| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] coulance regeling
-
jaap
coulance regeling
is de hardheidsclausule van Dexia nog zo vers dat er nog niemand in Nederland ervaring heeft met de uitslag?
bv kwijtschelding e.d. ????
bv kwijtschelding e.d. ????
-
ida
Re: coulance regeling
Ik moet de formulieren nog thuisgestuurd krijgen, maar weet niet of ik wel durf, zit echt met een dilema...
-
Sara Etty
Bij mijn weten heeft Dexia nog geen inhoud gegeven aan die regeling. Er zijn nog geen normen geformuleerd volgens mij. Alles wat ik ze er tot nu toe over heb horen zeggen is dat het 'individueel beoordeeld zal worden aan de hand van nog te formuleren normen'.
Dat maakt het m.i. ook zo eigenaardig dat contractanten ongezien een beroep moeten doen op die clausule, daarmee hun rechten om te procedueren (zowel individueele procedures als collectieve) opgeven en dus geen enkel idee hebben waar ze zich dan voor aanmelden en of het wel iets voor hen zou kunnen zijn.
Dat maakt het m.i. ook zo eigenaardig dat contractanten ongezien een beroep moeten doen op die clausule, daarmee hun rechten om te procedueren (zowel individueele procedures als collectieve) opgeven en dus geen enkel idee hebben waar ze zich dan voor aanmelden en of het wel iets voor hen zou kunnen zijn.
-
jaap
ik heb ook om formulieren gevraagd en wat kreeg ik?
dezelfde inhoud als op internet (20-30% etc)
wel met verzoek eerst het aanbod terug te sturen en te
tekenen dat ik van juridische stappen af zou zien als
ik het niet met de uitkomst eens zou zijn.
In een telefoongesprek benadrukten ze me niet via een advocaat te gaan werken als ik wilde blijven wonen in mn huis maar vooral het aanbod te retoerneren.
Heb toen opgehangen......
dezelfde inhoud als op internet (20-30% etc)
wel met verzoek eerst het aanbod terug te sturen en te
tekenen dat ik van juridische stappen af zou zien als
ik het niet met de uitkomst eens zou zijn.
In een telefoongesprek benadrukten ze me niet via een advocaat te gaan werken als ik wilde blijven wonen in mn huis maar vooral het aanbod te retoerneren.
Heb toen opgehangen......
-
el
Niet te geloven Jaap is dit echt zo, als ze dit soort dingen doen dan moeten ze toch wel echt bang zijn.
Mag dit trouwens allemaal gewoon, dit is toch dreiging!
Mag dit trouwens allemaal gewoon, dit is toch dreiging!
-
Henk K
Jaap geef dit door aan stichtinglease verlies ben ook benieuwt naar hun reaktie laat dit dan aub even weten.
-
Sara Etty
Dat ze je ontraden een advocaat te raadplegen op een gesuggereerde straf van 'je huis kwijt raken', als dat zo is, dan is dat zeer kwalijk. Bij gesprekken met Dexia is het verstandig aantekeningen te maken. Vraag om te beginnen naam en functie van de persoon aan de andere kant van de lijn en vraag wat exact diens reden is voor dit gesprek indien het niet door jou geinitieerd is. Schrijf na afloop van het gesprek een duidelijk, zakelijk verslag van hetgeen aan bod kwam. Noem de gemaakte afspraken en gedane verzoeken en stuur dit verslag naar Dexia t.a.v. die medewerker. Indien die het oneens is met de inhoud van het verslag of meent dat het niet goed begrepen is door jou, kan deze dat in een reactie 'corrigeren'. In elk geval is het goed om zelf verslagen in je dossier te hebben omdat je over een paar manden niet meer weet wie, wanneer en at. Voor een voorbeeld van zo'n verslag zie een van de geanonimiseerde brieven op de site van Blok.
Succes.
Sara
Succes.
Sara
-
jaap
' k heb 30 minuten met ze gepraat.
heb gesmeekt of ze aljeblief met me wilde praten over de coulance-regeling, over hoever ze wilden gaan, wat ik mocht houden en zo.
Antwoord: niet te veel overwaarde, niet te veel spaargeld
enz.
Ik weet nu zeker dat als je getekend heb er geen weg terug meer is via de rechter en Dexia je voor de rest van je leven helemaal uitklled tot je de laatste cent betaald heb.
Dexia noemde mij een "honderdjarige lening" omdat ik binnenkort met pensioen ga...
schurken zijn het.
heb gesmeekt of ze aljeblief met me wilde praten over de coulance-regeling, over hoever ze wilden gaan, wat ik mocht houden en zo.
Antwoord: niet te veel overwaarde, niet te veel spaargeld
enz.
Ik weet nu zeker dat als je getekend heb er geen weg terug meer is via de rechter en Dexia je voor de rest van je leven helemaal uitklled tot je de laatste cent betaald heb.
Dexia noemde mij een "honderdjarige lening" omdat ik binnenkort met pensioen ga...
schurken zijn het.
-
Henk K
Trouwens ik vind dat die stichting weinig laat horen hoe eea zich ontwikkelt.
-
Sara Etty
Beste Jaap,
Wat ik in elk geval zou doen is een gemotiveerde klacht indienen tegen deze Dexia medewerker. Dexia heeft misschien wel een klachtreglement, vraag daar eens naar. OOk zonder zo'n reglement is een klacht mogelijk. Geef het gesprek weer, meld de intimidatie, de opmerking over 'honderdjarige lening' etc. In elk geval zal Dexia daarop moeten reageren. Voorts kun je een klacht indienen bij de Ombudsman. Lijkt me ook een goed idee.
Sterkte.
Sara
Wat ik in elk geval zou doen is een gemotiveerde klacht indienen tegen deze Dexia medewerker. Dexia heeft misschien wel een klachtreglement, vraag daar eens naar. OOk zonder zo'n reglement is een klacht mogelijk. Geef het gesprek weer, meld de intimidatie, de opmerking over 'honderdjarige lening' etc. In elk geval zal Dexia daarop moeten reageren. Voorts kun je een klacht indienen bij de Ombudsman. Lijkt me ook een goed idee.
Sterkte.
Sara
-
jaap
o ja, dexia zei ook n og dat ik aan een advocaat niks had
als er een deurwaarde zou verschijnen als ik niet meer betaalde (hfl 4000 p/m na 1 juli).
Omdat een advocaat alleen maar voor rectszaken was en niet voor finaciele zaken zolals een incassoburo en zo.
Daarom zou aan een advocaat niks hebben.
En hij vroeg ook nog waarom ik zoveel aandelen geleased had
als ik minder dan Hfl 4000 p/m verdiende.
Een vorige telefonist vond het "stom" om met geleend geld
aandlen te leasen.
Nogmaals, als je met Dexia bel krijg je spijt van het bellen,
je ligt de volgende nacht wakker vande frustraties.
als er een deurwaarde zou verschijnen als ik niet meer betaalde (hfl 4000 p/m na 1 juli).
Omdat een advocaat alleen maar voor rectszaken was en niet voor finaciele zaken zolals een incassoburo en zo.
Daarom zou aan een advocaat niks hebben.
En hij vroeg ook nog waarom ik zoveel aandelen geleased had
als ik minder dan Hfl 4000 p/m verdiende.
Een vorige telefonist vond het "stom" om met geleend geld
aandlen te leasen.
Nogmaals, als je met Dexia bel krijg je spijt van het bellen,
je ligt de volgende nacht wakker vande frustraties.