagier om zijn plaats voor U op te geven. Wil hij dit niet dan is er weinig aan te doen en heeft U, hoe jammer ook, pech! Ik heb zelf in de cabine gestaan en mijn ervaring is dat veel mede passagiers met een beetje hulp van een purser wel bereid zijn hun stoel af te staan (in ruil voor wat alcoholische versnaperingen bijv.), maar wanneer de lange passagier gelijk op zijn strepen gaat staan en een bepaalde stoel EIST (zoals U) dan zakt de welwillendheid van de mede passagier en het cabinelid tot een na-oorlogs dieptepunt en heeft U dikke vette pech!
Wat betreft die dikke passagier van bitchie: indien de omvang de passagier niet een medische oorzaak heeft, is het niet meer dan normaal dat die passagier gewoon extra betaald voor de tweede stoel.
Wat betreft die dikke passagier van bitchie: indien de omvang de passagier niet een medische oorzaak heeft, is het niet meer dan normaal dat die passagier gewoon extra betaald voor de tweede stoel.
Re: Klacht over Martinair
Ik behoor ook niet tot de klasse die altijd first class reist, en ik gedraag me daar ook gewoon naar. Ik weet op voor hand dat ik geen luxe ticket heb, en verwacht dat ook niet. Als je de opmerkingen op deze site leest denk ik wel eens hoor je dan zelf niet wat je allemaal eist, tot een ander vliegtuigtype toe!! Vliegen was vroeger iets heel luxe, nu is het niet meer dan een busreis, dus verwacht ook niet meer. Doordat het meer op een busreis lijkt kunnen we tegenwoordig ook vliegen voor hele lage prijzen. Wil je meer luxe, dan ga je met een luxere airline, zoals Singapore, je betaalt meer, dus je kan ook meer verwachten. Maar zaken als wel/geen film, broodje kaas of warme maaltijd vind ik echt onzin! Gisteren is de nieuwe airbus A 380 gepresenteerd, Virgin Atlantic komt met een schoonheidssalon en een casino erin, ben benieuwd wat de kritiek dan weer wordt... ik had een kapper verwacht, ik had nog zo tegen m'n reisbureau gezegd dat ik niet van casino's houd, ik zat beneden maar wilde boven zitten....Geplaatst op 17 Jan 2005 20:38 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Waarom oordelen hier mensen over anderen? Ikzelf werk het hele jaar keihard en kan me alleen een plaatst in de gewone klasse veroorloven.
Ik ben echter wel een mens, hetzelfde mens als dat in een duurdere klasse reist. Natuurlijk verwacht ik geen extra's waarvoor ik niet betaald heb, maar als het enigzins kan wil ik met mijn lengte wel gebruik kunnen maken van de stoelen met extra ruimte. Bedankt 'gast', die 50 euro is niet teveel. Weet iemand of HollandExel ook op Amerika vliegt?
Re: Klacht over Martinair
nou ik ben het er dus ook mee eens dat als je te zwaar bent zonder medische reden en je past niet in een stoel dat je een stoel erbij moet boeken.
2 vrienden van mij bodybuilders hebben ook altijd 2 stoelen wand dat is ook sociaal voor de gene die naast je zit.
als ik opgesloten zou zitten tussen 2 mensen die in hun stoel geprakt zitten zou mij dat enorm benauwt maken hoor.
maar benen kun je ten alle tijden schuin in t gangpad plaatsen lijkt mij?
en anders moet je meer been ruimte bij boeken.
maar om meteen je gr. b#k open te trekken tegen het cabine personeel vind ik zo onredelijk.
er word altijd een hoop gezeikt over stewards en stewardessen maar moet je toegeven nog nooit onaardig behandeld te zijn door ze.
maar ik probeer dan ook altijd vriendelijk en normaal tegen ze te doen(ook al vind ik t vliegtuig eten niet lekker en is mijn beenruimte te krap)
2 vrienden van mij bodybuilders hebben ook altijd 2 stoelen wand dat is ook sociaal voor de gene die naast je zit.
als ik opgesloten zou zitten tussen 2 mensen die in hun stoel geprakt zitten zou mij dat enorm benauwt maken hoor.
maar benen kun je ten alle tijden schuin in t gangpad plaatsen lijkt mij?
en anders moet je meer been ruimte bij boeken.
maar om meteen je gr. b#k open te trekken tegen het cabine personeel vind ik zo onredelijk.
er word altijd een hoop gezeikt over stewards en stewardessen maar moet je toegeven nog nooit onaardig behandeld te zijn door ze.
maar ik probeer dan ook altijd vriendelijk en normaal tegen ze te doen(ook al vind ik t vliegtuig eten niet lekker en is mijn beenruimte te krap)
Re: Klacht over Martinair
wij hebben voor de periode 2 april 2005 tot 23 april 2005 onze vakantie bij Hotelplan geboekt De zomer reisgids was net 2 dagen uit. De priis naar Gran Canaria bungalow Caserio is volgens de prijslijst EUR 531,-- maar de werkelijke prijs is EUR 556,- Het verschil EUR 25,-- heeft betrekking op een aantal goedkoop ingekochte stoelen bij Martinair Toen wij boekten waren er geen goedkope stoelen meer voorradig Dit bevreemde ons de reisgids was pas 2 dagen uit .Volgens mij dien je in je prijslijst EUR 556,-- te vermelden met een eventuele korting van EUR 25 De prijs in de prijslijst is alleen maar een lokkertje . Wij zijn met 3 personen en dit heeft ons EUR 75,-- extra gekost
Re: Klacht over Martinair
Bichie het lijkt mij niet slim om je benen in het midden pad te zetten. Omdat er nog al eens heen en weer gelopen wordt in het gang pad en de stewardessen lopen ook veel door het gang pad.Dan kan je er over struikelen als je het niet meteen in de gaten hebt.Misschien een betere tip Bitchie ??????? groetjes.
Re: Klacht over Martinair
Onze vakantie naar Gran Canaria was met 3 personen. Wij hadden 3 koffers en handbagage voor 2 personen. Bij de balie van Martinair werden de koffers afgegeven en ingechecked De Mevrouw van Martinair keek de koffer na en vertelde ons dat wij 4 kilo teveel bagage hadden en hiervoor EUR 40,-- moesten betalen. Wij vroegen een koffer terug om dit te herstellen maar dit was volgens haar niet mogelijk. 1 ticket werd in beslag genomen en kregen deze pas na betaling terug. Wij voelden ons genomen. Na aankomst op ons vakantie adres hoorden wij dat deze praktijken normaal zijn bij Martinair. Ik heb later een brief naar Martinair geschreven ,maar heb alleen maar een dom antwoord terug ontvangen. Maanden later lazen wij dat Martinair een slecht boekjaar had gehad en begrijpen nu de ware redenen.