Pagina 1 van 1

Pelgrim garantie

Geplaatst: 21 jan 2005 10:13
door Gast
Garantie.

Wij hebben in oktober 2002 een inbouw combi-magnetron gekocht van Pelgrim. Hierbij werd een boekje geleverd met gebruiksaanwijzingen en een garantiecertificaat. Hierin staat dat "Pelgrim verplicht zich gedurende 5 jaar na aankoopdatum gratis onderdelen te vervangen".
Nou is het verwarmingselement kapot. Dit heb ik gemeld bij de service afdeling van Pelgrim en nu blijkt dat ik zelf het onderdeel moet betalen omdat de garantiebepaling zou zijn gewijzigd m.i.v. 1 januari 2002.
Hiervan hebben zij ons niet ingelicht.
Ook heeft het keukenbedrijf Paul Roescher waar wij destijds de magnetron hebben gekocht niet aangegeven dat het garantiebewijs die zij er bijleverden niet meer van toepassing was.

Wat zijn in dit geval mijn rechten?

Angelique

Re: Pelgrim garantie

Geplaatst: 21 jan 2005 17:03
door Gast
als het in jan.2002 al veranderd is en in oktober niet aangegeven
op het garantie bewijs neem ik aan dat de boel belazerd wordt.
probeer een bewijs te krijgen waar op staat dat het in jan.is veranderd .
hebben ze denk ik niet.dan heeft u gewoon recht op de garantie.
afschepen van de verkoper wat hij doet heeft hij ook voor geleerd.
niet intrappen.

Re: Pelgrim garantie

Geplaatst: 31 jan 2005 20:31
door sjaakie
Wat zijn in dit geval mijn rechten?
De garantiebepalingen zoals bij je tst geleverd geven je rechten aan. Bel nog maar eens met Pelgrim en laat je niet van de wijs brengen.

S

Re: Pelgrim garantie

Geplaatst: 11 feb 2005 03:23
door Anubis
Beste Angelique,

Je hebt met die wijziging NIETS te maken.
Je hebt recht op de garantie die vermeld staat op het certificaat dat bij het product geleverd is.
Bovendien heb je niets te maken met fabrikant Pelgrim !!!
Je hebt een koopovereenkomst gesloten met het keukenbedrijf en niet met de fabrikant.
Zie verder: http://www.staiksterk.nl/consumentenrecht

Succes !!!!!

M.v.g.
Anubis.
=====

Re: Pelgrim garantie

Geplaatst: 19 feb 2005 19:42
door NAK
Beste Angelique,

Ik heb ook steeds problemen met een Pelgrim artikel.
Bij mij breken met regelmaat de handgrepen van de vetfilters, uit de afzuigkap, steeds af. De leverancier gaf mij een telefoonnummer.
Dat heb ik nu 2 maal binnen 8 maanden moeten bellen voor nieuwe vetfilters.
Beide keren werd ik heel vriendelijk te woord gestaan en had ik de nieuwe filters binnen 3 dagen in huis.

Dus wat let je.
Het nummer is 0900 555 0003

Succes
NAK