Pagina 1 van 1

ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 14 jan 2005 17:36
door Madeliefje
maart 2004 hebben wij nieuwe meubels gekocht bij jawel de meubelzaak van nederland Eijerkamp. We hebben daar voor een hoop geld alles nieuw gekocht, maar al bij het afleveren begon de ellende een groot deel ervan was beschadigt maar dat zou allemaal geregeld worden. Ze waren nog bezig om dit in orde te gaan krijgen en de rest van de ellende begon zichtbaar te worden de meubels stonden nog geen 3 maanden hier bij ons in huis of het hout begon op verschillende plaatsen te scheuren zowel van het dressoir, het televisiekastje als van de salon tafel en nu zijn we inmiddels zo ver dat we duidelijk te kennen hebben gegeven dat ze de meubels weer op kunnen komen halen en dat we ons geld terug eisen. we hebben ze inmiddels genoeg de tijd gegeven om het allemaal in orde krijgen ze zijn in het totaal al 6 keer bij ons thuis geweest en er is niks veranderd het word alleen maar erger de meubels zien er letterlijk niet uit, en het enige wat we nu te horen kregen was de we een te hoog verwachting patroon hadden van de meubels terwijl wij alleen net als ieder ander graag willen dat de meubels die wij hebben gekocht goed zouden zijn, dat is toch niet teveel gevraagd en zeker niet voor een zaak die zo super bekent staat vanwege z`n goede service nou sorry van heel die service hebben wij in bijna een jaar lang geen donder gemerkt!!!

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 15 jan 2005 12:04
door Gast
Ik heb navraag gedaan bij Eierkamp maar zij weten van niets.

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 16 jan 2005 23:03
door Madeliefje
beste gast

ik vind het erg knap dat je dat te horen heb gekregen, maar als je echt wil weten waar het over gaat kun je van maandag tot en met vrijdag tussen 10 uur s`morgens en 4 uur s`middags bellen met de klantenservice en dan vragen naar de massief meranti meubels van de serie tutti frutti !!!!!!
gaat daar eerst informatie inwinnen voor je met zo`n antwoord komt!!

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 18 jan 2005 10:45
door Gastheer
Natuurlijk gast, u belt (als u het uberhaupt heeft gedaan) naar het bedrijf en zij gaan u vertellen dat één van hun klanten klachten heeft.... tuuuurlijk. Slaap lekker gastje.

Madelief, om welke houtsoort gaat het?

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 19 jan 2005 14:49
door Madeliefje
het gaat om het houtsoort meranti althans dat werd ons verteld bij de aanschaf van de meubels (dat hebben wij ook zwart op wit)
maar al gauw kwamen wij erachter dat het voor het grootste gedeelte uit fineer bestond dit werd in de eerste instantie door eijerkamp ontkend en later op papier bevestigd dat daar door de verkoopster een fout is gemaakt maar dat fineer niet slecht hoeft te wezen. en bij ons is dit dus wel het geval de fineerlaag is vochtig behandeld bij de leverancier vandaar dat het nu gaat scheuren en blazen gaat vormen en het er dus uitziet alsof het eerst 10 jaar in de tuin heeft gestaan

groeten Madeliefje

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 19 jan 2005 15:41
door Gast
en het er dus uitziet alsof het eerst 10 jaar in de tuin heeft gestaan
Ik heb eikelkamp ook daarover nog gebeld en het advies is, maak er een leuk setje tuinmeubels van.

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 19 jan 2005 15:42
door Gast
Eijerkamp

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 26 jan 2005 07:39
door martinb
een soortgelijke ervaring hebben wij ook met eierkamp. We hadden een kersenhouten salontafel gekocht, maar bij aflevering liet de chauffeur hem uit zijn handen vallen waardoor van het blad een stuk fineer afsprong en het spaanplaat zichtbaar werd. Heb dit natuurlijk niet geaccepteerd en weer retour eirekamp laten brengen. Van een van de bedrijfsleiders kreeg ik daana een heel vervelend en intimiderend telefoontje. Mijn aanbetalingsbedrag ben ik kwijt, en ze ontkennen alles. Het zijn gewoon oplichters.

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 27 jan 2005 16:49
door sleeper1
de enige oplossing is ontbinding van de aankoop. Stuur 2x dezelfde brief (1x aangetekend !!) aan Eijerkamp, en deel ze mede dat de aankoop wordt ontbonden. Geef in uw schrijven aan, dat u ze meerdere malen de kans heb gegeven om de wanprestatie te verhelpen wat niet is gelukt.

Laat u niet intimideren door hen. Heden ten dage is de consument erg goed door de wet beschermd.

P.s. Deel ook mede , dat u ze aansprakelijk stelt voor alle schade die is ontstaan en eventueel nog ontstaat. Ook financiele schade.
Vraag eventueel advies in bij een rechtsbureau

Succes

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 09 feb 2005 18:41
door Gast
Ik heb het idee dat dit bedrijf erg gericht is op verkoop en minder op service. Voor dat geld ga ik liever naar een kleinere leverancier.

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 14 feb 2005 20:45
door Madeliefje
:D Vandaag kwam dan eindelijk het verlossende woord, we krijgen eindelijk ons geld terug van eijerkamp nadat ik een vreselijke lange brief geschreven heb.
Ik heb in die brief het hele verhaal van het begin tot het eind nog 1 keer gedaan en ik kwam uit op een bijna boekwerk van 6 pagina`s met klachten en misverstanden bij eijerkamp vandaan. ik heb er als laatste in vermeld dat ik ze nog eenmaal de kans zou geven om het volledige aankoopsbedrag terug te geven en dat wij anders genoodzaakt waren om naar de geschillencommisie te gaan.

dus ik wil bij deze de mensen bedanken die gereageert hebben en ik wil zeggen tegen de mensen die in een vergelijkbare situatie zitten laat het er niet bij zitten zeker niet als je weet dat je sterk staat!!!
gewoon doorgaan en anders naar de geschillencommissie want ook die zijn er niet voor niks.

groetjes madeliefje :D

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 13 mar 2005 15:51
door Madeliefje
de meubels zijn inmiddels opgehaald en het geld hebben we terug ontvangen, we hebben inmiddels een nieuwe aankoop gedaan maar dan wel ergens anders.

Ik hoop dat mensen die in de toekomst hun aankopen zullen doen bij eijerkamp zich niet laten misleiden door de mooi verkoop praatjes van de verkopers en alles op papier laten zetten wat er verteld word bij aankoop van

groetjes Madeliefje

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 14 mar 2005 09:06
door Gast
Gefeliciteerd Madeliefje!
ZO blijkt maar dat je als consument sterker staat dan je vaak denkt en dat je het gewoon keihard moet spelen.

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 17 mar 2005 14:03
door mulmol
jammer dat je zo'n slechte ervaring heb gehad met Eijerkamp.

Onze ervaringen waren juist zeer goed. 5 jaar geleden diverse meubels gekocht ondermeer een glazen eetkamertafel. Bij aflevering bleek dat een miniscuul flinterje op de hoek van het blad af was, je kon het niet zien maar wel voelen. Geen probleem er werd een nieuwe plaat in Italie besteld. Helaas na 3 maanden fabrikant failliet, konden de tafel kopen met 50% korting of een andere uitzoeken.

Hebben toen gekochten voor een andere tafel, totaal geen probleem.

Na 5 jaar hebben wij een klacht over onze leoluxtafel en deze wordt binnen 4 uur in behandeling genomen door Eijerkamp. Dus wij mogen niet klagen.

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 13 jun 2005 14:44
door crazyme
Overal kan iets fout gaan, bedenk daarbij dat veer fouten niet door de winkelier ontstaan maar door de fabrikant. Wat goed winkels van de slechte onderscheid is de manier waarop een probleem wordt opgelost. Dat kan alleen wanneer de klant bereid is op een redelijke manier mee te werken. En hier gaat het ook vaak fout !

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 30 sep 2005 07:36
door robert22
beste crazyme, meestal gaat het gewoon fout bij de winkelier.En ze zijn er een ster in om dan naar de fabrikant te wijzen. En mijn ervaring met probleem oplossen van Eierkamp-Montel uit zutphen is zeker niet positief te noemen. Ik zou ook nooit iemand adviseren om daar iets te kopen.

Overigens valt het me op dat crazyme nogal fanatiek is op diverse forums om de meubelhandel te beschermen. Je werkt er zeker zelf? steek die energie dan eens in het fatsoendelijk werken in je branche, die toch al niet hoog aangeschreven staat, gezien het aantal negatieve reakties op diverse forums.

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 09 okt 2005 16:21
door crazyme
"beste crazyme, meestal gaat het gewoon fout bij de winkelier"

Ik snap dat robert als verpleegkundige daar natuurlijk een goed beeld van heeft... :wink:

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 19 okt 2005 13:09
door robert22
ik ben blij dat je me zo hoog inschat als verpleegkundige, crazyme, vraag me alleen af wat jouw beroep is. Erg druk heb je het blijkbaar niet, als je tijd kunt vinden om 39 betweterige (pro-meubelhandel) berichten te plaatsen.

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 19 okt 2005 19:52
door crazyme
Ach, gelukkig is robert de nuance zelve :
Beste kokky, het kan mij niet echt boeien of een verkopertje mij aardig genoeg vind om mij korting te gunnen. Het is ook niet zo dat ik alle ondernemers agressief benader.....
En tellen kan robert ook al niet.... :twisted:

Einde - onzinnige - discussie wat mij betreft.

Re: ook bij Eijerkamp gaat het goed fout !!!

Geplaatst: 20 okt 2005 07:55
door robert22
ik kan wel degelijk tellen, ik kan alleen de tel niet bijhouden:

Profiel van :: crazyme
Alles over crazyme

Geregistreerd op: 10-6-2005
Totaal berichten: 41
[0.01% van het totaal / 0.31 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van crazyme

Maar ik ben blij dat je je onzinnige discussie staakt, en hopelijk ook al je iritante commentaren op dit forum