Ik ben het wel eens met de klachten, want ik had een zelfde ervaring:
Via Euroclix kun je gewenste reclame krijgen in je mailbox. Dat gaat prima en je krijgt Clix voor het bezoeken en/of aanvragen van de aanbieding.
Meerdere keren zag ik reclame van 12Easy en uiteindelijk heb ik de informatie grondig doorgelezen en me aangemeld voor kortingen op diverse producten en diensten.
Je kon aangeven voor welke producten en diensten je korting wou hebben en bij welke bedrijven je dat wou hebben.
Ik heb de voorwaarden gelezen en er zou een informatiepakket gestuurd worden, met de exacte voorwaarden en de producten en diensten die met korting verkregen konden worden.
Maandenlang niets ontvangen, totdat er bij mij ook €45,- afgeschreven werd voor Atlantic Telecom.
Ik heb het via de bank terug laten boeken (en 12Easy laten blokkeren) en heb 12Easy gemaild.
Schrijven ze dat mijn email adres niet bekend was (!) en dat de voorwaarden vd actie in de bevestigingsmail genoemd werden.
Ik heb geen bevestigingsmail gekregen, laat staan dat ik bevestigd heb dat ik akkoord ging!
Er is wèl een aparte actie voor Atlantic Telecom, maar die was er toen nog niet en daar had ik me ook niet voor aangemeld.
Desondanks hadden ze er toch een doorlopende machtiging (!!) van gemaakt. Naar mijn weten is daar een handtekening voor nodig.
En ik heb ze ook geschreven dat er in die aanbieding geen sprake was van Atlantic Telecom, maar van bedrijven die door mij zelf geselecteerd waren.
Daar zat oa voordeliger bellen via KPN bij.. Hoezo Atlantic Telecom??
Dus dat zo'n bedrijf mijn email adres niet kent, geen bevestigingsmail van me heeft ontvangen, maar toch geld afschrijft voor een actie waar ik me niet voor heb aangemeld en die ik dus ook niet bevestigd heb, vind ik een geval van oplichting.
Dat heb ik ze ook laten weten, maar dat mailtje hebben ze ('toevallig') ook niet ontvangen (het 2e wel).
Ik heb ze gemaild via mijn xs4all account, dus geen hotmail filter oid.
Gisteren hebben ze geprobeerd mij te bellen, maar omdat ik aan het werk was, konden ze op mijn antwoordapparaat inspreken.
Hoor je die man ook nog praten alsof er iemand aan de lijn is..
Zo van 'hallo?? Is daar iemand?? Ik zoek meneer X.. .. ' tuut tuut'
Het is de laatste tijd schering en inslag met diverse bedrijven. Ze worden steeds brutaler en de consument moet ineens bewijzen dat ie NIET aangemeld is voor product of dienst X, ipv dat er een bewijs moet zijn van de aanbieder dat de consument aangemeld is.
De 21e eeuw lijkt zo modern, maar bedrijven kunnen ongestraft consumenten kaalplukken. Een machtiging hier, een automatische incasso daar.. En allemaal zonder tussenkomst van de handtekening!
Ra ra hoe kan dat??