Pagina 1 van 1

Orange abbonement

Geplaatst: 17 jan 2005 14:45
door Stefan22
zaterdag 8 januari abbonement genomen bij orange met behoud van mij oude orange pre-paid nummer hierbij een tijdelijk nummer gekregen voor de periode tot zij het nummer overzetten.

Inmiddels sinds donderdag beidenummers totaal afgesloten kan nog wel bellen met het nummer wat ik zou meenemen, maar als mensen hierop terug bellen krijgen ze de melding nummer bestaat niet.

uiteraard is er met de klantenservice geen normaal gesprek te doen worden de afspraken niet nagekomen enz.

heel fijn een abbonement bij orange.

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 17 jan 2005 21:33
door Meerkoet
Welkom in de wondere wereld van Orange!! Je moet ze, naar eigen ervaring, altijd alles 2 keer doorgeven, anders lukt het vaak niet. Succes ermee.

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 19 jan 2005 10:21
door dragonskiss
wat zeggen ze dan?
Is het nummer helemaal niet bereikbaar of alleen door sommige providers niet.(bijv kpn bellers)
je geeft orange wel de schuld maar er zijn altijd nog 2 partijen mee gemoeid. ook je oude provider.
heb je orange laten opzeggen of heb je dat zelf gedaan.
(dat is altijd funest)

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 19 jan 2005 21:12
door Stefan22
Het oude pre paid kwam ook van orange nummer was totaal onbereikbaar inmiddels is het opgelost en ben ik met een claim richting orange bezig .
Mensen hebben 5 dagen de melding gehad u belt een niet bestaand nummer.

Wel kunnen bellen met een nummer maar op dat nummer niet gebeld kunnen worden erg speciaal.

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 20 jan 2005 19:37
door Boerin
Een claim richting Orange vanwege een prepaid nr.. hmfff...Was zeker een "zakelijke aansluiting"?

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 21 jan 2005 18:30
door Stefan22
ach lezen is een kunst naam doet eer aan.


is van pre paid naar abbo dus een abbo.

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 23 jan 2005 23:27
door fuiduif
Orange is in mijn ervaring altijd zeer kundig omgegaan met fouten. Wellicht krijgt u een maand gratis abonnement als u uw klacht op een vriendelijke wijze onder de aandacht weet te brengen.

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 24 jan 2005 08:57
door stefan222
merk het allemaal wel gaat er om dat die het weer doet

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 24 jan 2005 10:56
door karr-1
Hmmm zeker weer iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten? Overzetten van een aansluiting duurt nu eenmaal even, dat gaat niet van de een op de andere seconde.

Maar ja, de echte Nederlander staat meteen weer te klagen en te dreigen omdat hij zich tekort gedaan voelt. Lees de voorwaarden eerst voor je gaat roepen. :twisted:

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 26 jan 2005 14:31
door Stefan222
Lezen is een kunst

Dat jij het normaal vind dat je tijdelijke nummer en het nummer dat word overgezet 5 dagen onbereikbaar is, moet jij weten.

ik accepteer het niet dat er 5 dagen lang een melding is nummer bestaat niet.

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 06 apr 2005 18:18
door Gast
misschien is het nummer niet in de database gezet.
als je vriendelijk aan de telefoon had geweest, hadden ze even een mailtje gestuurd naar nummer portering, en had je nummer dezelfde (of volgende) dag al in de database gestaan.

probleem opgelost..

vliegen vang je met stroop, niet met azijn...

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 07 apr 2005 18:51
door Gast
je zegt dat er met de klantenservice geen normaal gesprek valt te voeren, waarschijnlijk zit jij met dezelfde attitude aan de lijn als dat je schrijft, want het lijkt me sterk dat het 5 dagen duurde, ik heb zelf ook een abonnent bij orange, en heb nog nooit een slechte ervaring gehad met de klantenservice.
als je de klantenservice belt en je legt je probleem gewoon uit, denk ik dat hun niet de beroerdste zijn om jou tegemoet te komen.

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 07 apr 2005 18:57
door Gast
porteren is complexer dan het vaak op het eerste gezicht lijkt en gaat zelden geheel vlekkeloos....bezint eer ge begint.

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 10 apr 2005 14:42
door Madelondebeer
Hallo Ik ben het geheel met de schrijver eens de klantenservice van Orange is drie keer niks. Ik ben nu al ruim twee maanden bezig om te bewijzen dat ik mijn rekening betaald heb. In februari kreeg ik een aanmaning en ik dacht ach ik heb betaald dus niets ondernomen. Daarna weer een ik gebeld en het antwoord was: ja, we hebben niets ontvangen. Ga maar even een fotocopie van mijn betaling faxen. Ik antwoordde dat ik dat niet van plan was omdat ik dan nogal wat aan de hand moest halen om dat faxen te realiseren. Naar een postkantoor gaan kost me teveel geld om even te faxen. Na diverse gesprekken en uiteindelijk afgesloten te zijn heb ik toch maar een telefoonverbinding via de pc gemaakt en gefaxd. Ze hadden de fax ontvangen maar onleesbaar. Ik moest volgens Orange toch echt naar het postkantoor. Ik vroeg waarom niet via e-mail ja daar deden ze niet aan dat erkende ze niet als betaalbewijs alleen een fax of per post accepteerde ze. Ik deze tijd van e-mail. Na een aantal malen per post verzonden te hebben bleven ze ontkennen deze ontvangen te hebben. Inmiddels toch een e-mailadres weten te achterhalen. Bijlage was volgens hun niet leesbaar.
Vervolgens nog een keer gemaild alleen nu de copie in de mail verwerkt. Ja, ik kreeg een leesbevestiging en schijnbaar was de mail doorgestuurd naar een andere afdeling. Daarvan kreeg ik een mailtje met de mededeling dat mijn mailtje gedelete was voordat hij gelezen was. Ik naar dat e-mail adres gemaild en ik krijg als antwoord: mijn dagafschrift is geen bewijs van betaling alleen een stortingsbewijs van het postkantoor is een betaalbewijs anders accepteert Orange het niet. Ik kan dus nu niet bewijzen dat ik betaald heb en blijf als wanbetaler te boek staan. Oh oh hoe geweldig is de klantenservice c.q. betalingsafdeling van Orange. Ik ben aangemeld bij een of andere stichting en kan daardoor bij geen enkel andere provider een abonnement krijg omdat ik volgens Orange een wanbetaler ben.

Dat moest ik even kwijt overigens ben ik inmiddels meer als 10,00 euro kwijt aan telefoonkosten met de klantenservice en het faxen naar een mobiel nr.

Madelon

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 10 apr 2005 15:55
door Gast
voor 25 ct stuur je een fax op het postkantoor.

heel je verhaal rammelt gewoon.

je bent gewoon afgesloten omdat je niet betaalde simpel.

[email protected] ff mailen en het is opgelost.

ik had door een fout van de bank dit nl ook ff gemaild met een screenshot van internetbankieren en binnen een uur weer aangesloten dus fout ligt echt wel bij jou

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 10 apr 2005 15:59
door karr-2
Tuurlijk ligt de fout niet bij Orange maar bij de eigenaar. Maar ja dat ga je natuurlijk niet toegeven, want dan erken je dat je dom bent en dat is lastig voor sommige mensen.

Lees de voorwaarden, betaal op tijd en je hebt geen enkel probleem. En onmogelijke eisen stellen helpt ook niet denk ik.

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 10 apr 2005 16:37
door Madelondebeer
Wat rammelt er aan alle kanten. Waar baseer je dat op.
Tevens als je alles zo goed denk te weten dat raad ik je aan een goed e-mailadres door te geven. Geen enkel email adres van orange eindigt op orange.nl maar op orangemail.nl.
Dus voor je iemand beschuldigt van rammelende verhalen dan zou ik eerst maar eens zelf nadenken voor je iets doorgeeft wat rammelt.

Madelon

Re: Orange abbonement

Geplaatst: 10 apr 2005 16:41
door Madelondebeer
Ja dat is makkelijk oordelen hé de fout ligt dus bij mij en niet bij Orange waar baseer je op dat ik niet op tijd betaald heb?
onderstaand het mailtje zoals ik het retour gekregen heb:

Van: Winther, Sjaak de [mailto:[email protected]]
Verzonden: woensdag 6 april 2005 10:58
Aan: Madelondebeer
Onderwerp: RE: Betaalbewijs

Beste meneer de Beer,

Dank voor uw email.

Wij hebben van u een email ontvangen met daarin een foto van een giroafschrift. Deze foto wordt verstuurd als betaalbewijs, maar wordt door Orange niet geaccepteerd als betaalbewijs. Het overgemaakte bedrag kan immers al gestorneerd zijn of nog teruggehaald worden.

Alleen een bewijs van een handmatige storting is een betaalbewijs. Dit bedrag kan niet terug gehaald worden.
Wanneer u zo`n bewijs kunt overleggen kan dat gefaxt worden naar 0648996225. Bij behandeling van uw fax kan een en ander dan bespoedigt worden.

Verder hebben wij gezien, bij uw gegevens, dat de afdeling debiteuren beheer wel bezig is met uw betaling. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Vragen zijn er om beantwoord te worden. Het liefst meteen als de vraag opkomt.
Daarom zijn wij direct bereikbaar voor u. Voor al uw vragen of problemen belt u
1200 (mobiel), 06 28 500 777 (vast) of +31 6 28 500 777 (buitenland). Ook kunt u altijd terecht op www.orange.nl

Met vriendelijke groet,
Orange Nederland N.V.


Dhr. S. de Winther
Klantenservice



-----Original Message-----
From: Beukhof-Wierbos, Ineke
Sent: Wednesday, April 06, 2005 08:17
To: Winther, Sjaak de
Subject: FW: Betaalbewijs
Importance: High

Wil jij dit is bekijken?????

-----Original Message-----
From: Madelon de beer [mailto:Madelondebeer]
Sent: Tuesday, April 05, 2005 14:58
To: Beukhof-Wierbos, Ineke
Subject: Betaalbewijs
Importance: High

Goedemiddag Mevr. Beukhof

Jammer dat u onderstaande mail niet heeft willen lezen.
Het had een heleboel op kunnen lossen bijvoorbeeld dat ik had kunnen bewijzen dat ik betaald had.
Ik denk dat ik dan toch maar moet gaan faxen.

Met vriendelijke groet


C.J. de Beer

Geachte mevrouw, heer,

Een aantal dagen geleden zond ik u een e-mail met het verzoek om de kopie van het betaalbewijs welke als bijlage was toegevoegd aan de debiteurenafdeling door te sturen. Op 29 maart jl. ontving ik een leesbevestiging echter volgens de debiteurenafdeling was het document van de bijlage onleesbaar. Hebben jullie geen bestand dat foto’s kan lezen. Jammer. Bijgaand een brief zoals ik die per separate post verzonden heb. Echter ik zou u als een voor mij dubbele controle willen verzoeken om dit mailtje ook door te sturen naar de debiteurenafdeling. Zodat ik in elk geval de hoop kan houden dat er misschien een van mij brieven c.q. mails wel aankomt c.q. gelezen wordt.

Ik wil u vast heel hartelijk bedanken voor de genomen moeite,


Met vriendelijke groet,

………………

Onderstaand de brief waar het om gaat:



Orange Nederland NV.
Afd. Debiteurenbeheer t.a.v. Mevr. Y. Roovers
Postbus 5127
6802 EC Arnhem


Betreft: betaalbewijs klantnummer 1.11884915

Krommenie 1 april 2005


Geachte mevr. Roovers,


Bijgaand nog een poging om het betaalbewijs toe te sturen. Ik heb begrepen dat u het betaalbewijs de vorige keer niet heeft ontvangen. Ik heb een e-mail gestuurd naar het door u opgegeven e-mail adres en ook een ontvangst bevestiging ontvangen. Echter na telefonisch contact hedenmiddag bleek ook deze niet te lezen en het was niet de juiste procedure dus ik werd wederom verzocht om te gaan faxen. Niet naar een postkantoor maar naar een Orange winkel. Ook die zit niet bij mij om de hoek dus ook dat doe ik niet.






Zoals u op de foto kunt zien is de factuur met nummer 00007818211204 met
boekingsdatum 18-01-2005 van girorekening ……….. afgeschreven.

Tevens heb ik inmiddels een andere naam bij u op de afdeling ontvangen.
Het betreft dhr. J. Muntslag een cc. van deze brief gaat naar hem toe, dit uitsluitend in de hoop dat er tenminste 1 brief aankomt.

Overigens is dit de laatste poging die ik doe om te bewijzen dat ik betaald heb.
Hierna laat ik het verder gewoon aan het incassobureau over.



Met vriendelijke groet,



Het antwoord van de heer de Winther lijkt me duidelijk.