LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door Anke »

Ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest en nu ik weer de berichten doorspit, heb ik nauwelijks hoop meer. Dan is WCK wel van toepassing dan weer niet. Mijn vraag is eigenlijk, heeft er iemand echt nog hoop dat je je geld terugziet??? Ik -persoonlijk- heb het inmiddels al opgegeven. De politiek besteedt er ook geen aandacht meer aan, er zijn andere onderwerpen die van hen de aandacht vragen. In de media lees er ook niets meer over. Kortom, ik heb het gevoel dat je als gedupeerde er gewoon niet meer uitkomt. Je trekt uiteindelijk aan het kortste eind. Of ben ik gewoon te negatief? Ik heb de hoop inmiddels opgegeven en heb met moeite elders een lening moeten afsluiten om Dexia terug te moeten betalen. Ik lees en hoor ook niets meer van de Stichting Leaseverlies, of van de andere verenigingen.
Dit wilde ik even kwijt.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door croosjes »

Anke, als je ondersteuning wil hebben of op zoek ben naar een oplossing wat hier in de mogelijkheden zijn. De vereniging schadeloosstelling staat altijd klaar om te helpen. Maar dit moet u zelf op vrijwilligebasis aangeven.


Vrgr.Andre

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Anke, ook ik heb het bijna opgegeven, volgens mij is er weinig hoop
al zou ik willen dat ik het mis heb. De kosten van de advocaat reizen de
pan uit en dan later nog het vervolg. Zoals ik er nu overdenk afsluiten
die handel, betalen en verder gaan leven.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door impact »

Willen jullie de hoop opgeven, juist nu de overwinning op Dexia in zicht komt? Ik denk dat ze jullie berichten daar met genoegen zullen lezen en in hun vuist lachen om weer twee gedupeerden die ze de financiële nek kunnen omdraaien.

stephanus
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2005 00:57

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door stephanus »

Anke en Fenneken,

Ik kijk altijd naar het programma "Het roer om" dat gaat over Engelsen, die een ander leven beginnen elders binnen Europa. Misschien kennen jullie het programma wel.

Vanavond was er een stel met 2 opgeschoten jongens en alles wat pech kon zijn was pech.

Door hun doorzettingsvermogen en hun strijd, ziet het ernaar uit dat ze toch hun ideaal kunnen bereiken.

Geef de moed niet op en blijf doorgaan. Het is geld en voor alles komt vroeg of laat een oplossing.

Ook voor jullie. Moed verloren alles verloren. Zet je schouders eronder en vecht voor je eigen geluk.

Groetjes en blijf in je zelf geloven.

Stef.

Silvertand R.H.J.M.
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:32

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door Silvertand R.H.J.M. »

Geachte heer / mevrouw,

Indien ik de uitspraken van de laatste maanden bekijk op rechtspraak.nl, dan zie ik betrekkelijk weinig overwinningen voor de bank. Slechts in die gevallen waarin de gedupeerde in persoon optrad en / of niet de juiste stellingen zijn betrokken heeft de bank gelegenheid gezien een rechtszaak succesvol af te sluiten.

Ieder geval is er een. Ieder geval zal op zijn eigen merites beoordeeld dienen te worden. Of er in uw geval hoop is, kan ik daarom niet zeggen. In het algemeen valt de jurisprudentie in het voordeel van de gedupeerde uit. Voorts krijgt het standpunt van de gedupeerden steun vanuit de wetenschap. In een recente uitgave van de WPNR zet Mr. S. van Baalen van de RU Groningen uiteen dat aandelenlease huurkoop is, gebrekkige informatievoorziening tot een geslaagd beroep op dwaling zou moeten leiden en schending van de zorgplicht door de bank tot schadevergoeding. Dit stemt hoopvol.

Ik kan u allen slechts maar adviseren u van de bijstand van een deskundige te verzekeren. In overleg met die deskundige kunt u bespreken of u stopt met betalen.

Ik hoop u hiermede van dienst te zijn geweest.

met vriendelijke groet,

Mr. R.H.J.M. Silvertand
Rompelberg & Ruiter advocaten

www.rechten.nl

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Slechts in die gevallen waarin de gedupeerde in persoon optrad en / of niet de juiste stellingen zijn betrokken heeft de bank gelegenheid gezien een rechtszaak succesvol af te sluiten.
Dat laatste was dan meestal de fout van niet geschikte of eigenwijze advocaten.
Dat moet er mijns inziens even bij.

Liefs Ad

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door impact »

Ad, dat slaat dan niet op mr Silvertand want die wint zaken.

Hans Luidens
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2004 13:01

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door Hans Luidens »

Hij heeft nog geen zaak echt gewonnen, ondanks dat het jouw advocaat is.
Laatst gewijzigd door Hans Luidens op 21 jan 2005 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

OKE Impie Ik bedoelde hem ook niet maar meer in het algemeen.
Hoe was voor jou trouwens 12 jan? Ik ben een tijdje afwezig geweest, en heb hierover niets gelezen. Als je niets kwijt wilt ook goed hoor.


Lfs Ad

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Nou, eigenlijk gaat het er steeds beter uitzien, we (slachtoffers) krijgen inderdaad steun uit andere hoeken, het artikel in WPNR geeft op juridisch vlak leuke openingen, maar ik begrijp de wanhoop, ook Dexia zit niet echt stil, ze blijven de zaak frustreren en proberen op alle mogelijke manieren de kosten omhoog te krijgen.
Allemaal ter ontmoediging, maar als je net als ik merk dat er steeds méér mensen inopstand komen, steeds meer verzoeken om mee te doen in procedures, en ik bedoel ook echt méér véél meer, de zalen puilen uit met mensen die zoekende zijn naar hulp en advies, waar het naar toe gaat is dan wel onzeker, maar het aantal procederende slachtoffers zal alleen maar groeien, de meningen van de heren rechters gaan heus wel naar één lijn, ze kunnen niet anders, en wij? ons recht is ons geloof, wij zullen zegevieren. zonder enige twijfel.
steeds meer zal voor ieder duidelijk worden, deze rotzooi had nooit verkocht mogen worden.

Ton

Hans Luidens
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2004 13:01

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door Hans Luidens »

Je spreekt zeker namens eegaleasers dat is naar verhouding maar een klein percentage.

De grote groep moet maar afwachten wat het wordt. Iedereen heeft het maar over huurkoop.

En de rest kan noodlijdend toezien, hun zaken zijn over het algemeen niet zo gunstig.

In elke zin des woords.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik ben toch wel van mening dat de advocatuur de lachende derde is! Daarmee zeg ik niet dat het aasgieren en zakkenvullers zijn, zoals Hans dat zegt. Maar die hebben hier wel een flinke verdienste aan. En het zure is dat het voor velen te kostbaar zal zijn de hele weg tot de hoge raad te bewandelen (ook eegaleasers die zo sterk staan). Gewoon omdat het financieel niet meer op te brengen is. Als de bodem van je portemonnaie wat dat betreft in zicht is, is het moeilijk zo optimistisch te blijven denk ik, zoals fenneken aangeeft.
(Hoewel ik ook zeer hoopvol gestemd blijf hoor) :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Endat moeten Anke en Fenneken ook blijven Pipa.

Liefs Ad

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ja Pipa,

de advocatuur maakt goede zaken, maar ook deze groep komt langzamerhand steeds meer onder vuur te liggen, de hele aandelen lease rommel zorgt voor heel wat veranderingen, maar we komen er, maar vaak zit het venijn in de staart, en de laatste loodjes wegen het ..

Ton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ton,
Ik hoop dat ik het nog mag beleven in dit leven, sprak ze dramatisch. Maar we gaan ervoor met zijn allen.
Ad,
Tuurlijk! Behoeft geen betoog.
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 21 jan 2005 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Pipa, dat mag,

Ton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

:lol: Hoop doet leven, dus we komen er wel :wink:

Hans Luidens
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2004 13:01

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door Hans Luidens »

Je zult maar met een restschuld opgezadeld zitten en net tussen het "Wal en Schip" zitten en denken van, zal ik nu wel of niet een advocaat inschakelen.

Stel je wint en Dexia gaat in beroep, wat ga je dan doen als je geen poen meer hebt.

Juist ja, dan moet je afhaken......

Voor die groep moet een oplossing gevonden worden.

Iemand ideeën. Ja ik.........alleen kunnen die niet bewaarheid worden, zoals in het verleden is gebleken.
Laatst gewijzigd door Hans Luidens op 21 jan 2005 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wie heeft er nog daadwerkelijk hoop?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Hans, kom op met die ideeën dan! Die zijn hard nodig.
Stel je wint en Dexia gaat in beroep, wat ga je dan doen als je geen poen meer hebt.

Juist ja, dan moet je afhaken......

Voor die groep moet een oplossing gevonden worden.

Iemand ideeën. Ja ik.........

Gesloten