Pagina 1 van 1
Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 17 jan 2005 18:02
door renaadsel
Vorige week kreeg ik een vragenlijst met een brief van Jasmijn de Haan, Research Manager van het CEI; Centrum voor Consumenten Informatie.
Het is een vragenlijst waarmee je "invloed kan uitoefenen op de post die u ontvangt en de producten die u koopt". Het is een samenwerking o.l.v. Acxion Nederland Bv met o.a. British American Tobacco, Care Vision, DSB Groep, Heinieken, Ohra, Sanoma, Tulp Keukens en Unilever. Dus zowel grote als kleine namen.
Helaas kan ik nergens wat betrouwbare info vinden over dit centrum. Bestaat dit wel? Natuurlijk wil ik mijn mening geven, maar ik gooi natuurlijk niet zomaar mijn inkomen, het feit of ik een dvdspeler in huis heb en mijn geloofsovertuigingen op straat!
Wie heeft hier meer info over of ervaringen mee?
Alvast dank!
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 17 jan 2005 18:16
door Gast
Jazeker, bestaat dat. Als je die naam onder google intoetst, krijg je een hele reeks links, die je naar informatie over deze instelling leiden.
Het is bedoeld, zoals de info die u heeft gekregen, om u in de toekomst gerichter te kunnen benaderen met reclame, die u als individu interessant vindt.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Statistiek/handel.html
Kijk hier op deze link maar eens
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 17 jan 2005 18:17
door Gast
De info op zich zegt natuurlijk niets over de betrouwbaarheid van degene die die info van u wil hebben. Lees eerst eens wat de bedoeling is, en als u het niet vertrouwt: niet doen.
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 17 jan 2005 18:22
door Gast
Ook ik heb die brief gehad en doe al jaren mee aan hun consumenten onderzoek. Ook op het internet. Niks mis mee! Heb ook nergens geen last mee.
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 19 jan 2005 23:41
door njih
ik heb er nog geeen ervaring mee maar dat die mooie prullen er al staan en gemaakt zijn is niet zo leuk betekend nl dat het beste al door die ouderen al weggehaaldis en slechts d9ieoude vieze prullen hebben laten staan.
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 20 jan 2005 02:08
door Gast
Wie heeft hier meer info over of ervaringen mee?
Wat denkt u zelf? Dergelijke informatie wordt voor grof geld verkocht aan direct marketing bureaus en dat soort instellingen. Het lokale suffertje of de Edah folder blijft er niet door uit de bus, maar u krijgt er een hoop rommel bij.
Als u het wel gezellig vindt om post te ontvangen, of u voelt zich wel prettig bij het idee dat uw persoonlijke gegevens rondzoemen en terecht komen bij iedereen die bereid is ervoor te betalen, of als bij uw nieuwe aankopen uw besluitvorming voor een belangrijk deel bepaald wordt door wat er toevallig door de brievenbus glijdt, vul dan gerust het formulier in.
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 20 jan 2005 02:13
door Gast
Bedankt voor de trip.
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 20 jan 2005 13:34
door resp0014931
Wie weet of er een instantie is waar je kunt aangeven dat je geen ongewenste geadresseerde post meer wilt ontvangen?
Mijn ouders (83 jaar) ontvangen wekelijks van diverse organisaties welke niet zijn aangesloten bij het CFB brieven met een acceptgiro erin.
Zij krijgen o.a. van MS-internationaal, stichting werelddorpen voor kinderen, Internationale Kinderhulp, Alzheimer internationaal en vele anderen.
Ze geven alleen aan fondsen die het keurmerk hebben, maar worden ook overspoeld met voor hen onbekende organisaties.
Terug sturen heeft geen zin, ze krijgen ze gewoon weer.
Wie kan mij helpen?
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 20 jan 2005 14:27
door karr-1
Gewoon het adres doorstrepen, er op zetten "Ongewenste rommel" of iets in die trant en terugsturen. Effe volhouden maar uiteindelijk lukt het wel. Bij mij wel tenminste......
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 20 jan 2005 15:36
door Gast
Ik zou zeggen: gewoon meedoen en invullen die handel.
Wordt er binnenkort weer een topic geopend met de ergernissen van en over telefonische verkoop.
Denken jullie nu echt dat je een bijdrage levert aan een of ander onderzoek. Dergelijke vragenlijsten zijn er alleen maar op ge-ent zoveel mogelijk jouw interesses te verzamelen en dan inderdaad jouw gegevens en interesses verkopen aan de ..... ja aan wie eigenlijk?
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 20 jan 2005 15:48
door Gast
Geplaatst op 20 Jan 2005 13:34 door resp0014931
--------------------------------------------------------------------------------
Wie weet of er een instantie is waar je kunt aangeven dat je geen ongewenste geadresseerde post meer wilt ontvangen?
@ resp0014931: kijk eens bij onderstaande link (infofilter). Mogelijk dat je daar wat aan hebt.
www.infofilter.nl
succes,
Bert.
Re: Centrum voor Consumenten Informatie.. bestaat dat?
Geplaatst: 20 jan 2005 16:56
door Gast
jouw gegevens en interesses verkopen aan de ..... ja aan wie eigenlijk
Simpel. Aan
anyone die bereid is de vraagprijs ervoor te betalen.
En doordat men de gegevens zelf aangeleverd heeft is het nog moeilijk dit op basis van de privacywetgeving (bescherming persoonsgegevens) aan te pakken ook. Ik heb dit specifieke formulier niet gezien, maar er wordt gegarandeerd ergens toestemming gegeven deze gegevens aan derden te verstrekken. En dan kan er geschermd worden met die hierboven genoemde integere bedrijven, maar de incasso-unies en de beun-de-hazen krijgen die gegevens even goed als ze ervoor betalen.
De beste manier om invloed uit te oefenen op de post die u krijgt is eenvoudig zelf alleen die informatie op te vragen waar u op dat moment interesse in hebt.